Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
tvp
jaaaa, Mien heeft "ons" gevonden en een terugvindpost geplaatst. Nu hopen dat de andere schaapjes ook aansluiten.

*vind het stiekem een beetje spannend met nieuwe titel enzo, heb klotsende oksels*
Positief bericht op deze ochtend, Bengelien heeft doorgeslapen!

Ik niet overigens, nachtvoedingen zitten in mijn systeem ingebakken. Vlak voor de wekker afging weer in slaap gevallen en ik had me toch ploftieten, vreselijk. Zelfs lekkage aan de andere kant toen ik Bengelien aanlegde

Toen ik Bengelien rechtop hield na het drinken kwam er weer een hekgolf melk uit, ws. van het te grote aanbod... Het zat tot in mijn haar en droop tussen mijn borsten door, yuk.

Het werd dus een extra drukke ochtendspits, samen onder de douche, bed afhalen en alles in de wasmachine. Daarna Bengelien nog een keer kunnen omkleden omdat ze weer spuugde...wat een zooi.

Net op het werk gekolfd en ik heb al 2 bekers vol....en had er maar 3 meegenomen. Oeps. Bengman komt dus zo extra kolfbekers brengen. Vind het zonde om de opbrengst door de gootsteen te spoelen - vooral omdat ik straks 4 dagen van huis ben en best wat extra voorraad kan gebruiken.
tvp (weer wat geleerd ). Beng

(Zit nog steeds tot mijn nek in het werk en die kleine is bovendien de halve nacht wakker geweest, goddank was zoeman thuis en die heeft dan ook praktisch alles gedaan vannacht en vanochtend weer toen ik die grote wel met een haarborstel wilde slaan.) Wat ik maar even zeggen wilde: het loopt even niet zo soepel hier, maar ik ben jullie niet vergeten! Zal op de groep nog een update komen geven van dat ene gesprek, dat is geweest.
voor doorslapende bengelientje, wat goed zeg!

Hoe laat ging ze naar bed, en hoe laat werd ze weer wakker?
Oh, wat fijn die nacht! En je borsten wennen er vanzelf aan straks.
Oh bah zoentje (mag ik die erin houden? klinkt zo leuk ) dat klinkt hectisch zeg

Je mag altijd spuien he, dat weet je!

En voor ik het vergeet: Gefeliciteerd met je grote dame!!
Ja hoor, ik noem jou toch ook tegen je wens in Krieb. Dankjewel! Het voelt helemaal niet meer zo vandaag, de slingers zijn allang weer we en ze was dus in een pisbui vanmorgen. Wel traktatie meegenomen trouwens, en weer te laat op school (volgens mij is zoeman nog nooit op tijd met haar geweest ).

Even F5-en trouwens, ik heb de metamorfose iets minder drastisch gemaakt.
en voor zoen. En natuurlijk van harte met je grote dochter! De nacht klinkt weer heftig, helemaal niet leuk. Zou minizoen (?) misschien overgevoelig/intolerant/allergisch kunnen zijn voor bepaalde bestanddelen in voeding (koemelk, lactose, gluten, soja etc.)?

Bengelien ging om 18:30 naar bed, was hysterisch om 20:30 (even geknuffeld en gevoed) en daarna heb ik haar niet meer gehoord (paar keer gemurmeld vannacht, maar de babyfoon lag bij Bengman op zijn nachtkastje en dan hoor ik niks). Zelf was ik wakker om 04.00 (tot 06.00). Ik heb haar om 07.00 wakker gemaakt - ze was nog in diepe slaap!
Leuk, die avatar zo! (al vind ik the beatles ook leuk!)

Wat gaat ze trakteren? Ben je creatief geweest, of doe je ordinair chips

En die pisbui, was die echt van haar, of was je zelf ook in een niet-zo-goed humeur?

Wie zei dat toch pas? (sproet?) Ik probeer dat nu ook op ons toe te passen, en het werkt best goed! Ben er nu al achter dat kriebeltje vooral gaat klieren als ik humeurig ben
Dus eigenlijk heeft ze van 20.30 tot 07.00 geslapen? Wat goed man!!

Maak haar nog maar even goed duidelijk dat dit géén fase is
Irritant zeg, dat Bengelien dan doorslaapt en jij alsnog een paar uur wakker bent.

We hebben dat wel eens eerder gedacht bij kleinezoen (echt mini is ze nooit geweest heb haar vanmorgen een heel gaaf pakje aangetrokken van kik kid maat 68 en het is om de buik niet ruim...) en ze krijgt dus al een tijdje hypoallergene nutrilon. Gluten heeft ze nog niet gehad (nog geen soepstengels, wel 1 keer sabbelen op een korst brood) (zit wel in de familie trouwens, maar dat kan het dus echt nog niet zijn). Ze krijgt wel rijstebloem in de fles 's avonds, maar daarvoor sliep ze ook al slecht natuurlijk. Alhoewel het vannacht wel echt pijn leek te zijn. Weet niet of dat dan buik, tanden of oren zijn of iets anders. Ze slaapt nu weer gelukkig. En ik moet écht aan het werk.
Onvoorstelbaar he, als ze doorslaapt dan doet ze het gelijk goed. Ik was ook van plan om haar in te prenten dat dit geen fase is (ze moet het iig volhouden tot ik terug ben van mijn reisje - wel zo fijn voor Bengman).
quote:Vakantiekriebels schreef op 16 september 2010 @ 10:25:

En die pisbui, was die echt van haar, of was je zelf ook in een niet-zo-goed humeur?

Oeps, busted. Ja, ik had nogal slecht geslapen dus. En zij trouwens ook, want ze was om 5 uur wakker geworden van haar zus en ze was ook zenuwachtig voor trakteren denk ik. Maar ze hoefde inderdaad weinig te doen om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen (en ze weet ook heel goed hoe dat moet)..
Oh ja traktatie zet ik wel even op de groep (want het is best creatief vind ik, maar ook herkenbaar dus).
Nogmaals een voor kleinezoen, niet leuk dat ze pijn leek te hebben vannacht.

Ik heb Bengelien vanmorgen in een N*oppies shirt maat 74 gehesen en het was geen gezicht. Bengman begon spontaan "ri-ra-rollade" te zingen toen we beneden kwamen - dat zegt genoeg denk ik

Een fijn tenger popje is het allang niet meer, het is gewoon een dikke beer. Ze groeit nog steeds zo hard, zowel in de lengte als in omvang, verschrikkelijk gewoon. Maat 74 slaat ze gewoon over, ze gaat gelijk naar 80
Haaai! Gevonden!
Jeetje, luub past nu net een beetje in maatje 80!

Zoentje: gefeliciteerd met je grote meis!!!
Bengelien al naar maat 80?

Wauw, die gaat hard zeg!

Kriebeltje ging net trouwens uit zichzelf staan (ergens anders dan in bed, want daar heeft ze het al vaker gedaan) , ze trok zich op aan de verwarming (die niet aan stond gelukkig) en keek helemaal verbaasd en trots, zo van: wat doe ik nu weer?? Gelukkig kan ze ook zelf rustig gaan zitten.

Alleen nu: moet ik nu de hele vensterbank leegmaken? En niks meer op de salontafel laten liggen? Het halve huis dus gaan verbouwen? Hebben jullie dat gedaan?
Goedemorgen!

Wat een gezelligheid alweer hier!

Beng voor de doorslaapnacht van Bengelien!!! Wel lastig dat je lijf er nog zo op ingericht is. En wat is ze een grote meid!!!

En Krieb, wat leuk dat Kriebeltje zich nu op kan trekken! Ik heb niets in de vensterbanken staan (erg smal) dus dat scheelt. En verder alleen gevaarlijke dingen niet meer op Sproetekinds hoogte gelegd, verder mag hij alles pakken wat hij wil (of niet en dan zeg ik hem dat). Hier moeten we tegenwoordig opletten dat we niet een plankje met een mes aan de rand van het aanrecht laten liggen, hij kan er zó bij.

Zoentje, waarom heet Zoenman steeds Zoeman? Klinkt meer als een boeman dan een man om te zoenen Balen van je nacht en vervelende ochtend. Maar grotemeis (dat kan toch nog wel??) is dus jarig vandaag? Jammer dat ze in een rotbui is, maar misschien wordt ze wel gezellig als jullie vanavond haar lievelingseten maken?

Ik ben al wakker vanaf 05.45 Sproetekind werd huilend wakker uit een nare droom, maar viel uit zichzelf meteen weer in slaap. En ik dus niet.
Wij hadden geen salontafel. Nu wel trouwens, dus ik ben benieuwd hoe kleinezoen dat straks doet. Vooralsnog probeer ik grotezoen aan te wennen dat kleine dingetjes niet meer op de grond mogen (van de week had ze al een kraaltje te pakken). De oudste liep vooral met haar loopkar, je kunt bij ons gewoon niet echt van meubel naar meubel lopen, misschien scheelt dat. Ze wilde wel eeuwig aan de hand heen en weer. Hoe vindt Kriebeltje jaar lieveheersbeest eigenlijk? Kan ze er al goed op?

Wow, wat groeit Bengelien hard zeg. Hier zijn ook al heel wat kleertjes nauwelijks gedragen te klein geworden. Ik vond 'een maat overslaan' altijd een beetje onzin. Dan moet je op tijd de kleertjes van de volgende maat pakken, dacht ik. Maar inmiddels weet ik beter.
Hahaha, ze kan nog nét niet met haar voeten bij de grond, dus vooralsnog vind ze vooral het kartonnen prijskaartje dat er aan hangt geweldig Kwestie van tijd!

Zie dat er u toch meer mensen een ietwat-andere avatar hebben, toch een soort van doorstart dus?

Sproet, wat balen dat je nu zo wakker bent! Misschien vanmiddag een dutje met sproetekind meedoen?
Oeps, dat berichtje stond al even open. Ha Sproet! Tja, ik vind zoen eigenlijk geen leuk woord (lekkere nick dan ) vandaar dat ik zoeman zei. Het deed me aan zoefzoef denken ofzo (was er niet een stripheld die zoefman heet ofzo? oh nee, zoeperman, uit een kinderboek), maar nu niet meer want nu denk ik aan boeman. Ik heb net iets leuks bedacht voor de zoenkindertjes: kleinezus en grotezus!

voor je vroege ochtend. Het lijkt me zo irritant om niet meer te kunnen slapen als je nog wel moe bent en je kind slaapt wel.
Dit was dus mijn associatie bij zoeman:

Misschien moet ik dan maar aan hem refereren als zoeperman, vindt 'ie vast niet erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven