Rome

21-09-2010 11:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week gaan we met de auto naar Italie met als hoofddoel een bezoekje aan Rome. Nu zijn Rome en auto's waarschijnlijk niet elkaars beste vrienden dus vroeg ik me af hoe we dit het beste konden oplossen? Heeft iemand misschien een goede tip voor een hotelletje of B&B buiten de stad of misschien een leuke plek in de stad waar we de auto kwijt zouden kunnen.
Kun je geen hotel zoeken die een eigen parkeerplaats heeft?

Ik kan je niet helpen, want toen ik in Rome was ben ik wezen vliegen en in de stad hebben we alles te voet en met de metro gedaan (Rome is prima te belopen, het centrum is echt niet zo groot)
Ik zou gewoon de auto net buiten Rome neerzetten (evt daar dan ook hotel zoeken), dan met de trein naar Rome. Vanaf Termini kan je eigenlijk alles wel lopen (als je van wandelen houdt tenminste, Colloseum en consorte zijn dichtbij, St Pieter en Vaticaan wel stukje verder lopen), maar tevens een prima metro-systeem waar je overal mee komt (in geval van niet willen lopen/ slecht weer/ oid). Ken alleen hotelletjes in de stad bij Termini in de buurt, heb geen auto, dus nooit op gelet of je daar kon parkeren, maar persoonlijk zou ik zelf echt niet met de auto door Rome heen gaan!
Zet de trein bij een station in een stadje eromheen. Je kan met de trein heel makkelijk Rome bereiken, stapt uit recht bij de St. Pieter.
quote:marijn_81 schreef op 21 september 2010 @ 13:15:

Zet de trein bij een station in een stadje eromheen. Je kan met de trein heel makkelijk Rome bereiken, stapt uit recht bij de St. Pieter.Als je met je eigen trein komt is er sowieso geen probleem, lijkt me
Ik zou een hotelletje zoeken, of B&B, met een parkeerplaats of buiten het centrum gaan logeren. Het stationsgebied Termini zou ik vermijden want da's echt geen fijne beurt om een buitenlandse auto neer te zetten. Bovendien is het vinden van een parkeerplaats daar ook niet eenvoudig omdat je daar ook bijna midden in de stad zit. Probeer een hotel te vinden in de wijken Trastevere, Testaccio of Parioli, daar heb je meer kans dat je je auto kwijt kunt. Het metrosysteem is niet heel goed maar er zijn ook genoeg bussen. Of zoek een hotel met parkeerplaats dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven