Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Krissie, ja met Clomid heb ik idd wel een eisprong, gelukkig maar.

Doggie ik ben benieuwd hoe het gegaan is. pff wat n procenten en aantallen allemaal klinkt zoveel en soms is het dus toch niet voldoende kennelijk. Nou ik hoef pas volgende week weer naar de gyn maar hou jullie op de hoogte. Liefs
Yam, geen zweet, als Yamman zaad echt zo rot was geweest, waren jullie al direct doorgestuurd. Je hebt geloof ik A, B, C en D kwaliteit, waarbij A helemaal top is, B prima, C sloom en D waardeloos (zo ongeveer). Zolang A+B binnen de normen valt, is er weinig loos, mits je ongeveer op die 20 miljoen uitkomt (sorry, maar dat heb ik inmiddels van 5 verschillende dokters gehoord, dus daar geloof ik heilig in, het staat ook op iedere vruchtbaarheidssite als aantal).

Die 12 miljoen zou ruim genoeg zijn, ware het niet dat het dus maar 1% A en iets van 15% B bevat. Daarbij overleeft helaas maar de helft de wasbeurt en dan blijft er dus weinig over. Te weinig voor IUI of IVF. Wat ik me van Yamman's productie kan herinneren, was het wel normale hoeveelheid, maar ook sloom. Sloom is op te lossen door IUI. Daarbij herinner ik me bij jullie meer B en C dan bij ons, dus goede kans dat het lukt, hoor. Idd, voor IUI is 1 miljoen genoeg, maar toen ze dat bij ons probeerden met wassen hadden we die keer 100.000 cellen en na wassing nadanopes meer over. Maar na de eerste test, met 15 miljoen cellen en maar 5% actief, was IUI absoluut nog een optie. ik hoop dat ik je zo een beetje gerust heb kunnen stellen???

Mostlyhappy, bedankt voor het hart onder de riem. Ik hoop ook dat ik op Ellen lijk natuurlijk in dit verhaal. Over het algemeen genomen geloof ik er wel in, hoor, al is het wel krom om te moeten starten als je ongesteld wordt. Nou ja, hopelijk hebben we een bijzondere kerst (en anders is er iig voldoende afleiding, maar daar wil ik nog ff niet aan denken!!)
Draaimolen, hoe is het met jou verder? Krijg je al een mooie buik? Hoever ben je nu eigenlijk?
ik heb op het forum afgezien van de 4% geen waardes neer gezet van Yamman,

Zijn HA zegt dat het geen probleem is .. iets minder goed materiaal. maar kan gewoon zwanger maken.

mijn HA keek bedenkelijk en meende dat het er helemaal niet zo goed uitzag.

dus op die fiets begrijp ik er dan niks meer van ...

maar nog een paar nachtjes en het is vrijdag...
Sorry, dan ben ik abuis! Al die zaaduitslagen ook...meen me te herinneren dat het op zich in orde was, alleen wat sloom. De waarden die ik schrijf kloppen overigens ook niet helemaal hoor, al dat ge ABCDzaad, ik snap er geen sperma meer van af en toe. Kweet dus alleen die miljoenen (of het gebrek daaraan) zeker, de rest is me wel verteld, maar onthouden is zaad bij mij

Nou ja, de enige die er echt verstand van heeft, zie je vrijdag!

(soms heeft een dermatoloog zo z'n voordelen, dan heb je de uitslag al voor je naar de dokter gaat )
Doggie, hoe is het jou vergaan vandaag??
quote:krissie16 schreef op 20 november 2007 @ 12:23:

Draaimolen, hoe is het met jou verder? Krijg je al een mooie buik? Hoever ben je nu eigenlijk?Hey Krissie, wat lief dat je daar naar vraagt! Kan me nl. voorstellen dat dat jullie op dit moment minder interesseert, is toch weer een hele andere fase. Maar lees nog steeds trouw met jullie allemaal mee hoor! Met mij gaat alles heel goed, de ergste kwaaltjes zijn nu voorbij. Ben nu 15 weken en begin idd al een mini buikje te kijgen. Erg leuk allemaal! Maar wil jullie natuurlijk niet verdrietig maken met deze info he, dat begrijpen jullie toch hoop ik wel. Ik vond het nl. zelf altijd heel moeilijk om dit soort berichtjes te lezen. Ik hoop dat jullie me stuk voor stuk heeeeel snel gaan volgen! Dikke kus voor allemaal!
Ha meiden, wat we al verwachtte is gebleken....het oet nog een keer opnieuw omdat er teveel dode zaadjes waren vanwege de kou...man is niet blij op zijn zachts gezegd.....dus nu weeeer wachten tot de volgende afspraak met hopelijk een goede uitslag
Jeetje, stom hoor dat ze je niet ingelicht hadden! Nu maar hopen dat je mannetje weer gauw de pot op kan!
Hai meiden,

Vandaag ging super. We vertelden ons verhaal in het kort en ze zei meteen dat we bloed konden laten prikken op dag 20 om het progesteron te meten en te zien of ik een eisprong heb gehad. Ook mag vriendlief zaad inleveren. En heeft ze drie uitstrijkjes gemaakt. Alle uitslagen worden besproken in een telefonisch spreekuur over ong een maand. Ook wordt er op clamidia getest. Het zaad inleveren wordt nog lachen want moet binnen een uur in het zh zijn en is een half uur rijden en een filegevoelig stuk. Dus over de vluchtstrook hahaha.......

Maar zo'n goed gevoel dat er nu wat aan gedaan wordt, naar gekeken wordt. En dat er helemaal niet moeilijk over gedaan werd. Dus dat we lang genoeg bezig waren en ook al een miskraam en erfelijk "belast", reden genoeg om meteen onderzoek te doen.

Er valt een last van me af. Het andere ziekenhuis.... \\:-)//

Ze gaven ons daar echt het gevoel dat we veel te ongeduldig waren. Lastig waren. En hier vonden ze het heel normaal om ons te helpen. Ikdenk dat ik zo lekker slaap.

Liefs doggie
Goesso Doggie! Blij te horen dat ze jullie zo goed willen helpen daar!

Tja, dat filegevoelige kennen we hier maar al te goed, lief heeft 2 keer op het toilet van het ziekenhuis 'geproduceerd' om er aan te ontsnappen, gelukkig heeft dit ziekenhuis een rukhok, hahaha, inclusief 'vieze boekjes'
lekker doggie!

bij ons is potjes inleveren ook altijd een beetje zoeken naar een oplossing

we hebben allebei geen rijbewijs... dus dat is soms een beetje zeuren met zulke tijdslimieten.

loeki, jammer dat het toch opnieuw moet, volgende keer topje aan en tussen de memmen !! ( in de broekzak wil het nog wel eens gaan lekken )

Draaimolen ik vind het helemaal niet moeilijk zulke berichten van jou te lezen.

vind het erg leuk als je laat weten hoe t met je is, we hebben zoveel gedeeld aan onzekerheden teleurstellingen en twijfels waarom dan niet ook de fijne berichten?

de goed nieuws verhalen van jou zijn voor mij een bron van hoop. ( klinkt dit raar??)

hier zijn DE dagen weer aangebroken, we zouden eigenlijk moeten ...

maar net als maandag brulde gisteren zo ongeveer alles in mijn lijf NEE!

kon bijna niet wakker blijven, ik denk ik giet er een wijntje in en dan maak ik maar even "zin". Tegen twaalven werd ik wakker op de bank het glas wijn on aangeraakt op tafel. Naar boven gestruffeld en knock out in mijn bed gaan liggen. vanavond de herkansing ...

de BMP* the natural way valt zo af en toe nog niet mee...

BMP = Baby Making Proces
Doggie, wat fijn voor jullie!! Zo hoort het ook dat ze jullie serieus nemen. Lekker hè, dat er dan een last van je afvalt. Er wordt nu wat aan gedaan en wie weet hoe snel het dan allemaal zal gaan. Spannend!!!

Yamuna, dat kan natuurlijk niet.. in slaap vallen op DE dagen. Volgens mij heb ik bij biologie wat anders geleerd hoe kindertjes worden verwekt. En dat is niet door te slapen.. maar door te... haha!

Vanavond dan maar een goede herkansing?!

Draaimolen, wat fijn dat het goed met je gaat en helemaal niet moeilijk hoor!! Gewoon komen vertellen hier, en hopelijk vertellen wij jou zulke verhalen ook over een paar maanden!

Hier alles goed. Lief heeft het potje braaf binnen een uur gebracht. Hij stond ook in de file.. Die arme schat, staat ie met z'n potje in de file....

Ik heb heel naar gedroomd dat lief dood ging. Was zo echt en heel eng!. Ik was blij dat ik hem zag liggen vanochtend

Nu twee weekjes wachten op de zaaduitslag en dan eindelijk echt verder.

Werkze vandaag of wat je ook gaat doen en liefs van mij
Dat potje inleveren blijft een heikel probleem, tenminste om het binnen een uur in te leveren..............

We zullen zien hoe lief het doet, duurt nog 2 weken, want hij mocht 3 tot 5 dagen geen seks ervoor hebben en we willen mijn BMS dagen natuurlijk niet missen, hahaha.

Draaimolen, ik vind het ook juist fijn om te lezen hoe het met je gaat. Geeft idd hoop hoor!!

Yamuna, vroeg naar bed vanavond!!

Krissie, ze hebben niets gezegd over een rukhok, moest gewoon thuis.

MissW, wat een nare droom zeg. Kan je opluchting goed voorstellen toen hij gewoon naast je lag.
thuis kun je hem "helpen" met een persoonlijke lapdance in joggingpak ( of beertjes pyama) je haar nog niet gekamt....

dan heb ie geen "vieze boekies" nodig
Dat rukhok is zo ontzettend fout dat we er allebei goed op reageren zeg maar. Ik ga ook gezellig mee en de productie is tot nu toe best goed We wonen gewoon te ver weg om het thuis te produceren en te racen (tenzij we blauwe lampen en sirene kunnen leasen) en in het andere ziekenhuis moest het dus op de plee, een keer zelfs met iemand met hoge nood aan de deur...niet echt bevorderlijk!

En ja, ik put ook een boel hoop uit je berichtjes hoor draaimolen! Zeker nu we hier en daar aangeven waar we mee bezig zijn en iets te vaak horen: wij ook, maar helaas. Dat is veel moeilijker....ik wil er nog ff niet over nadenken dat dat ook een optie is!
Hier weer eens een zwaai en knuffel van mij.

Zet hem op meiden
echt niet dat ik mee mag potjes vullen ... nee hoor ik hoef er niet eens over te beginnen ...
Krissie, leuke avatar! haha, echt grappig! Dat het een voorbeeld voor ons aller zaad- en eicellen moge zijn!

Balen hoor, dat je weer opnieuw met een potje naar het ziekenhuis moet Loekie.

Voor MissW wel een goede week, jullie worden geholpen! Ik ben echt blij voor jullie. Want behalve de tijd die je moet wachten geven ze je ook nog het gevoel dat je een aansteller bent door te zeggen dat je nog wel een half jaar kan blijven proberen. Hopelijk schiet het nu op.

Hier ook de vruchtbaren dagen (geloof ik) en ik weet het allemaal niet meer met het vrijen. Ik heb ook gewoon geen zin. En ik ben moe. En vrijdag krijgen we het gesprek en dan heel snel het onderzoek met de contrastvloeistof. En als dat te dicht op de eisprong zat dan moeten we veilig vrijen. Maar de eisprong is denk ik wat vroeger ofzo want zoals zij het had gerekend zou ik hem volgende week mandag hebben maar ik voel dat het nu aan het groeien is (denk ik, weet niet zeker wat ik voel) en ik had van de week ook vruchtbaar slijm (sorry voor het geneuzel...). En ik heb gewoon geen zin. Ik wil deze keer niet. Ik wil geen twijfels hebben maar gewoon de zekerheid dat opoe komt. Geen valse hoop. Bah. Als we het onderzoek gehad hebben wil ik nog drie maanden proberen en dan denk ik dat we aan de rem trekken, afhankelijk van de trouwjurk die ik ga kiezen. Maar misschien komt al deze negativiteit ook wel door de werkdruk. Ik heb echt een belachelijk drukke week, gewoon niet leuk meer. En op de uren dat ik wel wat kan doen blijf ik het werk maar voor me uit schuiven. Weet het ook niet.

Als lief nou eens kaarsjes aan zou steken in de slaapkamer en het bad vol zou laten lopen straks, dan wil ik er nog wel over nadenken. Maar hij begint er ook niet over... Ik moet in DE tijd van de maand eigenlijk altijd het initiatief nemen. Staat me dit keer ook tegen.

Ik zal ophouden te jammeren en te zeuren.

Als laatste: Draaimolen, ons grote voorbeeld! Mooi dat het goed met je gaat en fijn dat je nog meeleest. Blijven schrijven hoor, als je een nieuwtje hebt!
kaetje een suffe tip van mij ...

ik was er gigantisch beu van om altijd te moeten aangeven waarneer DE dagen waren. Anderzijds jij bent op de hoogte van jou cyclus, jij voelt jou lijf ... hij niet verwacht niet van hem dat hij op iets wat hij niet kan zien of voelen reageerd

daar had ik de volgende oplossing voor gevonden.

in excel heb ik kolommen gemaakt

kolom een de data kolom twee kruisjes bij de te verwachten vruchtbare dagen, kolom drie kruisjes bij de data waarop je verwacht te menstrueren.

print het uit en plak het op de kledingkast in de slaapkamer lijst het in en hang het aan de muur boven je bed.... ach je vind wel een mooi pontificaal niet te missen plekje

et voila ! jij hoeft niet meer te zeuren, hij heeft duidelijkheid ....

bij ons werkte het wel.

ik zou zeggen knal er een A4 papiertje tegenaan ... t kan allicht geen kwaad
quote:Yamuna schreef op 21 november 2007 @ 18:44:

kaetje een suffe tip van mij ...

ik was er gigantisch beu van om altijd te moeten aangeven waarneer DE dagen waren. Anderzijds jij bent op de hoogte van jou cyclus, jij voelt jou lijf ... hij niet verwacht niet van hem dat hij op iets wat hij niet kan zien of voelen reageerd

daar had ik de volgende oplossing voor gevonden.

in excel heb ik kolommen gemaakt

kolom een de data kolom twee kruisjes bij de te verwachten vruchtbare dagen, kolom drie kruisjes bij de data waarop je verwacht te menstrueren.

print het uit en plak het op de kledingkast in de slaapkamer lijst het in en hang het aan de muur boven je bed.... ach je vind wel een mooi pontificaal niet te missen plekje

et voila ! jij hoeft niet meer te zeuren, hij heeft duidelijkheid ....

bij ons werkte het wel.

ik zou zeggen knal er een A4 papiertje tegenaan ... t kan allicht geen kwaad

Doen we!!!
Ha meiden,

Duim voor me please: dat ik morgen NIET in de file beland

dat ik het kwakkie warm kan houden (heb namelijk cub B dus ja, daar blijft het niet zo tussen hangen

HELP again......
daarom moet je ook een topje aan ipv een bh.....

maareh succes ermee...

en doggie je kan er om lachen maar ik meen het serieus
Loekie, ik ga voor je duimen! Hier ook een cuppie B en het zijn nog een stel hanggeraniums ook, dus dat was ook ff worstelen met dat potje. Inderdaad, een sport BH of een topje. En anders tijdens het rijden tussen je benen klemmen (dat deed lief de keer dat hij het zelf bracht, zijn cupje AAA was zelfs met een topje niet toereikend ), maar dat vind ik zelf niet prettig rijden eerlijk gezegd. Overigens niet aan de gang gaan met de verwarming ofzo, het moet nl. op lichaamstemperatuur vervoerd en mag dus ook weer niet te warm (en dan zeggen ze dat vrouwen een gebruiksaanwijzing hebben...de jongens moeten toch echt met fluwelen handschoentjes behandeld worden! Of zouden het allemaal vrouwjtes in de dop zijn??)
quote:Yamuna schreef op 22 november 2007 @ 06:54:

daarom moet je ook een topje aan ipv een bh.....

maareh succes ermee...

en doggie je kan er om lachen maar ik meen het serieusDat weet ik maar daarom vind ik het idee wel erg grappig. Ik lachte je niet uit, maar vond het een goed idee. Alleen moest ik er om lachen omdat ik het al voor me zag ik onze nieuwe kast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven