Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
Hallooooooootjes, ik ben er weer. Nog wel snotterig, en niet helemaal fit, maar ik zit weer in zen-modus. Nou ja, ongeveer. Manlief is weg deze week, en hoewl ik dat wel jammer vind, is het nu ik niet helemaal fit ben ook ergens wel relaxd. Hoef ik behalve Kimberley met niemand rekening te houden, dus of ik nou vanmiddag even in bed kruip en dan pas vanavond laat de was ophang maakt gewoon helemaal niet uit en qua koken is het ook wel makkelijk.

Met een flinke dosis pcm en middeltjes van de drogist ook het weekend overleeft, en was echt heel leuk. Nichtje werd vijf jaar en had een feestje met de familie in de ochtend (en ging 's middags met vriendinnetjes "disco-bowlen") en dat was heel gezellig.

's avonds zijn we met zijn drietjes uit eten geweest om te vieren dat we alweer 2 jaar getrouwd zijn. Ik had het corset en de schoenen van mijn trouwdag aan, alleen met een simpele witte broek en een vestje ipv de rok met sleep. Guido was ook netjes in pak, maar niet zijn trouwkostuum. Kimberley vond het ook allemaal hardstikke leuk en heeft zich super gehouden. Tegen de tijd dat we aan het toetje toe waren zaten we er al bijna 2,5 uur en begon ze wel een beetje moe te worden, maar toen was het ook al na haar bedtijd.

Zondagavond zijn we naar een doopdienst geweest. Dat was wat minder een succes met de kleine meid. Wel grappig hoor, maar ze ging lekker zitten klesten en prrrrrt geluidjes maken en gezellig doen, ben ik maar even naar de koffieruimte gegaan zodat de rest van de mensen de dienst wel konden volgen. De koster kwam ons weer halen bij de doop zelf dus dat hebben we niet gemist, en niemand heeft zich echt geergerd denk ik hoor, hoort er ook wel een beetje bij.

Maar ja ook wel weer laat naar bed en dat resulteerde voor haar wel in een mopperdag bij de oppas gisteren. Maar goed, die wordt er tenslotte voor betaaald en ik moest ook weer even bijkomen en beetje uitzieken dus ik heb nog meer inkopen gedaan bij de drogist en heb zitten stomen en doen.

Vannochtend ben ik met haar naar de koffie/speel ochtend voor kinderen en ouders in het buurtcentrum hier, erg leuk. Zekeek haar oogjes uit zoveel kinderen en speelgoed. Vooral de ballentent was een hit. Ze begint nu wel de leeftijd te krijgen dat andere kindren interessant worden.

Oh kriebel ik denk dat we je hier een nog latere kruiper hebben hoor, 11,5 maand bij jou toch? Nou dan heeft ze nog een week, ik zie het niet gebeuren voor die tijd haha. Ach, ik vind dat ze zoals nu gewoon heerlijk kan zitten spelen ook een telent hoor, en wel zo handig om toch even te kunnen forummen.

Nou wel een ego-post, maar ik wilde even vertellen hoe leuk we het gehad hebben de laatset paar dagen, en dat ondanks de snotneuzen en man op zakenreis.. ik hoop dat we deze mood vastkunnen houden rest vd week zodat ik hem niet te erg mis.

Oh en nog wat leuks, ik ga in November een DD-tje solo doen, weekendje naar Londen logeren bij (en vooral lekker stappen met) mijn liefste vriendinnetje daar, ga ik een gedeelte van mijn spaarloon voor gebruiken. Rest aan een paar laarzen en rijlessen opmaken, ik heb iets van 1200 gespaard toen ik nog werkte dus wel lekker nu als extraatje.
Nibud tool voor berekenen eigen bijdrage kinderopvang in 2011
Hey bedankt Beng. Ga ik straks meteen even invullen.
Is altijd fijn om te weten waar je aan toe bent vind ik. Beter dan verrassingen achteraf.

Kan me indenken dat jullie je er zorgen om maken, voor mij is het niet van toepassing, ik krijg toch geen tegemoetkoming.
Hebben jullie ook problemen met deze site vandaag, of ligt het aan mijn laptop? Ik krijg foutmeldingen bij verversen van pagina en ben opeens uitgelogd als ik een bericht wil posten en alles kwijt grrr. Ik probeer het anders morgen nog een keer stom gedoe, ga nu koken daahaag.
Dank je Beng! Volgens deze berekening gaan wij er 55 euro per maand op achteruit, is inderdaad te doen.

Man is weer vertrokken. Niet zo heel lang, vrijdagavond komt hij alweer thuis, maar het valt me zwaar dit keer. Omdat ik gewoon een beetje uitgeput ben van heel hard werken denk ik, zou niet weten hoe ik dat moet doen als hij er niet is, en door al dat werken heb ik ook niet zoveel tijd met hem gehad. Normaal zijn die weekjes thuis echt opladen samen, nu had ik de tijd broodnodig. Maar gelukkig is er al veel klaar. Heeft er iemand al wat van prinsjesdag gezien?
anoniem_110968 wijzigde dit bericht op 21-09-2010 19:52
Reden: het voel me zwaar?! + toevoeging
% gewijzigd
TZ, wat ongezellig dat je de komende dagen weer alleen bent met je meisjes. Scheelt het nu wel in de rust dat grotezus nu 5 dagen naar school is? Of wordt die rust meteen gecompenseerd met dreinerig gedrag 's avonds omdat ze moe is? Mijn nichtje is ook 4 en gaat nu 4 1/2 dag naar school en volgens haar moeder wil ze iedere dag niet gaan, gewoon omdat ze al moe is voor de dag begonnen is. Ze komt dan trouwens wel weer vrolijk thuis. Het is natuurlijk best een omschakeling. Ik weet zelf ook hoe het voelt als ik even gene werk heb gehad en dan meteen fulltime aan de bak moet.

Sproetman was een beetje verdrietig gisteravond en vanmorgen. Hij keek er de hele tijd eigenlijk best naar uit, een paar weken alleen, maar besefte opeens dat hij ons (en dan vooral Sproetekind) best wel zal gaan missen. En dat het toch wel heel stil zal zijn in huis. En toen vond ik 3 weken weg opeens ook wel heel lang Maar het zal zo voorbij vliegen en gelukkig hebben we Skype.

Heb alles ingepakt nu. Ik sleep echt de halve supermarkt mee: aardbeien, frambozen, stukjes gedroogde abrikozen, crackers, kersetomaatjes, een stuk quiche, gekookte groente (pompoen, sperziebonen), melk. Verder een tas vol boekjes, speelgoed, reservekleertjes, doekjes, luiers en mijn reddende engel: de iPod (met Tik Tak, Pingu en Nijntje). Ben ik nog iets vergeten???
Oh en DD, wat bijzonder dat jullie met z'n drietjes uit eten waren voor jullie trouwdag! En wat leuk dat K. het zo goed had uitgehouden de hele avond. En een leuk reisje in het verschiet dus?

Sproetekind ging trouwens ook pas kruipen met 11,5 maand. Zo blijft het gemiddelde mooi gemiddeld
voor Sproet, kan me indenken dat weggaan toch erg moeilijk is. En natuurlijk gaat Sproetman jullie missen, het zal stil zijn in huis.
voor sproet, tuurlijk gaan die 3 weken zo voorbij (want je gaat het heel leuk hebben als je hier bent!) maar op het moment van afscheid is het niet leuk natuurlijk

Jemig, je 5 kilo handbagage gaan volledig op aan eten zo te lezen je denkt natuurlijk: als sproetekind zijn mond vol heeft kan hij niet huilen/gillen/krijsen

DD, leuk hoor, zo'n etentje met z'n drietjes Ook een soort romantisch, maar dan anders

Volgens die berekening gaan wij 50 euro meer betalen (maar heb de salarissen gegokt, had geen zin om naar boven te lopen om het op te zoeken ) dat valt nog mee gelukkig!

Hier weer een kwakkelend kriebeltje, word er een beetje moedeloos van, ze gaat van de ene kwaal naar de andere (en verkoudheid blijft de rode draad door alle kwalen heen). Eerst ontstoken ogen, toen koorts, nu nieuwe tanden (ja, meervoud!) en keelpijn, ze is helemaal hees.....
Ach gossie, een hees Kriebeltje? Heeft Sproetekind ook eens gehad in zijn eerste weken, maar dat kwam van het krijsen Maar wat vervelend dat gekwakkel zeg. Is ze erg hangerig ook? Of blijft ze er wel vrolijk onder?

Ik mag trouwens 12 kilo voor mezelf en 10 kilo voor Sproetekind meenemen aan boord. En dan nog 23+10 kilo in het ruim. Maar die handbagage is wel lichter (moet Sproetekind ook nog kunnen dragen). En inderdaad, zo lang hij eet, is hij stil (moet nog oppassen dat hij niet gaat rond stuiteren van alles suikers uit het fruit)

En volgens mij heeft iedereen hier hetzelfde inkomen als jullie er allemaal hetzelfde op achteruit gaan met de KDV vergoeding
Hetzelfde verzamelinkomen lijkt het iig wel, iedereen zit rond de 50 euro.

Vervelend dat Kriebeltje zo kwakkelt, helemaal niet leuk

Hier ook een snotterig en mopperig meisje, slecht geslapen vandaag. Ze had tot 3x toe een poepluier vanmiddag en daar wordt ze wakker van en het gaat gepaard met het nodige gekrijs. Ze wil nog geen 2 seconden in een vieze luier liggen. Kapotte billen zijn gelukkig nagenoeg hersteld.

Wat veel bagage zeg Sproet! Ik zou het niet willen tillen allemaal. Vind het al een heel gedoe om volgende week met laptop, handtas + kolf als handbagage te reizen. En dan nog mijn gewone bagage natuurlijk.
Ik heb ook gegokt Krieb. Het uurtarief van het kdv ook trouwens. Wat rot dat kriebeltje steeds maar ziek is. Vervelend voor haar maar ook heel vermoeiend voor jullie.

Sproet, ik kan me voorstellen dat de sfeer bij jullie niet alleen maar blije voorpret is, afscheid nemen is niet leuk. Succes met de vlucht!

DD, gefeliciteerd met jullie jubileum! Het klinkt super, jullie etentje. Jou kennende dat K ook een smashing outfitje aan...
DD, inderdaad gefeliciteerd met jullie jubileum! Wat leuk dat jullie gedrieën uit eten zijn gegaan.
Even snel, helemaal zat en moet zo sporten/zwemmen. Krieb heb jij nog even je succesrecept wat je toendertijd van Luus gekregen hebt? Een vriendinnetje van mij heeft haar derde mk gehad in de vakantie en zodoende dacht ik dat het misschien zou kunnen helpen.

Ga nu zwemmen en kom daarna nog even buurten!
Ik mis jullie zohohoooooo
Naaah Duft toch, we zijn gewoon hieeeeiiieeeeer. Heb je het te druk?
Even dat geblaat doorgenomen, en wij gaan volgend jaar 50 euro meer per maand betalen (wordt nog meer zodra Meis vanaf maart nog vaker gaat, maar weet effe niet hoeveel) en vanaf 2012 meer dan 350 euro per maand zelf betalen! Waar moeten we dat in vredesnaam van betalen? Ik kan dan niet werken, omdat ik 60 uur per week afgebeuld word en daarnaast dus echt niet nog een bijbaantje kan hebben. En Man gaat in anderhalf jaar tijd heus niet zoveel meer verdienen dat we dat zomaar kunnen missen...

En als ze nou ook de stufi nog omzetten in een lening ipv een beurs, dan zijn we failliet voor ik de kans krijg een fatsoenlijke baan te zoeken.

Ik zie het echt even niet meer zitten, ik ga maar proberen te slapen en morgen werken voor extra geld op de spaarrekening.
Waar zie jij wat je in 2012 moet betalen, Mien? En moet je volgende keer dan niet wat anders stemmen?
Ik wil werken. Handen af van de kinderopvang
Hoehoe, is daar iemaahaahaaand?

Hier weer drama. Kleinezus zat helemaal verstopt, had al een paar dagen niet gepoept en gisteravond kreeg ze er echt heel erg buikpijn bij. Alles geprobeerd, warm badje, masseren, de thermometer erin steken. Niks was goed, alleen als ik haar wiegde en rondliep stopte ze met huilen. Ze dronk ook al de hele dag amper, viel hongerig op een fles aan maar stopte dan na 50 of 60 cc.

Heb uiteindelijk om 00 uur de HA-post gebeld die het toch niet aandurfden om laxeermiddel voor te schrijven en me aanraadden nog eens met de thermometer of een zetpil te proberen. Uiteindelijk om 01.00 uur toch gepoept na poeren met de thermometer, halleluja. Half flesje erin gekregen nog en zelf om half twee ook in bed. Half vijf was het weer feest en kwart over vijf flesje (helemaal op, gelukkig!), dus eeh, ik ben een beetje moe. Weer half verslapen daarna dus ongedoucht en niet-zo-gezellig grotezus naar school geracet (kleinezus in de buikzak, op de fiets, dat had ik echt nooit willen doen maar ik zag even geen andere opties). Toen bleek op de terugweg dat kleinezus een slofje was verloren. Man, ik wilde gewoon op een stoepje gaan zitten janken. Hoe kunnen al die moeder gekapt en opgemaakt bij school staan terwijl ik daar kom met mijn vette haar en mascara van gisteren en een baby met 1 blote voet. Slofje wel weer gevonden trouwens (en anders is de wereld nog niet ten einde, alleen weet ik dat even niet op zo'n moment) en net werk-deadline gehaald. Ga nu even douchen want over 40 minuten moet ik weer weg naar school. En deze keer zal ik mijn tanden hebben gepoetst en mijn haren gekamd.
(oh ja, ik ben ongesteld, dat helpt ook in mijn gevoel dat het leven over me heen walst.)

Zou Sproet er al zijn??

Waar is Laal eigenlijk de laatste dagen? Neempie heeft haar handen natuurlijk vol aan Peetje. En Duft mis ik ook, maar die wordt misschien nu en dan ook een beetje platgewalst door de eisen van het dagelijks leven.
TZ en Duft

Ik ben aant werk, wilde alleen even trots vertelen dat luubje vanmorgen mij uitzwaaide en voor het eerste "doe-oei" zei tegen me....

Zijn actieve woordenschat wordt steeds uitgebreider. Een woordje of 10 nu.
Nu alweer opgeknapt Luus of zit je gewoon rillerig en snotterig op je werk?

TZ voor je hectische ochtend, ik vind het een prestatie hoor jullie ochtendritueel. Helemaal na zo'n nacht. Kan me indenken dat je zin had om een potje te gaan janken.

Arme kleinezus met haar verstopping, hopelijk gaat het snel beter. Kun je misschien een beetje olie door de bijvoeding doen? Of is het meer dat ze het gewoon niet kwijt kan en niet echt keihard verstopt? Bengelien had het ook een poos terug, heel zielig.

Ik mis Neem en Laal ook hier, misschien dat Laal vandaag op haar vrije dag even tijd heeft om te buurten? Neem is natuurlijk superdruk met Peetje.

Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest, even de dorre punten eruit laten snoeien. Nu nog even een afspraak maken om mijn wimpers laten verven en dan zie ik er weer iets verzorgder uit.
TZ lieffie ik zou je even heel graag rl willen knuffelen. Het IS ook niet niks, jouw nachten. Die moeders die netjes, gekapt en wel, mooi gekleed en opgemaakt op school aankomen staan óf om 06.00 uur op, nog voor de rest van het gezin. En hebben een man die meewerkt. Nu heb jij ook wel een man maar als ik jouw stukjes zo lees komt het grootste deel van de 'dagelijkse zorg' toch echt op jouw schouders terecht. En dan ook nog werken. voor het halen van je deadline, dát is pas stoer!!! (Ik heb de GL poster trouwens uitgeprint, gaat zo voor het raam en op mn auto )

En voor je opmerking aan Mien . Maar wel een voor Mien omdat het niet leuk is dat jullie er zo op achteruit dreigen te gaan, alleen die berekening van 2012 zou ik me nog niet al te druk over maken, eerst zien wat er nu echt gaat gebeuren. (hoe kom je daar eigenlijk aan Mien, aan die berekening?)

Luus wat schattig. Zwaaide hij er ook bij?

Duft , ik krijg beetje buikpijn van je post. Denk dat je even niet lekker in je vel zit, tenminste jij zit hartstikke lekker in je vel maar ik bedoel, nou ja, zoals TZ al schrijft, je voelt je platgewalst door de eisen van het dagelijks leven.

hier Neempie. Op zich niet helemaal in beslag genomen door Peetje (wel veel natuurlijk) maar ook vooral nog door bezoek (nog steeds!) en dingen die ik wil doen. Morgen ga ik voor een nachtje met Peetje naar Zeeland. Leuk! Maar ik realiseer me dat ik alweer teveel afspraken gepland heb en teveel wil in die anderhalve dag. Daar moet ik even iets aan veranderen anders is het voor zowel Peetje als mij niet leuk, veel te druk.

En joepieeee!!!!! Onze Sproet is onderweg of is ze er al? Heb helemaal geen goede reis meer gewenst..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven