**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Hmm, Es, in mijn tijd mocht ik nog 19 punten ofzo bij de ww. Ik had alleen een cd-rom. Daar moest je ook een minimum aan punten per dag eten en je mocht sparen en beweging leverde ook punten op.

Ik herken Nederlanders ook vaak van 10 km afstand. Maar ook weer niet altijd. Misschien toeristen wel. Ik word zelf volgens mij niet zo snel als Nederlander herkent (wat ik wel fijn vind).
De Nederlanders die hier rondlopen haal je er uit vanwege hun mooie teva sandalen / wandelschoenen, bijhorende buideltas of zo'n sportief geval achter op de rug
Ja dat heb ik gehoord dat je vroeger minder punten mocht, maar ik neem aan dat ieder voedingsmiddel toen ook een lagere puntenwaarde had. Zo veel is die 32 punten namelijk echt niet en het minimaale wat je per per dag binnen moet krijgen ook al ben je heel dun is 29 punten. Anders kom je blijkbaar voedingstoffen tekort.
Of ze lieten de mensen vroeger verhongeren, dan kan natuurlijk ook.
Nou, dat vroeg op het werk zijn doe ik ook niet meer. De eerste twee mensen die ik tegenkwam zeiden beide dat ik er toch wel moe uit zag en of het wel goed met me gaat.....(dit even tussendoor)
Dat klinkt als een goed excuus om morgen eerst uit te slapen

Ik ben begonnen met 't drinken van Gutenmorgen Tee en dat helpt best wel goed eigenlijk! Tip
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 21 september 2010 @ 14:07:

De Nederlanders die hier rondlopen haal je er uit vanwege hun mooie teva sandalen / wandelschoenen, bijhorende buideltas of zo'n sportief geval achter op de rug Teva teenslippers zijn wel de fijnste die ik ooit heb gehad. Ik had hele leuke leren open schoentjes voor mijn zomer citytrip, maar op mijn teva flipflops kon ik het veel beter: geen zere voeten aan het einde van de dag, in tegenstelling tot mijn leuke opengewerkte schoentjes. Dus ik ben stiekem wel Teva fan hoor (ik kom maar even uit de kast).

De vrijetijdskleding waar ik nu woon wel heel erg saai, alleen maar spijkerbroeken en truien/t-shirts. Maar daar pas ik dan wel weer goed tussen
Spees, wat naar van je opa, ik hoop op een goed herstel!!!!

Leuk, kledingdiscussies!!!!!!!!!!!

Ik vind hakken dragen als je lang bent ook prima! Hier ben ik behoorlijk lang (vergeleken met de rest) en ik draag graag hakken. Soms zie ik mezelf weleens naast twee andere meiden of op een foto en dan denk ik weleens Jezus wat een monster (qua grootte dan he ) maar als ik mezelf in de spiegel bekijk vind ik het gewoon leuk om hakken te dragen. Als ik erg hoge hakken draag ben ik zelfs iets groter dan mijn vriend, vind ik ook geen punt (hij ook niet). Ik heb ook slippertjes met een hakje, maar dat zijn lage hakjes (5 cm. ofzo) en dat vind ik eigenlijk heel relaxed lopen.

Ik vind het trouwens wel enorm leuk om overal overheen te kijken en op neer te kijken Kjong Voorál met uitgaan of in een crowd, in Nederland voel ik me echt een ukkie als je uitgaat en alle kerels om je heen tegen de 2 meter zijn (ik ben 1,74). Weet je trouwens wat grappig is, het valt me enorm op dat veel Spaanse vrouwen kale plekken hebben, of dat je de hoofdhuid kan zien. Dat is echt mijn nachtmerrie, ik heb me al vaak afgevraagd waar het aan zou liggen, elke week naar de kapper, heel veel manipulatie (met krullen en stijlen enzo), het water dat vol met chloor zit...? Maar misschien ligt het er wel alleen maar aan dat ik hier recht op iedereens kruin kijk

Leggings ipv panty´s vind ik ook echt Heel Nederlands (trouwens Fille, hiermee bedoel ik dan iedereen woonachtig in Nederland, ik gok dat buitenlandse vrouwen zich ook heel snel aanpassen aan de kledingstijl in Nederland, zelf heb ik dat ook ongemerkt gedaan)!!!! Kijken jullie weleens Trinney en Suzannah? Ik heb het een paar keer gezien en vind het aan de ene kant een geweldig programma, gun het die mensen dan ook echt dat ze een make over krijgen en zich lekker voelen over zichzelf, maar dan gaan ze de catwalk op en denk ik toch bijna altijd "al draagt een aap een gouden ring...". Wat een geklos en gestamp, echt zó boers!!!! Dat vind ik ook heel Hollands, al heb ik ook een Spaanse collega die zo is. Ik herken echt wel wat Es zegt, over dat het "iets" in de stijl is, ik denk zelf dat het niet zoveel te maken heeft met de kleding, als wel met het haar, de accesoires, de schoenen en de al dan niet aanwezige make up. Wat ik wel heel cool vind aan Nederlanders is de street style / casual style, ik vind het heerlijk om een dag naar Rotterdam te gaan en alleen maar mensen te kijken, zoiets zie je hier écht niet. Ik vind het wel leuk als mensen me herkennen als Nederlander, het gebeurt vrijwel nooit. Sommigen gokken in de buurt met Frans, Brits of Duits, anderen helemaal mis met Argentijns, Venezolaans, Dominicaans, Chileens, Russisch of Braziliaans. (natuurlijk wonen er ook mensen zoals ik in die landen, maar er wonen er meer in Nederland!!!)

Fille, afkicken van suiker heb ik weleens gehoord maar ik zou eigenlijk niet weten waarom dat heel gezond zou zijn, suiker (glucose) heb je toch gewoon nodig? daarnaast geloof ik niet dat het een soort drug is waar j van moet afkicken, als ik nooit meer water drink voel ik me waarschijnlijk ook niet zo toppie maar ik ben dan toch niet aan het afkicken van water?
quote:Margaretha2 schreef op 21 september 2010 @ 15:12:

Fille, afkicken van suiker heb ik weleens gehoord maar ik zou eigenlijk niet weten waarom dat heel gezond zou zijn, suiker (glucose) heb je toch gewoon nodig? d

Volgens mij niet. Volgens mij is glucose een belangrijke energiebron, maar kan je lichaam dat zelf maken uit koolhydraten. Ik geloof dat je lever dat doet. Geraffineerde suiker heeft volgens mij weer vitamines nodig om verteerd te worden, dus die moet je dan weer extra binnen krijgen.

Hmmm, hebben we geen biologen/chemici in de zaal die dit veel beter weten dan ik?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
(schreef ik terwijl ik nog een dropje in mn mond stopte)
Marg, het gaat dan uiteindelijk om bewerkte suikers. Want uiteindelijk heb jij geraffineerde suikers die in een koekje zitten echt niet nodig. En die zorgen er juist voor dat je bloedsuikerspiegel heel snel stijgt en net zo snel weer daalt, waardoor jij je zo snel zo duizelig gaat voelen. Het heeft mij toen echt wel geholpen.

Ik denk dat het ook in de stijl van Nederlanders zit, maar ik denk ook dat als je veel reist of elders woont, je dat een beetje kwijtraakt. Misschien zit ik nu tussen de mensen die hun nationale stijl kwijt zijn.

Dat leggins ipv panty´s heel Nederlands is, hangt dan misschien weer samen met het feit dat Nederlanderse vrouwen de langste ter wereld zijn: ik vind zelden een panty waarbij het kruis niet halverwege mijn bovenbenen hangt. Maar als je een legging in laarzen draagt ziet toch niemand of jij een legging of een dikke panty aan hebt? Of heb ik gewoon een dusdanig andere definite van leggings?

Triny&Susanna vond ik ook altijd leuk. Ze waren wel gemeen, maar ook weer niet omdat ze wel echt iemands sterke punten konden benoemen (terwijl ik bij sommige mensen nooit een sterk punt had kunnen ontdekken).

Ik loop hier veel minder op hakken omdat ik hier zo veel loop (en de stoepen kut zijn). In Nederland fiets ik veel meer en loop ik veel minder. Dus ik merk dat ik hier vaak voor comfortabeler ga.
Trinney en Suzannah vind ik niet zo heel leuk. Wel goede tips, maar ze kunnen zo denigrerend praten tegen de mensen in het programma. Gok Wan (of zo) vind ik leuker, dat keek ik nog wel eens in de UK (How to look good naked) toen ik een tv had.

Ik wordt vaak Iers geschat, maar ik denk dat het door mijn faux Britse accent komt (dat trouwens aan het verdwijnen is). Soms ook wel Deens of Scandinavisch. Maar ook wel eens Nederlands. Ik was in China, op een niet heel toeristische plek en ineens beginnen twee mensen Nederlands tegen me te praten omdat ik er zo Nederlands uit zag (Ik was met alleen maar met Chinezen en Britten toen).
Maar een legging is toch van heel andere stof dan een panty?! Ik hou ook niet van afzakpanties daarom draag ik veel liever kousen, als mn rokje niet te kort is ten minste.
Je hebt ook leggings van hetzelfde soort stof als een panty.
Maar stel ik eet normaal gesproken om elf uur geraffineerde suikers (bv. een stukje chocola) en om 19:00 uur nog een keer (bv. een koekje of een pudding) dan zou het toch eigenlijk niet op moeten gaan (aangezien je bloedsuikerspiegel er zo enorm snel van stijgt en zakt)?

Nu heb ik trouwens nergens last van, maar heb wel best zoet ontbeten (met een smoothie van fruit en melk en vanillesuiker), kan dat er nog wat mee te maken hebben? ´s Ochtends heb ik vaak zin in zoet. Vanaf vanmorgen 7 uur heb ik niets zoets meer op behalve dan de mosterd-honing dressing in de sla bij de lunch, en ook alleen maar water gedronken.

Wat ik heel lekker vind zijn van die snoepjes type haribo maar dat gaat toch om zulke kleine hoeveelheden dat je daar moeilijk van af zou moeten kicken...? Of wel?

Gok heb ik nog nooit gezien, ik zal het eens opzoeken. Ik vind Trinney en Suzannah niet zo lullig, alleen valt het me wel op dat Trinney zodra ze de kans krijgt constant aan iedereens borsten zit, ik weet niet of dat grappig bedoeld is of ze een closetlesbo is maar het begint me echt enorm de keel uit te hangen !

Mijn panty´s zakken trouwens nooit af, anders kan je er toch gewoon een broekje overheen dragen? Ik vind het verschil tussen een legging en een maillot wel groot (maillot is veel pluiziger) maar als je een legging onder een jurk of rok in je laarzen draagt denk ik dat het wel mee zal vallen met het verschil. Toen ik in Nederland op een bruiloft was zag ik daar zelfs mensen met leggings. En niet eentje hè!!!! Een legging onder een rok / jurk die nog tot bijna je knieën komt en daaronder dan gewone schoenen (in de zomer) vind ik echt niet mooi, het komt doodonzeker over vind ik. Aan de andere kant las ik hier dat er vrouwen waren die door de comeback vna de legging voor het eerst weer een rokje of jurkje aandurfden sinds jaren en dat juich ik dan wel toe, dat vind ik echt oprecht zielig, dat je dat niet durft.
Nouja, ik wil me hier niet ontpoppen tot de geitewollensokken, homeopathische suikernazi. Volgens mij hoe meer geraffineerde suikers je eet, hoe meer je bloedsuikerspiegel gaat schommelen. Waardoor je dus duizelig wordt en behoefte krijgt aan suiker. Ik eet zelf gewoon het liefste weinig suiker (niet dat ik daar streng in ben, verre van, maar ik eet liever geen suiker bij mijn ontbijt ofzo, eigenlijk alleen bij een tussendoortje ´s avonds ofzo) en vind het ook prettiger. Maar het is niet alsof je schuimbekkend ter aarde stort na en koekje.

De panty´s is geen kwestie van afzakken maar een kwestie van nooit een vinden die lang genoeg is. Of nouja, heel soms. Met een legging in laarzen maakt het niet uit als het wat hoger zit, want niemand ziet het, maar ik kan ´m wel gewoon hoog optrekken. Dat zijn dus, dankje Es, de leggings van dezelfde stof als een panty. Het enige verschil met een panty is dus dat er geen voetje aan zit.

Ohja Gok vond ik ook leuk. Alhoewel ik dat niet zo vaak gekeken heb en het misschien op een gegeven moment een beetje teveel van hetzelfde werd?
Ik ben nu trouwens volledig aan het observeren geslagen wat betreft stijl en nationaliteit bij mijn collega´s. Binnenkort komt er een uitgebreide analyse. Misschien moet ik interviewtjes gaan houden met mensen hoelang ze hier al zijn enzo.
Ik ben er gewoon benieuwd naar Fille, zag je nog niet als suikernazi (deze woordcombi vind ik zo twee uitersten dat ik er hardop om heb gelachen).
Ik denk dat ik het op een t-shirt laat drukken.
Ken je hipsterhitler al?
Das waar fille, een half seizoen van How to look good en ik was Gok verzadigd. Ook omdat hij op dat moment (nu een jaar of 2 terug) echt in heel veel Britse media te vinden was (weet niet hoe het nu is).

T&S deden bij mij af toen ik ze een volwassen vrouw haar onderbroek uit ratsten toen ze het onderbroeklijntje op haar jurk zagen. Was natuurlijk grappig bedoeld of zo, maar ik vind dat je dat gewoon niet bij een ander doet, programmamaaksters of niet.
Mij lijkt het verschrikkelijk als je door Trinney en Suzannah of door de modepolitie of whatever aangesproken wordt en ik zou dus ook nóóit meedoen met zo'n programma, ik zou het heel erg vinden als ze mij er uit pikken.

Overigens vind ik van T&S dan wel dat ze daadwerkelijk goeie tips en ideeën hebben, de modepolitie vond ik verschrikkelijk, vooral Dayanne Beekman, wat die soms mensen aantrok, niet om aan te zien. En zelf ziet ze er ook niet echt geweldig uit vind ik.

Maar al die mensen die meedoen zijn dolblij dat ze eruit gepikt worden dus waarom niet dan -]
Ik ben ook niet heel erg anti-teva's hoor. Tis is meer de combi die ik verschrikkelijk vind. (Lees; sokken in de sandalen)

Heb hier ook teva slippers in de kast liggen. En ook nog hele mooie (niet echt dus) maar heel comfortable sandelen liggen. Die kun je met een soort gesp wijder/losser maken. Echt super ideaal. Maar die draag ik alleen als ik op vakantie op de camping ben of een lichte wandeling maak

Trinney & Suzannah keek ik wel eens, maar er zijn zo veel van dat soort programma's op tv. En de Nederlandse versies zijn nooit ondertiteld, dus dan hebben ze mij niet als kijker. Wat ik wel leuk vind ik Style by Jury. Geen gesnij en alleen in de eerste jury sessie is er kritiek en daarna worden de deelnemers gewoon lekker vertroeteld, nieuwe garderobe & kapsel aangemeten en in de make-up gezet.

De legging vind ik superlekker zitten. Bij een panty zakt het kruis naar beneden en ook al helpt 't wel om er nog een onderbroek overheen te doen, lekker zit 't nog steeds niet. Denk overigens niet dat het een typisch Nederlands ding is, mijn huisgenote liep er gister ook in rond.
Maar draagt ze hem ook zo:

Hier zie je dat nooit.
Nope, maar haar legging was wat langer en ze had zwarte sokken en zwarte schoenen.

Ik draag de legging overigens wel zoals in het plaatje rechts. Maar dat is dan ook echt de enige manier waarop ik vind dat een legging wel mag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven