Gezondheid alle pijlers

Wie ook blijvend droge ogen na ogen laseren (LASEK)?

21-09-2010 18:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop hier soortgelijke verhalen/ervaringen te vinden over het volgende;

Bijna 1,5 jaar geleden zijn mijn ogen gelaserd.

Voornaamste reden -los van het 'gemak'- was dat ik vaak vanaf eind van de middag zo'n last kreeg van m'n lenzen.

Het voelde dan erg droog en 'zandkorrelig' aan. Heb eerst harde en later járen zachte lenzen gehad en ook verschillende geprobeerd, maar het probleem bleef.

Met mn bril (die had ik voor 'erbij') had ik hier geen last van.

De eerste maanden na het laseren ging het wel goed. Herstel was ook prima, alles zag er goed uit.

Na ongeveer een half jaar begonnen echter dezelfde klachten die ik toen met mn lenzen had. Het werd alsmaar heftiger, tot wakker worden met pijnscheuten aan toe.

Ondertussen een aantal keer terug naar de kliniek, alles zag er goed uit. Druppels meegekregen, later weer andere druppels, helpt licht en tijdelijk.

Momenteel druppel ik zo'n 5-8x per dag met Vidisic Carbogel. Het is 'te doen', maar daar is alles mee gezegd. Na een keer wat korter slapen of een verkoudheid heb ik weer 3dubbel zoveel last. Het voelt alsof er een föhn met koude lucht op mn ogen staat en ik mag niet knipperen. Het doet soms ook echt pijn.

Alle artsen die er tot nu toe naar gekeken hebben houden het op een zwakke plek, maar er ook nog volledig herstel mogelijk, soms kan dat wel 2 of 3 jaar duren.

Waar ik vooral tegenop zie; we proberen zwanger te worden van een 2e kindje. Maar nu al denk ik aan de slapeloze nachten en vermoeiende dagen en de weerslag die dat op mn ogen zal hebben.

Ik hoop dat iemand weet dat dit daadwerkelijk nog van het laseren kan zijn en nog kan over gaan?!

Alvast bedankt!
Zelf geen ervaring mee, maar ik ken iemand die dit inderdaad van het laseren heeft gekregen en bij haar is het niet over gegaan... begreep van haar dat het een bekende complicatie is, maar ik heb er geen verstand van verder hoor.

Balen zeg. Hoop dat het bij wel herstelt!
Ontzettend vervelend dat je nu nog steeds zo'n last hebt!

Wat raar dat je daarna zachte lenzen bent gaan gebruiken. Harde lenzen zijn juist veel beter voor droge ogen.

Ik heb er verder geen ervaring mee. Maar ik ga nu veel harder nadenken over het feit of ik wel zo'n laser operatie onderga.

Sterke!
zelf heb ik jaren lenzen gedragen, eerste harde, daarna zachte en daarna weeklenzen, die ik dag en nacht kon dragen.

Met die weeklenzen had ik nog de minste problemen.

In 2002 heb ik mijn ogen laten laseren en heb af en toe ook nogal last van 'droge' ogen.

Omdat ik vroeger, met harde lenzen, ook zo'n last had, heb ik toen een luchtbevochtiger gekocht, en die gebruik ik nu regelmatig, vooral als de c.v. aanstaat of als het behoorlijk vriest. De lucht in huis wordt dan te droog.

Mijn 'probleem' (wat voor mij geen probleem is) is veel minder heftig dan het jouwe, maar misschien heb je ook baat bij een luchtbevochtiger.
Super bedankt voor jullie reacties en Medje, ik vind het zeker het proberen waard! Ik merk dat het buiten inderdaad beter gaat dan binnen.

Ik zal trouwens nooit iemand het laseren afraden, want los hiervan is het nog steeds top om 'zomaar' alles goed te kunnen zien en het scheelt weer elke keer opticien bezoekjes.

En ik ga er nog steeds vanuit dat dit niet mn hele leven zo zal blijven, let's hope..

Groetjes!
-
Kijk, zo vind je weer dingen waarvan je het bestaan niet wist, bedankt Sachi!

Voor je vriend na 6 jaar natuurlijk helemaal vervelend!!

Ik ga hier zeker mee 'aan de slag'.
-
Hoi,

Ook droge ogen na het laseren, maar daarvoor ook al! Kon daarom ook geen lenzen meer verdragen op den duur... Ik druppel elke dag een aantal x met vismed light en dat gaat prima. Merk het idd ook wanneer ik verkouden ben, dan moet ik wat vaker druppelen, Vlak na het laseren genruikte ik vis med gel, dat is wat dikker. Misschien een aanrader? Dat vond ik heerlijk, kan ook in de koelkast, koud is nog lekkerder! Koop ik altijd bij mijn optometrist... misschien heb je er wat aan? ( ook lasek gehad btw)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven