Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Wow, allemaal in een week! Moedig!

Is je vriend met het schip in Spanje nu dus?

Ik kijk geen GV, lukt me nooit iets terug te kijken met uitzendinggemist. Verbinding te zwak misschien.

Ach, het projectje 'samenwonen' (als in: met z'n tweeen!) duurt vast nog even voort..ben benieuwd.
Hallo Looola,

ja leuk lekker vakantie. En dan ook vriendlief weer zien, da's altijd extra lekker vakantie.

Grenzeloos Verliefd ken ik niet, spelen er bekende acteurs in mee? Alhoewel, die ken ik waarschijnlijk ook niet..
Goed bezig Heidelberg, alvast veel plezier met jullie feestje! :-)

Het is inderdaad een 'moedig' plan, maar ik kan gewoon niet zo lang wachten om hem weer te zien. Dus ik ben blij dat ik geboekt heb. Hij vaart nu tussen Spanje, Frankrijk en Italië voor de komende paar weken.

Wat betreft Grenzeloos Verliefd, voor uitzending gemist moet de verbinding inderdaad wel goed zijn. Dát dan weer wel in Denemarken, ook al is het weer om te huilen.

Het is trouwens niet met bekende acteurs, maar iedere week wordt er iemand gevolgd die naar haar grote liefde in exotische oorden vertrekt.
Groot gelijk heb je, leuk toch om elkaar weer te zien!

Ik ken GV wel (deed zelfs bijna zelf mee, maar ben afgehaakt), soms bekijk ik de website en lees ik de verslagen.

Heidel, je bent vandaag dus vrij, heb je ook de tijd om lekker te relaxen?

Vriend is de deur uit voor z'n werk, we zijn gister bij een huis wezen kijken dat hij wil kopen om het vervolgens te verhuren. Gaaf huis joh! Ontzettend groot en met een prachtige tuin met kleurige bloemen, heel mooi! Alleen nu moeten we iemand zien te vinden die het wil huren, heb al een advertentie gezet op een forum voor expats hier. Oh en ik heb vriend z'n haar gemilimeterd, staat erg goed!
Hallo, ik las net dit topic en kom me ook even aanmelden.

Ik woon in Japan. Eerst een aantal jaren gewerkt op Kyushu, nu al weer een paar jaar studeren en werken in de Kanto regio.

Ik ben met mijn masters bezig aan een universiteit hier. Nu in mijn tweede en als alles volgens plan gaat laatste jaar, als ik ten minste mijn scriptie of thesis of hoe je het ook wil noemen af krijg. Vrijdag een gesprek hierover met mijn begeleidend docent.

Daarnaast werk ik in de hotelbranch als guest relation officer. Leuk werk en ook al een vaste baan aangeboden gekregen voor na mijn afstuderen, maar soms best moeilijk. Toch, elke dag is weer een nieuwe met nieuwe uitdagingen en onverwachte gebeurtenissen.

Wat ik mis? Laatst kwam ik thuis van een paar weekjes Nederland en toen miste ik mijn familie toch best heel erg, maar nu is het weer beter. Verder, drop, boerenkool, limonadesiroop, hagelslag en kaas, maar ook een wasmachine met een optie voor warm water en de centrale verwarming.

Ook het direct in aanpak en het geen tijd verknoeien aan overbodige zaken mis ik wel. Alles moet tien keer overlegd en alles via de officiele kanalen naar tig stappen hogerop.

Wat ik niet mis? da`s moeilijker en kan ik meestal pas zeggen als ik in de situatie zelf zit. Weet echter wel dat toen ik hier wat electronica ging kopen ik erg goed geholpen werd met al mijn toch vrij onbenullige vragen, terwijl ik toen ik nog in Nederland woonde en een tv wilde kopen met wat apart functies ik totaal niet serieus werd genomen als vrouw in mijn eentje. Wil hoop ik meer zeggen over winkel dan over land, maar toch.

Ik post niet zo veel maar zou het wel leuk vinden om mee te blijven lezen. yoroshiku
Ow, dat heb ik een poosje geleden ook gedaan, mijn man's haar gemillimeterd. Staat mooi en stoer (hij had eerst een halflange donkere krullekop, dus het is wel even anders).

Morgen moeten we naar de Immigration, papieren inleveren, betalen en fotootjes laten maken voor onze nieuwe ID kaartjes. Zal blij zijn als ook deze hobbel weer succesvol genomen is.

In ons dorp is de gevreesde dengue-fever (knokkelkoorts) uitgebroken, heel wat mensen zijn ziek geworden! Dat is ernstig, want er is geen vaccin en ook geen behandeling voor; behalve pijnstillers en een goede verpleging. Break-bone fever is de bijnaam van deze ziekte en het is werkelijk erg pijnlijk. Als je het voor de tweede keer krijgt, kun je sterven aan inwendige bloedingen! Dus we hebben ons hele huis maar weer eens gespoten tegen muggen (we wonen in een bos vol moeras, waar de denguemug zich voortplant) en branden speciale wierook en houden de ramen gesloten.

De blessings van het wonen in de tropen.
Welkom Nichiran, leuk dat je mee wilt schrijven/lezen!

Japan lijkt me een vreemd land om te wonen (nergens op gebaseerd, want ben er nooit geweest), maar als ik jou zo lees, dan lijkt het allemaal erg gewoon. Grappig.

SD, hoi!

Hopelijk krijg je al dat papierwerk snel rond, dan is dat ook gebeurd en hoef je je er even niet meer mee bezig te houden.

Wat naar van die dengue mug, oppassen hoor, dat zijn inderdaad geen lieverdjes! Slapen jullie wel onder netten?

Enne, ik vind het nieuwe kapsel van vriend ook stoer en sexy, ben er blij mee en hij geloof ik ook wel
Welkom Nichiran! Leuk dat je ons gevonden hebt!

in Japan hebben ze toch superdeluxe wc's is het niet? Met föhn en zo, verwarmde wc-bril....wat betekent yoroshiko?

@Sahara_desert, goed oppassen hoor, voor die vervelende Mosquitos! Zo'n klamboe is echt wel nodig. www.klamboe.com
dank jullie voor het welkom

we hebben hier inderdaad nogal technisch geavanceerde WCs met WC-bril-verwarming, ingebouwd bidet en fohn. Er zijn er zelfs die, als het `deksel` dicht zit en je doet de deur naar de WC open, automatisch het deksel openen. En wil je het helemaal bijzonder dan zijn er zelfs merken die een WC kunnen leveren die een ingebouwde `urine-analyse-functie` hebben om je gezondheid in de gaten te houden.

De warme WC bril was even wennen maar niet echt verkeerd in de winter, maar ik heb nog steeds niet de moed gehad die bidet functie te gebruiken, hoewel de WC in mijn appartement ook die functie heeft. Toch een beetje eng als het misgaat.

yoroshiku kan meerdere betekenissen hebben, maar als je het zegt als je je voorstelt betekent zoiets als `ik hoop dat u plezierig met mij om zult gaan`. WIl je echt beleefd zijn plak je daar ook nog een `alstublieft` oftwele `onegai shimas` achter, maar dat leek me nu niet nodig

(nu alleen nog uitvogelen hoe je smilies plakt)
hoi.

Ik kom even snel hallo zeggen.

Vriend-lief ligt lekker tegen me aan te slapen (en te snurken), dus ik kan jullie even een berichtje sturen.

Ik heb mijn vriend bij de gate op gehaald, helemaal super.

En we hebben het heerlijk samen.

Nog geen baby trouwens, schiet niet echt op, maar ik heb de dikke buik wel mogen bewonderen natuurlijk.

xxx
Hoi vivagirl, leuk dat je even komt "buurten". Je ziet het de outsiders doen hun best. Zelfs uit Japan een levensteken.

Heel veel plezier gewenst met vriendlief. Draai je nog maar eens om, en geniet van je vriend.

@nichiran, hier zijn de filmen van Hayao Miyazaki ook bekend. Er is nu een nieuwe film, www.ponyo-film.de Ik vind zo'n wc echt wel gaaf. Moet een hele ervaring zijn. Met urine-analyse, wow!!

@Kym. jij woont met 3 mannen? Ik vind 1 man al een hele uitdaging, ik ben ook blij dat ik dochters heb. Bij ons is het dan 3 tegen 1.
Tijdje geleden alweer dat ik wat schreef, maar wel meegelezen!

Ik hoop dat alles goed gaat met pino! moeilijk maar dappere beslissing hoor!

Italiagirl, leuk, milaan! Ik ben er half jaar geleden geweest voor 100 jaar bestaan alfa romeo en vond het echt super daar! Had het met mn vriend over dat we daar ook wel heel graag zouden willen wonen.. Ik vind de sfeer daar heel fijn!

Heeft iedereen het vakantieseizoen een beetje overleefd?

Voor mij begint het nu pas, als de overwinteraars allemaal weer terug komen, maar dat duurt nog maandje..

Dus nu heel rustig in de winkel, overwinteraars zijn er nog niet en alle toeristen zijn weer weg..

Is wel weer lekker rustig op de weg, kan weer doorrijden zonder toeristen die 30km pu gaan rijden omdat ze de weg niet kennen haha.

Mja, als dalijk de overwinteraars er zijn is het helemaal niet meer te doen, die hebben heel de dag de tijd en rijden gerust stapvoets over een straat waar je 80 mag
Idd @pino hoe gaat het met je? Lees je nog mee?

@Sahara_desert alles okee bij jullie? Kun je de dengue mug uit het huis houden?

@Larauu overwinteraars zijn dat alleen oudere mensen?
Zijn alleen oudere ja..

Jongeren kunnen dat niet, zitten met school enzo..

En de mensen van 20/30 die hier komen, wonen het hele jaar door hier en zijn daarom geen overwinteraars
Daar ben ik weer... Heeft iedereen een leuk weekend gehad? Tja ik weet het, het is alweer woensdag. Maar aangezien ik ziek was, is dit voor mij de eerste werkdag na het weekend (en t voelt dus als maandag)

Jeetje knokkelkoorts, klinkt best heftig. Maar het is toch de tijgermug die dat kan overbrengen? Die signaleer ik trouwens ook vaak in Italie. Hang inderdaad maar klamboes op SD.

Wat een verhaal over de wc's in Japan. Met name die met urine analyse. Zou wel wat zijn voor de Italiaanse bevolking. De meeste mensen laten hun urine hier 1 keer per jaar controleren (bloed trouwens ook). Dat valt me op, hier wordt meer aan preventieve geneeskunde gedaan, dan in NL.

Larau, vind je de sfeer echt heel fijn in Milaan? Ik vind het nog redelijk Nederlands eigenlijk. Uiteraard zijn er de nodige cultuur verschillen, maar mensen leven hier ook gewoon hun eigen leventje zonder al te veel belangstelling voor die ander. Het cultuur verschil tussen Zuid en Noord Italie vind ik overigens groter dan tussen Noord Italie en Nederland.

VG: geniet nog even lekker in NL en van je vriend!
Ja, het is inderdaad de tijgermug (Aedes egypti) hij heeft gestreepte pootjes en hij is ook overdag actief. Dat is lastig, want dan loop je gewoon buiten rond. Met een lange broek, lange mouwen en dichte schoenen nu dus, en dat bij die temperaturen hier! Klamboes hebben we wel, maar ik heb er persoonlijk een hekel aan. Die lappen hangen bij het slapen in je gezicht en ik krijg het daar benauwd van. Nachtmerries ook. En als je een glas water wil pakken ofzo, dan moet je je door al die meters stof heenworstelen. Dochter slaapt er wel graag onder, gelukkig.

Verblijfsvergunning vernieuwen ging wonderbaarlijk efficient, we werden geholpen door een vriendelijke jongedame. Tegenwoordig moet je ook hier je vingerafdrukken digitaal laten afnemen. We stonden in 20 minuten weer buiten. Het ergste aan het geheel was nog dat we er uren te vroeg waren, in een park gingen zitten en helemaal omcirkeld werden door crackjunkies (tja die heb je ook hier) daar werd ik knap zenuwachtig van. Ik ben zeker niet meer aan het leven in de grote stad gewend....
Hey allemaal. Dankjewel Heidelberg en Larau voor jullie belangstelling, erg lief.

Ben weer in het kikkerlandje, hoewel het weer hier heeerlijk is, 23 graden.

Het valt me ontzettend zwaar....ben meteen aan het solliciteren geslagen , en ik mag vrijdag en zaterdag gaan proefdraaien in een lunch restaurant. Waar ik [eventueel] helemaal mijn eigen ding zal gaan doen. Menukaart samenstellen, van alles. Lijkt me super.

Ik mag nu ook niet te veeleisend zijn, want de banen liggen niet bepaald voor het oprapen......

Als ik maar met mensen/klanten contact heb, ben ik al helemaal blij! En niet de hele dag op kantoor hoef te zitten! Bleeegh

Ik heb er wel een heel grote domper te verwerken bijgekregen.... MIjn moeder had de afgelopen week ,ja, exact toen ik besloot te vertrekken......hoe bizar.....vage buikklachten.

Onderzoeken gehad in het weekend in het ziekenhuis......en de uitslag is nierkanker......

Het is waarschijnlijk te behandelen, volgende week hebben we een afspraak in het Radboud.....maar jeeezz de wereld werd onder mijn voeten weggeslagen. Mijn moeder is 69 maar de vitaalste persoon in de wijde omgeving, noooit ziek, en dan dit... Fuckin onbelievable. Dar heerst bij mij....woede.

Ik heb een heel lieve zus en broer, mijn moeder heeft een vriend,[ mijn vader is 3 jaar geleden totaal onverwacht overleden] dus we hebben veel steun aan elkaar.......

Tja, je verwacht je thuiskomst anders..... En lieve medelezers, hoe weird is dat, ik beslis om terug te gaan, en ik ben 2 dagen thuis, en dan gebeurt dit....?? Ben nu in ieder geval heel blij om hier te zijn....Liefs X
Come fly with me on a jetplane
Jee Pino, wat vreselijk van je moeder! Heel veel sterkte!! Hopelijk is het inderdaad te genezen en zijn ze er vroeg bij!
Jee Pino, ik kan me voorstellen dat je ondanks alles nu erg blij bent dat je hier bent! Hopelijk komt het allemaal in orde met je moeder, heel veel sterkte en beterschap.

Denk dat dat wel de schrik van ons allemaal is; ik vind het altijd prima om weg te zijn maar als er wat zou gebeuren zou ik meteen naar huis willen.
@pino : je moeder, broer en zus zijn heel erg blij dat je in NL bent. Nu zijn jullie bij elkaar en kunnen elkaar goed steunen in deze ongewisse tijd. Ik duim voor je dat de diagnose goed te behandelen is.

Mijn vader is ook (nu alweer 10 jaar geleden) overleden. Hij was 68 en ik was destijds ook al hier. Toen ik hoorde dat hij ziek was voelde ik me zo ongelukkig, want je kunt niet zomaar eentweedrie weg.

Mijn troost is dat ik hem de laatste dagen bij kon staan. Mede door een lieve kollega die voor me gewerkt heeft.

Dikke zoen voor jou X
Dankjewel lieverds......X
Come fly with me on a jetplane
Pino, wat vreselijk! En wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn en in spanning zitten nu.

Heel veel sterkte, en heel fijn je toch weer even te lezen hier.

Heel veel succes met je horeca baan, hopelijk wordt dat wat!

Pino, je bent een engeltje dat precies op het moment verschijnt dat je familie je zo hard nodig heeft, heel bijzonder. Ik duim met jullie mee dat de ziekte in een vroeg stadium opgespoord is, zonder uitzaaiingen, want dan is de prognose vrij goed in deze moderne tijd. Ze kunnen heel veel. Wens jullie licht en kracht toe.
Hallo allemaal!

MajMaj meld zich! Ik leef nog!

De afgelopen weken was ik een 'afgesloten outsider'. Ik weet niet wat er met mijn nick gebeurd is, maar aanmelden lukte niet meer. Ik heb natuurlijk wel iedere dag mee gelezen. De laatste dagen kreeg ik steeds mails van de vivaredactie met een wachtwoord van een nick van een paar jaar geleden. Beetje vreemd, want ik heb de wachtwoorden niet aangevraagd.. Maar ik maak maar even van de gelegenheid gebruik om daar mee te schrijven. Ga snel proberen uit te vogelen wat er met de andere aan de hand is.

Hier gaat alles goed. Het is nog steeds vakantietijd, dus lekker rustig met werk. Ik geniet van de vrije tijd, leuke dingen doen, niet op de klok hoeven kijken, veel met vriend samen zijn. Over anderhalve week weer volle bak aan de slag. Ik ben bang dat het wel even tegen gaat vallen. Mijn planning lijkt behoorlijk heavy te zijn. Ook moet ik er denk ik aan wennen om dan weer veel minder samen te zijn met vriend. Nu nog maar even extra genieten dus!

Verder ben ik twee weken geleden begonnen met sporten. Ik heb al jaren problemen met mijn gewicht en dat is er hier de laatste twee jaar niet beter op geworden. Dus.. tijd voor actie! Heb me ingeschreven op de sportschool en zweet me te pletter met alle lesjes tae bo, zumba, aerobics, circuit training enz. Valt nog niet mee dat sporten in de tropen zonder airco.

Oke, genoeg over mezelf. Even reageren op iedereen..

Allereerst Pino.. Ik sluit me aan bij SD, het heeft gewoon zo moeten zijn dat je nu terug bent gekomen naar NL. Je zal een enorme steun voor je moeder en de familie zijn nu je er weer bent. Verder hoop ik dat het proefdraaien goed uit pakt en je de baan krijgt!

VG, je bent ook in NL! Is de baby al geboren? Wat vindt je vriend van NL? Hebben jullie al veel 'typische NL' dingen gedaan?

Kym, wat leuk dat het met werk zo goed gaat. Ik klikte je andere topic aan omdat de titel me ivm eigen praktijk aanspraak en zag daarna pas dat jij de TO was. Ik hoop dat je snel een goed gesprek met ze kan hebben.

In het regelen van financiele zaken mbt de praktijk heb ik nog veel te leren. Dat zouden ze ook onderdeel moeten maken van de opleiding! Daarnaast moet ik ook meer ballen krijgen om mensen/instanties achter de broek te zitten wat betalingen betreft.

Nichiran, welkom! Japan, gaaf hoor! Persoonlijk trekt Azië me niet echt. Nergens op gebaseerd dus het slaat nergens op. Maar het lijkt me wel een fascinerend land om te wonen. En die wc-brillen, geweldig zeg! Dat is nog eens wat anders dan mijn half-half doorspoelende wc.

Italiagirl, gaaf hoor Italie! Ben er vroeger vaak met mijn ouders op vakantie geweest en vind het een heerlijk land!

SD, vervelend dat er dengue heerst. Hier zijn er ook regelmatig uitbraken. Maar ik neem aan dat ze lang niet zo heftig zijn als bij jou. Ik hoop dat het jou en je gezin met de nodige voorzorgsmaatregelen bespaard blijft.

Slapen onder een klamboe is inderdaad een crime. In het begin deed ik het hier ook. Insmeren met deed en onder de klamboe slapen. Maar wat een gedoe als je moet plassen 's nachts en het is ook nog eens bloedheet. Gelukkig heb ik nu een airco-appartementje waardoor ik ramen en deuren veel gesloten heb en veeeeel minder last heb van muskieten.

Oke, waarschijnlijk is het weer een heel verhaal geworden zoals altijd. Maar ik had dan ook een hoop in te halen!
Hey Maj! ehh, Flower!

Leuk je weer te lezen! En het gaat goed met je, da's fijn!

Rare bedoeling met je nick, daar moet je maar even achteraan gaan dan.

Dus voor jou ook nog eventjes en dan ga je weer aan de slag, wat gaat er zo zwaar aan je planning worden dan eigenlijk?

Ah, en je had mijn topic al gelezen, ja..naja, ik heb een mail gestuurd vanavond en ben benieuwd naar het antwoord.

Verder vandaag wel weer een erg leuke shoot gedaan, een bijzondere ook. Op een plek waar ik nooit eerder was geweest hier (zo zie je nog eens wat met dat fotograferen!) en waar de mensen tijdens de oorlog ontzettend gruwelijke tijden heeft moeten doormaken. De rebellen hebben er een complete ravage aangericht waarbij veel doden zijn gevallen. Maar tijdens de oorlog was er geen plek om deze mensen fatsoenlijk te begraven, dus werden het massagraven. En daar stond ik dan met mijn goede gedrag, bovenop zo'n giga graf. naar de mooie natuur te kijken. Heel erg droevig.

En verder heb ik een bamboe-mat gekocht voor in de slaapkamer, staat leuk! En dat voor maar 1,50 dollar! De echte prijs, ik stond er op dat ze mijn huidskleur vergaten toen ik ze om de prijs vroeg En met een grapje kom je er vaak wel, zo zie je maar.

Oh en over sporten gesproken Maj, ik moet oo-hook! Maar het wil niet zo met de motivatie. Maar het moet, echt. Ik mag niet klagen over mijn figuur, maar ik denk wel dat nu het moment is om het te onderhouden, anders is er op een gegeven moment niets meer aan te doen (is me verteld) - en dat willen we natuurlijk niet .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven