Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Kym is ook nog wakker!

Hoeveel tijdverschil heb jij met Nederland?

Klinkt inderdaad als een bijzondere shoot. Heftig hoor.

Bij deze gooi ik ook nog even een prijsvraag in de groep!

**Bedenk een leuke stoere naam voor pup van vriend**

Achtergrond informatie:

Vriend van vriend heeft gisteren drie Pitbull-pups uit hetzelfde nestje gekocht. Vriend mag er daarvan één hebben. Voorlopig blijft de pup nog bij vriend van vriend omdat vriend geen goede plek heeft om de hond te houden.

Ben er eerlijk gezegd niet zo heel erg happy mee want heb niet zoveel met honden en dan al helemaal niet met van die 'enge honden'. Als we gaan samenwonen, wat in de planning zit, dan zal ik dus met een pitbull samenwonen.

Maar.. de pup is er nu, dus wil ik een toffe naam!

Iemand inspiratie?!?

Prijs:

Diner in het beste restaurant van Paramaribo

Jaaa, ben nog wakker, alhoewel het nu al wel nacht is. Net een paar minuutjes

Hmmm, een pup, wat leuk! En hey, niet zo vooroordelen hoor; met een erg consequente opvoeding hoef je er niet bij voorbaat van uit te gaan dat je hond eng gedrag gaat vertonen. Ik vind het hele leuke en vriendelijke honden.

Een naam.. pff (ik wil natuurlijk die prijs winnen, dat snap je!)

Reutje of teefje?
Pitbulls zijn vaak leuk en aanhankelijk hoor, Majmaj, soms wat eenkennig, maar daardoor prima waakhonden. Ken je de ouders van de pups? Vaak valt het appeltje niet ver van de boom.

Tank is een stoere naam! Ik ken hier een hond die Dingo heet, dat vind ik ook leuk, maar die is beige en slank met lange poten, net een echte dingo. Zelf heb ik een Coyote, dat is een teefje en nog een halve chihuahua ook, haha. De pitbulls vroeger in Amsterdam heetten altijd Rambo of Rocky in mijn herinnering, maar da's weer zooo afgezaagd....

Leuk dat je weer meepost, trouwens, al ben je nu een Bloemetje.

Jullie hebben daar geen dengue daar nu? Hier heerst het constant hoor, maar nu zijn er wel heel veel mensen tegelijk ziek geworden, dus er is echt een soort uitbraak. Altijd als ik bij de dokter in de wachtkamer zit, hoor ik wel mensen erover praten, zo van 'denk dat ik dengue heb, want ik heb zoveel koorts en pijn'...het is hier heel gewoon om je kwalen hardop met jan en alleman te bespreken in de wachtkamer. Grappig cultuurverschil vind ik dat wel, dat zou ik persoonlijk nou nooit never niet doen!
Hello Flower,

Pitbulls, hm, ik heb het helemaal niet (meer) met honden. Hier heeft bijna iedereen een hond, of zelfs twee en het is een ramp in de stad met al die poep. Natuurlijk (ik weet het) ligt dat niet aan de hond, maar aan zijn baasje. maar ondertussen snak ik naar een hondvrije wijk.

Maar ik ben geen spelbreker en wil dolgraag dineren in Paramaribo. Ik dacht aan Dollar, of als je de Europese variant wilt Euro of Euri.

Hello Sahara_desert, hopelijk waait de koorts nu langzaam weg en wordt het dagelijks leven weer enigszins normaal.

Hello Kym, ik kan me voorstellen dat het een vreemd gevoel is, de ongerepte natuur en dan te weten van zo een oorlog...

Hello vivagirl, zijn er al weeen?
Goedemorgen!

Tja, ik heb inderdaad nogal wat vooroordelen over pitbulls inderdaad. Maar ik heb dan ook helemaal geen verstand van honden, ben er niet mee opgegroeid.

Het is een mannetje, bijna helemaal wit met één zwart oor en een zwarte vlek op zijn bil.

Ouders zijn naar mijn idee behoorlijk aanvallend opgevoed. Tenminste, wat ik er van de week van heb gezien kwam niet echt overeen met lief en aanhankelijk..

Van de ene kant hoop ik dat de pup snel bij vriend komt zodat we nog enigzins invloed hebben op de opvoeding. Lijkt me ook niet heel handig om de hond pas volgend jaar bij ons te nemen of wel?

Leuke namen, maar nog niet echt dé naam. Tweede ronde?
---
Welcome back Maj!

Juist van essentieel belang om die pup snel bij je te krijgen, zeker als je je niet kunt vinden in de wijze van het opvoeden door de baasjes van de moeder hond.

Weet waar je aan begint hoor..

Goed, een naam voor deze stoere zwarte pitbull: Joey!
Persoonlijk vind ik Gonta (g uitgesproken als de g in het engelse werkwoord `to go`) wel een leuke naam.

Het is een naam die je van tijd tot tijd tegenkomt voor honden hier in Japan en de 2 honden die zo heetten die ik ben tegengekomen waren best stoere honden.

Hier inmiddels dan eindelijk min of meer de herfst begonnen. Dankzij een wel heel erg plotselinge temperatuurswisseling (gister overdag zonnig en 32 graden, vandaag voortdurende regen en een middagtemperatuur van 23 graden) loop ik nu met een opkomend snotneusje, en dat terwijl ik morgen een gesprek heb met mijn thesis (of scriptie of hoe je het ook noemt) begeleider waar ik best zenuwachtig voor ben.

Nou ja, altijd eer een volgende dag met nieuwe kansen, zullen we maar zeggen.
nichiran wijzigde dit bericht op 23-09-2010 16:14
Reden: Nederlandse grammatica is best moeilijk laat op de avond
% gewijzigd
Toi toi, Nichiran, veel succes gewenst. In Japan staat hondevlees wrschl. niet op het menu, net zoals in China?

@Flower, wat dacht je van Bello?
Het weer is overal raar geloof ik Nichiran (betekent deze naam nog iets trouwens?).

Veel succces met je gesprek morgen in elk geval, verkouden of niet, het gaat om de inhoud toch?
Panther, Cujo, Jair, Tyrone, Dixie, Blackberry of Shadow.

Of ander gewoon Fifi, ook een heel stoere naam voor een machohond. Wel met een knipoog...
----
---
Puk of Sam?

Heb inmiddels een telefoontje gehad ja, gesprek staat voor binnenkort gepland.
Mijn toekomstige hond gaat Humphrey heten. Ik weet niet waarom, maar dat vind ik al jaaaren een stoere naam voor 't beest. Ik heb er dan zo één in gedachten:

Kees is natuurlijk ook leuk voor een pitbull. Koesjiekoesjie

Met dat gepraat over honden krijg ik acuut nesteldrang! Bahbah.
Dirk, hahaha, leuk!!!
Hallo allemaal,

Normaal gesproken ben ik een stille meelezer op dit topic, maar nu maak ik even een uitzondering:

Majmaj, neem eens een kijkje op het Stafford forum (even googlen). Daar vind je een schat aan informatie over het opvoeden, verzorgen en houden van een stafford (pitbull). Het zijn honden die echt een goede opvoeding nodig hebben. Maar als je het goed aanpakt zijn het echt fantastisch leuke en lieve honden.

Oh, en ik vind Daiko of Dirk uit je eigen lijstje wel leuk.
Vrijdag alweer!

En een hoop regen op komst, wat betekent dat we de hele huiskamer moeten "verbouwen" voor het feestje van morgen. We wilden BBQ-en, gelukkig hebben we er een op gas. Dat is dus geen probleem, die kan op het terras staan.

Er komen 20 volwassenen en 6 kinderen ....

Nog enkele namen voor de pup:

Theodoor

Nelson

Obama

Roosevelt

...

Inderdaad, het staffordforum is heel informatief (en leuk)!

Heidel, jammer dat jullie niet buiten kunnen bbq-en zeg. Naja, allemaal gezellig binnen dan maar. Of...een zeiltje spannen buiten?
Ja, in Nederland hingen we bij feesten ook altijd een groot stuk landbouwplastic op, zodat de grill niet zou verregenen en iedereen lekker buiten kon kletsen, ook als het weer eens regent.

Vrijdagavond en ik ben alleen thuis, want man en kind zijn samen naar de kroeg...nou ja naar de B&B van onze overburen en vrienden. Zelf moet ik morgen om 6 uur op om te gaan werken, dus ik wilde niet mee. Ik ben de vriezer aan het ontdooien intussen en surf wat op het net, met kop bushtea onder handbereik.

Twee van de paarden die ik getraind heb zijn nu verkocht. Tja zo gaat dat, zondag gaat de Arabier weg naar een endurance ruiter. Je weet het wel van tevoren, maar toch zal haar missen! Gelukkig is er een andere groene driejarige, maar die word later huurpaard voor toeristen, dat is een iets andere training, hij moet vooral kalm in het hoofd worden. Morgenochtend eerst maar eens op pad met een Amerikaanse familie, daarna met twee Zwitserse meisjes. Ik ben blij met de aanloop, zo midden in het laagseizoen. Hebben jullie nu wel toeristen eigenlijk?

Ow, en ik zag op het NOS journaal vandaag dat het nog maar 15 graden is in Nederland, dat gaat al richting koud....
Hallo lieve Outsiders,

Hebben jullie een fijne zaterdag? SD, wat heerlijk dat je nog steedsd lekker op pad kunt met je ritten en de toeristen!

En ja, jammer dat je je getrainde paarden gedag moet zeggen, maar wel prettig te weten dat ze goed terecht komen, toch?

Komen ervoor in de plaats nieuwe paardjes?

Ik ben heel stiekem voorzichtig de opties aan het bekijken om hier een gezond paardje te kopen om ermee aan de slag te gaan. Stukje land huren kost hier amper wat..wie weet wordt het wat. Ik mis het rijden en bezig zijn met paarden teveel.

Verder had ik mijn moeder aan de telefoon, ze is jarig en ik belde haar. Al snel barstte ze in tranen uit, ze dacht dat ik haar vergeten was Ik vond het zo sneu en ook pijnlijk, natuurlijk vergeet ik haar niet! Ze was emotioneel vertelde ze, want ze mist me zo op dagen als deze, als de hele familie er is, behalve ik. Ik moest ook even een traantje wegpinken, wel confronterend.
----
----
Goedemorgen iedereen,

Hier is het inmiddels alweer zondag. Is er eindelijk een dag dat ik niet naar mijn werk of de universiteit of mijn werk hoef, ben ik alsnog om half 6 wakker. Beetje jammer maar ja, heb ik wel een hele lange zondag.

Mijn docent had gelukkig weinig negatief en heel wat ondersteunend commentaar op mijn scriptie. Ben nu op ongeveer 1/3e dus moet nog wel flink aanpoten, maar hij vond het een goed begin met een orriginele aanpak (joepie!!)

In November gaat mijn moeder promoveren en eigenlijk zou ik, omdat ik aan mijn scriptie moet werken, daar niet bij zijn, maar plotseling kwam de mededeling dat ze het toch wel heeeel leuk zou vinden als ik er ook zou zijn. Omdat ik een studiebeurs krijg moet ik voor iedere buitenlandse reis toestemming van mijn docent krijgen, dus vrijdag ook maar even hier zijn mening over gevraagd. Hij vond gelukkig dat ik toch echt moest gaan omdat ik anders beslist spijt zou krijgen en me toch niet zou kunnen concentreren! Dus... in November kom ik voor wel vier hele dagen naar Nederland (dat terwijl het 12 uur vliegen enkele reis is).

@heidelberg: hier voor zover ik weet geen honden op menu`s, gelukkig maar. Wel andere dingen die ik nooit zou eten zoals stinkende gefrmenteerde bonen en levend klaargemaakte inktvis, maar dat is weer een ander verhaal. Hoe was je BBQ trouwens?

@Kym: Nichiran is een combinatie van Nichi(het chinese teken dat je ervoor gebruikt betekend dag, maar het staat ook voor de betekenis `Japan` en Ran (in het Nederlands `orchidee` maar met ook de betekenis `Nederland`). Ik moest toen ik in Japan kwam wonen en een mobiele telefoon aanschafte een e-mail aanschaffen en omdat Nichiran (`Japan-Nederland` dus) wel makkelijk te onthouden is werd dat het eerste deeln van mijn mobiele-telemoof-e-mail-adres. Toen ik voor het viva-forum een naam moest kiezen leek het me daar ook wel geschikt voor, dus vandaar dat ik hier nu Nichiran heet.

Oh, over verjaardagen: van mijn broers en zussen vergeet ik nog wel eens om op de dag zelf te bellen dus heb ik ze nu maar in de agenda van mijn mobieltje gezet en krijg ik een alarmpje dat er gebeld moet worden. Mijn ouders ben ik tot nu toe nog niet op hun verjaardag vergeten en meestal ben ik ook een van de eersten op moeder en vader dag, maar ja, niet alleen mijn ouders maar ik zelf zou het toch ook wel leuk vinden een keertje weer alle verjaardagen en feestdagen zoals kert en oud en nieuw in Nederland te zijn.

Ik hoop dat iedereen verder een leuk weekend heeft. Moet vandaag toch maar eens de troep in mijn appartement opruimen die de afgelopen tijd is ontstaan. wens me sterkte (hihi)
Van die verdrietige familieleden, dat vind ik dus het allermoeilijkste van het hele emigratiegebeuren...mij staat nog goed bij hou mijn moeder, broer en zus moesten huilen toen we afscheid namen voor de laatste keer, alweer drie jaar geleden. Als ik zelf moet afzien, wat er gewoon bijhoort als je ver overzee gaat wonen, dan vind ik dat lang niet zo erg als iemand anders verdriet te doen...

Kym, wat leuk dat je overweegt toch weer een paardje aan te schaffen...ik weet niet hoe het bij jullie is, maar omdat we bijna op dezelfde breedtegraad zitten, zal ik iets over hier vertellen. Het gras groeit zo ontzettend snel hier, dat men constant moet choppen om het in toom te houden, tegenwoordig gaat dat met de bosmaaier meestal ipv de machete, maar het is toch nog heel veel werk. Daarom willen de meeste land en property eigenaren best graag paarden hebben staan, om de boel kort te houden, dan hoeven ze de man met de maaierniet te betalen namelijk (als je hier niet maait verandert een weiland in twee jaar weer terug in het tropisch woud wat het eerst was). Een weiland huren, waarbij de eigenaar nog een oogje voor je in het zeil houdt, is ook spotgoedkoop vergeleken met in Europa.

Een paar aandachtspuntjes zijn er wel, sommige owners zeuren over de paardenpoep, die je dan zelf af en toe moet opscheppen (is prima voor de tuin, overigens). De omheining moet picobello in orde zijn, anders draaft je paard langs de snelweg...dat is heel veel werk, om dat goed te onderhouden, omdat de paaltjes hier in no time wegrotten. Er moet een goed slot op, tegen boeven...tenminste hier, van mijn vriendin zijn al 15 paarden gestolen, die verkopen ze dan voor $1 per kilo aan het slachthuis, o horror! En het gras moet goed zijn, maar dat weet je wel> geen koeiengras en geen bad bush (onkruid en prikstruiken, dat vreten ze niet).

Verder zijn paarden hier verbazingwekkend gooedkop, zelfs de hoog in het bloed staande, omdat die markt totaal op zijn gat ligt...een heel goede tijd om te kopen, eigenlijk....wat voor paard heb je eigenlijk op het oog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven