kat plast in spoelbak
donderdag 23 september 2010 om 19:53
Ruikt het ook gewoon naar pies of ruikt het veel sterker?
En is het net zo dun als pies of is het een stroperig goedje?
Als mijn kat sproeit (dat wil hij nog wel eens doen als hij zich niet lekker voelt) dan stinkt het als de hel en is het een vies plakkerig goedje.
Wees blij dat hij het in je spoelbak doet, ik ben wel eens op een besproeid kussen gaan liggen op de bank. Die geur gaat niet snel je neus uit.
En is het net zo dun als pies of is het een stroperig goedje?
Als mijn kat sproeit (dat wil hij nog wel eens doen als hij zich niet lekker voelt) dan stinkt het als de hel en is het een vies plakkerig goedje.
Wees blij dat hij het in je spoelbak doet, ik ben wel eens op een besproeid kussen gaan liggen op de bank. Die geur gaat niet snel je neus uit.
donderdag 23 september 2010 om 19:59
Sproeien doen ze (bijna altijd) rechtopstaand met een trillend staartje en als je kater niet gecastreerd is dan stinkt dat nogal (zou hem wel laten castreren om sproeigedrag voor te blijven). Als-ie dus gewoon gaan zitten en echt een plas produceert, dan is dat geen sproeien. Katten hebben graag een aparte plas- en poepplek, dus misschien doet je kater het daarom. Het kan ook een manier van aandacht vragen zijn. Als jij steeds reageert op zijn plassen (je gaat tegen hem praten bijvoorbeeld: wat doe jij nou voor raars, vreemde kat) dan gaat hij plassen gebruiken om jouw aandacht te krijgen (positieve bekrachtiging noemen ze dat). Er zijn nog wel meer redenen te bedenken waarom katten zoiets doen, maar - afgezien van medische problematiek - zijn dit twee mogelijke verklaringen vanuit gedrag.
donderdag 23 september 2010 om 20:17
Bedankt voor jullie reacties, hij deed het net ook weer, gelijk opgetild en op de kattenbak gezet, toen was het een grote plas (in de spoelbak maar beetje telkens) Plas rukt wel maar is niet dik ofzo en er zit ook geen bloed bij. Hij is gek op water en vindt het dus geweldig als de kraan druppelt in de spoelbak. maar ff afwachten, ik zet hem nu telkens op de bak en anders toch maar naar de DA
knuf lenny
knuf lenny
donderdag 23 september 2010 om 20:23
kan ook gewoon gewenning zijn, kat reageert hier thuis ook op verschilldende manieren op mij of mijn partner.
Kat bij partner altijd alsof ie uitgehongerd is, naast de etensbak.
Bij mij altijd direct op de hoogste kast om kusje te geven.
Misschien gewoon gewenning omdat hij weet dat hij dan aandacht krijgt?
ow sorry was al geopperd zie ik net. mosterd dus
Kat bij partner altijd alsof ie uitgehongerd is, naast de etensbak.
Bij mij altijd direct op de hoogste kast om kusje te geven.
Misschien gewoon gewenning omdat hij weet dat hij dan aandacht krijgt?
ow sorry was al geopperd zie ik net. mosterd dus
donderdag 23 september 2010 om 22:39
Dit is raar maar waar, het is gewoon zindelijk gedrag. Een soort van echt toilet voor de kat. Er zijn heel veel katten die in gootstenen, badkuipen en douches op de putjes plassen. Er zijn er zelfs die echt op het toilet plassen. Wat kan helpen is de bak vaker verschonen, maar misschien prefereert hij het putje gewoon omdat het plasje dan echt weg is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!