Topografie-spelletje

24-09-2010 15:15 142 berichten
In een ander topic ging het over kennis van topografie. Nou moet ik zeggen dat ik daarin nogal een nerd ben, en heel erg hou van die soort spelletjes. Ook erger ik me vaak aan mensen die bij wijze van spreken Spanje nog niet eens kunnen aanwijzen op een kaart.

http://www.travelpod.com/traveler-iq

Dit is een erg leuk en leerzaam spel waar je steden moet aanwijzen op de kaart. Elk level is weer een beetje moeilijker.

Tot welk level komen jullie?

(Verslavend voor de topo-nerds onder ons!! )
Ja als je ierland moet aanklikken heb je meteen t hele land
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Europa gedaan;

score:

final score:67.191

level 6

Traveler IQ: 96

Ga het zo nog eens proberen.
Ik vind geosense trouwens leuker, werd hier ook ergens genoemd. Kun je tegen elkaar spelen, maar de meeste mensen spelen alleen.
quote:Tinkeldel schreef op 25 september 2010 @ 17:30:

Ik vind geosense trouwens leuker, werd hier ook ergens genoemd. Kun je tegen elkaar spelen, maar de meeste mensen spelen alleen.Net daar gekeken. Ziet er mooi uit, mooier dan die link in OP, maar wat duurt het lang voordat de volgende plaatsnaam in beeld komt! Jammer!
Echt, Europa wil me gewoon niet lukken, dat hoogste level. De steden gaan vanaf het begin goed, zit er steeds maar max een km of vijftig vanaf. Maar ik struikel constant over die famous dingen. Die in het voormalig oostblok/USSR weet ik nog wel te vinden, maar die in west/zuid/noordeuropa.... Pffffff.
Nou, de molens bij Kinderdijk hebben me gered, level 8
quote:fleurtje schreef op 25 september 2010 @ 19:22:

Echt, Europa wil me gewoon niet lukken, dat hoogste level. De steden gaan vanaf het begin goed, zit er steeds maar max een km of vijftig vanaf. Maar ik struikel constant over die famous dingen. Die in het voormalig oostblok/USSR weet ik nog wel te vinden, maar die in west/zuid/noordeuropa.... Pffffff.

De meeste famous dingen heb ik nog nooit van gehoord. Ik ben dus ook slechter in Europa dan in Wereld.

Ga het weer even proberen!
Europa:

final score: 74.918

final level 6

travel IQ: 100

Leuk spel , straks nog even wat andere landen proberen. Jammer dat Nederland er niet op staat
Final Score: 256.149

Final level: 8

Travel IQ: 100

Ohhhhhhhh verslavend. Vriend stapt net in bed en nu gaat de laptop dus mee naar boven want ik wil echt weten wie van ons "beter" is
Ok, nog een keertje dan
Zoooooo, na 48 uur Europa uitgespeeld. Sjongejongejonge, volgens mij heeft de Beemster mij gered.

Final score: 115.721

Final level: 8

IQ: 127

Ik mag naar bed.
Ook leuk bij de topografiespellejtes.. Timboektoe van tv
Later is nu
leuk ... eerste keer wereld:

Final score: 384.371

Final level: 10

IQ: 112

Mijn kennis van Afrika is slecht, heb af en toe echt geluk gehad met gokken... en Brazilie en Canada zijn echt groot!
Wat ook leuk is zijn quizzen van de website Sporcle. http://www.sporcle.com/games/category/geography

Hier zie je rechts de 'most played', per continent moet je alle landen intypen! Vooral Afrika is lastig... Maar na een paar keer oefenen gaat het steeds beter en word je een echt geo-wonder
wel lastig om het ook nog eens in het engels te weten en goed te kunnen spellen bij sporcle...
Dat is waar, er zitten wat lastige namen bij. Maar zo leer je ook weer eens wat nieuws.

Ik vind het vooral leuke quizzen omdat ik merk dat ik het echt onthoud en ik de keren erna steeds meer landen weet.
quote:Joukje95 schreef op 26 september 2010 @ 14:49:

Europa:

final score: 74.918

final level 6

travel IQ: 100

Leuk spel , straks nog even wat andere landen proberen. Jammer dat Nederland er niet op staat

Ik word al beter, net gedaan:

final score:95.853

final level: 8

travel IQ 114

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven