Topografie-spelletje
vrijdag 24 september 2010 om 15:15
In een ander topic ging het over kennis van topografie. Nou moet ik zeggen dat ik daarin nogal een nerd ben, en heel erg hou van die soort spelletjes. Ook erger ik me vaak aan mensen die bij wijze van spreken Spanje nog niet eens kunnen aanwijzen op een kaart.
http://www.travelpod.com/traveler-iq
Dit is een erg leuk en leerzaam spel waar je steden moet aanwijzen op de kaart. Elk level is weer een beetje moeilijker.
Tot welk level komen jullie?
(Verslavend voor de topo-nerds onder ons!! )
http://www.travelpod.com/traveler-iq
Dit is een erg leuk en leerzaam spel waar je steden moet aanwijzen op de kaart. Elk level is weer een beetje moeilijker.
Tot welk level komen jullie?
(Verslavend voor de topo-nerds onder ons!! )
zaterdag 25 september 2010 om 19:11
quote:Tinkeldel schreef op 25 september 2010 @ 17:30:
Ik vind geosense trouwens leuker, werd hier ook ergens genoemd. Kun je tegen elkaar spelen, maar de meeste mensen spelen alleen.Net daar gekeken. Ziet er mooi uit, mooier dan die link in OP, maar wat duurt het lang voordat de volgende plaatsnaam in beeld komt! Jammer!
Ik vind geosense trouwens leuker, werd hier ook ergens genoemd. Kun je tegen elkaar spelen, maar de meeste mensen spelen alleen.Net daar gekeken. Ziet er mooi uit, mooier dan die link in OP, maar wat duurt het lang voordat de volgende plaatsnaam in beeld komt! Jammer!
zaterdag 25 september 2010 om 19:22
Echt, Europa wil me gewoon niet lukken, dat hoogste level. De steden gaan vanaf het begin goed, zit er steeds maar max een km of vijftig vanaf. Maar ik struikel constant over die famous dingen. Die in het voormalig oostblok/USSR weet ik nog wel te vinden, maar die in west/zuid/noordeuropa.... Pffffff.
zaterdag 25 september 2010 om 22:49
quote:fleurtje schreef op 25 september 2010 @ 19:22:
Echt, Europa wil me gewoon niet lukken, dat hoogste level. De steden gaan vanaf het begin goed, zit er steeds maar max een km of vijftig vanaf. Maar ik struikel constant over die famous dingen. Die in het voormalig oostblok/USSR weet ik nog wel te vinden, maar die in west/zuid/noordeuropa.... Pffffff.
De meeste famous dingen heb ik nog nooit van gehoord. Ik ben dus ook slechter in Europa dan in Wereld.
Ga het weer even proberen!
De meeste famous dingen heb ik nog nooit van gehoord. Ik ben dus ook slechter in Europa dan in Wereld.
Ga het weer even proberen!
vrijdag 1 oktober 2010 om 15:44
Wat ook leuk is zijn quizzen van de website Sporcle. http://www.sporcle.com/games/category/geography
Hier zie je rechts de 'most played', per continent moet je alle landen intypen! Vooral Afrika is lastig... Maar na een paar keer oefenen gaat het steeds beter en word je een echt geo-wonder
Hier zie je rechts de 'most played', per continent moet je alle landen intypen! Vooral Afrika is lastig... Maar na een paar keer oefenen gaat het steeds beter en word je een echt geo-wonder
zondag 12 december 2010 om 19:32