Topografie-spelletje

24-09-2010 15:15 142 berichten
In een ander topic ging het over kennis van topografie. Nou moet ik zeggen dat ik daarin nogal een nerd ben, en heel erg hou van die soort spelletjes. Ook erger ik me vaak aan mensen die bij wijze van spreken Spanje nog niet eens kunnen aanwijzen op een kaart.

http://www.travelpod.com/traveler-iq

Dit is een erg leuk en leerzaam spel waar je steden moet aanwijzen op de kaart. Elk level is weer een beetje moeilijker.

Tot welk level komen jullie?

(Verslavend voor de topo-nerds onder ons!! )
Alle reacties Link kopieren
Het spelletje is gewoon té verslavend. En nét als ik denk Europa onder de knie te hebben, beginnen ze met moeilijke parken, met onleesbare namen (die ik dus in landen met onleesbare borden plaats.. zo gok je nog best wel eens goed )
Later is nu
Hm, 2e keer europa: level 8 en iq122. Gaat de goede kant op
maar dat aanwijsding is net zo groot als ierland dan kan ik toch niet goed richten op den haag of galway?!?!??!?!?!?!
Kan ook niet. Daarom slaat het gedeeltelijk nergens op

En wat ik al zei: Bejing 4000km verkeerd aanwijzen vinden ze minder erg dan Amsterdam in Ankara prikken
Level 6 van 12.... 160879

mijn IQ 90.......boehoe

qua wereld, ik zal europa eens proberen
Superleuk spel. Erg verslavend.. Ik heb er zojuist een aantal gedaan. Zal zeker niet de laatste keer zijn :-)
europa level 5, iq 85
quote:Nachtspook schreef op 24 september 2010 @ 23:53:

Level 6 van 12.... 160879

mijn IQ 90.......boehoe

qua wereld, ik zal europa eens proberenIk vond wereld makkelijker dan Europa...
't errug leuk, ik zet hem in de favorieten!

er komt ook af en toe een spelletje op tv wat zoiets is.... met hoe heet die jongen van baatjer
Wat die levels met steden betreft: hoe hoger het level hoe moeilijker? Vind ik niet. Een hoofdstad is een hoofdstad...
Ok, nog een keer Europa
Jammer zeg 48.000 punten, level 11. IQ 119? Maar ik mag niet verder want ik had er 55,000 moeten hebben? Nog een keertje dan maar leuk!
quote:fleurtje schreef op 25 september 2010 @ 00:04:

Wat die levels met steden betreft: hoe hoger het level hoe moeilijker? Vind ik niet. Een hoofdstad is een hoofdstad...nou de hoofdstad van frankrijk of canada aanwijzen vind ik wel wat makkelijker dan de hoofdstad van azerbeijan of Belize??
Waarom doet ie het bij mij niet?
Leuk dat jullie het zo leuk vinden!
Tssss,..51728 op level 11. Mag weer niet verder,.... dat wordt nachtwerk,...;-) Total score 474,328. Level 11 IQ 121,..daar zit schot in!
376260 punten, final level 11, IQ 111 . Niet gek voor eerste keer proberen .
Pfff, eindelijk,...hihihi

Level 12! 540,497, IQ: 128. Weltrusten!
quote:Nachtspook schreef op 25 september 2010 @ 00:37:

[...]

nou de hoofdstad van frankrijk of canada aanwijzen vind ik wel wat makkelijker dan de hoofdstad van azerbeijan of Belize??Haha, ik niet. Ja, die van Canada vind ik iets moeilijker dan die van azerbeijan
Oh ik snapte t al niet

IQ 129

score 556000 yes!

level 12
Maar goed, sinds wanneer wordt Acapulco tot Noord-Amerika gerekend?!

Ik bedoel, ik wist dat de VS Midden-Amerika als achtertuin beschouwde.....
Kun je die kaart ook groter maken? Ik vind die kaart zo klein.
Kunnen ze 1989 niet terugdraaien, ik vind die wereld zo groot.
quote:Tinkeldel schreef op 25 september 2010 @ 15:59:

Kun je die kaart ook groter maken? Ik vind die kaart zo klein. Nee, heb ik ook al geprobeerd, stom hè.
quote:Ste_ schreef op 25 september 2010 @ 16:02:

[...]

Nee, heb ik ook al geprobeerd, stom hè.Ach, voordeel daarvan is dat je ook niet op de km hoeft te weten waar Parijs ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven