Iets wat ik opving

25-09-2010 17:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik woon sinds kort samen met mijn vriend (we hebben nu ruim 3 jaar een relatie) en zijn allebei 19 jaar.

Gister was ik boven aan het opruimen en zat mijn vriend beneden met een goede vriend van hem. Vorig weekend was mijn vriend samen met zijn ouders naar de geboorteplaats van zijn moeder geweest (Laren, het Gooi).

Ik hoorde hem zeggen tegen die vriend: ''Vorig weekend was ik in Laren/Bussum, daar lopen zoveel mooie meiden rond.. Niet normaal!''

Ik dacht van laat maar gaan, mannenpraat.. Maar plotseling is het sinds vanochtend toch wel gaan knagen. Heel raar, jaloers ben ik nooit echt geweest maar vind dat ik me er druk om maak redelijk jaloers gedrag.. Hoe zouden jullie ermee omgaan als je dit hoorde?
Ik zou blij zijn dat z'n ogen het kennelijk nog doen, en dat hij mooi nog van lelijk kan onderscheiden.

Kom op zeg, jullie wonen samen, jullie zijn niet dood! Kijk jij nooit naar 'n knappe vent? Niet eens zozeer om je te verlekkeren, maar gewoon omdat 'ie je opvalt?
mannenpraat. Praat jij nooit over lekkere mannen met je vriendin?
Jullie zijn 19 TO, je kan dus niet verwachten dat een zo'n jonge vent nooit meer naar een ander zal kijken. Als hij 95 zou zijn geweest, zou ik die uitspraak gekker hebben gevonden.
Eens met Veronicas

En daarbij: Hij is toch bij JOU?

En bekijk ook even de vriendschap van die man. Praten ze vaker 'stoer' met elkaar?

Is dat niet een beetje hun 'ding' ?

Wat ik bedoel te zeggen: Hij zegt toch niet dat die meiden allemaal leuker, gezelliger, mooier zijn dan dat jij bent :-)

Kan me voorstellen dat je je er even niet lekker onder voelt nu, maar dat gaat voorbij, echt waar :-)
quote:Kier_V schreef op 25 september 2010 @ 17:39:

Eens met Veronicas

En daarbij: Hij is toch bij JOU?

En bekijk ook even de vriendschap van die mannen. Praten ze vaker 'stoer' met elkaar?

Is dat niet een beetje hun 'ding' ?

Wat ik bedoel te zeggen: Hij zegt toch niet dat die meiden allemaal leuker, gezelliger, mooier zijn dan dat jij bent :-)

Kan me voorstellen dat je je er even niet lekker onder voelt nu, maar dat gaat voorbij, echt waar :-)
Schouders ophalen. Ja, er zijn heel veel mooie vrouwen. Ook duizenden en duizenden die mooier zijn dan ik. Ik zeg ook wel eens tegen mijn vriend dat ik ergens mooie mannen ben tegengekomen. Betekent niet dat ik ze ook meteen een bezemkast in trek.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ja, ik kijk ook naar knappe mannen. Het verschil is alleen dat ik het altijd zeg als ik een knappe man op tv zie of op straat zie lopen. Gewoon iets wat ik met hem wil delen, ook als hij het vindt.

Ik dacht, omdat ik hem nog nooit zo'n opmerking had horen maken als ik erbij was, eigenlijk dat hij er dus niet echt mee ''bezig'' was (naief misschien).

Ik had hem dus gevraagd hoe hij die meiden nou vond uit het Gooi en dan is hij opeens heel onverschillig: jahoor.. ze zijn wel knap.

Vind ik wel eens jammer, alsof hij zich ervoor schaamt..
Ik zou me er niet druk over maken hoor! Mannenpraat, vooral op die leeftijd.
quote:Aranea schreef op 25 september 2010 @ 17:39:

Jullie zijn 19 TO, je kan dus niet verwachten dat een zo'n jonge vent nooit meer naar een ander zal kijken. Als hij 95 zou zijn geweest, zou ik die uitspraak gekker hebben gevonden.nee hoor, zelfs mannen van 95 kunnen vrouwelijk schoon nog steeds waarderen.
quote:Starshine schreef op 25 september 2010 @ 17:44:

[...]

nee hoor, zelfs mannen van 95 kunnen vrouwelijk schoon nog steeds waarderen.Ik denk ook dat dit inderdaad zeer word onderschat haha
ik snap je...ben ook zo'n miep met zulke dingen.

Maar het is maar stoere mannenpraat en zo erg is het ook niet als hij naar mooie vrouwen kijkt toch..

Zolang hij gek op jou is ben jij zijn mooiste !
Wacht even.... Als hij tegen 'n vriend zegt:"Vorig weekend was ik in Laren/Bussum, daar lopen zoveel mooie meiden rond.. Niet normaal!" dan dreig jij van de kook te raken als je dat opvangt.

Als hij tegen jou zegt:"jahoor.. ze zijn wel knap" dan is dat ook niet goed want dan schaamt hij zich er voor???

Nee lieve TO, hij schaamt zich niet, hij kènt jou! Houdt rekening met je gevoelens door niet uitgebreid verslag te gaan zitten doen hóe knap die meiden wel niet waren!

Welgemeend advies: hou op. Hou op met jezelf zo gek te maken en je vriend dingen aan te praten. Gaat nergens over, is niet nodig en 't enige wat je er mee bereikt is dat je vriend je uiteindelijk niks meer gaat vertellen omdat je zo jaloers reageert. Echt, gewoon ophouden en iets anders gaan doen.
quote:Isabelle19 schreef op 25 september 2010 @ 17:42:

Ja, ik kijk ook naar knappe mannen. Het verschil is alleen dat ik het altijd zeg als ik een knappe man op tv zie of op straat zie lopen. Gewoon iets wat ik met hem wil delen, ook als hij het vindt.

Ik dacht, omdat ik hem nog nooit zo'n opmerking had horen maken als ik erbij was, eigenlijk dat hij er dus niet echt mee ''bezig'' was (naief misschien).

Ik had hem dus gevraagd hoe hij die meiden nou vond uit het Gooi en dan is hij opeens heel onverschillig: jahoor.. ze zijn wel knap.

Vind ik wel eens jammer, alsof hij zich ervoor schaamt..of hij wil jou niet onzeker maken.
quote:Isabelle19 schreef op 25 september 2010 @ 17:42:

Vind ik wel eens jammer, alsof hij zich ervoor schaamt..Maak je nou niet zo druk. Als hij zou zeggen 'Van die Anne-Charlotte kreeg ik meteen een stijve' dan was het ook niet goed geweest vrees ik.

Hij is een gezonde, normale man. En dat jij je soms een beetje onzeker voelt, dat is ook niet heel erg vreemd hoor. Wat dat is het namelijk; jij wordt er een pietsje onzeker van. Anders opende je er geen topic over.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik ben eigenlijk heel open, we beoordelen samen ook regelmatig andere mensen waar natuurlijk ook mooie dames tussenzitten.

Hij weet dus dat ik er geen moeite mee heb, behalve deze keer dan.. (die hij niet weet natuurlijk en ik hem ook niet gaat vertellen, inderdaad om het feit dat hij dan misschien wel dingen voor zich gaat houden o.i.d.)

Misschien is het om het feit dat die meiden uit het gooi zo ontzettend rijk zijn en ik ze ook wel erg knap vind. Vaak op het kakkerige af (waar ik wel van hou) Ben stiekem wel een beetje jaloers op die meiden, misschien dat het me daarom een beetje dwars zit.
Goh, ik ben blij dat ik die fase voorbij ben en dat ik normaal mèt mijn man Spartacus kan kijken en dan kan zeggen: "Ha, lekkere mannenserie!" En dat hij dan moet lachen ipv jaloers te zijn. (en andersom)
Maar bedankt voor de reacties, zulke had ik wel verwacht haha
hij had het toch niet tegen jou? Je kan ook problemen zoeken hoor
kernvraag is waarom je zo onzeker bent en waarom je dit je relatie laat verpesten
kernvraag is waarom je zo onzeker bent en waarom je dit je relatie laat verpesten
Haha ik zou mijn wenkbrauwen even omhoog trekken omdat HIH werkelijk nou nooit eens naar lekkere vrouwen kijkt. Sterker nog als er een onwijs mooie vrouw langs loopt met een broodje kroket zegt hij: hmm, waar zou ze dat broodje vandaan hebben.

Snap er niks van hoor want ik kijk ook gewoon naar mannelijk (en overigens ook vrouwelijk zonder bi te zijn) schoon.

Hier zou het eerder andersom zijn.
quote:Isabelle19 schreef op 25 september 2010 @ 17:49:

Ik ben eigenlijk heel open, we beoordelen samen ook regelmatig andere mensen waar natuurlijk ook mooie dames tussenzitten.

Hij weet dus dat ik er geen moeite mee heb, behalve deze keer dan.. (die hij niet weet natuurlijk en ik hem ook niet gaat vertellen, inderdaad om het feit dat hij dan misschien wel dingen voor zich gaat houden o.i.d.)

Misschien is het om het feit dat die meiden uit het gooi zo ontzettend rijk zijn en ik ze ook wel erg knap vind. Vaak op het kakkerige af (waar ik wel van hou) Ben stiekem wel een beetje jaloers op die meiden, misschien dat het me daarom een beetje dwars zit.Ik zou wat minder televisie kijken en wat vaker de krant openslaan.
wees blij dat die niet zei : ik was vorige week in amsterdam en mn vriendin denkt dat ik in Bussum was
Mannen zullen te allen tijde met hun piemel blijven denken/kijken. Als ze 19 zijn en ook nog als ze 90 zijn. Of ze dat nu laten merken of niet. Daar doe je helemaal niets tegen.

Bij mij is altijd de vraag: gun ik deze man zijn constante "erectie"? Meestal is het antwoord bij mij: nee, ik gun het deze man niet. Ik wil dan ook niet met zomaar iedereen een relatie. Een man moet mij qua karakter echt heel goed bevallen en anders kan hij lekker wieberen naar Laren of Bussum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven