Woonbeurs Amsterdam & hoe er te komen

24-09-2010 14:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit op de juiste pijler heb geplaatst....zo niet, dan mag hij verplaatst worden.

Morgen ga ik naar de Woonbeurs in Amsterdam. Ben er vorig jaar ook geweest, maar toen op de vrijdag toen de week van de Woonbeurs al bijna afgelopen was. Het was toen niet zo druk op de weg en ik kon er makkelijk parkeren. Maar weet iemand hoe het op de zaterdag is? Sta je dan in de file voor de RAI? Met de trein is voor mij een erg lange reis, dus ik zou het liefst met de auto gaan. Maar niet als ik er dan alsnog uren over doe.... Wie heeft ervaring?
Pffff, ik zit er trouwens ook nog mee dat ik al een paar jaar nooit meer met de trein reis en dus ook geen OV chipkaart heb. Laatste stukje met de metro is dus ook geen optie (routeplanner van de NS geeft dat aan).
Kan me zo voorstellen dat het op zaterdag nog wel eens behoorlijk druk kan zijn met de auto... maar ik rij geen auto, dus ik kan het ook helemaal mis hebben hoor

Ik ga morgen met de trein, je loopt het station uit en dan sta je bijna voor de RAI. Eenvoudiger kan bijna niet: geen gedonder met files, parkeren of ov-chipkaarten (NS kan nog gewoon met een papieren kaartje).
Ik denk dat het best meevalt met de file naar de rai, ik weet alleen niet hoe het zit met parkeren. Vorig jaar waren op vrijdagmiddag de parkeergarages vol.

ps. Er gaat ook gewoon een trein naar amsterdam rai, dus je hoeft niet met de metro.
Ga met de trein. Met de auto op zaterdag is in Amsterdam sowieso een ramp. Parkeren zelfs kansloos.

Of je gaat met de auto richting Amsterdam Gelderlandplein. Daar vlak in de buurt is parkeren gratis en kun je een taxi naar RAI nemen.

Maar het beste is de trein.
Oke, geen metro dus. Dat is wel fijn. OV vind ik ook altijd ideaal met dit soort dingen, ware het niet dat ik nu nogal in the middle of nowhere woon en alsnog eerst met de auto moet, dan met de tram en dan nog eens met de trein.

Bedankt voor jullie reacties, ik heb in ieder geval geen zin in volle parkeergarages.
Zaterdag wordt het druk op de woonbeurs. Waarschijnlijk oponthoud bij de oprit en hele volle parkeerplaatsen. Ik zou een kaartje kopen naar station amsterdam Rai en met de trein gaan. Wel gaan want het wordt heel mooi, heb de foto's vanonze stand net gezien.
Ik zag gister de poster in de tramhokjes. En weet je wat me opviel? Dat er nergens op die poster stond vermeld waar die beurs zou zijn. Vond ik heel raar. Alleen de www stond er.
quote:fleurtje schreef op 24 september 2010 @ 15:15:

Ik zag gister de poster in de tramhokjes. En weet je wat me opviel? Dat er nergens op die poster stond vermeld waar die beurs zou zijn. Vond ik heel raar. Alleen de www stond er.wat gek, alle communicatie die ik heb gezien had ook (in kleinere letters) er op staan dat dit in de RAI was. Mischien amsterdamse arrogantie
Is de woonbeurs de moeite waard?

Ik ben er namelijk nog nooit geweest, maar vraag me af of het niet een soort van tijdelijke woonboulevard is waar je alsnog 17,50 voor moet betalen?

Iemand ervaringen? Ik vind het namelijk anders wel interessant om er volgende week heen te gaan.
quote:jesje schreef op 24 september 2010 @ 15:25:

[...]

wat gek, alle communicatie die ik heb gezien had ook (in kleinere letters) er op staan dat dit in de RAI was. Mischien amsterdamse arrogantie Hier ook Amsterdam hoor! Maar als het er in echt kleine lettertjes heeft gestaan, heb ik het misschien niet kunnen zien omdat ik het vanuit de tram zag...
quote:Hoofdstuk86 schreef op 24 september 2010 @ 15:39:

... het niet een soort van tijdelijke woonboulevard is waar je alsnog 17,50 voor moet betalen?

Ik vond dus van wel, dat van die woonboulevard met entree.
Dit weekend wordt er gewerkt aan de A1 bij Muiderberg, dan is er daar ook geen doorkomen aan. (maar ik weet niet van welke kant je komt)

Als ik naar de RAI ga neem ik altijd de trein. Het station is op loopafstand. Met de auto moet je maar een parkeerplaats vinden en die is soms zo ver weg dat je als haringen in een ton met een bus vervoerd moet worden naar de hal.
quote:Hoofdstuk86 schreef op 24 september 2010 @ 15:39:

Is de woonbeurs de moeite waard?

Ik ben er namelijk nog nooit geweest, maar vraag me af of het niet een soort van tijdelijke woonboulevard is waar je alsnog 17,50 voor moet betalen?

Iemand ervaringen? Ik vind het namelijk anders wel interessant om er volgende week heen te gaan.Ik heb de kaarten gratis, maar anders vond ik het nog wel een leuk uitje voor een keer. Je kunt er leuke ideeën opdoen en ziet natuurlijk veel apartere dingen dan op een woonboulevard. Ik vond het vorig jaar in ieder geval leuk genoeg om nu weer te gaan!
Ik heb ook gratis kaartjes en ga woensdag. Ik zat ook met het ov probleem, maar lees nu dat het goed te lopen is vanaf station RAI, das mooi.
Kan je niet je auto bij Amsterdam Arena zetten in de P+R? Zeg er dan bij dat je met de trein verder gaat, want dan krijg je korting op je parkeerkaartje! Vandaar uit loop je zo naar Station Bijlmer waar je de trein/metro naar Duivendrecht kan nemen (1 station verder) en daar kan je overstappen op de trein naar Amsterdam RAI.....

Ik heb ook een gratis kaartje en ben van plan om zondag a.s. te gaan. Het is de enige dag dat ik kan. Ik ben benieuwd hoe het is. Hoop er veel badkamer ideeen op te doen. En verder wat stylingstips. Veel andere grote verbouwingen zijn hier al gedaan.....
Als je parkeert bij een van die P&R terreinen buiten de stad, kun je voor 6 euro de hele dag parkeren en je krijgt een kaartje voor het openbaar vervoer naar het centrum en naar Rai.
De woonbeurs lijkt mij ook leuk, maar 17,50 vind ik echt veel te duur voor een soort van extra leuke woonboulevart.

Hoe zijn julie aan die gratis kaarten gekomen? Ik zou zelf een euro of 5 er maar voor willen betalen.
In de voorverkoop waren de kaarten 12,50 en er was een actie van een aantal woontijdschriften dat je bij aankoop van (ik meen) twee tijdschriften een gratis kaartje kreeg ofzo. Hoe die actie zat weet ik niet precies, maar die zag ik nádat ik voor 12,50 een ticket had gekocht.....
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben uiteindelijk met de auto gegaan. Het was de bedoeling om bij de Arena te parkeren en verder te gaan met het OV, maar kon het niet vinden. Toen gewoon doorgereden naar de RAI en binnen 25 minuten (vanuit de regio Utrecht) stond ik in de parkeergarage. Alleen belachelijk dat ze 15 euro vragen voor een parkeerkaart, maar het was wel makkelijk zo!

Ik heb de kaarten gekregen bij een abonnement op 101 woonideeën en VT Wonen (2 abbo's voor de prijs van 1 + 2 kaarten voor de Woonbeurs). Ik vond het leuk, maar na een paar uurtjes had ik het wel weer gezien. Jammer dat er zo weinig plekken waren waar je leuke spulletjes kon kopen.
quote:flip123456789 schreef op 26 september 2010 @ 14:04:

Ik vond het leuk, maar na een paar uurtjes had ik het wel weer gezien. Jammer dat er zo weinig plekken waren waar je leuke spulletjes kon kopen.

Dat was ook mijn ervaring gisteren. Leuk om eens gezien te hebben, en her en der ook wat leuke inspiratie opgedaan, maar dat was het dan wel weer...

Na 1,5 uur stond ik weer buiten en ben ik maar in A'dam gaan winkelen
quote:Jody schreef op 25 september 2010 @ 07:43:

In de voorverkoop waren de kaarten 12,50 en er was een actie van een aantal woontijdschriften dat je bij aankoop van (ik meen) twee tijdschriften een gratis kaartje kreeg ofzo. Hoe die actie zat weet ik niet precies, maar die zag ik nádat ik voor 12,50 een ticket had gekocht.....Waar was dat dan? Ik heb ze ook in de voorverkoop gekocht, en 16 euro moeten betalen.
quote:Jody schreef op 26 september 2010 @ 14:08:

[...]

Dat was ook mijn ervaring gisteren. Leuk om eens gezien te hebben, en her en der ook wat leuke inspiratie opgedaan, maar dat was het dan wel weer...

Na 1,5 uur stond ik weer buiten en ben ik maar in A'dam gaan winkelen Wij waren ook vrij snel uitgekeken, en zijn daarna de stad in gegaan.
Ik heb mijn zus een abo gedaan op 101 wonen (6 nummers) voor 20 euro en kreeg er zelf 2 kaartjes voor.

Dus een abo voor 6 afleveringen en 2 kaartjes. Leek me die 20 euro meer dan waard.

Ik ga trouwens al jaren, maar scan die hele beurs nogal grondig af vanwege beroepsinteresse. Om te winkelen kom ik er eigenlijk niet.

Die huizen vind ik altijd erg leuk. Dat is wel een aanrader van de beurs en wat mij betreft het leukste onderdeel. Soms ook inspirerend wat je allemaal wel niet kunt bedenken wat net even anders is.
Ik ga morgen. Heb er veel zin in. Laatste keer was 2 jaar geleden en toen kon je iid ook weinig kopen, maar voor ideeen is het altijd leuk. Ik zoek nog een goed matras en een mooie hoekbank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven