Parkeren in Berlijn
zondag 26 september 2010 om 15:03
Hallo!
Ik heb even een vraag voor de Berlijn-kenners:
ik ga met 3 vrienden in oktober 4 dagen naar Berlijn en geen van 4en ooit in Berlijn geweest (kijken er erg naar uit dus, ook dankzij de vele tips die ik hier gevonden heb). We hebben een appartementje gehuurd in Neukolln. Weet iemand of je in deze wijk goed en veilig kunt parkeren en zo ja waar? Voor de duidelijkheid: we willen de auto voor 4 dagen parkeren, dus gebruiken de auto niet in de stad.
Op een oud topic las ik iets over een sticker die iedere auto moet hebben (dat de auto zuinig is). Geldt dit nog steeds en zo ja, hoe regel je dit?
Alvast bedankt!
Xenia
Ik heb even een vraag voor de Berlijn-kenners:
ik ga met 3 vrienden in oktober 4 dagen naar Berlijn en geen van 4en ooit in Berlijn geweest (kijken er erg naar uit dus, ook dankzij de vele tips die ik hier gevonden heb). We hebben een appartementje gehuurd in Neukolln. Weet iemand of je in deze wijk goed en veilig kunt parkeren en zo ja waar? Voor de duidelijkheid: we willen de auto voor 4 dagen parkeren, dus gebruiken de auto niet in de stad.
Op een oud topic las ik iets over een sticker die iedere auto moet hebben (dat de auto zuinig is). Geldt dit nog steeds en zo ja, hoe regel je dit?
Alvast bedankt!
Xenia
zondag 26 september 2010 om 15:24
Inderdaad een Umweltplakette nodig Is niet zo duur, overigens.. maar wel doen; ze controleren er best op.
Qua parkeren, je hebt overal wel parkeerplaatsen.. Prijs geen idee, ga zelf altijd met de trein inderdaad Maar neem aan dat je wel wat moet vinden in Neukolln; geen idee over de veiligheid trouwens.. En ja, bij winkelcentra zoals deze http://www.neukoelln-arcaden.de/index.php?id=2455 - maar dan heb je s'nachts natuurlijk geen oplossing
Qua parkeren, je hebt overal wel parkeerplaatsen.. Prijs geen idee, ga zelf altijd met de trein inderdaad Maar neem aan dat je wel wat moet vinden in Neukolln; geen idee over de veiligheid trouwens.. En ja, bij winkelcentra zoals deze http://www.neukoelln-arcaden.de/index.php?id=2455 - maar dan heb je s'nachts natuurlijk geen oplossing
zondag 26 september 2010 om 15:26
Ga gewoon even naar google.de en typ dan 'berlin parken neukölln'. Ik kreeg zo best veel hits. Mijn ervaring is dat je de auto in Berlijn best goed kunt parkeren. Staat er op de website van het hotel geen informatie over parkeren?
Germanwings, ik woon zelf in het uiterste zuiden van NL en vanuit daar is de verbinding met Berlijn niet goed. Dat was voor ons een rede om met de auto te gaan, terwijl ik toch echt liever met de trein was gegaan.
Germanwings, ik woon zelf in het uiterste zuiden van NL en vanuit daar is de verbinding met Berlijn niet goed. Dat was voor ons een rede om met de auto te gaan, terwijl ik toch echt liever met de trein was gegaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 26 september 2010 om 15:32
Bedankt voor de reacties, ben alweer een heel stuk wijzer!
Elninjoo: wat ben je toch altijd aardig. Wij willen niet in een hotel en wij hoeven ook niet voor de deur te parkeren. We hadden al gehoord dat het niet lastig is om te parkeren in Berlijn, alleen was mijn vraag even of het ook kan in Neukolln. De metro zit op loopafstand van ons appartement.
Ga iig morgen naar de ANWB, moet je dan een kentekenbewijs meenemen oid? Gaat nl. om auto van vriend.
Elninjoo: wat ben je toch altijd aardig. Wij willen niet in een hotel en wij hoeven ook niet voor de deur te parkeren. We hadden al gehoord dat het niet lastig is om te parkeren in Berlijn, alleen was mijn vraag even of het ook kan in Neukolln. De metro zit op loopafstand van ons appartement.
Ga iig morgen naar de ANWB, moet je dan een kentekenbewijs meenemen oid? Gaat nl. om auto van vriend.
zondag 26 september 2010 om 15:38
Parkeren in Berlijn is niet lastig en ook niet duur. (Wat heel gek is dat je wanneer je niet betaalt en je krijgt een boete deze nog minder hoog is dan de eigenlijk kosten, die dus dus ook al belachelijk laag zijn. Plus het feit dat ze pas na 3 jaar ofzo de boete komen verhalen)
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
zondag 26 september 2010 om 15:39
Belle73, thanks! had al gegoogled natuurlijk, maar ik hoor liever persoonlijke ervaringen. Stond niets over parkeren op de site trouwens.
Germanwings: oh vandaar de prijs van het appartement
, maar goed dat je t zegt! Stonden wel goeie recencies bij dit appartement, ook over de nabije omgeving, en daar zijn we een beetje op afgegaan + de prijs. Het wordt echt een budget-tripje, vandaar dat we niet te duur wilden.
Germanwings: oh vandaar de prijs van het appartement
zondag 26 september 2010 om 15:47
zondag 26 september 2010 om 15:53
Geen ervaring mee. Ik ben tien keer in Berlijn geweest, maar altijd onder het hotel geparkeerd. Misschien kunnen de anderen hier wat zinnigs over zeggen?
Wij hebben de laatste jaren altijd hetzelfde hotel in het Oosten: Königin Luise Derag. Daar krijg je namelijk een gratis OV kaart bij voor de duur van je verblijf! Misschien een tip voor iemand voor later?
Wij hebben de laatste jaren altijd hetzelfde hotel in het Oosten: Königin Luise Derag. Daar krijg je namelijk een gratis OV kaart bij voor de duur van je verblijf! Misschien een tip voor iemand voor later?