buis van eustachius dicht en ga morgen vliegen
zondag 26 september 2010 om 18:33
En nu realiseer ik me ineens dat dat misschien wel helemaal niet mag. Heb de reis al lang geleden geboekt en sinds een poosje zit die buis dicht. Las op internet dat je dan beter niet vliegt, maar heb ook geen zin om mijn vakantie daarvoor te annuleren. Ben er echt aan toe en zou dan toch jammer zijn dat hij daardoor niet door kan gaan.
Heeft iemand van jullie al eens gevlogen met dichte oren?
Ik weet, dit is geen wereldramp of zo, maar het zou fijn zijn als mijn trommelvlies nog gewoon heel is als ik land.
Groetjes,
Sneeuwkonijn
Heeft iemand van jullie al eens gevlogen met dichte oren?
Ik weet, dit is geen wereldramp of zo, maar het zou fijn zijn als mijn trommelvlies nog gewoon heel is als ik land.
Groetjes,
Sneeuwkonijn

zondag 26 september 2010 om 18:42
Inderdaad neusspray gebruiken!
Ik heb een keer gevlogen met 'dichte oren', en ik kan je vertellen, dat was ècht geen pretje. Ik werd pas echt ziek in het vliegtuig, en had dus niks bij me aan neusspray oid. Wat heb ik een oorpijn gehad! En toen we eenmaal geland waren was ik compleet doof door de onderdruk in mijn oren. Overigens is dat gewoon binnen 24 uur weer goed gekomen hoor, maar fijn is het dus niet.
Ik heb een keer gevlogen met 'dichte oren', en ik kan je vertellen, dat was ècht geen pretje. Ik werd pas echt ziek in het vliegtuig, en had dus niks bij me aan neusspray oid. Wat heb ik een oorpijn gehad! En toen we eenmaal geland waren was ik compleet doof door de onderdruk in mijn oren. Overigens is dat gewoon binnen 24 uur weer goed gekomen hoor, maar fijn is het dus niet.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zondag 26 september 2010 om 18:45

zondag 26 september 2010 om 19:04
HEy,
Ik zit met hetzelfde en moet morgen ook vliegen! Eindelijk een weekje op vakantie. Vorige week verkouden geworden. Nu nog wel dik slijm in mijn neus, maar kan wel ademhalen. Mijn oren zijn open, maar ben wel moe. Pff ik was er helemal neit mee bezig dat het niet goed zou zijn om te vliegen. Er vliegen duizenden mensen per dag, daar zijn toch ook wel mensen bij die verkouden zijn?
Ik vind het nu opeens maar niets. Weet niet goed wat nu te doen.
Ik zit met hetzelfde en moet morgen ook vliegen! Eindelijk een weekje op vakantie. Vorige week verkouden geworden. Nu nog wel dik slijm in mijn neus, maar kan wel ademhalen. Mijn oren zijn open, maar ben wel moe. Pff ik was er helemal neit mee bezig dat het niet goed zou zijn om te vliegen. Er vliegen duizenden mensen per dag, daar zijn toch ook wel mensen bij die verkouden zijn?
Ik vind het nu opeens maar niets. Weet niet goed wat nu te doen.
zondag 26 september 2010 om 19:18
Ik heb cronisch de buis van Eustachius dicht zitten en ik vlieg graag... De trommelvliezen klappen dan open en ik kan dan een paar uur echt goed horen.
En dan hoor ik ook wat een herrie het is in zo'n vliegtuig.
Een kauwgom kan nog wel eens helpen TO of iig iets waar je bij moet slikken.
Veel plezier en fijne vakantie
En dan hoor ik ook wat een herrie het is in zo'n vliegtuig.
Een kauwgom kan nog wel eens helpen TO of iig iets waar je bij moet slikken.
Veel plezier en fijne vakantie
zondag 26 september 2010 om 19:43
Hier nog iemand met een chronische ontsteking van de buis van eustachius en ik vlieg ook graag en heb eigenlijk alleen met het dalen problemen
Wat mij helpt zijn airplanes een soort oordoppen als het goed is te koop zijn bij elke drogist apotheek maar ook in het vliegtuig.
Een fijne vakantie toegewenst!
Wat mij helpt zijn airplanes een soort oordoppen als het goed is te koop zijn bij elke drogist apotheek maar ook in het vliegtuig.
Een fijne vakantie toegewenst!
zondag 26 september 2010 om 20:29
Dank jullie wel voor de reacties. laat Vogel dan maar thuis. Ik heb nog een andere neusspray gevonden en dan maar op hoop van zegen. Ga lekker eens even uitrusten en nog wat zomerzon op doen. Ben nu wel wat geruster. Bij de een pakt het zo uit en bij de andere weer anders. Ik laat het jullie weten als ik thuis ben.
Tot later en bedankt!
Tot later en bedankt!
zondag 26 september 2010 om 20:42
Heel moeilijk. Als die buis echt dicht zit, als je dus absoluut je oren niet kunt klaren dan zou ik NIET in het vliegtuig stappen. Gewoon niet doen, pech gehad, dan maar twee dagen later reizen.
Neusdruppels en dergelijke zullen alleen maar helpen als de boel niet echt verstopt zit, zoals bij een lichte verkoudheid. En zelfs dan zou ik heel erg voorzichtig zijn. Maar als het echt dicht zit...nee, absoluut niet doen. Het is het niet waard.
De vraag die je dus zelf moet beantwoorden is: hoe dicht zitten mijn oren. Succes en beterschap, ik ken het gevoel dat je nu hebt. Ik ben een keer bij de gate omgedraaid en naar huis gegaan omdat ik mijn oren met geen mogelijkheid open kreeg en ik uit ervaring wist dat het enorm veel pijn zou doen als ik wel ging vliegen. Als het nou alleen bij pijn bleef, dan zou je het nog kunnen overwegen, maar de kans bestaat dat je de boel van binnen flink beschadigt, zoals mijn moeder recent heeft mogen mee maken. Na twee maanden heeft ze nog steeds last van een bloeduitstorting in haar oor.
Neusdruppels en dergelijke zullen alleen maar helpen als de boel niet echt verstopt zit, zoals bij een lichte verkoudheid. En zelfs dan zou ik heel erg voorzichtig zijn. Maar als het echt dicht zit...nee, absoluut niet doen. Het is het niet waard.
De vraag die je dus zelf moet beantwoorden is: hoe dicht zitten mijn oren. Succes en beterschap, ik ken het gevoel dat je nu hebt. Ik ben een keer bij de gate omgedraaid en naar huis gegaan omdat ik mijn oren met geen mogelijkheid open kreeg en ik uit ervaring wist dat het enorm veel pijn zou doen als ik wel ging vliegen. Als het nou alleen bij pijn bleef, dan zou je het nog kunnen overwegen, maar de kans bestaat dat je de boel van binnen flink beschadigt, zoals mijn moeder recent heeft mogen mee maken. Na twee maanden heeft ze nog steeds last van een bloeduitstorting in haar oor.