Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.
Ik vind zelf het blauwe alfa jurkje qua model het leukst. Alleen bij de kleur vraag ik me af of Lynn het mooi zal vinden. Moellijk hoor!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Lynn heeft gistermiddag bij een buurmeisje gespeeld en vanmorgen vroeg haar moeder of Lynn wel lekker in haar vel zat. Ze was aan het kibbelen, alles wat buurmeisje had wilde Lynn ook en was heel dwars. Gelukkig kan buurvrouw er wel mee omgaan, maar dit dwarse gedrag wil ik liever niet hebben bij een ander thuis. Ik heb het even kort met Lynn erover gehad op weg naar school en zal net nog wel eens herhalen als ze weer ergens gaat spelen. Het betekent ook wel dat ze zich er erg thuisvoelt, maar toch... had ik het er net met man over gisteren dat het zo goed met haar ging. (niet dat dit nou een groot drama is hoor, maar wel iets om in de gaten te houden)
Hmmm... ja, lastig! Ik herken het een beetje; maar dan niet met Sophie maar met Lieke. Die kan behoorlijk dominant zijn, heeft absoluut een winners-mind en wil graag dat iedereen volgens HAAR regels speelt. Rete-irritant, natuurlijk. Dus Liek was nog vrij klein, toen ik haar duidelijk te kennen heb gegeven dat als je graag vriendjes wilt hebben, je toch ook eens de zin van iemand anders moet doen, dat niet iedereen datgene hoeft te doen wat jij wil en door veel spelletjes te spelen en haar NIET te laten winnen heeft ze aardig geleerd sportief te blijven als ze eens niet op winnen staat. We hebben op die manier de (te) scherpe kantjes eraf kunnen halen, zeg maar.

Wel lastig allemaal. Ik vind namelijk ook dat een kind diegene mag zijn die het is...... Dus dat je moet accepteren dat ze o.a. sociaal gezien anders in elkaar kunnen steken dan jij graag zou zien.....

Beetje balanceren tussen het karakter van het kind accepteren en een stukje sociale-opvoeding meegeven. Maar de grens vind ik soms lastig!
Op zich vind ik het een goed teken dat Lynn zichzelf durft te zijn bij een ander, maar dit ging me iets te ver. Ze wilde bv perse hakken aan, maar die had haar vriendinnetje al aan. Maar ze bleef roepen dat ze ook hakken wilde, ook toen de buurvrouw bleef zeggen dat ze er meer niet had. Uiteindelijk heeft ze haar dus naar huis gestuurd om haar eigen hakken te gaan halen. Ze stond even met grote ogen te kijken, want zo kende ze Lynn helemaal niet.

Goed te lezen dat het het herkent en dat jullie het hebben kunnen oplossen, of in ieder geval de scherpe kantjes eraf hebben kunnen halen.
*zwaai* tot morgen
Hello!

Die buurvrouw ging er inderdaad wel goed mee om, zeg! Da's wel prettig. Maar ik kan me voorstellen dat je zulk gedrag eigenlijk liever niet bij een ander in huis wilt zien, ook al voelen ze zich er nog zo thuis. Gaat mij net zo, zeg maar.

Sophie is een beetje erg gepokt. Ik had de klamboes weer opgeruimd, en meteen is ze vannacht werkelijk tig keer geprikt door een vervelende mug ofzo. Stomme beesten.

Allemaal rode bultjes is haar gezicht; zelfs eentje op haar oorschelp(je). Lijkt heel sneu. En een prik onder haar oog zet zo op, dat het net lijkt of ze een tik heeft gehad .
Buurvrouw is zelf juf en heeft 3 kinderen, goed ervaren dus.

Klopt, je kunt je wel ergens thuis voelen, maar je bent er niet thuis, dus dat doe je dan dus niet.

Muggen zijn hier wel weg geloof ik, arm kind. Ze hebben haar goed te pakken gehad zeg!

Mijn moeder is laatst door een wesp in haar onderlip geprikt, ze heeft 3 dagen het huis niet uit gedurfd. Maar ze had nog geluk, want hij zat in haar mond, ze heeft 'm dus heel snel uitgespuugd.

Jurkje is denk ik gelukt!

Leuk jurkje. Wat voor merk is het? Kan het net niet lezen.

Fijn dat buuf het zo opgelost heeft. Hier kwam net ook een boze laura thuis want vriendinnetje deed niet aardig. Vriendinnetje vond dat laura niet aardig deed... ;-0 Tja dan houdt het op.

Vanmorgen weer ff bij mijn nichtje geweest. Leuk om haar weer te zien. Ze is met pomp geboren en daardoor had ze groot achterhoofd. Nu had ze weer normaal hoofd en zag je echt al verschil met vorige week. Erg leuk weer iig!

Ga lekker genieten van mooie weer!

Greetz
Merk is Jilly. Hij staat ook in de webshop van de winkel zie ik.

Dan houdt het inderdaad op ja. Zelf spelen dan maar? Of is ze nog teruggegaan?

Ken het merk niet. Ga eens ff kijken. Nog andere leuke tip voor jullie. chaos-and-order.com. Dit wordt ontworpen door de moeder van jaspers vriendinnetje. Helaas loopt het zo goed dat al heel veel van nieuwe collectie is uitverkocht.

Nee ze is niet meer terug gegaan. Ze was zo chaggie en boos overal om de hele middag.... ze deed weer net zo als toen ze 2/3 was. Blijven hangen in haar boosheid. 1 voorbeeld van wat er gebeurd:Jasper zit al op trampoline en laura wil er ook op. Dat mag als ze vraag of jasper dat wil. Hij vond het goed. poosje samen springen en toen wilde laura ook even alleen. Omdat jasper dat niet wilde wordt ze heel erg boos. Ze gaat schreeuwen en wordt fysiek. Ze duwd hem zo eraf met haar heel boze lijf.. Hij hing half in vangnet en op de grond.

We willen dat als ze iets vraagt en jasper wil het niet dat ze dan bij ons komt zodat wij het helpen oplossen ipv dat ze fysiek wordt. (hij heeft al heel wat trappen/schoppen/klappen gehad)

Vlak voor dit incident (er waren al meer geweest) hadden we een afspraak gemaakt. Ze wilde graag na het eten een ijsje van de italiaan bij ons om de hoek. Gezegd dat ik dat wel mocht als ze niet meer zo boos werd en bij mij kwam als er wat was.

Nu mocht ze dus geen ijsje. Op het moment dat jasper met papa naar ijssalon ging flipte ze. Echt alleen maar krijsen, gillen etc.. ik wil ijsje, ik wil ijsje etc.. 3x geprobeerd te praten maar ze wilde het niet snappen. Naar haar bed gestuurd, daar gilde (schreeuwde: ik wil ijsje) ze zo hard dat ik weer naar haar toe gegaan ben. Toen weer gepraat en drong ik eindelijk tot haar door. Nu de afspraak dat ze wel vanavond ijsje mag als ze niet zo boos tegen jasper gaat doen, als er iets is bij papa of mama komen. Vanochtend was ze heel aardig en keurig.

Gelukkig was ik in een erg goed humeur en ben ik heel rustig gebleven... maar men... dat is wel eens pittig hoor.

Waar het door komt????

- Te weinig slaap? ( ze valt elke dag rond 21:00/21:30 in slaap)

- te veel energie op school geven waardoor ze thuis geen energie meer heeft om 'gewoon' te doen.....(ze doet het erg goed op school)

verhaal is weer lang genoeg ga snel weer aan de slag
Dat zou je niet zeggen als je Laura ziet, maar ik weet inmiddels dat schijn bedriegt (van Lynn verwacht ook niemand zulk gedrag). Hoe oud is ze nu, 7? Pittige tante en erg heftig zulke situaties. Gek dat je soms helemaal niet doordringt he?

chaos-and-order.com hebben ze ook bij kleertjes,com volgens mij, is ook erg leuk!

Laura is nu 6, ze wordt in november 7. Het is nu ook weer even erg extreem met haar gedrag. Gaat altijd beetje met golfbewegingen. In de zomervakantie heeft jasper ook heel wat meppen op de achterbank gehad (arm joch)

Ja dat je niet doordringt is echt raar. Ze leek wel in een soort trans te zitten. Ze bleef ook maar herhalen: ik wil ook een ijsje... Toen ze heel klein was en zo bleef hangen heb ik haar wel eens onder de koude douche gezet. Daar is ze toen zo van geschrokken een keer dat ik daarna maar hoefde te dreigen en ze stopte meteen. Dus heel diep is die trans ook weer niet....

Klopt verkopen ze ook bij kleertjes.com. Ze heeft op haar eigen site nog wat meer modellen staan dan ze via kleertjes.com verkoopt. Ze heeft ook zelfde shirt voor papa en zoon!
Het klinkt wel heel herkenbaar wat je schrijft, Scooby. Lynn kan ook van die ondoordringbare driftbuien hebben (al is het al een tijd geleden), dreigen met de gang is daar nu voldoende voor. Dat vindt ze dan ook echt niet leuk, maar dat hoort ze dus wel.

Ik zie het nu ja, leuk! Helaas houdt manlief van zo simpel mogelijk en maar 1 kleur per shirt. Hij zal het dus nooit aan doen...

Das makkelijk kleren kopen voor je man!!! hahahaha... hij weet goed wat hij wil.

Laura en Jasper waren ook gevraagd voor de fotoshoot van de kleding. Helaas konden we toen niet. Anders hadden ze op de webshop gestaan. Er staan nu wel paar kindjes op die ik ken. 2 dondere meisjes, licht getinte huid en zwart haar. En nog een jochie met krulletjes met zijn moeder in de blauwe stippen jurk. Grappig is dat dat je dan weet wie het zijn.

Ga naar huis! Kids halen van school.

Later!
sorrie beetje druk hier....geen idee waarmee.

Ja in iedergeval met de ZH bezoekjes, Logopedie, Kindercoach, zwemles, werken etc etc.

D. eet en drinkt weer erg slecht, dus morgen even naar het CB om even te kijken of hij niet te veel afvalt.

Hij moet naar de dieetiste, 5okt. eerste afspraak. KA denkt aan peuterdiarree, maar als ik daarop google, dan denk ik van niet. Maar we wachten af. (omdat hij al vanaf half aug. diarree heeft)

Yuma gaat nog steeds best goed
T-shirts zijn altijd makkelijk en spijkerbroeken ook. Truien zijn moeilijk vaak.

Wat leuk dat ze Jasper en Laura gevraagd had, misschien volgende keer. Zouden ze dat zelf leuk vinden?

Succes bij het cb morgen, Indian, blijft lastig dat het maar niet over gaat.

Net even bij de juf op school geweest om te bespreken hoe het gaat, zowel thuis als op school. Het gaat op school lekker, wel hangt ze best aan een vriendinnetje, maar de juf probeert een groepje van 4 te creeëren en heeft daar nog 2 meisjes voor in gedachten, die zijn allebei dit schooljaar begonnen. De andere meisjes waar ze veel mee speelt gaan volgend schooljaar naar groep 3 en ze wil nu al voorkomen dat Lynn dan in een gat valt. De werkjes doet ze nu beter mee, daar ben ik ook wel blij mee, dus ze was erg tevreden met hoe het gaat.
super Juul dat Lynn goed gata op school!!!!!

Fijn dat de juf ook meedenkt en kijkt naar de "toekomst"
Iedereen druk?
hey Juul, ja dat dacht ik ook al.

Hier moe en erg veel pijn.

Broerlief heeft gister onze struiken eruit getrokken met een (uh hoe heet zo'n ding) kraantje (dacht ik)

Opa gister al 1 vracht naar de stort gebracht, ik gister ook nog 1, en vanmorgen heb ik er nog 2 gedaan.

Gevolg: alles is nu weg en bij mij doet alles zeer :(

Vanavond nog feest van collega. Dus kan ook niet uitrusten helaas. Maarja......
"Mama? Hoe komt een baby uit je buik?"

"Eeeeeehhhh, wat denk je zelf?"

"Uit je navel?" ...... "Nee, dat past niet he. Hoe dan, mama?"

*mama legt ongeveer uit hoe het dan wel in zijn werk gaat*

"Oh, net een glijbaan!"

Ja, schat, net een glijbaan

Nu is het wachten op de vraag hoe een baby in je buik komt....

Ben je de hele tuin aan het omgooien, Indian?
haha Juul, ja leuk he al die vragen.

Nee niet de hele tuin.....de heg naast de inrit eruit.
Opa van man is vanmiddag overleden, hij was al erg oud hoor, 91, en de laatste tijd ziek. Gisterochtend is hij opgenomen, maar dat was eigenlijk te laat. Donderdag of vrijdag zal de begrafenis wel zijn.
oh wat naar.

Gecondoleerd Juultje. Ook voor je man.
Juultje: gecondoleerd! Ondanks de hoge leeftijd, blijft het altijd vervelend als een familielid overlijdt. Leuk jurkje weer voor Lynn.

Indian: weet je al meer over D's zijn diarree? Tis wel lang hoor, zo'n tijd al diarree.

Hier alles zijn gangetje. Vorig weekend was heel gezellig met Emdin's zusje. Afgelopen weekend hadden we een kinderverjaardag in Orischot. Men, wat was het druk op de weg om daar te komen. Op de heenweg hebben we er ruim 2,5 uur over gedaan en de terugweg zo'n 1,5 uur. Terwijl je normaal gesproken er zo'n 1 uur en 15 minuten over doet. Gisterenochtend hebben we gezwommen en nadien heeft Emdin nog even bij een vriendje gespeeld en daar pannenkoeken gegeten. Vandaag heb ik gewoon weer gewerkt en nadien nog de zwemles. Emdin's hele groep is al bezig met de materie van badje 2, aangezien badje 2 nu nog te vol zit en ze niet door kunnen stromen.

Oh, mijn ouderschapsverlof is er geheel doorheen en start volgende week maandagmiddag van 15.00-17.00 uur, elke maandag tot en met 25 april 2011.

Met Emdin gaat het heel goed. Hij is op een of andere wijze rustiger geworden en luistert ook best wel goed momenteel. Ook begint hij al echt wijs te worden, met leuke opmerkingen en zo. Pas wilde hij een dvd zien, maar wel in het Nederlands, want van dat Engels kon hij geen ................ aan vast knopen. !

Ik heb mijn huis verbouwd, nou ja, alleen mijn woonkamer deels opnieuw ingericht. Met allemaal witte Experdit Ikeakasten, met accentkleuren zwart en rood. Ben erg tevreden en nu lijkt mijn woonkamer ruimer.

Met de mannen gaat het aardig. A.s. woendag komt er weer eentje op bezoek en anderen sms-en en houden me op de hoogte. Het blijft leuk . Vorige week nog salsagedanst.

Zo, nu ga ik nog even surfen en dan douchen en naar bed.

Slaap lekker alvast!
Dank je, Q. De begrafenis is donderdag om half 5, mijn ouders halen dan de kinderen op en eten met ze bij ons thuis. 's Ochtends kan man dan nog mee met Lynns klas naar het open luchtmuseum, ze hebben een uitje en hij had aangeboden te rijden. Kan dus precies, Lynn wilde het zo graag.

Leuk he, die wijze opmerkingen af en toe? Lynn vertelde me vanmorgen dat ouwe opa (zo noemden we hem) nu niet meer in het ziekenhuis lag, maar dat hij dood was. Hij was dan zeker wel 100 jaar, volgens haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven