Geld & Recht alle pijlers

hoe lang wachten op reactie na acceptatie bod op marktplaats

26-09-2010 20:04 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort actief op marktplaats.

Maar ik erger me dood op mensen die bieden, en dan niet meer reageren als ik hun bod geaccepteerd hebt.

Hoe lang reserveren jullie een artikel /of helemaal niet als bieders niet meer reageren?

Is het onbeleefd om na 1-2 dagen geen reactie over te gaan op het 2e bod?
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden
Nee joh, na 1-2 dagen mogen ze echt wel gereageerd hebben en anders gaat het over. Zo handel ik in ieder geval!
Mijn ervaring is dat bieden op marktplaats niet zo veel betekent. Ik mail altijd als ik iets wil kopen, ik zou dat bieden dan ook uitzetten als ik jou was en het via email doen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik reserveer niets. Ik ga akkoord met 'n bod, geef mijn bankrekeningnr. en pas als het geld op m'n rekening staat haal ik mijn artikel offline. Dus als 'n bieder afhaakt en niet reageert blijft mijn artikel gewoon in de markt. Blijft lullig natuurlijk, maar 't is blijkbaar niet anders.
Ik stuur de bieder dan altijd een mail. 'Helaas heb ik geen reactie van u mogen ontvangen. U kunt mij tot vandaag .... uur mailen/bellen, anders ga ik er van uit dat u geen interesse meer heeft.'

Hoor ik dan niets, verwijder ik het bod.
Een bod, mits realistisch, laat ik wel staan in de hoop dat er iemand hoger biedt.
quote:elninjoo schreef op 26 september 2010 @ 20:10:

Een bod, mits realistisch, laat ik wel staan in de hoop dat er iemand hoger biedt.

Beetje afhankelijk hoe ik de situatie inschat.

Het kan ook zijn dat een bod dusdanig hoog is dat het juist andere kopers afschrikt, dan verwijder ik het.

Als ik denk dat het in mijn voordeel werkt, laat ik het staan.

Edit; Ik zie dat je 'mits realistisch' er bij hebt staan. Eigenlijk zeg ik gewoon hetzelfde
Haha, ik wou al zeggen: DAT ZEG IK TOCH!!
Ja irritant is dat van MP he? Ik snap dat niet zo goed. Email dan tenminste ff, is toch wel het minste. Vind het zoooo onbeleefd. En het wordt steeds erger daar.

Maar inderdaad, even een mail er achteraan dat als ze geen interesse meer hebben het weer de verkoop in gaat en het bod verwijdert wordt (mits het inderdaad niet gunstig is om het te laten staan)
Irritanter vind ik dat ik nu een verkoper heb die zegt akkoord te gaan met het bod. Prima. Ik maak geld over, en vervolgens hoor ik niks meer van verkoper, terwijl ik donderdagavond gemaild en overgemaakt heb.

Maar dat geheel offtopic en terzijde.
668, the neighbour of the Beast
Als mensen niet snel genoeg naar mijn zin reageren, mail ik de volgende. Ik ga daar niet meer over piekeren. Oh, en als ik een tijdje achterelkaar steeds geen reactie krijg op een product, mail ik gewoon het hele lijstje bieders in een keer. De persoon die het eerst voor de deur staat mag hem dan hebben.
Ik reserveer helemaal niets. Ik mail die persoon, komt er daarna een hoger bod, dan ga ik daar wel op in als ik in de avond nog geen reactie heb gekregen.

Op mijn geld wacht ik ook niet al te lang (meer). Ik mail m'n rekeningnr in het tweede mailcontact, nádat ik hun adres heb gekregen. Als ik dat maandag mail en het staat er op donderdag nog niet op, dan ga ik ook naar de volgende (en mail dat uiteraard de eerste). Of mensen die op maandag zeggen het woensdag over te gaan maken omdat ze eerder geen tijd hebben... Dan hoeft het voor mij ook niet.

Maar goed, als ik mail dat ik akkoord ga met het bod, moeten ze dus wel héél snel reageren, want ik hou niet zo van wachten.
quote:Marels schreef op 26 september 2010 @ 21:26:

Irritanter vind ik dat ik nu een verkoper heb die zegt akkoord te gaan met het bod. Prima. Ik maak geld over, en vervolgens hoor ik niks meer van verkoper, terwijl ik donderdagavond gemaild en overgemaakt heb.

Maar dat geheel offtopic en terzijde.Maar donderdag overgemaakt, dan hoeft de verkoper het nog niet binnen te hebben... Maar goed, ik vertrouw het ook niet als ze daarna niets meer laten horen.
quote:boysmum74 schreef op 26 september 2010 @ 20:04:

Ik ben sinds kort actief op marktplaats.

Maar ik erger me dood op mensen die bieden, en dan niet meer reageren als ik hun bod geaccepteerd hebt.

Hoe lang reserveren jullie een artikel /of helemaal niet als bieders niet meer reageren?

Is het onbeleefd om na 1-2 dagen geen reactie over te gaan op het 2e bod?Over reserveren: je reserveert ook niet als je hebt gemaild dat je akkoord gaat, je zet een adv. pas op gereserveerd als je de gegevens van de koper hebt. Of als er tenminste emailcontact is geweest, van beide kanten.
Dat het geld niet binnen is geloof ik niet, maar dat kan nog.

En dat je niet 24/7 achter je computer zit snap ik ook wel. Maar dat je dan in drie dagen niet even de moeite neemt om je rekening te checken en je koper terug te mailen, dat vind ik nogal vaag.
quote:Marels schreef op 26 september 2010 @ 21:43:

Dat het geld niet binnen is geloof ik niet, maar dat kan nog.

En dat je niet 24/7 achter je computer zit snap ik ook wel. Maar dat je dan in drie dagen niet even de moeite neemt om je rekening te checken en je koper terug te mailen, dat vind ik nogal vaag.

Er zíjn mensen die pas mailen als het geld erop staat.

Als ik vriend (Rabo) op donderdag geld overmaak (ik Abn), dan staat het echt niet vrijdag of in het weekend al op hoor.

Mensen die mij iets overmaken, mailen vaak een printscreen mee, als bewijsje. Dan staat het soms pas dagen later bij mij bijgeschreven.

Persoonlijk vraag ik kopers mij even te mailen als ze het overgemaakt hebben, zodat ik niet elke dag hoef te checken. Vind ik zelf handiger werken.
Ik mail altijd mijn rekeningnummer en vraag ze hun adres door te mailen zodra ze hebben getelebankt. Dan weet ik ook vanaf wanneer ik 't kan checken.
quote:elninjoo schreef op 26 september 2010 @ 21:48:

Ik mail altijd mijn rekeningnummer en vraag ze hun adres door te mailen zodra ze hebben getelebankt. Dan weet ik ook vanaf wanneer ik 't kan checken.

Geef jij altijd je rekeningnr voordat je hun adres hebt?

Als je nl éérst hun adres vraagt, filter je de niet-serieuzen er vrij snel uit.
quote:fleurtje schreef op 26 september 2010 @ 21:49:

[...]

Geef jij altijd je rekeningnr voordat je hun adres hebt?

Als je nl éérst hun adres vraagt, filter je de niet-serieuzen er vrij snel uit.

mwah, als ze willen fucken dan geven ze gewoon 'n fake adres lijkt me

Ik hou 't graag zo kort mogelijk, dus bieder zegt voor 25 euro wil ik 't hebben, dan mail ik terug dat ik akkoord ben en dat ze 25 euro plus verzendkosten op rekening X kunnen overmaken. Als ze me daarna niet meer terugmailen dan weet ik ook dat ze afgehaakt zijn, zonder dat 't een extra handeling heeft gekost.
quote:elninjoo schreef op 26 september 2010 @ 20:08:

Ik reserveer niets. Ik ga akkoord met 'n bod, geef mijn bankrekeningnr. en pas als het geld op m'n rekening staat haal ik mijn artikel offline. Dus als 'n bieder afhaakt en niet reageert blijft mijn artikel gewoon in de markt. Blijft lullig natuurlijk, maar 't is blijkbaar niet anders.

Zo doe ik het ook.

Ik neem mails van 'klanten' ook serieuzer dan een bod
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mensen die willen fucken, mailen geen fake-adres, die mailen helemaal niet meer.
Bij vriend en mij (ABN/ING) staat het er altijd zeker de volgende dag op. Ook als we pas om elf uur 's avonds overmaken.

Maar goed, doet er niet toe, ik hoop nog maar dat het goed komt.
quote:calvijn1 schreef op 26 september 2010 @ 21:54:

[...]

Zo doe ik het ook.

Ik neem mails van 'klanten' ook serieuzer dan een bodAl eerder gezegd, maar meteen je rekeningnr mailen wordt dus afgeraden. Zorg dat je eerst een adres hebt, dan pas je rekeningnr.
quote:Marels schreef op 26 september 2010 @ 21:55:

Bij vriend en mij (ABN/ING) staat het er altijd zeker de volgende dag op. Ook als we pas om elf uur 's avonds overmaken.

Maar goed, doet er niet toe, ik hoop nog maar dat het goed komt.Heb je de naam/rekeningnr van verkoper al door het www gehaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven