Werk & Studie alle pijlers

Kerst op het werk

28-09-2010 14:49 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Dit jaar willen we op mijn werk met kerst iets speciaals doen. Ik ben namelijk niet de enige die de saaie kerstborrels een beetje zat is. Dus ik vroeg me af, wat doen jullie altijd op het werk met kerst? Hebben jullie nog leuke ideeen?
Hoeveel mensen? Welke leeftijd? Wat mag het kosten? Binnen of buiten? Op/ rond de werkvloer of ergens anders?

Is een gangbang wat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij doen meestal een gezellige orgie.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 september 2010 @ 14:53:

Hoeveel mensen? Welke leeftijd? Wat mag het kosten? Binnen of buiten? Op/ rond de werkvloer of ergens anders?

Is een gangbang wat?Hé, werken wij bij hetzelfde bedrijf?
quote:Clary schreef op 28 september 2010 @ 14:53:

Wij doen meestal een gezellige orgie.Leuk; met een hulsttakje tussen de bilspleet?
Kerstontbijt/lunch/diner; laat je iedereen wat maken of je regelt een traiteur.
Ha ha! Een gangbang....nee maar zonder gekkigheid: inderdaad eerst meer info geven voordat wij suggesties kunnen doen. Bij ons op het werk gaan we karten....niet echt mijn ding, maar weer eens wat anders.
Misschien is het wel eens heel speciaal om eens een keertje niets te doen. Kerstmis is zo'n tijd waarbij veel mensen zich van hot naar her rennen om alle cadeautjes, boodschappen, familieverplichtingen en social events af te gaan.

Waarom niet wachten tot na de kerst, doe bijvoorbeeld in januari iets leuks. Een nieuwjaarsbijeenkomst bijvoorbeeld, die mogen officieel tot 1 februari. En dan niet de standaard receptie maar iets anders. Een conferentie organiseren, een debatwedstrijd, een goede-doelen-actie of een workshop bijvoorbeeld.
wij werken gewoon met de kerst
Toch wel afhankelijk van het aantal mensen. Bij mijn vorige wg gingen we elk jaar heerlijk uiteten met zn allen en kregen we tijdens dat etentje een kerstcadeautje vd baas (meestal geld of bon). Maar wij waren maar met 25 mensen. Bij mijn huidige wg moet ik de 1e kerst nog mee gaan maken, dus ik ben benieuwd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 september 2010 @ 14:54:

[...]

Leuk; met een hulsttakje tussen de bilspleet?Nee, daar zitten de lampjes al.
Een vrije (mid)dag voor iedereen ipv 'n verplicht zuip/vreet gedoetje met collega's. Vreten en zuipen moet iedereen nog genoeg tijdens de feestdagen zelf.
Ik werk op kantoor en we willen gewoon eens iets nieuws. Dus ik was op zoek naar de laatste trends voor kerst op het werk, maar die kan ik dus nergens vinden. Gewoon een beetje researchen. Als ik een goed idee heb, kan ik het voorstellen aan mijn baas. Ik heb geen idee wat het budget is, maar een goed idee kan hij niet weigeren toch..
Hé ja; weurksjoppen............... mijn kerst zou meteen verziekt zijn.

Bowlen, fonduen,gourmetten.......
quote:BMS schreef op 28 september 2010 @ 14:58:

Ik werk op kantoor en we willen gewoon eens iets nieuws. Dus ik was op zoek naar de laatste trends voor kerst op het werk, Laatste trends? Maak me gek, zeg.....

maar die kan ik dus nergens vinden. Gewoon een beetje researchen. Als ik een goed idee heb, kan ik het voorstellen aan mijn baas. Ik heb geen idee wat het budget is, maar een goed idee kan hij niet weigeren toch..
[quote]BMS schreef op 28 september 2010 @ 14:58:

Dus ik was op zoek naar de laatste trends voor kerst op het werk,quote]

Is dat ook al trendgevoelig?
Huur de film Scrooge en 'n groot scherm. En serveer daar warme nacho's met kaassaus en gluhwein bij.
ik wou het net zeggen BGB. Trends....

Nou, ik geloof dat de trend dit jaar bezuinigen is, dus de kerstborrel is geschrapt.
Maak het iig niet verplicht. Man en vrouw met allebei een baan waar iets kersterigs "moet", kinderen die op school ook al wat "moeten", van twee kanten familie waar met kerst wat mee "moet", misschien nog een vereniging (of twee, of drie) waar iets "moet" en dan "moet" je de kerst thuis óók nog leuk weten te maken...

Zoek naar iets leuks, met weinig gedoe, tijdens werktijd en vooral vrijblijvend.
Niet echt 'speciaal' misschien, maar wij vinden het altijd gezellig: een kerstlunch. Ons bedrijf bestaat maar uit 10 werknemers en we toveren onze kantine dan in kerstsfeer. Luxaflex dicht, alleen kaarsjes aan en kerstlampjes, kerstmuziekje erbij en allemaal lekkere hapjes. Meestal maakt iedereen wat en brengt dat mee, wat we verder aanvullen met lekkere broodjes, salades, kerstbrood, gluhwein, warme chocomel etc. Een zeer uitgebreide en lange lunch dus.
dan is zo'n borrel zo gek nog niet..1 drankje en je kan weer weg
nu al?? het is nog zomer!! ( nouja, niet aanhet weer te merken ).

een moorddiner??
Geen trends, geen hip gedoe.

Werkelijk, iedereen die ik ken hééft al zoveel gedoe rond kerst en ik kom nooit mensen tegen die wilden dat er nog eens een hip gedoetje bijkwam.

Doe een kerstontbijt of kerstlunch en ga verder gewoon aan het werk. Of als er per se iets moet: ga gewoon een leuke dvd kijken met hapjes en drank thee erbij.
Wij gaan naar Holiday on Ice en daarvoor/daarna uit eten (net welke voorstelling het gaat worden), weliswaar al in november, maar dat komt toch beter uit dan in die veel te drukke periode rond de kerst.
..
Een luxe diner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven