Werk & Studie alle pijlers

Kerst op het werk

28-09-2010 14:49 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Dit jaar willen we op mijn werk met kerst iets speciaals doen. Ik ben namelijk niet de enige die de saaie kerstborrels een beetje zat is. Dus ik vroeg me af, wat doen jullie altijd op het werk met kerst? Hebben jullie nog leuke ideeen?
Zou liever dat geld cash krijgen dan als kerstfeestje.
quote:Snormel schreef op 28 september 2010 @ 15:30:

Of als er per se iets moet: ga gewoon een leuke dvd kijken met hapjes en drank thee erbij.een dvdtje kijken? zo'n zoetsappige kerstfilm, een romantische komedie? ik breng nog liever een bezoek aan de gynaecoloog dan dat ik zo'n film 'moet' kijken. Ik val mijn collega's toch ook niet lastig met mijn sci-fi voorkeur.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 28 september 2010 @ 15:26:

dan is zo'n borrel zo gek nog niet..1 drankje en je kan weer weg

Helemaal met je eens.

Waarom moet er toch steeds verplicht 'gezellig' gedaan worden?

En dan ook nog buiten werktijd?

Een borrel of kerstlunch is voldoende, daarna weer lekker naar huis.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 28 september 2010 @ 15:39:

[...]een dvdtje kijken? zo'n zoetsappige kerstfilm, een romantische komedie? ik breng nog liever een bezoek aan de gynaecoloog dan dat ik zo'n film 'moet' kijken. Ik val mijn collega's toch ook niet lastig met mijn sci-fi voorkeur.

Euh, dat er met kerst dan naar een zoetsappige film gekeken moet worden is jouw interpretatie heur. Kan wmb ook Blackadders Christmas Carol zijn. Bij mij op het werk zou het me wel lukken om een film te vinden die veel collega's leuk vinden, en wie niet wil, die komt gewoon niet.

Zoals ik al zei: de meeste mensen hebben al gedoe genoeg dus ik zou helemaal geen evenement organiseren, afgezien van een lunch of zo. Maar als het dan toch moet, liefst iets wat zo min mogelijk stress oplevert. Bij een filmpje kun je tenminste nog weglopen, bij een diner of voorstelling niet.
Wij hebben vorig jaar lootjes getrokken en toen een diner georganiseerd waarbij iedereen iets meenam. Je hoefde geen gedaicht etc te maken, maar alleen een kadootje voor 5 euro te kopen. Was hartstikke gezellig. dit was de onoffieciele kerstborrel, de officiele was een diner bij een restaurant, was ook leuk trouwens.
wij hebben hier altijd een hele kersthappening

Vorig jaar naar de WinterEfteling, met diner en al

Wel leuk op zich hoor, maar van mij hoeft het ook niet zo

Ik hou sowieso niet van dat opgelegde "gezellig doen met collega's". Gisteren zit je elkaar nog af te katten in een vergadering, en dan met de kerst moet je opeens gezellig met elkaar in het team een speurtocht oplossen .......

Pfffff

Ben benieuwd wat we dit jaar weer mogen verwachten
quote:BMS schreef op 28 september 2010 @ 14:49:

Hallo iedereen,

Dit jaar willen we op mijn werk met kerst iets speciaals doen. Ik ben namelijk niet de enige die de saaie kerstborrels een beetje zat is. Dus ik vroeg me af, wat doen jullie altijd op het werk met kerst? Hebben jullie nog leuke ideeen?

Ik weet sinds een paar dagen dat mijn collega's geen kerstpakket willen Ze willen wel iets leuks doen, maar een kerstpakket vinden ze saai Eikels. En daar werk ik dan mee samen.

Dit jaar krijg ik dus, tot mijn grote verassing, een kerstpakket van mijn management-BV. Als enige. En ik krijg mijn pakket op kantoor. En als ik het uitpak blijkt er enorm veel van dat verpakkingsmateriaal in te zitten dat ik NIET ga opruimen.
@ Rider, zeker van dat verpakkingsmateriaal dat zo statisch is als de pest, overal aan blijft plakken en op die manier je collega's er tijdens de kerstdagen thuis nog aan herinnert dat ZIJ geen pakket wilden, er nu dus ook géén hebben, en JIJ lekker wel? Van zulk materiaal?
quote:Veronicas schreef op 28 september 2010 @ 20:46:

@ Rider, zeker van dat verpakkingsmateriaal dat zo statisch is als de pest, overal aan blijft plakken en op die manier je collega's er tijdens de kerstdagen thuis nog aan herinnert dat ZIJ geen pakket wilden, er nu dus ook géén hebben, en JIJ lekker wel? Van zulk materiaal?

exact! Ik ga ze echt achterlaten met een welgemeend:

Geen kerstpakket. Wie verzint zoiets?
Ik ga juist een heel erg cliché kerstpakket maken voor mezelf en een collega-freelancer. We missen het, die glimmende pakketjes! Met erin natuurlijk kaarsen, blikje ragout en ragoutbakjes, kaasknabbels (houdbaar tot 2015), fles vieze wijn, mysterieuze pate (is het eigenlijk kattenvoer?), iets van chocola... Wat hoort er nog meer in?
Ga met z'n allen de lokale speeltuin opknappen/spelletjes doen in het lokale verzorgingstehuis/collecteren voor het x fonds etc. voor een middag vlak voor kerst, onder werktijd. Daarna een borrel en klaar. T is maar een idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven