Geld & Recht alle pijlers

vakantiehuisje

28-09-2010 16:02 10 berichten
Hallo,

via een website heb ik een huisje gevonden die wij graag wilden boeken voor de zomer van 2001. Omdat we de locatie kennen en erg leuk vinden. Na wat vragen gemaild te hebben aan de verhuurder hebben wij besloten dat we het huisje graag wilden huren. Diegene die het verhuurt reageert heel matig op mijn mails. Dit deed hij nog wel voordat ik zei dat het ons leuk leek om te boeken maar daarna is de communicatie slecht.

Ik heb via de mail aangegeven dat ik graag bij hem zou willen boeken in de periode dan en dan...

Ik kreeg na ongeveer twee weken een mail terug dat hij het zou noteren en als hij er een definitieve boeking van kon maken (gaat via een verhuursite) dan zou hij dat doen en ons dat laten weten en dat de actie van zijn kant komt nu. (met andere woorden mail niet meer).

Dit was twee maanden geleden en ik heb niets meer gehoord. Dus maar weer een mail gestuurd of hij al kon bevestigen. Dit is nu drie dagen geleden en ik heb nog geen antwoord.

Mijn gevoel is niet meer goed bij dit huisje en eigenlijk wil ik het niet meer. Waarom mijn gevoel niet goed is kan ik niet echt verklaren maar noem het maar een onderbuikgevoel.

Er is geen contract, er is geen geld overgemaakt, hij heeft alleen mijn naam en mijn mail. Mijn vraag is, kan ik nu zomaar mailen dat we er toch vanaf zien? Kan ik dan de eerlijke reden vertellen? (geen goed gevoel) of krijg ik dan juist misschien iemand boos.

Wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
hey wat leuk! Een huisje waarmee je door de tijd kunt reizen:)
Je hoeft helemaal niks meer. Je hebt niks officieel vastgelegd, niets aanbetaald, dus laat 'm er in stikken als ie te beroerd is om potentiele klanten terug te mailen.
quote:Catmint schreef op 28 september 2010 @ 16:04:

hey wat leuk! Een huisje waarmee je door de tijd kunt reizen:)Hahaha! Goed gezien!
maar even serieus, volgens mij zit je nergens aan vast want je hebt niets vast laten leggen dus het lijkt mij dat je er gewoon onderuit kunt.
Bij heel veel verhuursites kun je nu nog niks boeken voor 2011, dus dat hij 2 maanden geleden nog geen definitief "ja" of "nee" kon geven, vind ik niet vreemd.

En dat hij nu niet binnen 3 dagen jouw mail beantwoordt, vind ik ook niet echt vreemd. Misschien is hij nu zelf op vakantie.

Ik zou die verhuursite in de gaten houden en daarop reageren.
quote:elninjoo schreef op 28 september 2010 @ 16:05:

[...]

Hahaha! Goed gezien! Ik zie iets niet geloof ik :-)
[quote]kikkie1 schreef op 28 september 2010 @ 16:02:

zomer van 2001. /quote]

Dit dus!
quote:Pauline65 schreef op 28 september 2010 @ 16:16:

[quote]kikkie1 schreef op 28 september 2010 @ 16:02:

zomer van 2001. /quote]

Dit dus!
quote:Pauline65 schreef op 28 september 2010 @ 16:08:

Bij heel veel verhuursites kun je nu nog niks boeken voor 2011, dus dat hij 2 maanden geleden nog geen definitief "ja" of "nee" kon geven, vind ik niet vreemd.

En dat hij nu niet binnen 3 dagen jouw mail beantwoordt, vind ik ook niet echt vreemd. Misschien is hij nu zelf op vakantie.

Ik zou die verhuursite in de gaten houden en daarop reageren.Je hebt gelijk dat dit wat ongeduldig van mijn kant is hoor, maar het is meer mijn gevoel dat ik het eigenlijk ook niet meer wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven