Skien eind maart

24-09-2010 10:09 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meestal ga ik eind januari skien en is het overal hartstikke sneeuwzeker. Dit jaar kunnen we pas vakantie krijgen in de laatste week van maart. Ik heb wel een keer eerder met pasen geskied. Ging prima, was lekker warm, maar alleen hoog op de berg nog sneeuw en 's middags enorme papsneeuw.

Weet iemand welk gebied aan te raden is voor eind maart?

We willen het liefst naar Oostenrijk, Zwitserland zou nog kunnen, Frankrijk willen we absoluut niet (te ver reizen, te weinig sfeer).
Pitztal, je hebt daar 3 kleinere gebieden vlakbij elkaar, waaronder 1 op de Pitztaler Gletscher. Mijn eerste wintersportvakantie was daar, in mei! En zelfs toen was het nog goed te doen.

Een paar jaar later zijn we in Axamer Lizum geweest, dat ligt ook vrij hoog. Het is niet zo'n groot gebied, met vooral veel rode en wat zwarte pistes. Ons hotel lag pal voor het punt waar bijna alle pistes op uit kwamen en waarvandaan alle liften vertrokken, dus echt ideaal.
..
eigenlijk maakt het niet zo veel uit waar in Oostenrijk, pas vanaf April is het mischien niet overal sneeuwzeker maar de meeste plaatsen zijn eind Maart nog gewoon open. Kijk gewoon even naar de hoogtes van de skigebieden dan is het geen probleem.
In maart heb je vaak ook goede aanbiedingen in Oostenrijk, ze willen dan de toeristen die niet aan vakanties gebonden zijn graag hebben. Hoger gelegen plaatsen in Oostenrijk heb ik hier al voorbij zien komen, goeie tips zaten erbij. Kijk dan bij die plaatsen of ze aanbiedingen hebben voor maart.

Laat je nog weten waar je heen gaat diedietje? Ben benieuwd. Ik ben zelf alweer een hele tijd niet op wintersport geweest helaas, geen geld voor en zomer en winter.
We zijn nog steeds aan het rondkijken..

Maar eigenlijk alle grote skigebieden in Oostenrijk zijn eind maart nog sneeuwzeker als ik het goed begrijp, dus dat maakt niet heel veel uit.

We hebben zelf de voorkeur voor Salzburgerland, dus Ski Amade, Saalbach Hinterglemm of Zell am See.

We zijn nu op zoek naar mooie grote huizen (min. 4 slaapkamers) en liefst met sauna, dus denk dat dat uiteindelijk bepaalt waar we heen gaan!
een vriendin van mij was vorig jaar in Wagrain zo'n huis. mag geen reclame maken maar ik zou er gewoon even op googlen.
Tja er zijn genoeg huizen te vinden via belvilla.nl etc, maar waarom zou je hier geen website neer mogen zetten?

Maar ben vorig jaar toevallig ook in Wagrain geweest, weet niet of ik 2x achter elkaar naar dezelfde plaats wil.. Flachau is dan ook wel leuk.
oke, kijk maar eens op alpin chalet

maar inderdaad, als je al in Wagrain bent geweest zou ik ook kijken voor Flachau of Filzmoos, ook leuk.
Hoi Diedietje,

Misschien heb je allang een mooi plekje gevonden hoor, maar persoonlijk raad ik Zell am See en Saalbach-Hinterglemm af eind maart als het je puur om het skieen gaat. Het is dan echt heel papperig, behalve op de gletsjer in Kaprun (onderdeel van het skigebied van Zell am See-Kaprun).

Ik zou zelf veel eerder voor Obergurgl/Hochgurgl of Nauders gaan.

Ik heb een eigen bedrijf dat actief is in al deze plaatsen, dus kom er geregeld..

Het goede aan eind maart is dat je echt een heerlijk voorjaarsgevoel hebt! In dat opzicht is Zell am See wel een superleuke plek en weet ik zeker dat je er een heerlijke vakantie zult hebben!
Ik heb nog niet geboekt, dus zal nog even kijken op Alpin Chalet.

Obergurgl ken ik niet, ik zal even kijken. Nauders lijkt me inderdaad heel gaaf.

Bedankt voor alle tips!
Heb een keer eind maart/ begin april geskied, La Plagne Frankrijk.

Ging prima, heerlijk in een trui skieën, wat een weertje zeg! Hele week zon, stralend weer. En inderdaad 's middags was het wel pap sneeuw vooral onder aan de berg.

Maar goed, ga je toch 's ochtends lekker al om 9.00 uur en stop je 's middags wat eerder ,maakt het uit. Het voordeel is minder kou.
Mijn lief gaat altijd eind maart skieen met vrienden. En meestal is dat in Fiss-Laden-Servaus. Sneeuwzeker en een heel mooi gebied volgens hem. Zelf zijn we met het gezin 2 jaar geleden in de meivakantie in Kaprun geweest en hebben we daar een paar dagen geskiet op de gletsjer.
Nauders ligt dichtbij Serfaus-Fiss-Ladis, daar zou je dus ook een dag kunnen skieeen. of ook op de gletscher van het Kaunertal. wat dat betreft is die hoek wel ideaal.heb je al een leuke vakantiehuis gevonden diedietje?

nu nog hopen dat we goede sneeuw dit jaar krijgen in Oostenrijk.
Jaaaaaa Zell am See, naar Kaprun!!! O, ik wil ook weer een keer!
Het is al wel een tijd geleden en er kan dus veel veranderd zijn. Kijk anders even naar Flims-Waldhaus. Dat is wat hoger en ik geloof ook dat het gebied wat groter is. Het is Zwitserland.
Ik ken de gebieden in Oostenrijk niet (behalve Wagrain, en daar konden we destijds half maart niet meer skieen behalve als we lang met de bus naar een hooggelegen deel gingen), maar wil je aanraden om te proberen zo hoog mogelijk te gaan zitten. En kijken hoeveel pistes er op de gletscher zijn.

Ik heb zelf een voorkeur voor Frankrijk in die periode, omdat je vaak hoger zit en dus nog prima tot aan je appartement kunt skieen.

Succes bij je zoektocht!
Wil je nu al boeken? Eind maart is er meestal genoeg plek, aangezien pasen in 2011 eind april valt en de meeste vakanties eind februari-begin maart.

Misschien een idee om af te wachten? Via de de plaatselijke VVV lukt het meestal altijd wel om een plekje te vinden.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
http://www.youtube.com/watch?v=WApSVOXCG6U

Mavrovo in Macedonie (F.Y.R.O.M)
Zermatt, hier kun je ook zomerskiën, dus ook zeker eind maart. St Moritz is ook sneeuwzeker en kent een lang ski-seizoen. Beide dus in Zwisterland.
kris, enkel de hoogte alleen zegt nog niks hoor, ook de ligging. het westen van oostenrijk ligt bijvoorbeeld gunstig en krijgen veel sneeuw en echt hoog liggen ze niet.

En je hebt ook genoeg skigebieden die boven de 1500 meter liggen hoor. Ik ga zelf regelmatig nog in maart skieeen in Oostenrijk, heerlijk, omdat het niet meer zo ijzig koud isl.
Hebben geboekt!

Mooi huis in Mayrhofen, midden in Zillertal 3000.

Dus hoop dat daar genoeg sneeuw ligt!
over het algemeen is het Zillertal best heel sneeuwzeker.

het dal van Mayrhofen is niet zo hoog dus het kan zijn dat eventueel de dalafdaling niet meer perefct is, maar de hoger gelegen pistes zijn zeker geen probleem.

lfijn dat je iets gevonden hebt!
Tsjechië? In ieder geval goedkoop en ook niet te ver rijden als je het skigebied grenzend aan Duitsland neemt.
Even een stomme vraag maar hoe regel je zoiets eigenlijk.

Ik zou in februari wel een week willen maar op een niet te drukke plek.

Zelf met de auto en daar iets boeken?

of bij een reisbureau maar is dat niet erg duur en wat is de kwaliteit?

Waar begin ik?
hallo Maja,

er zijn verschillende mogelijkheden. Ik zou dus prijzen vergelijken. Soms is het via een reisburo namelijk goedkoper omdat ze een groot aantal kamers inkopen. Je kunt ook via de website van de plaatselijke vvv's naar hotels en prijzen zoeken, dat doe ik meestal.

waar wil je gaan skieen? je schrijft niet te druk, moet het een groot skigebied zijn of liever klein? Ben je beginner of gevorderde? Ik ben bijvoorbeeld afeglopen jaar met kerst naar Lofer in het Salzburgerland geweest, beviel me erg goed, maar is niet heel erg groot. In Heiligenblut heb ik stage gelopen en dat vond ik ook super. de skigebieden in Vorarlberg zijn ook een stuk minder druk, maar dat is voor mij te ver rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven