Mode & Beauty alle pijlers

Klein buikje

29-09-2010 11:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op zich ben ik best tevreden met mijn figuur.

1.67 lang, 66 kilo zwaar.

Het enige waar ik altijd mee zit is dat buikje.

Helemaal niet zo erg maar in strakke kleding zie je dat wel.

Ik draag dan wat wijdere shirtjes met een wat lagere brede strakke band en dan valt het niet op. Maar een jurkje wil ik ook graag aan. Ik heb correctiehemdjes en broekjes maar als ik dat de hele dag aan heb dan zit dat niet lekker. Dus ik probeer dan zonder maar dan ga ik de hele dag mijn buik inhouden en dat is ook zeker niet prettig. Als ik naar andere vrouwen kijk zie ik ook heel veel dames met een (klein) buikje en die schijnen zich daar toch helemaal niet voor te schamen. En ik moet zeggen bij een ander stoort het mij ook niet. Maar bij mezelf heb ik daar zo'n moeite mee. Ben ik gewoon te overdreven bezig? Moet ik gewoon accepteren dat je op een gegeven moment rolletjes krijgt? Ik ben 47 jaar en dus niet meer piep maar natuurlijk ook nog lang niet oud. Hoe gaan jullie er mee om? Accepteren of camoufleren?
Accepteren, en het is een heel vrouwelijk iets zo'n lekker zacht buikje!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
jurken met een empire lijn of een jurk met extra stof aan de voorkant (zoals een waterval ofzo). Ook een jurk met een detail dat de aandacht trekt op een andere deel van je lichaam werkt vaak goed.

Maar je moet je ook bedenken, van bovenaf lijkt het vaak erger dan het in werkelijkheid is.
quote:beautyfly schreef op 29 september 2010 @ 11:35:

. Hoe gaan jullie er mee om? Accepteren of camoufleren?Eh.............. optie 3 ; keihard trainen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eens met BgB..
Of gewoon een corrigerend hemdje van HEMA.
Vooral niet camoufleren, daarmee draag je alleen maar bij aan het totaal vertekende beeld wat we van een normaal vrouwenlichaam hebben.

Uiteindelijk moet je natuurlijk dragen waar je je prettig in voelt, maar ik vind het erg jammer dat vrouwen met een normaal lichaam (en een beetje vet op de buik is totaal normaal) vinden dat ze iets te verbergen hebben.
Accepteren en niet voor schamen. Waarom zou je?

Ik heb een buik waarmee ik zwanger lijk, maar ik hou hem nooit in. Als iemand er problemen mee heeft, dan is dat zijn/haar probleem, niet het mijne.

Ik heb ook nog nooit moeite gedaan om 'm weg te krijgen, dat lukt toch niet. Of je zit met vel teveel en dat is pas lelijk.
Ik heb ook een klein buikje, mijn vriend vindt het zelfs wel sexy en vrouwelijk (en lekker zacht, haha). Tja, soms baal ik er ook wel van, maar het hoort bij je figuur. Ik denk dat de enige manier om hem echt weg te krijgen is keihard sporten maar of je daar nou zo'n zin in hebt... zul je zien dat dat buikje het allerlaatste is wat verdwijnt. Is altijd zo met 'probleemzones'.

Je kunt het m.i. beter accepteren en kleding dragen waar je je lekker in voelt.
Toen ik begon te lezen dacht ik met een vrouw van in de 20 van doen te hebben. Maar jij bent 47 en zo gefocust op je uiterlijk dat je het zelfs vergelijkt met andere vrouwen!

Ga daar wat aan doen ipv dat buikje. Het is normaal en als het je ergert train je het weg.
quote:Hummeltje_ schreef op 29 september 2010 @ 11:44:

Ik heb ook nog nooit moeite gedaan om 'm weg te krijgen, dat lukt toch niet..Waarom zou dat niet lukken?
Accepteren.

Ik ben 27. en het enige waar ik echt niet van baal w.b. vetopslag is van mijn buik. Lekker zacht!
BGB je kan je suf trainen met als resultaat super getrainde buikspieren onder een zacht buikje. Je kunt nl niet plaatselijk afvallen. Een gespierde buik wordt alleen zichtbaar bij een lager vetpercentage en daarvoor moet je afvallen. Helaas kan dat resulteren in het gewichtsverlies op alle plaatsen behalve je buik... want tja vrouw hé

* is in afwachting van Meds *
Is het een buik of een buikje (bolling)?

Buikjes zijn niet zo gezond en duiden op veel te slappe spieren. Het is niet alleen estetisch verantwoord om daar wat aan te doen. Vooral voor je gezondheid raadzaam. (en nee, men hoeft niet perfect te zijn. Dat is het andere uiterste)
quote:Zjem schreef op 29 september 2010 @ 11:48:

maar het hoort bij je figuur. Leuk bedacht, maar -helaas? - niet waar. Een buikje bestaat uit vet. Een beetje vet hebben we nodig, maar te veel vet is helemaal nergens goed voor. Prima als je accepteert dat je bent zoals je bent, maar laten we het nou niet mooier maken dan het is.

Je kunt het m.i. beter accepteren en kleding dragen waar je je lekker in voelt.
Chatnoir, veel buikjes kan je toeschrijven aan te zwakke buikspieren waardoor de buikinhoud ook naar voren komt. Het klopt dat je wat aan het vet moet doen voor buikspieren zichtbaar worden.
Ik ben 1.67 cm en weeg 63 kg. Gewoon een normaal gewicht dus. Maar iemand vroeg een tijdje geleden of ik zwanger was. Dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik ben vanaf toen dus ook op mijn eten gaan letten, en gaan sporten. Ik hoop binnenkort de eerste resultaten te gaan zien.

Ik vind dus dat het eraan ligt of je er zelf last van hebt. Als dat zo is moet je er iets aan gaan veranderen, of accepteren.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2010 @ 11:52:

[...]

Oh, ok. Nou ja, ook prima. Laat ik het dan zo zeggen: voor mijn gevoel hoort het bij mij; het is er altijd geweest en al sport ik nog zo veel, het gaat niet weg. Voor to is dat zo te lezen ook zo. Tja.
quote:chatnoir schreef op 29 september 2010 @ 11:52:

BGB je kan je suf trainen maar het resultaat is super getrainde buikspieren onder een zacht buikje.

Met trainen bedoelde ik niet persé - alleen - krachttraining. Als je vet hebt zul je moeten verbranden........cardio dus. Je kunt niet plaatselijk afvallen. Een gespierde buik wordt alleen zichtbaar bij een lager vetpercentage en dat betekend afvallen. Alleen helaas kan dat resulteren in het gewichtsverlies op allerlei plaatsen behalve je buik... want tja vrouw hé

* is in afwachting van Meds *Het is onzin om te denken dat je overal afvalt behalve op één plek. Dan train je nog niet lang of niet hard genoeg. Voor een goede verbranding op een bepaalde plaats moet op die plek ook het vet eerst doorbloed raken ( toch weer die krachttraining ). Vet wat er al het langst zit raakt het moeilijkst kwijt, ....helaas.
Eens met BGB op dit laatste punt, accepteren en kleding dragen die je figuur mooi doen uitkomen en waarbij jij je prettig voelt.

PS

Recht op lopen, schouders naar achter wil ook veel doen voor je houding en je figuur.
BGB ik bedoelde daar mee te zeggen dat je niet plaatselijk kan afvallen dus alleen op je buik. Afvallen zal over de hele linie gaan. En bij sommige gaat het daar waar ze het liefste willen, pas al laatste er af.

Door ziekte woog ik op een gegeven moment 53 kilo bij 1,65 en toen pas was ik tevreden met mijn buik. Prachtig plat... alleen had ik wel een onwijs mager bekkie.. geen succes dus.
anoniem_95373 wijzigde dit bericht op 29-09-2010 12:11
Reden: kromme zin
% gewijzigd
En buikspierentrainen is niet zo heel lastig. Als je in de rij staat te wachten of als je ergens heen wandelt of waar dan ook. Buikspieren spannen.
Maja klopt maar met buikspieren trainen gaat het buikje helaas niet weg. Dat zal echt door een combinatie van zoals BGB al zei cardio en krachttraining en waarschijnlijk ook nog wel een aanpassing in de voeding.
Nou, vooruit, ik denk dat dit de tips zijn die TO wel wil horen:

(quote) Verminder je buikomvang in een paar dagen.

Wat doe je als je je buikje weg wilt werken? Buikspieroefeningen?

Dat klinkt heel effectief, en in sommige reklames wordt het gezien als dé oplossing voor een dikke buik.

Maar helaas valt het resultaat behoorlijk tegen. Oké, het heeft wel enigszins effect, maar andere methodes werken veel sneller én prettiger.

Maar eerst: waarom heb jij een buikje en anderen niet?

Dat heeft vooral met aanleg te maken. De vetverdeling wordt bepaald door genen en hormonen. Mannelijke hormonen bijvoorbeeld, zorgen voor extra buikvet.

Ook vrouwen hebben deze hormonen, vandaar dat niet alleen mannen een “bierbuik” hebben.

Wat nu als jouw buikje in de weg zit?

Ga in elk geval niet wanhopen. Oké genen en hormonen kun je niet veranderen, maar andere factoren zoals voeding en leefwijze hebben ook invloed op de buikomvang, en die kun je wel aanpassen:

Buikspieroefeningen werden al aangegeven. Na veel sit-ups geeft dit resultaat, maar het is wel saai en vermoeiend.

Wil je alleen aan je buik werken? Dan is deze methode het meest geschikt. Door de oefeningen zal je buik platter worden zonder dat je verder gewicht verliest.

Ook kun je besluiten om wat minder te eten, vooral als jouw buikje is ontstaan door overgewicht. Let daarom op de hoeveelheden van je maaltijden en tussendoortjes, en je buik zal slinken.

Eet of drink je veel pasta’s, wit brood, witte rijst, zoetigheid en of bier?

Laat deze producten dan staan, of vervang ze door volkorenvarianten.

Koolhydraten staan er om bekend om in de buik “te blijven hangen.”

Ook de volkorenproducten doen dat, maar in mindere mate.

Eet daarom altijd bruin brood, bruine rijst enz., en neem als beleg geen jam of stroop, maar kaas, pindakaas of vleeswaar.

Verder kun je koolhydraten vervangen door gezonde vetten. Eet eens avocado’s in plaats van banaan en neem tussendoortjes als noten, olijven of een stukje vis.

Drink niet te veel koffie (eigenlijk: cafeïne) en alcohol omdat deze het negatieve effect van suiker en wit meel versterken.

Kun je niet zonder koffie? Doe er dan een scheutje melk bij. Hierdoor wordt de cafeïne deels afgebroken (tot 50%).

Je kunt natuurlijk ook koffie verkeerd drinken of cappuccino.

Ga bewegen! Je zou het misschien niet verwachten, maar fietsen en (hard)lopen helpen je buik het best verminderen. Simpelweg komt het er op neer dat het buikvet als gevolg van een betere doorbloeding wegstroomt. Elders in je lichaam wordt het vet verbrand of afgebroken.

Ook andere sporten zijn goed, als het maar lekker intensief is.

Stop met jojo-en. Want wat er af gaat komt er in de buik weer aan. Oké, zo extreem is het niet, maar in elk geval groeit je buik bij telkens afvallen en aankomen.

Denk je buik niet dik. Bij negatieve gedachtes en stress komen er stresshormonen vrij en die zorgen voor vet in de buik. Dus maak van je hart geen moordkuil, en van je buik geen bierbuik.

Laat je motiveren door het resultaat: buikvet verdwijnt sneller dan vet op andere plaatsen. Dus pak een meetlint, en zie al na enkele dagen verschil!

Extra: een echte mannenbuik is geen vrouwenbuik en andersom. De meeste mannen hebben hun vet rondom de organen, terwijl het buikvet bij veel vrouwen net onder de huid is gelokaliseerd. Helaas is vet rondom de organen niet zo gezond. Dit vet verhoogt namelijk het cholesterolgehalte en het zit in de weg. Dus mannen, werk aan een plattere buik!
Eens met chatnoir.

Verder is het zo dat maar weinig vrouwen hun buikspieren GOED trainen, waardoor het logisch lijkt dat het toch niet lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven