Mode & Beauty alle pijlers

Klein buikje

29-09-2010 11:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op zich ben ik best tevreden met mijn figuur.

1.67 lang, 66 kilo zwaar.

Het enige waar ik altijd mee zit is dat buikje.

Helemaal niet zo erg maar in strakke kleding zie je dat wel.

Ik draag dan wat wijdere shirtjes met een wat lagere brede strakke band en dan valt het niet op. Maar een jurkje wil ik ook graag aan. Ik heb correctiehemdjes en broekjes maar als ik dat de hele dag aan heb dan zit dat niet lekker. Dus ik probeer dan zonder maar dan ga ik de hele dag mijn buik inhouden en dat is ook zeker niet prettig. Als ik naar andere vrouwen kijk zie ik ook heel veel dames met een (klein) buikje en die schijnen zich daar toch helemaal niet voor te schamen. En ik moet zeggen bij een ander stoort het mij ook niet. Maar bij mezelf heb ik daar zo'n moeite mee. Ben ik gewoon te overdreven bezig? Moet ik gewoon accepteren dat je op een gegeven moment rolletjes krijgt? Ik ben 47 jaar en dus niet meer piep maar natuurlijk ook nog lang niet oud. Hoe gaan jullie er mee om? Accepteren of camoufleren?
quote:Schattekop schreef op 29 september 2010 @ 12:05:

Eens met chatnoir.

Verder is het zo dat maar weinig vrouwen hun buikspieren GOED trainen, waardoor het logisch lijkt dat het toch niet lukt.

Ze trainen vooral de verkeerde; de meesten hebben veel meer baat bij het trainen van de onderliggende buikspieren.

http://www.pt-nijmegen.nl/buikspiertr.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yups, verder is jouw stukje duidelijk en wil ik nog even chatnoir haar tip benadrukken wat betreft houding. Ik zie zoveel (mooie) vrouwen lopen met schouders en buik naar voren lopen en bolle rug. Zonde.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2010 @ 12:01:Laat je motiveren door het resultaat: buikvet verdwijnt sneller dan vet op andere plaatsen. Dus pak een meetlint, en zie al na enkele dagen verschil!

Huh? Wie beweert dat? Bij mij worden eerst mijn enkels, benen en heupen slanker, daarna mijn buik pas. En geen sprake van dat bij mij "na enkele dagen" al een meetbaar verschil op mijn buik te zien zou zijn. Ik ben 10 kilo afgevallen, maar buik is het laatste waar je het gaat zien.

Als ik dat soort generalisaties lees vraag ik me eerlijk gezegd af hoe serieus ik de rest van dat soort tips moet nemen....
quote:Snormel schreef op 29 september 2010 @ 12:12:

[...]

Huh? Wie beweert dat?

Geen idee; ik heb ook maar wat gejat Ik schreef al dat het " tips " zijn waarvan ik dénk dat de TO ze veel leuker vindt dan de tips om te trainen.

Als ik dat soort generalisaties lees vraag ik me eerlijk gezegd af hoe serieus ik de rest van dat soort tips moet nemen....Welke tips? Die om te trainen? Die moet/ mag je serieus nemen.
Ik haat het woord buikje.

Je hebt gewoon een buik.

Net als ieder ander.

Je ehbt een dikke buik. Of een platte buik. Of een bolle buik. Of een rommelige buik.

Maar je hebt geen buikje.
quote:kjong schreef op 29 september 2010 @ 12:17:

Ik haat het woord buikje.

.Vind jij " vetjes " ook zo'n afschuwelijk understatement? Je hebt vet. En vetrollen. Geen " vetjes " .
Ik vond mijn buik een jaar of anderhalf geleden een beetje te bol worden, en ben toen 10 minuten per dag pilates oefeningen gaan doen (gewoon hier thuis op een matje), en dan vooral buikspieroefeningen. Wel even pittig, maar na 10-15 minuten ben je klaar en ik zag al heel snel resultaat.

Ik ben van plan m straks na de bevalling (nu 33 weken zwanger) ook zo weer mijn buikje plat(ter) te krijgen.
anoniem_92636 wijzigde dit bericht op 29-09-2010 12:24
Reden: snel van buikje buik gemaakt ;-)
% gewijzigd
Trainen is natuurlijk sowieso goed, die 10 kilo zijn er bij mij ook niet vanzelf af gegaan, daar heb ik keihard voor gewerkt.

Maar tips van het type "fietsen helpt heel goed", tsja, dat zegt me niks. Elke beweegvorm die je helpt afvallen zal op den duur ook je buikomvang verminderen, maar ik zou niet weten waarom fietsen dan speciaal goed is. Nou ja, het was van jouw kant ook niet echt serieus begrijp ik
Yep. Vind ik ook.

Of een vetschort. Of kwabben.
quote:Snormel schreef op 29 september 2010 @ 12:19:

Nou ja, het was van jouw kant ook niet echt serieus begrijp ik Neuh.
quote:kjong schreef op 29 september 2010 @ 12:19:

Yep. Vind ik ook.

Of een vetschort. Of kwabben.Of een pens.
Ooit ben ik eens heel hard aan het trainen geweest in combinatie met afvallen, met als resultaat dat ik uiteindelijk een mooi gespierd lichaam had en 60 kg woog bij 1,69 m.

Toen ik me beklaagde bij de sportleraar dat dat héle kleine randje vet rond mijn navel niet wilde verdwijnen meldde hij me dat ik dat ook niet moet willen. Vrouwen slaan nu eenmaal altijd vet op op hun buik. Zo is je lichaam gebouwd: het moet altijd voorbereid zijn voor een eventuele zwangerschap, ook onder slechte omstandigheden met weinig voedsel Zo is de natuur, zo zit een vrouwenlichaam nu eenmaal in elkaar.

Natuurlijk was het mogelijk dat randje vet weg te krijgen, zo meldde hij me, maar dan zouden mijn borsten ook zo goed als verdwijnen ..... En dát wilde ik natuurlijk niet!
Ik doe al een paar jaar buikspieroefeningen om de boel wat strakker te krijgen en fiets ook veel maar ho maar .dat buikje blijft.

Ach en als ik weer eens 1 zie op de gym die wel een strak buikje hebben dan zijn er weer geen borsten,dus zo heeft iedereen wel weer wat.
BorstJEs dus.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2010 @ 12:18:

[...]

Vind jij " vetjes " ook zo'n afschuwelijk understatement? Je hebt vet. En vetrollen. Geen " vetjes " .

Vetjes....zum Kotzen.

Waar je vet opslaat, heeft ook heel veel te maken met je hormoonhuishouding. BIj vrouwen is die anders, maar dat betekent echt niet, dat ALLE vrouwen vet op hun buik opslaan, zoals iemand hier beweert.
Leuk al die reacties!

Maarrrr. ik zie nu heel veel tips staan om van die buik af te komen maar dat wilde ik eigenlijk niet weten (want dat kan ik ook wel bedenken). Het gaat mij meer om het feit, draag jij met een wat te dik buikje (of buik) strakke kleding.

Dus maakt het je wat uit dat men dat ziet of camoufleer je het het liefste (zoals ik dus).
Ik heb sowieso een rare bouw, smalle schouders en brede heupen (en dan bedoel ik dus mijn skeletbouw, zelfs als ik uitgemergeld ben heb ik nog brede heupen, voordat mensen denken dat dat ook weer een raar eufemisme is ) maar daarnaast heb ik ook nog steeds een te dikke buik.

Dat zal er nooit uitzien als een modellenfiguur. Ik probeer het dan ook niet te camoufleren (als in: doen alsof ik geen peervorm heb), maar ik draag wel kleren die het niet nog erger maken. Voor mij geen muffinbroeken .

Ik draag graag A-lijn tops, en jasjes die mooi vallen bij mij. Niet te kort of te strak, maar ook geen tenten.
Nee ik draag niet al te strakke shirts om de buik. Ik weet niet of het direct camoufleren is, maar wel gewoon bepaalde kledingstukken mijden. De perceptie van de afmetingen van een buikje is trouwens ook bij iedereen anders. Er kunnen mensen zijn die zeggen dat ze niet gaan camoufleren omdat ze gewoon een natuurlijk buikje hebben dat nauwelijks zichtbaar is.
Daar ben ik het dus erg mee eens Sagrera, dat van die perceptie. Ik hoor zo vaak mensen die naar mijn idee een natuurlijk buikje hebben, dat ze een buikje -excuse le mot kjong- hebben, en oh oh wat erg, dan denk ik ja dat hoort daar ook te zitten.

Ik heb er niks tegen dat mensen zich kleden zoals ze dat zelf het mooist vinden, en van mij mag dat met een strak truitje om een enorme buik, of met een enorme tent over een holle buik, maar dat mensen echt zo zitten met de vorm van hun lijf vind ik wel jammer. Ik bedoel er zijn toch wel belangrijkere dingen om je mee bezig te houden..

Ik ben idd slank, maar sinds midden dertig ofzo wel iets dat je met een beetje fantasie een buikje zou kunen noemen, in de zin van niet meer totaal hard, maar een beetje zacht. Eerst dacht ik dat hoort er niet, ging ik proberen af te vallen -idioot achteraf- (sporten doe ik al), 'buikje' weg , ik gegarandeerd ziek, een paar keer deze cyclus herhaald. Kortom het hoort nu bij een gezond lijf.
Bij ons is het precies andersom.Alle vrouwen in onze familie,

mijn zussen,mijn moeder en ik hebben geen buik(je) maar het

gaat hem juist op de dijen en billen zitten.Onder maat 40 van

onderen kom ik niet en hoeveel ik ook sport,superslanke dijen zitten er niet voor mij in.Ze zijn dan weer gespierd,dat weer wel en dat is ook mooi.Je lichaamsbouw kan je nou eenmaal niet uitkiezen.Maar ik heb zeker wel eens van die momenten dat ik

van slanke dijen droom,grijns!!!
Grappig is dat he! Een vriendin van mij is superslank, mager eigenlijk, van de bovenkant denk je 'nou, daar zou wel wat bij mogen', en heeft dan wel enorme billen en dijen.

En ik heb een buik en flinke heupen, maar wel slanke benen. Wij zouden ook nooit elkaars kleren kunnen aantrekken
quote:Superhuisvrouw schreef op 29 september 2010 @ 13:33:

Ik doe al een paar jaar buikspieroefeningen om de boel wat strakker te krijgen en fiets ook veel maar ho maar .dat buikje blijft.

.Dan doe je dus niet de goede oefeningen...
quote:kitty elastic schreef op 30 september 2010 @ 10:37:

[...]

Dan doe je dus niet de goede oefeningen...Dusseh....vertel?
quote:Snormel schreef op 30 september 2010 @ 10:33:

Grappig is dat he! Een vriendin van mij is superslank, mager eigenlijk, van de bovenkant denk je 'nou, daar zou wel wat bij mogen', en heeft dan wel enorme billen en dijen.

En ik heb een buik en flinke heupen, maar wel slanke benen. Wij zouden ook nooit elkaars kleren kunnen aantrekken

Mensen zien er verschillend eruit.T'is nou ook niet zo dat ik er

ontzettend mee zit dat ik geen superslanke dijen heb.En dromen is wel leuk af en toe.Stel dat er niets meer was om over te

dromen...
quote:kitty elastic schreef op 30 september 2010 @ 10:37:

[...]

Dan doe je dus niet de goede oefeningen...nou, als je gewone sit ups doet en die hebben niet tot gevolg dat je buik strakker wordt ( en dat merk je heus wel ), dan doe je ze of niet goed ( verkeerde houding ) of niet intensief genoeg of vaak genoeg. Of je moet een andere oefening doen. Google op buikspier oefeningen en dan zie je hoeveel verschillende er zijn. het kan trouwens helemaal geen kwaad om regelmatig te switchen tussen oefeningen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven