Pfff.... moreel dilemma, help!

29-09-2010 09:40 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik zit momenteel in een dilemma dat ik graag met jullie zou willen delen, ik probeer de situatie zo goed mogelijk te schetsen:

mijn vriend en ik zijn al jaren bij elkaar. We hebben een leuke vriendengroep die bestaat uit vrienden van zijn kant. Deze vrienden kent hij al vanaf het begin van zijn studententijd. Deze vrienden hebben op hun beurt ook weer vriendinnen waar ik goed bevriend mee ben geworden. Allemaal leuk en goed zou je zeggen.

Nou was ik vorige week bij een vriendin van de beste vriend van mijn vriend. Deze vriendin, X. heeft pasgeleden de verloving verbroken met de beste vriend van mijn vriend, Y.

Ze voelde niet meer genoeg voor hem, wilde wel de relatie aanhouden en kijken of er weer iets zou groeien. Sneu, maar zoiets kan opzich gebeuren.

Nou vertelde ze me alleen vorige week, dat ze eigenlijk veel gevoelens voor Z. heeft, een alleenstaande vriend in de vriendengroep ( vriend dus van Y en mijn vriend) en dat hij ook gevoelens voor haar had. Ze hebben zelfs een keer gezoend en ze zou erg graag een relatie met hem willen hebben. De reden dat ze de verloving met Y. had verbroken was dan ook dat ze gevoelens voor Z. heeft en eigenlijk wellicht met hem verder wil in de toekomst. Y heeft wel vermoedens, maar weet niet dat ze gezoend hebben en dat Z. de reden is dat hun verloving verbroken is.

Nu zit ik dus met een dilemma, ik vind het echt schokkend, moet ik het mijn vriend vertellen wat hier speelt of niet? Ik weet bijna zeker dat hij dit aan Y. zal vertellen omdat het zijn beste vriend is en ik wil niet het 'doorgeefluik' geweest zijn, te meer omdat X het mij in vertrouwen verteld heeft. tegelijkertijd vind ik het ontzettend lastig om zoiets niet met mijn vriend te bespreken...

Help!
Wat dom dat ze dit jou verteld heeft. Vreemdgaan blijft alleen geheim als niemand ervan op de hoogte is; het vertellen aan connecties van je partner is erom vragen dat het uitkomt.

Hoe je ermee omgaat, hangt denk ik af van waar je loyaliteit ligt: heb je zin om dit voor je te houden? Zo ja, probeer de informatie te vergeten en laat het die mensen allemaal fijn zelf uitzoeken. Zo niet, dan heeft de dame in kwestie pech gehad, en hangt het af van je vriend of hij er iets mee doet.

Ik snap dat je je voor het blok gezet voelt, maar echt, wat je ook kiest: het is niet jouw probleem of jouw fout als het uitkomt. Dus kies wat voor jou het beste voelt, en trek het je verder niet aan.
is ex-verloofde nou hetzelfde als vriend ?

of is er helemaal geen relatie meer ?
Marit, ex-verloofde is zelfde als vriend ja....Noem het even ex-verloofde om duidelijk te maken dat verloving is afgebroken.
Heeft die vriendin je gevraagd het niet aan je vriend te vertellen?
Beter een half motto....
quote:AlettaJacobs schreef op 29 september 2010 @ 12:22:

Ik snap dat je je voor het blok gezet voelt, maar echt, wat je ook kiest: het is niet jouw probleem of jouw fout als het uitkomt. Dus kies wat voor jou het beste voelt, en trek het je verder niet aan.En hier ben ik het helemaal mee eens. Het is haar fout dat ze vreemdgaat en het is haar probleem als het uitkomt.
Beter een half motto....
Vertel tegen je vriendin dat jij er niks mee opschiet om dit soort info te weten en dat jij er ongewenst in betrokken raakt. Ze schuift jou in een gewetenspositie.

Maar idd, niks van aantrekken. Haar vertellen dat ze open kaart moet spelen met haar ex/exverloofde en hem vertellen dat ze gevoelens heeft voor iemand uit de groep.
hey Bim,

ze heeft het niet expliciet gevraagd om niet aan mijn vriend te vertellen.. maar neem aan dat het niet de bedoeling is dat ik wel doe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven