Pfff.... moreel dilemma, help!

29-09-2010 09:40 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik zit momenteel in een dilemma dat ik graag met jullie zou willen delen, ik probeer de situatie zo goed mogelijk te schetsen:

mijn vriend en ik zijn al jaren bij elkaar. We hebben een leuke vriendengroep die bestaat uit vrienden van zijn kant. Deze vrienden kent hij al vanaf het begin van zijn studententijd. Deze vrienden hebben op hun beurt ook weer vriendinnen waar ik goed bevriend mee ben geworden. Allemaal leuk en goed zou je zeggen.

Nou was ik vorige week bij een vriendin van de beste vriend van mijn vriend. Deze vriendin, X. heeft pasgeleden de verloving verbroken met de beste vriend van mijn vriend, Y.

Ze voelde niet meer genoeg voor hem, wilde wel de relatie aanhouden en kijken of er weer iets zou groeien. Sneu, maar zoiets kan opzich gebeuren.

Nou vertelde ze me alleen vorige week, dat ze eigenlijk veel gevoelens voor Z. heeft, een alleenstaande vriend in de vriendengroep ( vriend dus van Y en mijn vriend) en dat hij ook gevoelens voor haar had. Ze hebben zelfs een keer gezoend en ze zou erg graag een relatie met hem willen hebben. De reden dat ze de verloving met Y. had verbroken was dan ook dat ze gevoelens voor Z. heeft en eigenlijk wellicht met hem verder wil in de toekomst. Y heeft wel vermoedens, maar weet niet dat ze gezoend hebben en dat Z. de reden is dat hun verloving verbroken is.

Nu zit ik dus met een dilemma, ik vind het echt schokkend, moet ik het mijn vriend vertellen wat hier speelt of niet? Ik weet bijna zeker dat hij dit aan Y. zal vertellen omdat het zijn beste vriend is en ik wil niet het 'doorgeefluik' geweest zijn, te meer omdat X het mij in vertrouwen verteld heeft. tegelijkertijd vind ik het ontzettend lastig om zoiets niet met mijn vriend te bespreken...

Help!
Nee je moet je er niet mee bemoeien.
En weer een wiskunde voor gevorderden topic.

Als ik het goed lees is de vriendin van de beste vriend van je vriend niet meer de vriendin van de beste vriend van je vriend. Dat betekent dus dat die relatie over is. En wat de reden daarvoor is is niet meer relevant want het is uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoi Fame,

nee ze hebben nog wel een relatie, de verloving is alleen verbroken; d.w.z. de bruiloft is afgelast. Ze wil nog wel een relatie met hem, maar vind ondertussen dus zijn vriend leuk..
Je kan er voor kiezen om het contact met haar te verbreken als je haar een slet vindt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom denk je dat het jouw zaak is?
Ik zou me er niet mee bemoeien, maar ook het contact met die vriendin op een laag pitje zetten. Want zij belast jou nu met deze informatie.

Het vervelende is dat vroeger of later de bom toch wel zal barsten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Niet zeggen, niet mee bemoeien.
Ik zou je vriendin laten weten dat je, je erg belast voelt door haar informatie die jij niet kan delen met je vriend. Je kan haar verzoeken om of haar gevoelens te blijven delen met jou maar wel op voorwaarde dat jij het deelt met jouw vriend (met alle risico's van dien) of dat ze niet meer over XYZ, wie was het ook alweer?, praat met jou. Gaat ze het maar met iemand anders delen hoor..
Dat komt gegarandeerd uit binnenkort, zoiets blijft nooit lang geheim. Als jij het kwijt wilt aan je vriend, zou ik het zeker vertellen. Tenminste als je zeker weet dat je vriend het tussen jullie houdt. Verder moeten ze het lekker zelf uitzoeken. Wel jammer dat er op een gegeven moment verdeeldheid zal ontstaan binnen de vriendengroep.
Eerste gedachte was ook "niets zeggen", maar ikzelf ben wel iemand die zoiets aan mijn vriend zou vertellen. Daarentegen is mijn vriend wel goed in het stil houden.

Het moeilijke hieraan is dat het tussen Y en zijn vriendin misschien wel goed komt. Stel dat jij besluit om het je vriend te vertellen, die het aan Y vertelt, terwijl vriendin net heeft besloten om voor Y te gaan en ervoor te gaan..... Snap je?
quote:Fame schreef op 29 september 2010 @ 09:49:

Je kan er voor kiezen om het contact met haar te verbreken als je haar een slet vindt.

Hey.... Wat is er mis met sletten? Wat is de definitie van slet? Een vrouw die sex heeft met wie ze wil omdat ze er plezier aan beleeft? Als een man dat mag, waarom een vrouw dan niet?

I luv sluts (& hoes).

Verder, TO, beter niet mee bemoeien imho...
quote:EvyBlissy schreef op 29 september 2010 @ 09:49:

Ik zou me er niet mee bemoeien, maar ook het contact met die vriendin op een laag pitje zetten. Want zij belast jou nu met deze informatie.

Het vervelende is dat vroeger of later de bom toch wel zal barsten.

Huh? daar ben je toch vriendinnen voor?

zonder je mening te geven, zonder doorgeefluik te zijn kun je toch haar verhaal aanhoren de boel met haar op en rijtje krijgen?
Ik vind dat die X jou in een heel lastige positie gemanoeuvreerd heeft. Als ze wat nadenkender was geweest dan had ze jou hier niet over in vertrouwen genomen.

X is op meerdere fronten niet eerlijk geweest. Ze heeft haar verloofde in het onwetende gelaten, ze bespeelt Z en ze bedreigt op deze manier de vriendschap van een hele groep mensen.

Tis de vraag of zij het nu echt waard is om je eigen relatie ook nog eens onder spanning te zetten. Ze verwacht van jou discretie terwijl ze zelf boter op haar hoofd heeft. Ik zou persoonlijk niet erg veel met zo'n mens te maken willen hebben.
Mwoh, ik snap best dat ze er met iemand over wil praten. Alleen blijkt het voor jou best zwaar om er je mond over te moeten houden.

Ik zou zeggen: houd hier je mond over, en zeg tegen die vriendin dat je het moeilijk vindt om het geheim te moeten houden en dus voorlopig niet meer met haar dit onderwerp wil bespreken.
quote:salle schreef op 29 september 2010 @ 10:14:

[...]

Huh? daar ben je toch vriendinnen voor?

zonder je mening te geven, zonder doorgeefluik te zijn kun je toch haar verhaal aanhoren de boel met haar op en rijtje krijgen?

Ja, ik theorie klinkt dat leuk. Maar je krijgt van deze 'vriendin' informatie waar je niets mee behoort te doen. En je mag het ook niet vertellen aan je vriend. Dus TO wordt echt in de hoek gedreven door deze vrouw en in een gewetenscrisis gebracht.

Ik zou niets met haar te maken willen hebben.

Het beste lijkt me dat die 'vriendin' het er maar over heeft met vrienden die buiten de groep staan of haar moeder ofzo. Of met haar ex-verloofde, die hier (nog!) niets vanaf weet, maar over een paar weken natuurlijk op een gigantische manier gekwetst gaat worden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
X had beter iemand anders in vertrouwen kunnen nemen als ze het zo graag geheim wil houden, ik neem aan dat ze ook nog wel mensen kent buiten de vriendengroep of in ieder geval mensen die geen relatie hebben met de beste vriend van haar ex? Ik vind het nogal stom dat ze jou ermee opzadelt en dan nog verwacht dat je je mond houdt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:keedy schreef op 29 september 2010 @ 09:57:

Dat komt gegarandeerd uit binnenkort, zoiets blijft nooit lang geheim. Als jij het kwijt wilt aan je vriend, zou ik het zeker vertellen. Tenminste als je zeker weet dat je vriend het tussen jullie houdt..Maar dan belast ze haar vriend ermee... net zoals dat haar vriendin haar nu heeft belast. Ik zou het niet vertellen.
quote:JC_79_ schreef op 29 september 2010 @ 10:36:

[...]Maar dan belast ze haar vriend ermee... net zoals dat haar vriendin haar nu heeft belast. Ik zou het niet vertellen.Dan belast ze haar vriend er maar mee. Ik zou het zelf graag kwijt willen aan mijn man. Kun je er iig met iemand over praten.
quote:keedy schreef op 29 september 2010 @ 10:49:

[...]

Dan belast ze haar vriend er maar mee. Ik zou het zelf graag kwijt willen aan mijn man. Kun je er iig met iemand over praten.Haar vriend gaat het natuurlijk nooit voor zich houden.. Dus als ze niet wil dat het uitkomt moet ze het niet aan haar vriend vertellen.
Ehhm je vriendin gaat dus eigenlijk gewoon vreemd. Ze wil graag verder met een andere vriend uit de vriendengroep maar weet nog niet zeker of dit gaat lukken. Tot die tijd houdt ze exverloofde nog maar even aan het lijntje?
ja zo begrijp ik het ook Gromm...
Klopt, ze gaat inderdaad vreemd.. zowel fysiek (gezoend) als mentaal ( gedachten bij de ander).

Ik vind het vervelend, het is een goede vriendin van mij, maar ik ben dus ook bevriend met haar ex-verloofde. Zie er nu al tegenop om hen volgende week weer onder ogen te zien als we met zn allen zijn. En dan ook nog Z. erbij... en dan te weten wat hij en zij gedaan hebben. bah.
Kort: Niet mee bemoeien, uiteindelijk heb je anders ook nog kans dat JIJ de gebeten pier bent, omdat je hebt 'geroddeld'.

Blijf er tussenuit, echt!
Owwwwwwwwwwwwwwwww... nu lees ik de rest...

Ze gaat vreemd! Dan wordt t verhaal ietsje anders. Ik zou iemand wel willen waarschuwen dan, denk ik.

Eerst met vriendin erover praten. Dat je t heel vervelend vindt dat ze t jou verteld heeft. Dus of zij biecht het op, of jij vertelt het tegen je vriend met alle mogelijke gevolgen dan dien....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven