Augustus 2010

27-09-2010 14:55 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3!

Voor iedereen die in augustus 2010 een kindje heeft gekregen.

naamleeftijddatumkind.bijzonderhedenMeissie286 aug.1e 2 juli geboren! Viooltje3426 aug. 4e 15 juli geboren! Mies24 6 aug. 1e 29 juli geboren! Phoehee311 aug.1e 1 aug. geboren! Fellowes32 5 aug.1e 2 aug. geboren! Dewereldrond3031 juli2e 2 aug. geboren! Juf2721 aug. 1e 6 aug. geboren! Watsons3331 juli1e 6 aug. geboren! Vlindertje24 sept. 2ling! 11 aug. geboren! Fyrin30 10 aug. 2e 12 aug. geboren! Jsd288 aug. 2e 15 aug. geboren! Lisa3219 aug.1e 17 aug. geboren! Elke2925 aug. 3e 18 aug. geboren! Hvm3225 aug. 1e 21 aug. geboren! Floortje3418 aug. 3e 25 aug. geboren! Polletje3614 aug.2e 26 aug. geboren! Wildstrubli31 18 aug.1e 26 aug. geboren! AnemB.3620 aug.3e 26 aug. geboren! Eksner2624 aug. 1e 26 aug. bevallen! Lima2822 aug.3e 30 aug. bevallen! 24seven3227 aug. 2e 5 sept. geboren!

Deel 1; Augustus 2010 meiden babbel mee!

Deel 2; Augustus meiden met tabel

Meiden die mee hebben geschreven en weer mee willen schrijven jullie zijn natuurlijk welkom!
Ja...gevonden!! En heb inmiddels mijn wachtwoord ook...en opgeslagen, voor het geval het nog een keer gebeurt (zie hyves)!!

Lang niets geschreven..wel trouw meegelezen, maar geen rust gehad om zelf te posten!

Hier gaat alles eigenlijk super. In 4,5 week ruim een kilo aangekomen. Sommige pakjes en rompertjes passen niet meer! Zoon was al lang bij de geboorte, 56 cm, maar weet niet of hij in lengte ook gegroeid is. Volgende week ons 1e bezoek aan het consultatiebureau, dus dan weten we meer.

Verder beetje aan het klooien met de voeding. Hij zou makkelijk om de 4 uur mogen komen, maar we zitten nog steeds op ongeveer 3 uur. Tip gekregen van wijkverpleegkundige om flesjes nu op te hogen naar 150cc (Vlinder, jij vroeg hier toch naar?!) en dan toch te kijken of z'n buikje genoeg gevuld is om 4 uur te overbruggen. Lukt nog niet heel erg, maar we proberen het!

Verder had ik gister echt een baaldag. Mijn liefje moest 's avonds gaan werken, een lange reis, want hij komt pas zaterdag weer thuis. Ik zit dus nu de hele week met beide zoons in mijn eentje....best een heel gedoe om het allemaal geregeld te krijgen. Niet alleen een baby, maar ook nog mijn oudste die naar school en voetbal etc moet. Zag het dan ook even niet meer zitten....was zo moe, en het vooruitzicht om 5 dagen en nachten alles alleen te moeten doen was genoeg om een stortvloed tranen te veroorzaken. Had geen kraamtranen, maar heb het idee dat dat er nu allemaal uitkomt.

Vond het daarnaast ook nog vervelend voor mijn lief, dat hij zo weg moest gaan...hij had het gevoel dat hij me in de steek liet en voelde zich daardoor ellendig...waardoor ik me nog rottiger voelde. Kortom...K**

Maar...vandaag gaat het wel weer en ik doe alles op z'n makkelijk...eten uit de diepvries, en uitgebreid poetsen kan over een paar dagen ook nog! Ga nu zoon uit school halen...zal snel weer ff posten en op iedereen reageren!
Grappig om te lezen dat veel kinderen de speen weigeren.

Hier weigert dochter vaak ook. Soms begint ze idd ook te kokhalzen, om even later zonder problemen heel fanatiek op dat ding te zuigen en t dan op een krijsen te zetten als ie uit dr mond valt :-)

Fellowes mijn schoonmoeder is ook lief hoor :-) maar gewoon niet zo tactisch en ze denkt gewoon heel anders over veel dingen dan ik. Dus moet ze continu ook adviezen geven waar ik niet om vraag en niks aan heb.

t Stomme is dat ik er af en toe wel onzeker door wordt. Maar ja ben ook pas 4 weekjes mama, dus das eigenlijk niet zo raar toch?
@Eskner,Volgens mij is het niet meer dan normaal dat we afentoe onzeker zijn hoor. Maar naar mij schoonma luister ik niet.

Mijn schoonmoeder is een hartstikke leuk mens,maar ze doet soms zo dom!!

Borstvoeding weet ze niks van,en vindt het raar dat baby's overdag veel slapen.Vraag me soms echt af hoe mijn man groot is geworden. Steeds als ik daar ben vertel ik tussen neus en lippen door mijn opvattingen over het opvoeden van dochter.

Las toevallig laatst het boek van Ikke van mijn man.

Met 3maanden mocht hij in de box want hij moest de hele dag wakker zijn. En met 10wk kreeg hij vast voedsel.

Dat waren de adviezen van het CB van die tijd.

Alleen denk schoonma dat we nog steeds in die tijd leven.

Ze heeft ook haar babyspullen weer van zolder gehaald.

Allemaal van die plastc broekjes,kon dochter mooi aan.

Ze was nog niet overtuigd van de kwaliteit van Pampers
Hier wel een speenliefhebber!

Vandaag heerlijk gewinkeld met L. in de draagdoek. Hij kwam na 4.20 en 3.30 voor voeding dus dat was echt super. En tussendoor als een blok slapen, na de voedingen even spelen en bij de eerste gaap hup weer de doek in en zzzzzz.

Jsd eigenlijk zou je het moeten zeggen tegen zo'n 'arts' maar je wilt ook weer zo snel mogelijk weg. Slechte zaak hoor, je gaat je baby toch niet laten krijsen!

Fellowes aan een avent fles kan niks misgaan zou je zeggen. Irritant hoor, aan de ene kant denk je 'zij heeft toch ook kinderen grootgebracht' maar je weet zelf gewoon wat het beste is voor jouw kind. En speelgoed haha, je kan haar toch eerst neerleggen en dan wat dingetjes neerleggen?

(Ik merk dat hij het leuk vindt om wat zooi om zich heen te hebben waar zijn handen aan kunnen voelen. Een harige knuffel en een kraakboekje en een ringelknuffeltje. Zijn handjes gaan dan echt open en dicht maar zijn timing is er nog niet)

Eksner ook voor jou; je kent echt je baby zelf het beste! En tips van vroeguh werken echt niet voor ieder kind. Het beste werkt 'zo doen wij het'

Polletje lijkt me ook shit zo lang alleen, ofja, zonder lief.
Fellowes

Dat zijn nog eens goede tips waar je wat aan hebt!
Nog 2 weken dan mogen ze vast voedsel, ik zit te denken aan een hamburger en jij?
dubbele hamburger = big mac
Nou schoonma eet op maandag andijvie en op woensdag macaroni!
Dan zou ik haar op maandag daarheen brengen, kan baby lekker mee eten.
Ben een appeltaart aan het bakken,maar schiet niet op zo!!

Dochter ligt normaal rond 2030 te bed.Zal je net zien dat als je wat wil doen dat ze dan niet gaat!!

Dochter hier is elke keer weer volledig onder hynose door haar mobiel,echt handig dat ding.

En ze kijkt graag naar haar knuffels,vooral naar woezel en een rare groene kikker.Ze voert er hele gesprekken mee,en haar handje gaat ook steeds die kant op.Erg grappig!

Ze wilde net niet slapen,en niet in de box.Heb haar voor het eerst in de wipper gezet en toen voor de tv.

(ik weet het,slechte moeder) Ze was meteeen stil bij Desprate houswives.Kwam mooi uit kon ik de monchoutaart ff afronden.
Ja ze gaat straks op ma en woe daar heen.Haha

Kan ze mooi haar groentes daar eten!

Ze had het ook al over sop(sinasappelsap met geprakte liga)

Scheelt mij weer persen.
@Polletje,

ik mag vast de fles niet zover ophogen, want ze zitten nu pas op 85 en 80, dus 150 wordt beetje erg veel dan. Gok ook dat ze die gewoon leegdrinken hoor.

Lijkt me niks om zolang alleen te zijn, tenminste nu al.

Trouwens vind het sowieso niet zo'n geslaagd plan als man lang weggaat. Elk jaar gaat hij minimaal 1 lang weekend met vrienden weg en dat vind ik best zwaar.

Ben helemaal niet moeilijk, zijn allebei op onszelf. maar wetende dat je nog een paar avonden niet samen slaap...

Ben sinds gister avond de fles aan het geven met een dental flessenspeen, dat lijkt te werken. Dochter doet er nu aanzienlijk een stuk langer over om hem leeg te drinken, maar zoon krijgt ook deze speen plat en heeft de fles met 10 minuten leeg.

@Eskner,

goh het is net of ik naar mijn eigen kinderen zit te kijken, als ik jouw spenen verhaal lees.

Bij dochter gaat het precies hetzelfde.

Gister avond eerste keer langer dan even een boodschapje zonder zoon en dochter weg. Ging wel samen met man en ging naar vrienden, maar toch moet zeggen dat ik halverwege echt me moeder wilde bellen die aan het oppassen was.

Maar goed, na 3 uur was ik er wel weer klaar mee en zijn we ze thuis lekker een flesje gaan geven.

Heb gister middag de box mobiel opgehangen en zowaar ze reageren er ook nog op.

Tot gister wilde ze echt niet in de box langer dan 10 minuten of als ik even een fles aan het maken was. Na de fles wilde ze nog wel even een kwartiertje en dan was het klaar.

Nu ligt dochter al een half uur pret geluidjes naar de poppetjes te maken en ze moet nog drinken ook haha.

Even een vraagje, mijn kinderen krijgen meestal rond 20uur de fles en dan maak ik ze vaak om 24uur wakker voor een fles in de hoop dat ze tot de volgende ochtend slapen, maar klokslag 4uur zijn ze wakker en dan willen ze niks anders dan de fles.

Vroeg me af hoe jullie dat doen met en hoelaat de laatste fles en dan de nacht door?

Vanavond gaan we met de kindjes op visite, ben benieuwd hoe ze er dit keer op reageren want daar zijn ze nog niet geweest.
@ Vlindertje: advies over de fles en doorslapen kan ik je niet geven. Geef BV en ben al blij dat mijn meisje al twee nachten 4 1/2 tot 5 1/2 uur tussen de voedingen laat zitten ipv 3.

Gisteren ben ik voor het eerst even weggeweest zonder mn dochter. Even naar de supermarkt heen en weer en dat terwijl ze net dr huiluurtje had. Een hele overwinning :-) Maar toen ik thuis kwam had mn man dr net helemaal rustig gekregen, dus dat was wel een heel fijn gevoel. Gaat dus prima, man en dochter met zn 2tjes thuis :-)

Ik verbaas me sinds 2 dagen echt over mn meisje. Ze lijkt opeens zoveel ouder. Ze is veel wakker overdag, slaapt snachts dus veel langer. Kijkt veel meer rond en is continu contact aan het maken. Lachen en kletsen. En ze kijkt al zo wijs uit dr oogjes. Opeens is het hele kleine er al een beetje af. En ze is pas n maand oud!

@ Fellowes, mijn schoonma eet op maandag macaroni en op woensdag andijvie :-)

@ Polletje, hoe gaat het zo alleen thuis met je twee mannen?

Raar he dat sommige CB artsen zo weinig van borstvoeding weten. Vind dat echt slecht.

Wij zijn maandag voor het eerst geweest. Was een fijne CB arts. t Bleek een jaargenootje van mn studie te zijn. Dochter is al 9 pond (6 bij geboorte, 1 maand terug) dus ze groeit goed :-)
Wat is dat toch met schoonmama's?! Die van mij woont in Frankrijk....weinig last van dus;)!!

@eksner...the show must go on!!! Oudste zoon ziekig, dus die heb ik vandaag thuis gehouden. Never a dull moment hier! Maar zonder gekheid..het gaat allemaal wel, gewoon goed organiseren en vooruit plannen. Lijkt af en toe wel een soort militaire operatie, maar zo loopt het in ieder geval! En we tellen heel hard af naar zaterdag...man weer thuis!!!!!!

@vlinder...tja, laatste fles...ik denk dat dat dus de voeding van 20:30 bij mij is. Alleen is er totaal geen sprake van doorslapen- hij komt dan weer rond 01:00, en nog een keer rond 05:00. Overigens hoeven ze met 5 weken nog helemaal niet door te slapen. Merk wel dat er 's nachts wat meer tijd tussen de voedingen begint te zitten, dus dat is het begin!

@Fyrin..gefeliciteerd met je nieuwe huis! Wanneer gaan julllie verhuizen? En blijf je in dezelfde plaats, of ga je ergens anders naar toe?
Vlindertje als ze niet doorslapen doen ze het niet, dat heeft niets met de tijd van de fles te maken. Het overgrote deel van zulke jonge baby's slapen niet langer dan 5/6 uur door en dat is al positief. Vaak is het eerder 4 uur.

Fellowes jij zit goed in de taart!

Hier vanmorgen naar het cb, ze had eigelijk geen aanmerkingen. Hij groeit goed, 61 cm bij 5330 gram, gaat boven de gemiddelde lijn zitten. Hij lag daar zo vrolijk te lachen! De prikjes gingen ook goed, hij moest maar heel even huilen na de 2e. Tussendoor nog gelachen!

Ik ben op zoek naar een pacco op marktplaats voor overdag. Dat lakentje werkt al best wat.
@Phoehee, Zoon nog geen last van zijn prikjes?

gelukkig maar dat hij de prikjes geen drama vond!

@Polletje,Kan me voorstellen dat het voor jou en je man nu moeilijker is om te gaan werken. Zolang achter elkaar weg, en dan jij thuis met 2 van die ukkies. Dat vergt idd enige organisatie. Succes met alles,Hopelijk knapt de oudste snel weer op!

@Eskner, Grappig is dat he! Ineens zijn ze wakker en alert.

Het gaat zo snel.

knap dat je de deur uit durfde tijdens het huiluurtje. Ik ben alleen nog weggeweest terwijl ze sliep.

@Vlindertje. Ik geef borstvoeding maar als ik haar om 23uur een laatste voeding geef komt ze ook meestal om 4uur.

Ze heeft 3x doorgeslapen maar das weer over.

Het komt vanzelf wel.

Vandaag mijn verjaardag.De hele dag visite,gezellig.

Een nadeel is mijn bel.Ik heb zoi'n zoemer(woon in appartement boven) en de meeste mensen denken dat je moet blijven drukken totdat ik de deur open doe.

Babykamer is vlakbij de deur. Kind wordt steeds wakker van de bel! Heel irritant!
Fellowes gefeliciteerd met je verjaardag!

Zoontje is wat huilerig maar geen koorts en hij drinkt goed. En voor de 2e dag op rij maar 6 voedingen!
Fellowes, Allereerst gefeliciteerd! wij hebben dat ook met de deurbel (wonen 3 hoog, jawel: zonder lift: Heb spierballen na 3,5 jaar kindsjouwen) Wij vragen 's avonds altijd of mensen even met de telefoon willen bellen anders zit iedereen rechtovereind. Overdag vragen wij het alleen tussen 1 en 3 als middelste slaapt.

Vlindertje: Ik maak M niet wakker na een uur of 7 'savonds. Hij komt dan meestal rond 2 a 3 uur (dus slaapt ongeveer 7 uur) Wakker maken voor een fles heeft geen zin. Dan wordt hij nog rond 4-en wakker en omdat de andere rond half 7 wakker zijn vind ik het 2e deel van de nacht te kort voor mezelf. Moraal: ik laat ze slapen en maak niet wakker. Het doorslapen komt vanzelf en anders vanaf een maand of 6 om 7 uur een papfles!

Over schoonmoeders: Ik begin er maar niet over brrrr.

Mees heeft de laatste dagen echt een moeilijke periode. Hij is erg onrustig. Hou het maar op de 6 weken sprong. Veel knuffelen en dan gaat het vanzelf weer over!
Fellowes...........Hieperdepiep Hoera!!! Van harte gefeliciteerd...hopelijk wordt het een gezellige dag!
Nog van harte met je verjaardag Fellowes! Heb je een leuke dag gehad?

Polletje en Phoehee, ook goed groeiende babietjes. Lekker is dat he? Ik vond het afgelopen week echt fijn om te zien dat ze zo veel gegroeid was, ik zie het natuurlijk ook wel maar die bevestiging heb ik dan blijkbaar toch ook nog nodig. Komt bij mij denk ik ook door de BV, je ziet toch niet hoeveel er naar binnengaat en dat is soms toch een beetje raar. Maar goed, ze krijgt genoeg, het wordt ook al een beetje een klein dikkertje, bol buikje en bolle toet.
Iedereen bedankt voor de felicitaties!!

Het was een gezellige dag,en erg verwend.

Veel geld gekregen voor mijn opfrisrijlessen.....Slik...moet er straks echt aan geloven.

@Elke, ik woon ook 3hoog zonder lift!! Sjouw me een bochel!

Even wandelen is een hele onderneming.

Als mensen on verwachts komen kan je niet vragen of ze niet willen bellen... En als ze even een drukje geven valt het wel mee,maar veel mensen denken dat ze pas los mogen laten als ik open doe....Tijd om te verhuizen!

Vandaag een spannende dag! (zie hyves)

Dochter heeft vanacht weer door geslapen!

Van 21:30 tot 6:30

Heb ook weer een afspraak gemaakt met de gyn.

Knip is nog steeds deels open en doet pijn. Vooral lang staan is zeg maar minder prettig,staat erg veel druk op.

Plassen is ook niet ffijn,ik spoel ook vaak nog na.

En daarom zie ik ook best op tegen weer gaan werken.
Jeetje Fellowes, dat is toch niet normaal dat je nu nog last hebt van de knip (open staan?)? Hoop dat de gyn je duidelijkheid kan geven over hoe en wat, want zoals het nu is, lijkt me niet fijn!
Fellowes zijn jullie op zoek naar iets anders? 3 hoog is veel sjouwen. Kan je geen bordje bij de bel hangen 'kort bellen!'

Jij hebt lekker geslapen, knap van haar! Dat zie ik hem hier nog niet doen, we zitten op 1 voeding in de 8 uur dus goed te doen.

Ik ga vandaag wielrennen met een vriendin die 3 weken geleden is bevallen, helemaal zin in!
He jakkes, Fellowes, wat vervelend dat je daar nog steeds zo'n last van hebt. Goed dat je nog weer even terug gaat want volgens mij is dat niet normaal dat je daar nu nog last van hebt. Ik had bij de bevalling van zoon ook een knip, maar daar heb ik echt niet zo lang last van gehad. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen en wordt het snel beter.

Lekker Phoehee, weer sporten, ik wil ook zo graag weer! Ik durf alleen nog niet zo goed te gaan hardlopen, niet om het hardlopen maar omdat ik nog niet zo goed weg kan. E drinkt nog zo vaak (gister 13x in 24 uur) en van een flesje gekolfde melk drinkt ze tot nu toe steeds maar 30 cc ofzo en wil daarna dus nog aan de borst. Ik hoop echt dat dat snel beter wordt en ik weer kan beginnen met lopen, voel me lui (maar vooral ook dik) nu.
Ja ben paar weken terug ook al bij de gyn geweest maar hij zei dat dit gewoon langzaam geneest. (Was te strak gehecht en bij het verwijderen van hechtingen knapte het open)

Het is daar niet echt een droge en luchtige omgeving.

Maar nu met het oog op over 2wk weer 10 uur staan ga ik maar weer terug.

@Phoehee, Ik heb hier een spin fiets maar moet er nog niet aan denken om er op te gaan zitten!! Heel knap van die vriendin omdat met 3 wk al te durven.

Ik moet ook echt gaan sporten,en lijnen!!

Bij sommige vliegen met bv de kilo's eraf,hier helaas nog niet!

Moet gewoon meer bewegen maar met die knip wil dat nog niet zo erg.

Volgend jaar start hier weer een nieuwbouwproject,en we hopen er deze keer bij te zitten.

Gaat op leeftijd en doormiddel van loting,we vielen eerder buiten de boot.

@JSd , dat zijn idd wel veel voedingen! Ik zit denk ik op gemiddeld 7 voedingen.

Heeft ze dan ook echt honger? Dochter had in het begin ook geen ritme,en was constant aan het drinken en spugen.

Ben toen zelf meer op de klok gaan kijken en hield om de 3uur aan,tussendoor probeerde ik haar echt te laten slapen en op andere manieren bezig te houden(Lang leven hypnotiserende mobiel) Nu gaat het erg goed.

Hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter.

Dat doorslapen doet ze niet altijd hoor! Meestal komt ze 1x per nacht.Normaal valt ze om 20uur in slaap maar nu was ik bij zus en was ze dus nog laat wakker.

Erg lekker,maar vind het zielig om haar expres wakker te gaan houden tot 2130.Nu was het gewoon zo omdat ze beetje kramp had en we ergens anders waren.

Ik heb eigenlijk nu na een moeilijke start wel een model baby!!

(klop klop ik klop het gelijk af) Ze slaapt goed eet goed,huilt alleen als er echt iets is,zelf in de wagen gaat het nu met de speelboog beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven