Millenium trilogie
donderdag 30 september 2010 om 12:04
Wie heeft deze boeken en vooral ook deze films gezien/gelezen, en wat vond je ervan?
Ik heb onlangs alle delen van de film gezien, na een tijd terug de boeken al te hebben gelezen, en ik was totally blown away!
Wow wat een geweldige films, ik zat echt al die uren lang, want lang duren ze, op het puntje van mijn stoel.
Lisbeth is mijn held!
Ik heb onlangs alle delen van de film gezien, na een tijd terug de boeken al te hebben gelezen, en ik was totally blown away!
Wow wat een geweldige films, ik zat echt al die uren lang, want lang duren ze, op het puntje van mijn stoel.
Lisbeth is mijn held!
donderdag 30 september 2010 om 12:07
Boeken gelezen en die vond ik helemaal fantastisch! Film van deel 1 gehuurd en die vond ik me toch tegenvallen! Hele delen uit de verhaallijn waren weggelaten. Zal wel logisch zijn, ivm de lenget van de film. Maar ik vond het maar oppervlakkig. Keek de film trouwens met iemand die niet de boeken had gelezen, en die vond de film wel ok.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
donderdag 30 september 2010 om 12:12
donderdag 30 september 2010 om 12:18
Oh wat grappig ik vond deel 2 het minste. Zowel in boek als in film. Nog steeds briljant daar niet van, maar deel 1 was super spannend, wel jammer dat er idd veel is weggelaten maar dat is gewoon niet anders, de boeken waren ook zo super dik en de films duurden al zo ontzettend lang, je kan er niet elk detail instoppen gewoon.
Deel 3 komt alles in samen. Smullen geblazen. Ik vind al die verhaallijnen die samenkomen, het tempo, de spelers in de film, het gaat allemaal zo ontzettend leven en onder je huid zitten. Net als bij de boeken heb je bij de films niet het idee dat het zo'n lange zit is.
Deel 3 komt alles in samen. Smullen geblazen. Ik vind al die verhaallijnen die samenkomen, het tempo, de spelers in de film, het gaat allemaal zo ontzettend leven en onder je huid zitten. Net als bij de boeken heb je bij de films niet het idee dat het zo'n lange zit is.
donderdag 30 september 2010 om 12:20
donderdag 30 september 2010 om 12:27
quote:FemaleJup schreef op 30 september 2010 @ 12:19:
En ik vond Lisbeth Salander briljant gecast. Ze is echt de personificatie van de Lisbeth uit het boek. Petje af!
En juist voor haar personage was ik zo bang dat ze zo totaal anders zou zijn dan in mijn hoofd...
Toch maar een Trilogie marathon gaan plannen dan
En ik vond Lisbeth Salander briljant gecast. Ze is echt de personificatie van de Lisbeth uit het boek. Petje af!
En juist voor haar personage was ik zo bang dat ze zo totaal anders zou zijn dan in mijn hoofd...
Toch maar een Trilogie marathon gaan plannen dan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 30 september 2010 om 12:33
quote:FemaleJup schreef op 30 september 2010 @ 12:19:
Ik had dit precies hetzelfde!
In de films hebben ze inderdaad wel veel weggelaten, maar ja kan ook niet anders met zulke dikke boeken en de films duren toch al lang. Ondanks de lengte werd ik toch goed meegenomen in het verhaal en had toch niet echt het gevoel dat het een hele lange zit was.
Vond dit ook wel de beste verfilming van boeken die is gemaakt.
Ik had dit precies hetzelfde!
In de films hebben ze inderdaad wel veel weggelaten, maar ja kan ook niet anders met zulke dikke boeken en de films duren toch al lang. Ondanks de lengte werd ik toch goed meegenomen in het verhaal en had toch niet echt het gevoel dat het een hele lange zit was.
Vond dit ook wel de beste verfilming van boeken die is gemaakt.
donderdag 30 september 2010 om 12:35
donderdag 30 september 2010 om 12:50
Ik heb de boeken in minder dan een week weggelezen heerlijk!
Dat was in de vacantie, en ik ben thuisgekomen gelijk de films gekeken.
Maar zoals ik van te voren tegen man al zei dat kan alleen maar tegenvallen en dat deden ze dan ook hele personages kwamen er niet eens in voor!
De roddels gaan (weet dus niet of het klopt) dat de boeken ook in america verfilmd worden en dat george clooney gecast zou zijn als mikael blomkvist..
Vond overigens wel de vrouw die lisbeth speelde wel goed!
Oh en vergeet haast dat een script voor deel 4 er ligt maar dat het niet uitgegeven kan worden omdat er twee vechtende partijen zijn vader en broer versus de levenspartner van stieg larsson..
Dat was in de vacantie, en ik ben thuisgekomen gelijk de films gekeken.
Maar zoals ik van te voren tegen man al zei dat kan alleen maar tegenvallen en dat deden ze dan ook hele personages kwamen er niet eens in voor!
De roddels gaan (weet dus niet of het klopt) dat de boeken ook in america verfilmd worden en dat george clooney gecast zou zijn als mikael blomkvist..
Vond overigens wel de vrouw die lisbeth speelde wel goed!
Oh en vergeet haast dat een script voor deel 4 er ligt maar dat het niet uitgegeven kan worden omdat er twee vechtende partijen zijn vader en broer versus de levenspartner van stieg larsson..
donderdag 30 september 2010 om 12:52
donderdag 30 september 2010 om 13:04
Het eerste boek vond ik in het begin vrij ingewikkeld, door al die 'Vanger' familieleden. Ik had ook echt een gevoel van 'is dit het nou?' Maar op een gegeven moment kwam ik er wel echt goed in en vloog het verhaal voorbij. Vervolgens heb ik in één week tijd met mijn vriend de films gekeken. Wow! Lisbeth is echt goed gecast, ze is precies zoals ze is in mijn herinnering. Jammer is dat een film het nooit helemaal haalt bij het boek, maar het kwam toch wel een heel eind.
Nu ben ik pas deel 2 en daarna deel 3 aan het lezen. Leuk als aanvulling op de film. Dat raad ik nu ook iedereen aan: kijk eerst de films, lees dan pas de boeken. Terwijl dat normaal tegen mijn gevoel indruist.
Nu ben ik pas deel 2 en daarna deel 3 aan het lezen. Leuk als aanvulling op de film. Dat raad ik nu ook iedereen aan: kijk eerst de films, lees dan pas de boeken. Terwijl dat normaal tegen mijn gevoel indruist.
donderdag 30 september 2010 om 13:29
Boeken gelezen, film niet gezien.
Voor degene die aan deel 1 wil beginnen: zorg dat je dat in een vrij weekend doet want ik kon het niet neerleggen en heeft me heel wat uren slaap gekost.
Deel 2 voelde als voorbereidende zetten van een schaakspel. Echt actie was er niet, maar je wist dat ´de strijd´ ging komen.
Deel 3 vond ik wel goed geschreven maar toch wat onrealistisch en luguber thriller achtig. Dingen als levend begraven, onwaarschijnlijk sterke mensen, onverwachte familiebanden.... deel 1 vond ik wat sjieker.
Voor degene die aan deel 1 wil beginnen: zorg dat je dat in een vrij weekend doet want ik kon het niet neerleggen en heeft me heel wat uren slaap gekost.
Deel 2 voelde als voorbereidende zetten van een schaakspel. Echt actie was er niet, maar je wist dat ´de strijd´ ging komen.
Deel 3 vond ik wel goed geschreven maar toch wat onrealistisch en luguber thriller achtig. Dingen als levend begraven, onwaarschijnlijk sterke mensen, onverwachte familiebanden.... deel 1 vond ik wat sjieker.
donderdag 30 september 2010 om 13:37
Gaat dit om die Zweedse verfilming (sorry ben er even uit)? Heb er 1 deel van gezien, vond het écht verschrikkelijk. En die types die ze gekozen hebben voor Michael en die vrouw (hoe heet ze toch...niet lisbeth)...dramatisch.
Vond de boeken superleuk. Inderdaad duurt het bij deel 1 even voordat je er in zit, maar als dat eenmaal zo ver is, laat het niet meer los.
Vond de boeken superleuk. Inderdaad duurt het bij deel 1 even voordat je er in zit, maar als dat eenmaal zo ver is, laat het niet meer los.
donderdag 30 september 2010 om 16:58
quote:Primabella schreef op 30 september 2010 @ 13:37:
Gaat dit om die Zweedse verfilming (sorry ben er even uit)? Heb er 1 deel van gezien, vond het écht verschrikkelijk. En die types die ze gekozen hebben voor Michael en die vrouw (hoe heet ze toch...niet lisbeth)...dramatisch.
Ik neem aan dat je Erika bedoelt? Die vond ik idd ook niet geweldig gecast, maar Mikael en Lisbeth daarentegen wel.
Boeken helemaal geweldig! Deel 3 is mijn favoriet. Heb deel 2 en 3 in 3 dagen uitgelezen (slapeloze nachten). Heb alleen deel 1 verfilmd gezien. Leuk, maar niet geweldig.
Hoop zo dat het 4e deel ooit nog uit komt!
Ik neem aan dat je Erika bedoelt? Die vond ik idd ook niet geweldig gecast, maar Mikael en Lisbeth daarentegen wel.
Boeken helemaal geweldig! Deel 3 is mijn favoriet. Heb deel 2 en 3 in 3 dagen uitgelezen (slapeloze nachten). Heb alleen deel 1 verfilmd gezien. Leuk, maar niet geweldig.
Hoop zo dat het 4e deel ooit nog uit komt!