Ervaring met vakantieveilingen?

30-09-2010 17:03 23 berichten
Wie heeft er ervaring mee?

Heb me vandaag aangemeld en wil voor de herfstvakantie wel iets boeken danwel een midweek/weekendje weg of kaarten voor een pretpark.

Positief en negatief beide is welkom!
Ik heb geboden op een BBQ restaurant bon.

Staat er elke dag meerdere malen tussen. En op een dag was ik de winnaar!!!

Jaja, Kreeg direkt mail van vakantieveilingen of ik geboden bedrag over wilde maken en binnen 4 dagen(?) zou ik dan de bond via mail krijgen.

direct betaald en binnen een halve dag bon ook binnen!

ook al geboekt bij des betreffende restaurant.

Tot nu toe gene problemen dus.

winst voor mij in dit geval is ruim 1 persoon minder hoebven te betalen.

Ik vond het nog wel een hele kunst om als laatste te bieden. Ging een paar dagen dus niet goed. Bood ik bedrag x op 8 seconden voor het einde en iemand anders bood net een paar euro meer op 4 seconden ofzo.

Maar ach als je niet perse weg wilt zou ik de gok wagen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf alleen goede ervaringen er mee. Verschillende keren arrangement voor de sauna, hotelovernachting en 1 keer 'n midweek op de camping via vakantieveilingen gekocht.

Het loont wel de moeite er echt voor te gaan zitten en na te gaan wat de prijs is die de aanbieder er zelf voor wil hebben momenteel. Als de oorspronkelijke prijs door de aanbieder zelf, op de eigen site, al is afgeprijsd kan het zomaar zijn dat op vakantieveilingen wel de oorspronkelijke prijs nog wordt genoemd. Dan kan het dus voorkomen dat je door bij de aanbieder zelf te boeken, goedkoper uit was geweest. Ook eventuele bijkomende kosten goed in de gaten houden.

Goed opletten en vergelijken dus. Maar voor 10 euro 'n midweek op de camping in het hoogseizoen was goed bevallen
'k Heb toevallig gisteren voor het eerst iets 'gewonnen'. Twee overnachtingen voor 2 personen in een hotel in de buurt van Eindhoven plus sieradenmaak-workshop (aparte combinatie ja, maar zo werd het aangeboden). Kan naar keuze op een weekend in november plaatsvinden. Kostte me 30 euro (plus 4 euro administratiekosten). 'k Moet nog het hotel bellen om definitief te boeken maar had wel direct na het overmaken de boekingscode binnen. Vooralsnog dus een positieve ervaring!
Heb uitstekende ervaringen met vakantieveilingen.nl. Ga morgen een weekendje Groningen doen voor 12 euro, heb 3 gangen diner gedaan voor 36 euro, ben in meivakantie 10 dagen op vakantie geweest in Frankrijk met hele gezin in een bungalowtent voor 165 euro, paar keer hotelovernachting in Den Haag, een Griekse avond voor 24 euro.

Ik kan het alleen maar van harte aanraden. Idd wel even de originele prijs in de gaten houden. Soms gaan biedingen zo hoog dat ze nauwelijks nog afwijken van de originele prijs.
Jahoor Ik heb wel eens op hotel-overnachtingen geboden en het was prima in orde. Kreeg de bonnen per mail nadat ik betaald had. Het is me goed bevallen! Heb nu nog steeds 2 vouchers liggen die voor maart 2011 op moeten. Beide zo rond de 30 euro geloof ik (1 nacht voor 2 personen met ontbijt)

Je moet wel even door hebben hoe het bieden werkt en wanneer het er lekker rustig is
Ik ben dinsdag naar de musical We will rock you geweest.

Eersterangs kaarten kosten normaal 75 euro pp.

Nu was ik 25 euro pp kwijt. Koopje!
Klinkt dus wel als een goed idee?!

Ga maar eens goed rondneuzen dan!
ja heb ook een hele leuke goedkope vakantie ooit geboekt.

Al kwamen er bij het hotel toch wel wat xtra kosten bij, staat wel allemaal vermeld, maar toch even goed bekijken.
Heb mijn vriendin een hotelbon kado gedaan. Na 3!! keer proberen om te boeken, lukte het de 4de keer. En dit na haar aandringen dat dit toch te gek voor woorden is.. Hotel gaf aan dat ze liever 2 nachten boeken ipv 1.
je moet misschien uitkijken dat als je naar een hotel gaat je verplicht zou kunnen worden daar te eten. gewoon goed lezen en lekker bieden op hopsakee op vakantie:)
gisteren redelijk gemakkelijk 2 hotels geboekt, voor een aardig prijsje.

5 minuten later na de betaling al de voucher binnen.
Ik ben aan het kijken voor een weekje weg.

Het valt me trouwens wel op dat als het bod bv op 10 euro staat er steeds dezelfde namen zijn die er dan 40 of 50 euro van maken

Beetje vreemd
Hoe zit het met de beschikbaarheid van bijvoorbeeld de hotels? Ben altijd bang dat wanneer ik wil boeken alles vol zit..
Ik heb kaartjes voor panama gekocht vorige week.

Kaartjes voor feest in december

een overnachting in de herfstvakantie

en een wijnproeverij bij mij thuis... in het berichtje stond dat je als je met meer dan 6 wou, je 12,50 pp bij moet betalen (voor die extra dan). Maar in zijn email stond dat er 10 mensen mochten komen zonder bij te betalen. Dan is het opeens leuk.

Ik ben helaas ook wel iemand die soms naar een hoger bedrag gaat. Bij sommige dingen heb ik gewoon geen zin meer om te wachten, dan heb ik een bedrag voor ogen en dan bied ik dat. Als er iemand overheen gaat, dan was t voor mij sowieso te duur en heb ik niet een half uur gewacht voor niets!

in t begin ergerde ik me ook aan die mensen
quote:Cathelyne schreef op 07 oktober 2010 @ 08:13:

Ik ben aan het kijken voor een weekje weg.

Het valt me trouwens wel op dat als het bod bv op 10 euro staat er steeds dezelfde namen zijn die er dan 40 of 50 euro van maken

Beetje vreemdJa ze bieden zelf mee.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Er worden vandaag 4 kaartjes aangeboden voor de mega mindy theatershow. Hoogste bod was 93 euro. De kaartjes kosten bij het theater 24,50 per stuk.

........ Vreemd zullen mensen nou echt niet kijken wat ze normaal kosten?
Hoi Cathelyne,

Je moet echt een tijd meekijken voordat je mee gaat doen hoor. En inderdaad even goed lezen wat het in het echt waard is. Er zijn altijd mensen die dat niet doen en dan uiteindelijk teveel betalen, dom dom dom.

En bied gerust ¤ 1 hoger. Mensen die gelijk tientallen euro's hoger bieden zijn dom bezig, ten koste van hun eigen portemonnee.

Sukses ermee hoor!

Groetjes Beter Laat
Ik bied ook geregeld mee. Maar inderdaad ik check wel altijd naar de voorwaarden en bijkomende kosten en hoe lang de bon geldig is. Omdat je de beschikbaarheid niet altijd van tevoren kunt zien, en dan is het misschien allemaal al volgeboekt. Van de site van hotelkamerveiling vindt ik het voordeel dat je voor het bieden al kunt zien wat er nog beschikbaar is.

Ik heb inmiddels een etentje gewonnen. Heerlijk gegeten voor weinig. En 2 x hotelovernachtingen. Deze heb ik al voor 2011 geboekt. Heb er nu al zin in.

Goede tip is ook om ook de prijzen bij de aanbieders te vergelijken. Laats zag ik een bod op een vliegles weggaan voor 120 euro terwijl de aanbieder deze voor 100 euro doet.

En de prijs opdrijven door bepaalde mensen zie ik ook gebeuren. Gewoon maximaal zelf vantevoren in je hoofd hebben en als het niet lukt, jammer volgende keer beter.
Ik heb een welnessovernachting 'gewonnen' voor 42,50 p.p. Als je rechtstreeks bij het hotel boekt betaal je 110,- p.p. dus ik vind het wel een goede deal
Vakantieveilingen bevalt ons ook goed. Al moeten we nog wel gebruik gaan maken van de hotelovernachtingen die we geboekt hebben.

Wat wel opvalt is het soms bizarre verloop van de biedingen. Zoals bij een veiling die momenteel bezig is voor een reis naar Istanbul:

Per bieding mag je maximaal 50 euro stijgen. Maar bij deze reis is er iemand die binnen 1 minuut tijd het bod van 110 naar 360 euro brengt door 5 biedingen achter elkaar te doen.

Is dit wel zuiver op de graat?
Diegene had beter kunnen stoppen na het eerste bod, maar ja, misschien was er inderdaad sprake van aandelen...
Die mensen hopen dan dat anderen stoppen met bieden.

Dat gebeurt, dus dan hebben ze zelf hun prijs enorm verhoogd...

Domdomdomdom, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven