Gezondheid alle pijlers

Altijd koud

12-11-2007 18:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand misschien wat ideeen of advies heeft voor me. Ik heb het altijd koud. En elke winter is daardoor echt niet fijn, ik loop continu bibberend rond. Ik beweeg genoeg, ik eet genoeg (ben nu vrij dun maar ook toen ik 15 kilo meer woog was ik altijd aan het kleumen). Na mijn bevalling werd ik braaf elke dag door de kraamverzorgster getemperatuurd en die geloofde het eerst niet maar ik had standaard een temp van zo'n 35.2 (als ik net wakker was 35.4).

Nou weet ik dat veel vrouwen berucht zijn om hun ijskoude winterpootjes en dus heb ik het lang geleden maar geaccepteerd. Maaaar ik ben het zo spuugzat, warme kleren, dekens, warme douches, sloten thee, het helpt even een beetje en dan ben ik weer terug bij af. En die kou zit in mijn botten, ik ril wat af.

Is er iets voor/tegen? Heeft het zin om mijn huisarts lastig te gaan vallen? Iemand nog fijne tips uit grootmoeders tijd? Alvast bedankt!
De lichaamstemperatuur varieert bij normale gezonde mensen tussen ongeveer 37,5 (soms hoger bij inspanning) tot 35,5 graden C, of nog wel eens wat lager, vroeg in de morgen tijdens de slaap.

Toch lijkt het me ook wel erg laag. Het lijkt me verstandiger om het eens aan de huisarts voor te leggen. Ik heb begrepen dat een lage temperatuur een gevolg kan zijn van een minder goed functionerende schildklier. Een huisarts kan er vast wel meer over zeggen.
Jemig, standaard een temp van 35,2!

Nou ja, kweet niet of je er wat aan hebt, maar ik word warmer als ik regelmatig flink sport. Maar geen idee of daar je lichaamstemperatuur ook daadwerkelijk van stijgt. Als ik jou was zou ik er toch eens mee naar de huisarts gaan, denk ik.
Drank! Helpt natuurlijk ook maar even, maar zo nu en dan een slokje wodka tussendoor heeft menige Rus de winter door geholpen;)
Oeh en ik dacht ik al zo'n koukleum was.

Ik heb de thermostaat altijd op 24 graden hier op mijn kamertje inclusief dikke trui, dikke pantoffels en veel thee...

Kan je helaas verder ook geen advies geven, maar ben wel benieuwd of iemand een oplossing heeft
Hier nog een koukleum. Probeer op mijn werk een beetje leuk gekleed te gaan maar wat een ramp is dat qua kou.

Thuis voetjes op een warme kruik, 's avonds een deken om me heen en dan nog koude handen.
hier nog een,

en dan dat gezeur altijd, moet jewat gaan doen dan krijg je het vanzelf warm.

Nah voor mijn gevoel heb ik al mn energie nodig om warm te blijven, blijft niks over om iets te doen.

geen oplossing dus, hooguit wat meegevoel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dankjulliewel voor de reacties, ik denk dat ik 't maar op de wodka hou . Ik bel morgen de huisarts denk ik, kijken of zij iets weet en idd misschien maar 's die schildklier laten checken.

Op een vreemde manier troost mij de gedachte dat er meer zijn die nu verstopt onder een deken met een kruik zitten haha.
Het kan volgens mij ook aan je hypofyse liggen (een hormoonkliertje in de buurt van je hersenen). Dat regelt o.a. je interne cv. Bij mij werkt mijn hypofyse niet helemaal goed waardoor ik mezelf niet goed op temperatuur kan houden. Ik krijg er verder geen medicijnen voor (volgens mij kan dat wel maar is altijd moeilijk als het om hormonen gaat). Eigenlijk heb ik dus geen bal aan het feit dat ik weet dat m'n hypofyse niet goed werkt want er kan moeilijk iets aan gedaan worden. Maar ja, ik weet iig wél dat het daar dus door komt.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ja herkenbaar, ik ben ook een enorme kleum. Wat ik eraan doe, nou ja ten eerste natuurlijk warm kleden en ben gaan letten op voeding. Je hebt voeding die je kan laten afkoelen: bijv sinaasappels, bananen dat soort dingen. Tropische vruchten dus, (die dingen groeien in de tropen om de mensen die het heet hebben te koelen). Dus eet ipv daarvan in de winter de vruchten die in je eigen land groeien, dus appels, peren enzovoorts. Zo ook met groente. Drink ook niet teveel water, koel je ook van af. Neem af en toe en kop thee, iets met verwarmende kruiden. Doe Yoga-oefeningen, waardoor je weer gaat stromen en je spieren niet stijf worden. En een aanrader: doe enkele uren voor je naar bed gaat een elektrische deken aan. Die hoef je niet de hele nacht aan te laten staan, maar is wel lekker om in slaap te komen. En thermobedsokken, ook erg lekker. Ik kan niet slapen met koude voeten.

Nou koukleum, verder weet ik het ook niet, ben ook geen fan van de winter, van mij kan die verwarming niet hoog genoeg.
schildklierklachten , bloedarmoede ,vit. b 12 tekort......... ik zou inderdaad maar een rondje huisarts doen .

http://www.gezondheidsple...ratuur--hypothermie-.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoi!!

Klinkt bekend, ik ben ook zo'n koukleum. Mijn ochtendtemp is normaal zo'n 35.5 ongeveer. Als kind was het nog erger... Heb wel eens gehad dat de thermometer niet aansloeg! (zo'n oude met kwik). Ik heb dus ook altijd koud... verwarming aan, extra sokken aan m'n voeten, dekentje erbij, extra vest aan. Maar ik moet er niet aan denken om in de winter lang naar buiten te gaan :-S Vanochtend werd ik wakker en had ik het warm... temperatuur opgenomen, 36.9, dat is dus koorts voor mij, ben er echt ziek van... Maar ja op je werk kan je daar niet mee aankomen, dus ik ga gewoon maar wel zo.

Ze hebben vroeger wel eens wat onderzocht bij mij, maar niks gevonden. Weet niet precies hoe en wat.

Heb dus ook niet echt een oplossing voor je, maar iig wel wat begrip en steun!
Ik heb rond deze tijd bijna altijd blauw/paarse handen, in huis!
.
Ik zit 's avonds vaak met een kruik op schoot en met Sinterklaas heb ik zo'n fleecedeken gekregen met mouwen. Dus ideaal als je een boek wilt lezen of wilt computeren.

Ik heb ook een elektrisch onderdeken gekregen. IDEAAL!!! Ik had het veel eerder moeten doen. Ik stap met een glimlach mijn bed in, omdat die zo heerlijk warm is. Anders ging ik namelijk met een kruik naar bed, maar dat is niet meer nodig.
Hier nog zo'n koukleum!

Ik word er echt gek van ! Altijd maar koud.

Laatst was ik in het ziekenhuis, en verbaasde de artsen zich over mijn koude handen.

Ik heb ook heel vaak witte vingers en tenen... altijd steenkoude neus.

Ik lig iedere avond met kruik in bed. Ik heb ooit eens gehoord dat zon electrische deken niet goed is, omdat je lichaam dan helemaal geen moeite meer doet om jezelf op te warmen?? Dus heb dat (nog) niet in huis.

Zo'n deken met mouwen lijkt mij ook wel wat trouwens!

En O wat houd ik van de douche of van een warm bad.. heerlijk
quote:[message=5290831,noline]horizon82 schreef op 21 Ik heb ook heel vaak witte vingers en tenen... altijd steenkoude neus.

Hebben ze het met jou weleens over het fenomeen van Raynaud gehad.

Ik heb dat maar met Gingo Bolobatabletten is het veel beter uit te houden.

Ik moet er zelf voor zorgen dat ik geen koude voeten krijg dan is de rest ook wel redelijk warm te houden.

@ TO en de reste: als je zo'n last van de kou heb ist misschien handig om er toch eens mee naar je HA te gaan. (en niet af laten schepen met 'tja tis nu koud buiten')
Hoi Hoi,

Hier nog zon koukleum.

Ik heb het ook altijd koud wanneer anderen het lekker warm hebben. Ik word er zo zat van soms dat ik ook naar de huisarts wil gaan. Helaas vind mijn moeder dit niet nodig omdat ze vind dat veel vrouwen het koud hebben dus dat het normaal is.

Daar doe ik het dan mee.

Wat vinden jullie?

Toch maar naar de huisarts gaan?

Liefs
Ik heb even dit topic vanonder het stof vandaan gehaald omdat ik er ook zo'n last van heb. Ik heb het bijna altijd koud!

Koude handen, koude voeten, koude neus, brrr. Ik zit hier met 21 graden, twee truitjes over elkaar heen en een dikke sjaal om mezelf warm te houden en heb kippenvel. De kou lijkt op te trekken vanuit mijn botten. Ik heb dit nu al een paar jaar en ben al bij de huisarts geweest, niets afwijkends gevonden.

Ik zie zo op tegen de aankomende winter, de afgelopen winter heb ik het non-stop koud gehad. Het enige wat helpt is warme douches, warme baden en naar de sauna. Maar ik denk niet dat ik me non stop in de badkamer of sauna kan gaan verstoppen voor de rest van de winter.

Wie heeft er tips, wie heeft er een verklaring, wie herkent het? Alles is welkom.
Ben ook 'n koukleum, maar stook m'n huis gewoon lekker warm. 21 Graden vind ik veel te koud, mag gerust 22-23 zijn voor 'n behaaglijk gevoel.
quote:elninjoo schreef op 30 september 2010 @ 15:14:

Ben ook 'n koukleum, maar stook m'n huis gewoon lekker warm. 21 Graden vind ik veel te koud, mag gerust 22-23 zijn voor 'n behaaglijk gevoel.

's avonds gooi ik hem wel altijd omhoog tot zeker 22 graden. Maar dan gebeurd er vaak dit: ik zit alsnog onder een dekentje (want ik blijf het koud hebben) en vriendlief zit in zijn korte broek en singlet aan omdat hij het bloedheet heeft.

De kou zit dus echt in mij, zeg maar. Mijn kinderen hebben het ook nooit koud in huis maar klagen wel over mijn koude handen als ik ze aanraak. Ik ben gewoon een wandelende vrieskist!
Heel herkenbaar

kachel hier altijd op 23 à 24 Gr.

Vriend schelden haha die geeft het toch al gauw warm

ben bij de huisarts geweest, bloeddruk goed

meer kunnen ze niet

biobiloba helpt wel iets
Sinds mijn bloeddruk wat hoger is heb ik et wel minder koud.

was eerst 100/70 nu 120/80. Veel zoethout-thee drinken, beetje meer zout over het eten en dropjes snoepen.

En ginkgo biloba slikken als het kouder wordt.

En het helpt bij mij ook wel als ik het niet koud krijg nadat ik uit bed kom. Ik heb dus nep-uggs (alleen voor binnen!!) en buiten vaak beenwarmers om (onder mijn broek) warme sokken en katoenen inlegzooltjes.
Ik had het ook altijd koud, ook lage bloeddruk en vrij dun.Of dat er wat mee te maken heeft? Jullie vinden het misschien een radicale oplossing maar voor mij was het reden nr 1 om in de tropen te gaan wonen.

Kou maakte me altijd chagrijnig en kramperig, m'n armen vasthouden en m'n kleren instoppen..altijd een sjaal om mijn nek, no more. En als iedereen hier klaagt dat het niet te harden is vindt ik het juist lekker :O)
Geen tips, herken het wel! Dacht er tijdje geleden aan om ook zo'n topic te openen.

Ik zit standaard elke winter met een t-shirt met lange mouwen, een wollen trui en daaroverheen nog een lekkere dikke trui met capuchon aan, en heb het dan nog koud!! Ik baal er ook heel erg van. En ik ben ook niet heel dun, sterker nog; ik heb wel wat vet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven