Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beter geslapen vannacht gelukkig. Hoesten Oudste is verbeterd, dus we laten feestje morgen gewoon doorgaan. Boos op man omdat die altijd maar durft ziek te zijn en ik nooit (grom. mijn eigen schuld natuurlijk).

Verder gebeuren er hele rare dingen op werk. Kan er verder niet op ingaan, maar de collega's worden er niet leuker op.

Pammie, was het een snoezige of een lekkere boterham? En Sok, nog aangekomen?
Fijn Nitro, dat hij opknapt. En met wat meer slaap ziet de wereld er heel anders uit.

Naar dat de sfeer zo verandert op je werk. Toen ze bij ons gingen reorganiseren kregen we het nieuws en meteen daarna het gesprek over wat er met jou ging gebeuren. Heel naar maar je weet wel meteen waar je aan toe bent. Dat scheelt een hele hoop stress en gekonkel.

De boterham was lekker, Mannie kan prima boterhammen smeren.

Ik lig op de bank, ben echt heel moe dus ik trakteer mezelf op een uurtje lammen.

Werkster is net geweest, ik ben blij! Ze vroeg of het goed is als ze ook eens de koelkast en de keukenkastjes doet en of ik soms wil dat ze strijkt. Nee, dat vinden wij goed!

Mannie is spelen bij een meisje uit zijn klas. Zij is verliefd op 3 jongetjes en had ze nu ook alledrie tegelijk uitgenodigd Mini werd gebeld door klasgenootje om te spelen en zij is nu ook weg. Ik ga beslag maken, vanavond bak ik pannenkoeken. Voor Pamman en mij leuk ik ze op met een spinazie/paddenstoelen/portsalutprutje.
We zijn al bij de kinderarts geweest, we kunnen nog alle kanten op met de zindelijkheids- en blaasontstekingsproblemen, ze gaan nog een keer een blaasecho doen, voor en na het plassen, we moeten een poep en plas dagboek bij houden, en we worden doorgestuurd naar een pedagogisch medewerker en daarnaast wil Limoen nooit goed op de wc gaan zitten, ze weigert een opstapje te gebruiken en blijkbaar kun je dan niet goed uit plassen. Nou ja, wordt vervolgd, dus.

Wij aten ook pannenkoeken, ik had te veel melk die op moest.

En ik heb de tuin geharkt, een hersttafel met de kinderen gemaakt, dooie planten verwijderd, een paar nieuwe plantjes erin.

Fijn Pammie, dat werkster weer terug is, ze klinkt als een werkster uit duizenden.

Ik doe mijn koelkast nu maar een keer zelf, het moet al een paar weken maar heb steeds geen zin/tijd.

Nitro fijn dat het beter gaat met oudste en dat feestje door kan gaan.
meurning!

hier wacht een ontbijtej van croissanten, sap uit fles, eitje, dus ik haak af; koffie voor jullie
Oudste gaat wel beter, maar jongste heeft het hoesten en een beetje koorts overgenomen. We laten het nu toch maar doorgaan, het feestje, twijfelde of je het kom maken met een virus in huis, maar dat kunnen ze ook op kdv oplopen.

Citro, beetje jammer dat het toch zoveel extra "gedoe" gaat opleveren met Limoen's zindelijkheidsproblemen, ook een belasting voor jullie. Je hoopt toch dat dit soort dingen vanzelf gaat. Hopen dat jullie er snel uitkomen.

Even verder met kinderen vermaken.
Veel plezier Nitro.

Wij gaan naar zwager, hij gaat ons skiles geven en daarna gaan we daar eten. Zwemles en hockeytraining hebben we net achter de rug. De hele dag onder de pannen dus.

Gisteravond ben ik bij Mini in slaap gevallen, om 12 uur in eigen bed gekropen en pas om 7 uur weer wakker. Ik had het even nodig denk ik.

Fijne dag allemaal.
Zo, kinderpartijtje overleefd. Gelukkig zijn alle 6 heksen en 2 tovenaars geslaagd voor hun examen "Magie 1" en zijn ze enthousiast weer met tovenstaffen, zelfgemaakte spinnen en diploma naar huis gestuiterd. En nu stuiter ik zelf in geloof ik. Ik was vandaag niet al te fit en ben de dag voornamelijk op adrenaline doorgekomen, maar het feest was geloof ik wel groot succes (de eerste stond net al weer voor de deur omdat ze haar toverstaf had laten liggen).
Hoe was het bij jou Nitrogen? Jij had het vast drukker dan ik (ik had maar 2 jongetjes). Overigens ligt het hele spul nu al bijna op bed (A-man leest nog even Pinkeltje voor, kennen jullie dat nog? Dat irritante mannetje is hier een megasucces). Iedereen was aardig moe.
Hier ook wel eens pinkeltje Maar meestal Dikkie Dik, voor mini. De andere 2 lezen zelf al in bed.

Fijn dat feestje geslaagd was Anky. Dapper om het zelf te doen trouwens. Ik heb 1 keer een feestje thuis gehad, was meteen de laatste keer. Nu zitten we heel snobistisch met koffie aan een tafeltje terwijl het spul ofwel zichzelf vermaakt, of wordt vermaakt (door derden uiteraard).
Ik vond Pinkeltje leuk, net als Wiplala. Maar voorlezen doen wij iedere avond uit andere boekjes van de bieb. Meestal lees ik er eentje en Mini eentje.

Kindertjes waren er klaar mee vanavond. Ze hadden goed hun best gedaan met skiën, toen nog voetballen in megatuin van oom en ze hadden natuurlijk al gezwommen/gehockeyd

Ik heb ook 1 keer een partijtje thuis gehad. Met Mannie gaan we nu naar de speeltuin. Met Mini zijn we al 2 jaar buitenshuis (keertje zwembad, keertje recreatiegebied). Ik vind het heerlijk. Dat je thuiskomt en je huis is nog heel Ik snap trouwens niet zo goed wat iedereen altijd heeft over feestjes met jongetjes maar Mini heeft ook altijd veel jongetjes en dat gaat prima. Vind het niet vermoeiender dan een stel meiden.
Ik heb 1 keer een feestje gehad thuis met alleen maar jongetjes. Dat was een testosteronfeest van jewelste Misschien had jij rustige jongetjes Pammie. Of zorgden de meiden voor de rust in de tent. Hoe dan ook, ik vond het heel heavy, en ik doe de partijtjes van mijn jongens dus altijd buitenshuis.
Creatief feestje hoor Anky. Zie best wel op tegen eerste kinderfeestje hier, maar goed, we kunnen er nog even over nadenken.

Man is al een paar dagen niet fit, die lag veel op de bank vandaag, en het was ook niet echt weer om naar buiten te gaan, dus beetje duf dagje, vanmiddag met zijn allen film gekeken, en verder boodschappen en was enzo.

Best een gedoe trouwens, met dat poep- en plas dagboek, moet (sorry voor de onsmakelijke details trouwens) zelfs de ml. plas en de vorm van de poep noteren.

Pinkeltje, oh ja, die boeken liggen vast nog ergens bij mijn ouders op zolder, maar kan me van de verhalen niet veel meer herinneren. Mijn ouders bewaren alles, dus er zal ongetwijfeld ook nog een hele collectie barbies' ook liggen, zal eens vragen want dat vindt Limoen vast leuk. Ze hebben ook nog een boomhuis bewaard waar ik vroeger veel mee speelde, zag dat dat ding nog steeds bestaat en nu 80 euro kost Da's belachelijk veel, voor wat het voorstelt. Limoen en Mandarijn spelen er trouwens net zo graag mee.

Hoe was het feestjebij jullie Nitro?

Had eind van de middag opeens knallende hoofdpijn, dus ik heb eerst een tijd op de bank gelegen toen ze in bed lagen, ben net weer ontwaakt, en na een paracetamol gaat het wel weer gelukkig.
Hé Remma!

De combinatie jongetjes + feest zorgt hier ook wel voor heel veel testosteron. Nu hadden we 2 jongens in Da House en dat ging prima (SIen heeft het niet zo op jongens, maar dit jongetje vindt ze erg lief omdat hij vrij rustig is).

Thuis organiseren was wel een hoop gedoe (eigenlijk ben ik gewoon gek bedenk ik me dan regelmatig in de dagen vooraf), maar het was ook wel leuk om te doen en de kinderen vonden het reuzespannend en leuk.

Grootste succes was het knutselen van een simpele toverstaf en een spin (vonden zelfs de jongens enorm leuk), dus misschien nog een ideetje Citronella. Eigenlijk wou ik een speurtocht buiten doen met schatkist opgraven, maar daarvoor was het echt te slecht weer, dus gisteren maar snel een binnenprogramma bedacht.

Nu dadelijk nog zwemmen en dan de rest van de dag lekker niets meer. Ik heb nieuwe DVDs gescored, dus de kinderen mogen lekker een filmpje kijken vanmiddag (Ik heb Maja de Bij en Niels Holgersson, dus jeugdsentiment).

Oh, en kinderen die zelf lezen lijkt me heerlijk! Nog even en dan is Sien zo ver (en ze heeft al beloofd dat ze dan Ot en Maby gaat voorlezen ).
Pff, wat een gedoe trouwens Citronella, met dat poep- en plasdagboek. Hoe lang moet dat dan? Ik kan me voorstellen dat ze de informatie willen hebben, maar jullie zijn er maar mooi druk mee. Wel fijn dat er nu een keer goed naar gekeken wordt!
Goedemorgen.

Hoe is het nu met je hoofdpijn Citro?

Maja de Bij en NIls Holgerson zijn leueueueuk. Keek ik vroeger zelf ook

Ik ga vanmiddag winkelen, heb nocht aan koop Heb mooie uggs gezien, met sleehak, alleen het prijskaartje was niet zo mooi (260 euro )
bloody hell, Remma, dúúr! heb je ze gekocht? enne 'nocht aan koop'? Als in 'koopzin'?

en wat een kinderactiviteiten, Anky: leuk hoor! die toverstaf en spin ga ik onthouden: dat kan ik zelfs!

Gedoe hoor, Citro, dat van dat plas- en poepdagboek, maar wel goed dat ze het iig serieus nemen en jullie geholpen worden. even doorbijten, denk ik dan maar? sterkte iig

hier de usual uitslaaprituelen (van mij dan welteverstaan ) en ik kreeg ook nog een boterham op bed van Poek, zelf gesmeerd. Lief he?
Oooo, lieieief, ontbijt op bed

En idd koopzin. Maar ga vanmiddag pas en nee, ik denk niet dat ik ze koop, want veuls te veul geld. Helaas, leider.
Hallootjes!

Citro, wat een gedoe, dat dagboek. Domme vraag misschien maar hoe meet je de ml?

Remma, da's wel duur, ¤260. Daar kun je heel véél dingen van kopen om je koopzin te bevredigen

Wij hebben lekker geslapen, beetje jammer dat Mannie al om kwart voor 6 wakker was. Mini heeft van 7 tot 9 op haar kamer zitten spelen en vooral heel veel zitten zingen, zo lief

Net ontbeten, Pamman Wiit met de kinderen en ik ga even stofzuigen boven. Vanmiddag komen vrienden op de borrel, gezellig!
De vriendjes van Mini zou ik stuk voor stuk adopteren Maar we hebben hier altijd veel jongetjes over de vloer en ik vind ze nooit heel druk. Dus of mijn kinderen spelen niet met drukke jongetjes of ik vind jongetjes niet zo snel druk
Druk als in schreeuwen, springen, mekaar duwen, elkaar achterna zitten (als in: rennend door t huis), constant op elkaar/over elkaar rollen Die drukheid mot ik niet in mijn huis.

Jongetjes die samen autootjes spelen, onder toettoet geroep, of iets in die trant, speelt hier ook gewoon na schooltijd. Maar das, gelukkig, heel wat anders dan 8 teststosteronnetjes bij elkaar op een partijtje
Oke, leest dit goed: Remman vindt dat ik ze gewoon moet kopen, als ik die laarzen mooi vind. En dat hij daarvoor ook best een bijdrage wil leveren
ik ben benieuwd Remma, plak je straks een plaatje?

de hoofdpijn is nog niet over, ik neem zo maar weer een paracetamolletje want we krijgen straks bezoek en we gaan nog de deur uit..

is het bij jullie ook zulk heerlijk weer? ik stel me in op herfst maar het voelt gewoon zomers, maar gauw iets luchtigers aangetrokken

knutselen zal het hier ook wel goed doen op een partijtje, maar ik denk dat er hier meer iets prinsesachtigs geknutseld moet worden

ik moet het opvangen in een bakje pammie, en dan in een maatbeker, maar ik heb 1 bakje opgeofferd en daar streepjes in gezet met watervaste stift bij iedere 100 ml, dus ik gok een beetje

ik moet gauw weer verder, we moeten nog een boterham eten, later
Grijp meteen je kans Remma!!

Balen van die stomme hoofdpijn Citronella.

En inderdaad, wat een heerlijk weer. Maby ligt nu even op bed (kind was helemaal op na een week Kindergarten en feestje gisteren) en dan ga ik vanmiddag denk ik maar naar de speeltuin. Vanmorgen al met Ot en Maby kastanjes gezocht, was ook leuk.

Oh, en nu moet ik op de trampoline...

Pammie toch, zuigen als er weer een werkster komt. Niet doen hoor!
Feestje was voor de kinderen wel geslaagd geloof ik, maar we hebben wel plechtig een eed afgelegd dat we het dus NIET meer thuis gaan doen. 6 jongens en twee meisjes (waarvan een "erger" dan de jongens), een neurotische man, het was geen goede combi. En we gingen met 37.7 (jongste) weg, die stortte tijdens de speurtocht in met wat achteraf bleek 40 graden koorts en toen was de rest van dat feest natuurlijk wel erg stressen voor ons. En voor oudste die moest huilen omdat de gasten een paar dingen van hem sloopten. Ik vond die kinderfeesten elders altijd erg snobistisch, maar hel, dit doe ik mezelf niet nog een keer aan. Ben ook duidelijk geen kindermens als het niet om mijn eigen kroost gaat. Een enkel vriendje op visite vind ik nog wel leuk voor de kinderen, maar alles wat daarboven zit vind ik erg irritant.

Jongste is nu heel zielig, nog steeds 39.6 en vreselijke hoest. Hij weigert alles wat hij moet slikken (bv. paracetamol sap), ook al zwaai ik met snoepjes en dreig ik met zetpillen. Zal ook wel een ding van kleuterpubertijd zijn, maar het is wel zielig voor ons allemaal. Hopelijk moet hij niet aan de AB, ik zou niet weten hoe dat moest. Sok, bestaat er een zetpil-AB?

Zo, ik ga even checken bij de ziekenboeg. Schoonmoeder kan gelukkig komen, mijn moeder kan maandag/dinsdag nooit meer invallen ivm oppassen bij zus. Op het werk is het echt niet leuk, de mensen gaan intrigant doen en aan elkaars stoelen zagen. Ik blijf nu liever even niet thuis als het kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven