Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
heb zojuist een buikfoto gezet op hyves....
@helena: gefeliciteerd met het goede nieuws! Geniet ervan!
De muur is eindelijk klaar.....

En nu hebben wij dus ook een babykamer. Morgen de muur nog gaan stucadoren maar daar had ik vandaag geen puf meer voor.

Om het te vieren hebben zoonlief en ik maar 2 rompertjes gevonden. Niek vond het maar rare dingen haha, hoe kan je nou een hemd en een onderbroek aan elkaar hebben?! Maar wat ieniminie zeg. En wat een verschil van maten eigenlijk. De rompertjes zijn echt voor een mini baby en de winterjas die we gekocht hebben (ook maat 50) is echt al heel groot. Niek dacht dat het voor hem was en kreeg hem nog aan ook. Natuurlijk met korte mouwen en het leek meer op een bolero maar toch....haha

Vanavond lekker een relax avondje. Beker thee, kaarsjes aan en lekker tv kijken......
@helena: wat fijn zeg, dat de cystes helemaal weg zijn. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er toch bezorgd over was. Wat heerlijk zeg, ga jij maar lekker genieten!

@mamamuis: jij kan zo heerlijk beeldend schrijven, ik zie je helemaal zitten met je theetje en een kaarsje! Hopelijk heb je ervan genoten, dat mag wel na al dat harde werken!

Ik ben vanavond wezen zingen bij mijn koor. Soms vind ik het wat lastig op te brengen na een lange dag werken, maar het is ook weer zo leuk, lastig dat soort afwegingen. In november hebben we nog een concert, waar ik graag aan mee wil doen. Daarna stop ik in ieder geval wel even voorlopig!

Ik ga over 2 weken trouwens naar Symfonica in Rosso: Sting! We hadden de kaartjes al gekocht voordat ik wist dat ik zwanger was, ik ben benieuwd hoe het gaat zijn. In mijn boek over zwangerschap staat dat het eigenlijk niet zo fijn is voor het kindje die harde geluiden, maar het zal toch niet echt kwaad kunnen? Gelukkig hebben we wel zitplaatsen! Nu dus nog een rode positie outfit! Ik heb wel een rode jurk, dus ik denk dat dat het wordt!

en nu lekker slapen, want morgen is weer een werkdag!
Ik kan het niet voor me houden terwijl mijn ouders en schoonmoeder het pas vanavond te horen krijgen...

Mijn vriend heeft me gisteren ten huwelijk gevraagd en ik heb natuurlijk JA gezegd!

met een hele mooie ring kwam het er gisteren stotterend uit en ik ben helemaal gelukkig! Straks 2 prachtige dochters en nu verloofd, ik voel me een rijk mens!!
O, helena: wat een goed nieuws! Wat zul jij vandaag genieten!

mamamuis: wat knap dat de muur staat. dikke pluim voor jou! En vandaag stuccen! Petje af! Echt super super super!

Wat lief dat je zoontje overal zijn mening en ideeen over heeft, het wordt vast een leuke grote broer.

Teepje: gewoon gaan! En leuk in een rode jurk. Volgens mij valt het hard mee met de geluidsoverlast daarbinnen, die kleintjes zitten echt nog diep onder water.

Die afwegingen wat je s avonds nog wel of niet meer gaat doen herken ik wel. Ik ben nu gestopt met naailes omdat het mij te veel energie kostte om er naar toe te gaan. Daarnaast naaide ik constant fout dus werd ik er niet vrolijker van.

Maar met een mooi concert voor de boeg kan ik me voorstellen dat je nog even doorgaat.

Gisteren dus per direct 50% gaan werken. Moest eerder naar huis. Vanmorgen was man vrij, had ik hem gevraagd. Dus ik heb uitgeslapen. Daarna samen wat huishoudelijke klusjes gedaan en een kast en een stoel gekocht bij de ikea.

Man heeft zoontje naar de oppas gebracht en ik ga over een uurtje nog naar mijn werk.

Ben toch weer doodmoe. Lijkt dat het nog wel erger kan worden nu ik eraan toe ga geven.

Fijn weekend allemaal.
Wauw moontje wat leuk! Gefeliciteerd!!!
@moontje: wat leuk zeg, gefeliciteerd! Mijn man en ik zijn dit jaar ook getrouwd, het was een mooie dag! Ook al verandert er in de praktijk niet veel, ik ben gewoon wel heel blij dat we dat heel bewust zo naar elkaar hebben uitgesproken en heel trots om zijn vrouw te zijn!

@floortje: goed hoor dat je er nu een beetje aan gaat toegeven, het is ook niet niks allemaal. Heel herkenbaar dat je je dan eerst meer moe gaat voelen, maar hopelijk trekt dat door de extra rust weer bij!

Vannacht heb ik echt superslecht geslapen! Wel balen hoor, het is de laatste tijd echt een beetje afzien. Ik wordt dan gesloopt wakker, en kan me dan al verheugen op het moment dat ik 's avonds weer terug mijn bed in kan storten! Mijn man is vandaag thuis, en dat vind ik dan ook altijd extra ongezellig. Ik ga straks lekker op tijd naar huis, uur of 5, en dan lekker naar mijn mannetje! Hopelijk val ik beter in slaap als ik een relaxte avond heb vanavond, meestal is dat beter dan allemaal inspannende dingen enzo.

Nu dus nog 'even' drie uurtjes werken...
@moontje......wat leuk, gefeliciteerd! Wij zijn vorig jaar getrouwd. Er veranderd inderdaad niet veel maar ik vond het vooral heel leuk om zijn achternaam te gebruiken. Hij een Niek hadden dezelfde achternaam en ik 'hing' er voor mijn gevoel een beetje bij. Nu voel ik me meer een gezin.

@floortje.....goed dat je minder bent gaan werken. Geef het ook gewoon de tijd om weer bij te komen.

@teepje.....ik denk dat het qua geluid wel meevalt. Hooguit wat meer geschop maar die kleintjes houden er echt niks aan over hoor.

Hier een beetje een dipdagje. Ben eigenlijk wel een beetje klaar met zwanger zijn. Ben superblij met deze beeb hoor, maar ik voel me een beetje opstandig. Heb ineens zin in filet american en om vanavond lekker aan de wijn te gaan (terwijl ik bijna nooit drink haha). Heb zin om ook weer een baan te hebben maar dat valt nu niet mee om te vinden. Maak me zorgen dat ik straks geen baan meer vind, heb na mijn verlof nog 3 maanden WW en dan niks meer. Doordat ik niet aan de pil ben valt mijn haar ook uit en ik voel me gewoon alles behalve mooi.....

Heb zin om af te gaan vallen en te zorgen dat ik me weer prettiger ga voelen. Moet mezelf dus gewoon maar even een schop onder mijn kont gaan geven....
@Moontje: Gefeliciteerd meid! Wat goed dat jouw man er zelf aan denkt, zie ik die van mij nog niet doen. Hahaha! Vriendinnetje van me is ook net ten huwelijk gevraagd, maar het lijkt wel of hij er niet eens aan denkt dat dit ook nog ' hoort' ! :-)

@mamamuis: hier ook een beetje een baaldag hoor: heb vandaag voor het eerst dat ik mijn buik enorm in de weg vind zitten. Ik kan verdorie niet eens meer normaal uit de auto stappen!
@mamamuis: goed zo! Goede voornemens zijn heel goed! Kan je straks trots op jezelf zijn!

@ moontje: Gefeliciteerd!!

@werken: ik heb gelukkig een heel flexibele werkgever. Als het werken niet meer lukt, mag ik minder werken. Misschien dat het daarom wel komt dat ik nog zoveel werk. Ik ben wel moe hoor als ik de dag gewerkt heb, maar gelukkig wordt het huishouden voor me gedaan...

Alleen dat kamertje.... alles moet nog gebeuren. Wel al best wat spullen gekocht en besteld, maar alles moet nog dus. Even zin maken!
He meiden schaam me dood, Lees steeds wel mee maar zo weinig tijd op iets te schrijven.

Maar goed hier ben ik weer even.

Iedereen nog druk met het kamertje. Wij gaan dit weekend eindelijk schilderen. Eind oktober komen de meubeltjes. Heb er zo'n zin in.

Helena, wat fijn meid, wat zal er een last van je afvallen. Nu echt gaan genieten he!

Moontje, gefeliciteerd! Wat super leuk! Kan me voorstellen dat je onwijs gelukkig bent nu.

Floortje, minder gaan werken. Goed zo! Fijn ook dat dat kan op je werk. Goed aan jezelf denken he.

Mamamuis, kamertje schiet dus al lekker op. Foto's op Hyves zetten hoor!

Hier gaat het allemaal wel goed. Af en toe wat buikpijn als ik te druk ben. Zoals bijvoorbeeld vandaag. De vrijdagen zijn bij ons op het werk echt gekkenhuis. Al aan mijn baas gevraagd of hij er rekening mee wil houden maar vanmorgen deed hij dat dus totaal niet. Baalde er echt zo van. Maar goed hij helpt zichzelf ermee. Wil graag fulltime door blijven werken maar als het niet meer gaat heeft hij pech....niet ik.

Ga nu nog heel even wat doen op mijn werk en dan lekker naar huis.
Hee, Moontje: proficiat! Ik ben morgen één jaar getrouwd. We hadden al plannen zwanger te worden begin 2009 toen ik op Valentijnsdag ten huwelijk werd gevraagd. Het feit dat ik toch echt een kindje wilde schudde mijn vriend wakker: eerst even ouderwets trouwen. Dus pas vanaf 2 oktober vorig jaar weer zwanger proberen te worden. En de bruiloft was super. En inderdaad: dezelfde achternaam is achteraf toch wel prettig, als we straks een echt gezinnetje vormen. Eerst wilde ik nog mijn eigen achternaam houden...

Fysio: vanmiddag weer geweest en oefeningen mee gekregen. Ik draag naar voren en dan ook echt voor mijn bekken (heb een heel holle rug). Ik moet nu proberen mijn kindje ín mijn bekken te dragen, door mijn bekken te kantelen en meer in mijn bovenbenen te gaan 'hangen' in plaats van in mijn banden en rug. Is wel even moeilijk (en pittig voor mijn bovenbeenspieren). En nadeel: mijn buik is dan ineens een stuk kleiner!!! Scheelt echt veel, de ene of de andere houding!
@moontje, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Heb er nu inmiddels 10 jaar op zitten, dus go girl
Wat een leuke nieuwtjes allemaal. Huwelijken, goede echofoto's, fijn!

Interessant om te lezen over de kleertjes. Ik zit daarmee ook een beetje te sukkelen. Heb bergen maat 62/68 maar veel minder maat 50 en maat 56.

Vandaag 9 curverbakken bij Blokker gekocht (3 voor een 10tje) en alles gesorteerd, heerlijk gevoel. Haring bij de visboer aan een statafel gegeten. Haha voelde mij bekeken in het winkelcentrum. Ze zullen wel denken 'die zwangere vrouw neemt het er lekker van bij de visboer!'

Wij zijn de papieren van de erkenning bij het gemeentehuis kwijt, handig.. Of misschien toch trouwen haha. Maar nee, ik ben de tegenligger, weet ook niet wat het is..

@Floortje_7, leuk dat je morgen ook komt!
Help, ik kreeg gisteren van mijn zorgverzekering het kraampakket toegestuurd! Wel een beetje vroeg vond ik, om al geconfronteerd te worden met al dat verband, die enorme pampers en ga zo maar verder! Horror!
@teepje......het ergste is nog dat je het nog nodig hebt ook. Ik weet nog hoe manlief en ik smakelijk hebben gelachen toen wij hem binnen kregen bij Niek. Ik had gezworen dat ik het nóóit ging gebruiken maar wat was ik blij dat ik ze had haha.

@mickey......gefeliciteerd met jullie 1 jarig jubileum!!!

Vandaag heerlijk uitgeslapen. Niek was al om 6 uur wakker en manlief is heel zachtjes met hem naar onder gegaan terwijl hij zelf elke dag al om 4.30 op moet staan....het is toch zo'n schat.

Zometeen gaan we de laatste dingen kopen, box, boxkleden, badje en standaard. Dan moeten we geloof ik alleen nog kruiken en dan hebben we alle basisdingen wel in huis.

Een badkamercommode hadden we nog van Niek en die gaat deze keer ook weer gebruikt worden. Ideaal!
Hoi allemaal!

Bedankt voor al jullie felicitaties!

Ik maak me alleen nogal zorgen..Ik ben heel voorzichtig in mijn zwangerschap met de dingen die ik eet/drink. Maar nu hebben we donderdag tijdens de verloving voor t idee, ik zal zeggen drie kleine nipjes van een glaasje champagne gedronken en nu voel ik de baby al 2 dagen amper..

Ik heb nog geen kwart glaasje gehad, puur voor t idee, maar maak me nu toch zorgen, terwijl mijn vorige vk zei dat t geen kwaad kon af en toe. Ik voel me zo schuldig..Of kan de baby een aantal dagen wat rustiger zijn, misschien ivm een groeispurt of zo? Ik heb vannacht een uur wakker gelegen met m'n handen op mn buik, maar niks....Vanmorgen heel licht en daarna niet, pff! Ik ben een beetje ongerust.
@moontje.....volgens mij hebben onze beebjes gewoon een rustig weekend. Mijn buik is ook al de hele dag heel rustig. En ik zou me geen zorgen maken. Alcohol is natuurlijk niet goed maar een paar slokjes kan heus geen kwaad. Mijn nichtje heeft tijdens haar zwangerschap een paar keer veel meer dan dat gedronken en die heeft ook een gezonde zoon gekregen. Dus geen zorgen maken. Morgen word je vast weer wakker geschopt haha
-
mijn kindje is ook superrustig dit weekeinde, en ik maak mezelf toch heel ongerust, loop de hele tijd met mijn ziel onder mijn arm. Gisteren heb ik echt de hele dag bijna niets gevoeld, op soms heel vage bewegingen na, waar ik direct daarna weer aan ging twijfelen. Tja, als je dan in je boek leest, is dat op zich niet iets waar je je direct zorgen om moet maken, maarja het houdt me toch steeds bezig! Ik overweeg om alsnog een angelsound te gaan kopen vandaag.... anders moet ik misschien toch de verloskundige bellen, maar op een of andere manier vind ik dat weer een stap te ver in het weekeinde, stom he?
Helena, wat een opluchting dat de cystes helemaal weg zijn! Nu kun je weer onbezorgder gaan genieten.

Littlegreen, heb jij nog controle van de cystes gehad?

Moontje, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Weten jullie al hoe je het wilt gaan doen en wanneer enzo?

Teepje, ik heb mijn kraampakket ook al een paar weken in huis, en ik schrok ook wel een beetje van die enorme verbanden, ha ha!! Verder begrijp ik niet zo goed waarom er wondcompressen etc in zitten: hoezo wond, ik wil geen wond

Lichtelijk, ik ben het zo met je eens wat betreft de alcohol. Als je iets drinkt, rookt etc tijdens de zwangerschap moet je daar je verantwoordelijkheid voor nemen en niet denken: 1 glaasje/slokje/trekje kan geen kwaad. Ik ken iemand die stevig heeft doorgerookt tijdens haar zwangerschap en zij beweerde dat het allemaal zo erg niet was omdat alcohol drinken nog erger zou zijn en de vk haar had geadviseerd niet te stoppen omdat dat nog meer stress zou opleveren. Dat geloof ik gewoon niet. Neem je verantwoordelijkheid en sta achter je beslissing.

Ik wil hiermee helemaal niet moraliserend overkomen oid, want ik doe het zelf ook niet perfect.Ik gebruik medicatie waardoor mijn kind wat suf en rillerig kan zijn de eerste dagen na de bevalling, maar het hoeft niet. Mocht het wel zo zijn, dan kan ik daar mee leven en ik weet dat mijn kindje daar uiteindelijk niets aan overhoudt.

@iedereen die zich ongerust maakt over rustige kindjes: ook zo herkenbaar! Ik heb er ook dagen bij dat uk rustiger is en maak me soms zo'n zorgen dat ik het ziekenhuis wil bellen, maar dat vind ik dan inderdaad ook weer overdreven. Ik heb het vrijdag nog nagevraagd aan de gynaecoloog en zij zei dat het volkomen normaal was zo pakweg tussen 20-28 weken om de baby een paar dagen minder te voelen. Hij is nog vrij klein en zijn bewegingen zijn nog niet altijd heel sterk. Ook kan hij bv tegen de placenta aanliggen waardoor je de schopjes minder voelt. Don't worry meiden, je voelt de baby vanzelf weer!!
@alcohol.....ik bedoelde het niet als een soort van vrijbrief dat je onbeperkt moet gaan drinken. Ik drink zelf helemaal niet en ook met roken ben ik gestopt. Maar ze heeft een paar slokjes gedronken en maakt zich nu zorgen. Dan kan ik alle risico's en gevaren gaan opnoemen of haar gerust stellen. Ik denk persoonlijk dat een paar nipjes geen schade aan zal richten, maar ik heb nergens gezegd dat je gewoon moet gaan zuipen tijdens je zwangerschap......maar goed dat is mijn mening en iedereen moet lekker doen waar ze zin in hebben......
Ik weet dat t niet goed is in ieder geval, maar iedereen in mijn omgeving vind mij juist weer overdreven! Alcohol drinken/roken doe ik allemaal niet, alleen nu we ons hadden verloofd wilde mijn vriend graag toosten en ik heb echt amper iets binnen gekregen..Toch is t nu zo toevallig dat de baby niet schopt, nog steeds weinig dus..

Bij mijn eerste dochter wist ik bijv niet dat je niet te veel leverworst mocht eten en toen was ik er zowat aan verslaafd, t is dat ik t nu toevallig had gelezen.

Ik praat t niet goed, maar met mijn verstand vind ik dat er door sommige best overdreven word gereageerd en ik doe daar zelf ook aan mee, omdaat ik t beste wil voor mijn baby.

Maar als ik zie hoeveel pagina's met adviezen over wat je wel en niet mag eten/drinken als je zwanger bent vraag ik me af of dat niet allemaal veel te ver gaat. Hoe konden ze dan jaren geleden, toen ze nog niet zoveel wisten gezonde kinderen baren?
Nu druk ik me misschien hier een beetje ongelukkig uit, zo bedoel ik het niet..

maar ik ben zo zat van het zorgen maken sinds ik de 'verboden bladzijden' heb gelezen.

Dan lees ik dat je handschoenen aanmoet in de tuin, wat ik in het begin niet heb gedaan bij het onkruid wieden, nou daar ga je al..Aai ik samen met mijn dochter een poes, heb ik al t gevoel dat ik met besmette handen loop. Ik was de groente zo'n 86x voor t koken en ik probeer ook nog eens op mijn linkerzij te slapen ivm een goede doorbloeding, mn dochter die te hard op mn schoot komt zitten, de monchou taart van mijn ouders etc etc..Nu ben ik nog niet eens op de helft..pff volgens mij is dit gewoon niet gezond meer! Het ging mijn eerste zwangerschap toch ook goed zonder een heel boekwerk door te nemen??

Dit soort dingen hoor ik trouwens ook niet van de vk, behalve het roken en drinken dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven