Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
Klussertje, mijn ex is ook geen kwaaie hoor. Hij is alleen geen prater en uit zich heel moeilijk. Hij is niet eerlijk over wat hij voelt en wat hij met nieuwe vriendin heeft, wat hij met haar wilt. Hij wil liever ook dat anderen nog niet weten dat we uit elkaar zijn.. dat vind ik ook zo vaag... Waarom zouden anderen dat niet mogen weten.... Is toch veel beter... nu weten vrienden van mij het wel, van hem deels, werknemers van ons wel, maar praten er niet over.. Ik moet misschien ook wel duidelijker zijn, waarom ik wil dat anderen het wel weten... Snappen jullie dat?

Hij doet nu wel weer aardig hoor,als hij hier is. Verwarrend is het wel.

Ik hoop dat we goed kunnen afspreken hoe we in de toekomst verder gaan. Dat het inderdaad als 'vrienden' kan.. en dat we af en toe iets samen kunnen doen met de kinderen........ Zoals zwemmen ofzo.. of is dat gek gedacht...

Ga even thee zetten en lezen!
Klussertje, mijn ex is ook geen kwaaie hoor. Hij is alleen geen prater en uit zich heel moeilijk. Hij is niet eerlijk over wat hij voelt en wat hij met nieuwe vriendin heeft, wat hij met haar wilt. Hij wil liever ook dat anderen nog niet weten dat we uit elkaar zijn.. dat vind ik ook zo vaag... Waarom zouden anderen dat niet mogen weten.... Is toch veel beter... nu weten vrienden van mij het wel, van hem deels, werknemers van ons wel, maar praten er niet over.. Ik moet misschien ook wel duidelijker zijn, waarom ik wil dat anderen het wel weten... Snappen jullie dat?

Hij doet nu wel weer aardig hoor,als hij hier is. Verwarrend is het wel.

Ik hoop dat we goed kunnen afspreken hoe we in de toekomst verder gaan. Dat het inderdaad als 'vrienden' kan.. en dat we af en toe iets samen kunnen doen met de kinderen........ Zoals zwemmen ofzo.. of is dat gek gedacht...

Ga even thee zetten en lezen!
Haha Monique, hopen dat die wasmachine het dus nog even volhoudt (totdat jij het huis uit bent)

Voor de meiden waarvan de relatie net over is:

Merk je iets aan de kinderen?

Zijn ze onrustiger, verdrietig, vragen meer om aandacht of juist niet?
Mijn jongste zoon vraagt veel meer om aandacht (van mij). zat altijd al vol verhalen en dingen die hij kwijt wil maar nu toch wel erger. Als hij naar bed gaat zegt hij wel 10 keer welterusten mam. En ga jij ook zo naar bed.

Natuurlijk voelt hij ook de onrust en onduidelijkheid wat betreft een/het huis.....

Oudste daarentegen is heel anders. Verwerkt het anders. Zegt bv heel vaak als ex en jongste zoon weer eens woorden hebben: hou nou maar op, M (broer) Gewoon omdat hij niet tegen de ruzie kan (terecht)

Veel mensen zijn van mening dat je beter kunt gaan scheiden als kinderen nog klein zijn omdat ze er veel minder van meekrijgen. Ik weet niet hoor,denk ook dat het zo is. Grote(re) kinderen vangen teveel op, slaan alles op.
Ach lieve Monique, vind het zo sneu voor jou en je kinderen. De reactie van je oudste als de jongste en je ex ruzie hebben... klinkt ook niet echt alsof ze nog veel sympathie hebben voor hun vader. Wat me vreselijk lijkt (voor hen) omdat hij nota bene nog in hetzelfde huis woont... Wat een ellende toch, uit elkaar gaan. Zeker bij een man met wie niet (meer) te praten valt. Wat moet dat frustrerend voor je zijn.

Bij Zusje is het dan al beter. Maar ook weer zo verwarrend ja! Wat gek dat hij het nog niet aan veel mensen verteld heeft. Hoewel... dat was met mijn exex ook zo. Ook geen prater. Veel vrienden - die hij toch wekelijks zag/sprak- wisten het pas na een half jaar, jaar! En ik b -zoals jullie inmiddels wel weten ( ) een open boek: ik MOET het kwijt. Wat ex ook niet begreep: dat ik het al (al?) verteld had aan m'n ouders! Ja, sorry hoor, maar ik móet op zo'n moment echt even van me af praten.

Mijn kleintje is nog zo klein, dat ik niet denk dat hij het uit elkaar van z'n pa en ma nou zo door heeft. Hoewel ik wel vond dat ie vorige week onrustiger was. Als ex komt, is die kleine dan ook zó blij! Heel schattig om te zien. En een beetje pijnlijk: hij heeft ze pa echt nodig schijnbaar. Ook al verzorg ik hem 99% van de tijd (even los van de uren op de creche e.d) Wat doen we zo'n ventje aan!
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Ik zit er even doorheen (lichamelijk, en waarschijnlijk ook binnenkort financieel).

Het schiet niet op met mijn nieuwe huis en zit tegen dubbele huur aan te kijken voor 1 a 1.5 maand (net te kort om het door te verhuren), ik moet allerlei documenten rgeelen voor mijn verhuizing en ook nog inschijven bij kinderdagverblijven, maar trek het lichamelijk even niet.. voel me nog steeds zo ziek elke keer.

Mijn allerliefste vriendin heeft me vandaag aangeboden om twee weken bij haar en haar vriend te slapen om me gezelschap te houden en groenvoer te voeren :-)

Dat ga ik maar doen.. zo lief van ze!

Ik weet dat dit een fase is, maar ben er goed zat van om al 4 maanden ziek te zijn en niet normaal te funcioneren, hoop dat het met jullie beter gaat!
Shiloh, even een dikke knuffel voor jou! Het is niet niks allemaal he! Maar je kan het... zet voor jezelf op een rijtje wat nu de prioriteit heeft! Persoonlijk denk ik dat inschrijven bij een kinderdagverblijf heel belangrijk is, schrijf je desnoods bij meerdere in zonder gekeken te hebben en ga daarna kijken welke je het liefste wil!

Zet wat je moet doen voor de verhuizing anders eens op papier voor jezelf kan heel veel rust geven en dan vink je af wat je al gedaan hebt!

Laat je in ieder geval niet gek maken, zoek en pak je rust! En super lief van je vriendin dat je bij haar 2 weekjes kan aansterken! Laat je maar even lekker verzorgen!
Helemaalmet suusje eens! Laat jemaar verwennnen shiloh,zeker als je dat ook nog eens extra huur scheelt! Je krijgt toch dit weekend de sleutel?

Ben moe,dus hang op bank met laptop.Grote dochter is spelen bij vriendje en kleine dochter slaapt, lekker even niets.

Ben vrij optimistisch vandaag,scheelt ook wel weer.

Op hyves later meer, want ben even in de war met nicks volgensmij

Suus, morgen kun je post verwachten.. twee als het goed is.. 1 ging moeilijk door de bus, heb beetje gepropt.. hoop dat ie aankomt!
ben helemaal benieuwd zusje...hihi zo leuk en lief van je!

Geniet lekker van je rust, zo vaak zul je het niet zo rustig om je heen hebben met 2 van die meiden!

Ik ben ook moe vandaag, hoop dat er vanavond een goede film op tv komt en ga zo lekker pannenkoeken voor mezelf bakken, ik ben sinds ik zwanger ben GEK op zoetigheid!
Lekker pannenkoeken, en heb hetzelfde suus, steeds zin in zoet. Gelukkieg geen winkel in de buurt en kasten zo goed alsleeg..

Zo meisjes naar bed brengen. So far een goede dag. Hoop op relaxte avond met goede film. ZOndagavnd 9 uur komt er een mooie film op geloof ik. zag gisteravond voorstukje,wel een romantische film. leuk voor ons, alleenstaande moeders
Thanks meiden!

Ik word gewoon even gek van het onzekere.. wil het gewoon geregeld hebben zonder gezeur :-)

Denk dat ik het slechtste senario eens op papier ga zetten en dat ga relativeren, dan kan het vanuit daar alleen maar meevallen toch?

Een vriend van mij moet een soort telepatisch denkvermogen hebben, want hij stond hier net op de stoep met repen chocolade, 2 zakken chips en ja ja.. rookworsten! (haha, alleen de Hyvers snappen die natuurlijk)

Zo lief!
Eem dikke knuffel voor Shiloh en zorg goed voor jezelf!!

Zusje,lief van jou dat je dingen verstuurd naar Suus.

Vandaag te horen gekregen dat de woning waar DeltaLoyd zo lang over na moest denken, niet voor mij is/wordt....

Makelaar heeft wel een woning (die te koop is maar te duur voor mij) die ik voor minimaal een half jaar kan huren.

Ik heb dinsdag een afspraak voor bezichtiging van deze woning. Ik weet het niet hoor.... wat is nou een half jaar??? Waar ga ik heen na die 6 maanden?

Makelaar zegt doodleuk: huur deze woning gewoon een half jaar, dan kom je tot rust. Rust als je weet dat je over een half jaar weer moet gaan verhuizen naar.....?
@Shiloh Ik heb lang niet alles gelezen, maar wat fijn dit positieve topic en wat geweldig dat je zoveel energie hebt gevonden om je situatie bij de hoorns te vatten en om te buigen naar een mooi iets. Go Shiloh!

@Suusje ook jij klinkt erg sterk. Fijn dat er een tante en vriendin klaarstaan voor partnerdingen.

Ik denk dat een voordeel kan zijn dat je kinderen tijd bij de ex doorbrengt, maar dat zou in mijn geval niet zo zijn, en bij Shiloh en Suusje ook niet. Een groot verschil voor mijn gevoel.

Alle anderen, ik kom zomaar even binnenvallen, om Shiloh te bedanken voor haar reactie op mijn topic. Wie weet zien jullie me terug.
Hallo allemaal,

Ik zou me graag bij jullie aansluiten als dat nog kan. Ik lees al een tijdje mee en ik hoop dat ik uit dit topic wat steun kan halen. Weten dat je niet als enige in een rotsituatie zit.

Ik zal wat over mezelf vertellen. Ik ben 34 jaar en heb een zoontje van bijna 2 jaar. Na de vakantie (half augustus) heeft exman gezegd dat ie geen gevoelens meer voor me had en er een punt achter zette. Hij is na een ongemakkelijke week met ruzies en stilzijgen van de een op andere vertrokken om bij z'n nieuwe vriendin (!) in te trekken. Dag gezin, dag toekomst, hallo hel....

Ik weet werkelijk niet waar ik het zoeken moet. Ex is ongelofelijk koel en harteloos. Trekt zich werkelijk niets meer aan van z'n 'oude' leven. Op z'n kind na dan, maar alleen wanneer het hem uitkomt. Ik kan er werkelijk niet bij, hoe kan je je kind nou zo in de steek laten? Hoe kan je je kind nou niet willen zien opgroeien? Mijn hart breekt iedere keer als ik naar dat kleine lieve ventje kijk. Wat een verdriet in dit korte leventje.
Goeiemorgen!

Vandaag helaas nog ziek thuis, maar probeer ondertussen een beetje mijn spullen in te pakken (een stapje verder naar mijn nieuwe leven!)

@Monique: Zou het niet heerlijk zijn om met Kerst dit jaar je eigen stekje te hebben, ookal is het tijdelijk?

Heb je al aan je zoon gevraagd wat hij ervan vindt?

Je zou een afweging kunnen maken op het volgende:

- Staat het huis in de buurt waarin je je nieuwe leven op wilt gaan bouwen?

- Kun je er zo intrekken? Of moeten de muren/ vloeren ook eerst gedaan worden (bij veel onderhoud zou ik het namelijk niet doen)

- Is het mogelijk om alleen het hoognodige daarheen te verhuizen? (zodat je een opslag bij je ex bewaard en niet alles twee keer hoeft te verhuizen)

- Is het mogelijk om voor de 6 maanden te berhuizen indien je een nieuwe geschikte woning hebt gevonden?

(Voordat je zometeen met dubbele huur zit, of zonder huis na die 6 maanden, als je eenmaal bij je ex weggaat lijkt het me niet verstandig om weer terug te verhuizen indien je niets kan vinden)

Het huis huren voor minimaal een half jaar? Ja vast, wat is het opzegtermijn vanuit de makelaar als het huis verkocht wordt in de tussentijd?
@ Monique: PS- Ik heb niet zo´n hoge pet op van makelaars, haha sorry maar heb tot nu toe het idee dat ze echt alleen maar geld willen verdienen en niet naar persoonlijke situaties kijken.

@ Daria: Zo te zien heb je een hoop goede reacties gehad op je topic, hopelijk heb je er iets aan.

Denk je dat je relatie stand zal houden als je het kindje niet houdt?

In mijn geval zei mijn ex zoveel kwetsende dingen tegen mij, maar daarnaast ook dat alles goed zou komen als ik het kindje liet weghalen (wat dan ook het enige was waar hij op hamerde, hij heeft geen 1 keer begrip voor mij getoond).

Mijn gevoel voor hem was gewoon in 1 klap weg, en wist dat mijn relatie nooit meer zou worden wat het was geweest, of ik het kindje nou zou houden of niet.

Hierdoor heb ik er bewust voor gekozen om het kindje alleen op te voeden, een situatie die inderdaad anders is dan dat je er met z´n tweeen voor gaat en onderweg iemand afhaakt (omdat je dan ook nog moet dealen met de gevoelens jegens je ex)

Ik hoop dat je mee blijft schrijven, of ons in iedergeval laat weten welke keuze je gemaakt hebt :-)

@ Brinky: ook welkom! geloof me meeschrijven is veel leuker dan alleen meelezen (voor ons allemaal), we kunnen je input goed gebruiken :-)

Wat een rot nazomer voor je zeg!

Kan me voorstellen dat het allemaal heel onwerkelijk lijkt als het ineens zou koud bovenop je dak valt. je ex doet waarschijnlijk cool en afstandelijk omdat hij er al een tijdje mee bezig is geweest en het al een plaatsje heeft kunnen geven (zeer egoistisch om geen rekening met jou te houden)

Heb je nogwel contact met hem?

Kun je in je huidige woning blijven wonen?

Probeer hem niet met je te laten sollen, en ga duidelijke afspraken maken wanneer hij de kleine komt zien/ ophalen.

Regelmaat in dat soort zaken lijkt me erg fijn als je op alle andere punten niet weet waar je aantoe bent en in een gat valt.

De momenten dat je zoon bij je ex is kun jij pakken om voor jezelf iets leuks te gaan doen, met vriendinnen de stad in, sauna, of iets dergelijks waar je jezelf weer even terug kan vinden (het belangrijkste nu is dat je happy bent met jezelf)

Hoe gaat het verder met je zoontje? Zit hij midden in z´n terrible two´s? of heb je het getroffen met een lieverd van 2?
Mijn zoon zegt eigenlijk alleen maar: mam das een hoop werk hoor,2 keer verhuizen.

Het is een mooi huis, er hoeft niets geschilderd of wat dan ook te worden. Ik kan er zo in. Hier wat dingen laten staan is geen optie, ex wil dat niet. Als ik binnen die 6 maanden iets anders vind, kan ik gewoon gaan, zit er niet aan vast.

In die 6 maanden dat ik er woon kan de woning niet worden verkocht, na die tijd wel....

Ik weet het niet hoor, ik ga dinsdagmiddag eens kijken en praten met die mensen. Ben ook nog druk zoekende naar een koopwoning. Maandag is de mediator weer terug (die tevens echtscheidingsmakelaar is) van ZIJN TWEEDE HUIS in Frankrijk.

Ik heb gisteren al gemaild dat ik maandag meteen een gesprek met hem wil.

Ja, ik wil zo graag weg hier!!
Shiloh, als ik die woning tijdelijk ga huren komt dat die makelaar natuurlijk ook prima uit. Hij kan de woning blijkbaar niet verkopen dus dan maar ff flink huur vangen.....
Moeilijk Monique, wat je moet doen. Twee keer verhuizen lijkt me niet ideaal, maar volgens mij is het voor je wel ehel goed als je zo snel mogelijk vertrekt uit deze situatie. STerkte he!!!!

Ik ga morgen een dagje winkelen. Hoop dat het leuker is dag vorige week, toen ik met een andere vriendin ging. Toen had ik een kater bij het weggaan omdat schoonmoeder zo stug deed. Nu gaan de meisjes naar mnouders, is vast beter.!
Bedankt Shiloh dat ik mee mag schrijven. Is inderdaad leuker dan alleen meelezen. De meeste van jullie verhalen, berichten en gevoelens zijn zo herkenbaar. Exman is er waarschijnlijk wel al langer mee bezig geweest, zonder er over te praten of iets te laten merken. Komt bij dat hij inmiddels ook al nagenoeg samen woont met een soort van collega met 4(!) kinderen, daarvoor laat je dan je eigen kind voor in de steek....onbegrijpelijk toch? Dat vind ik nog het moeilijkste aan alles,dat je van de een op andere dag ingeruild wordt voor iemand anders en je kind z'n vader kwijt is.

Shiloh, vind je wel echt super sterk over komen hoor. Dat zal je waarschijnlijk wel vaker horen en je hebt natuurlijk ook geen keuze. Maar geloof me, als je straks je kindje in je armen houdt dan kan je een hoop ellende wel achter je laten hoor. Hoe moeilijk en zwaar het misschien nog gaat worden, je eigen kindje is zo'n bijzonder gevoel! Hoe moeilijk ik het soms ook heb, maar als ik m'n kleine manneke zie schateren of een dikke knuffel krijg dan ben je zelf ook weer even blij!

Monique, als je voor 6 maanden in die andere woning kunt huren, hoe groot is dan de kans dat het huis na die 6 maanden direct verkocht is? Misschien duurt dat nog wel 6 maanden of langer dan heb je in ieder geval een langere tijd om iets anders te vinden.

Zusje, ik hoop dat het een leuk dagje winkelen wordt voor je. Wat afleiding in zo'n rotsitusatie heb je zo af en toe wel nodig. Vind het ook fijner als ik m'n manneke achter kan laten bij mijn eigen ouders. Het frustrerende bij mij is dat ik sinds de breuk niets meer van m'n schoonmoeder gehoord hebt. Ze heeft niet eens de moeite genomen om de telefoon te pakken om te vragen hoe het met mij gaat of haar kleinkind.

Dit is voor het eerst dat ik op een forum meeschrijf, dus moet er nog wel even aan wennen hoe op iedereen te reageren. Net wilde ik even terugkijken en plop m'n hele bericht weg...grrr, kon ik dus weer opnieuw beginnen. Vast een beginnersfoutje :-)
Psstt.. ik heb vandaag een date gehad
Vertel vertel!!
ik ben ook nieuwsgierig shiloh!! tell us!
I´m a lady! I can´t kiss and tell....

Maar ik doe het toch

Had vrij spontaan afgesproken met iemand die ik nu al een tijdje via internet spreek.

Voelde me eigenlijk de hele ochtend al verschrikkelijk zwanger, labiel en jankerig en zat een beetje zielig achter mijn PC toen hij online kwam (ik spreek hem bijna dagelijks).

Hij stelde me dus voor om me mee te nemen naar het strand om even lekker uit te waaien en dat heeft me inderdaad goed gedaan!

Een heerlijk stuk gelopen, wat gedronken en vooral veel zitten praten. Hij vindt m´n zwangerschap machtig interessant (wat het ook is natuurlijk) dus heb hem verteld wat er met je lichaam veranderd en wat je voelt en dergelijke, maar we hebben het ook over hele normale dingen gehad zoals je op een normale date doet.

Hij zou me vanavond bellen om me binnenkort uit te nodigen voor eten... wordt vervolgd!
Ik kom vanavond even terug op de andere reacties, wil vandaag eigenlijk alleen maar slapen, maar ook de zon in!

Kijken of combi mogelijk is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven