Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke plek in borst

03-10-2010 09:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier ervaring mee? Ik ben nu 5 mnd gestopt met borstvoeding. Sinds twee mnd ongeveer heb ik in mijn rechterborst soms een pijnlijke plek. Het is ook een beetje verdikt. Niet als in een knobbeltje, het is groter.

Ben nr de huisarts geweest, vond het niet verdacht maar stuurde me gezien mijn familiegeschiedenis en ter geruststelling toch door voor foto+echo.

Geen foto gehad, dat wilden ze niet doen, wel een echo. Was niets verdachts op te zien, maar op dat moment was die plek minder aanwezig. Ze wist niet wat het was, het waren iig geen melkklieren, dat zag er normaal uit. Ze noemde wel dat het hormoongerelateerd kon zijn. En dat herken ik wel als in dat het veranderlijk is.

Nu speelt het weer op en merk ik dat het me niet zo lekker zit. Hier iemand die het herkent? Ging het over?
Ik had vorig jaar ineens een knobbel ter grootte van een pingpongbal in mijn borst.........helemaal paniek natuurlijk hier..

Toen kwam ik bij de mammapoli,die zeiden dat pijn in je borst bijna nooit iets gevaarlijks is....... dat stelde me al gerust..

Zou als ik jou was toch zeker nog een keer naar je huisarts gaan,dat je het niet vertrouwd,vind echt dat ze toch een foto moeten maken hoor!

Maar misschien was het nog te vroeg na je borstvoeding?Dat ze eerst wachten tot alles weer normaal is?

Die knobbel bij mij was een ontsteking,maar heeft zeker een halfjaar geduurd voor het weer normaal voelde...
jeetje vervelend meid !

ik zou nog een keer naar de huisarts gaan.

laat ze er goed naar kijken.

Je kan ook de LK bellen, maar dat is weer voor eigen kosten.
Borsten kunnen heel eigenwijs zijn, zeker na het geven van borstvoeding. Wat je zou kunnen doen is veel karnemelk drinken, dat zuivert en zorgt er vaak voor dat verdikkingen weer verdwijnen.

Mocht je na een week nog niet gerust zijn , ga dan terug naar de huisarts en vraag of er nog eens naar gekeken kan worden , maar dan door een ander ziekenhuis. Het kan helemaal niets bijzonders zijn, maar dan weet je dat in ieder geval.
Door de misschien nog wat opgezette melkklieren was een foto 2 maanden geleden niet betrouwbaar... Daarom kiezen ze dan voor een echo...

Maar idd terug voor nieuw onderzoek.! Beter 2 keer teveel kijken dan 1 keer te weinig!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als je nog jong bent heb je veel melkklieren waardoor een foto niet betrouwbaar is.

Verder geen idee wat het kan zijn, maar ik zou er gewoon nog een keer weer mee naar je ha gaan.

Ben je de vorige keer alleen voor een echo geweest of ook echt op de mama-poli? Anders zou ik vragen of je daar nu heen mag.
quote:Yamuna schreef op 03 oktober 2010 @ 09:44:

jeetje vervelend meid !

ik zou nog een keer naar de huisarts gaan.

laat ze er goed naar kijken.

Je kan ook de LK bellen, maar dat is weer voor eigen kosten.Wat is een LK?
Tnx vr de snelle reacties. Ze maakten geen foto's omdat ik te jong ben. Onder de 30 doen ze dat niet.

Die radiologe ging een heel verhaal ophangen over hoe een echo screening is, dat ze alleen keek nr de plek die ik aanwees en verder nergens, dat het eigenlijk een slechte methode was, maar dat het nou eenmaal beleid was. Hielp ook niet echt zeg maar.

En dat pijnlijk vaak niet verdacht is, vertelden ze ook. Maar helaas heb ik daar andere ervaringen mee en daardoor een achterdocht tov dat soort uitspraken. Heb er een beetje teveel voor meegemaakt om me daardoor gerust te laten stellen.

Ik ga karnemelk drinken en zal nog een x aan de bel trekken bij de ha. Kut man, baal ervan.

Meer ervaringen zijn welkom trouwens!

Nogmaals bedankt!
Daffyduck: is een lactatiekundige. Geen slecht idee, yam. Maar omdat ze wel kon zien dat de melkklieren er normaal uitzagen (als in rustig), vraag ik me af of dat het is. Maar goed, misschien als ze nu een echo zouden maken, zou her er anders uitzien...
Wat vreemd, ik heb op m'n 19de wel een mammografie gehad in verband met een verdachte ontsteking. Niet dat ze er iets op konden zien, mijn borstweefsel was te vast (daarom deed het ook pijn!) maar na borstvoeding zal dat anders zijn, toch? Ik heb naderhand een echo gehad waar ze ook niet echt wijs uit konden, maar de ontsteking ging gewoon weg.

Klinkt eigenlijk wel erg vaag nu ik het zo terug lees. Maar ik was allang blij dat er geen verder onderzoek vereist was.
quote:Ann Liv schreef op 03 oktober 2010 @ 10:24:

Wat vreemd, ik heb op m'n 19de wel een mammografie gehad in verband met een verdachte ontsteking. Niet dat ze er iets op konden zien, mijn borstweefsel was te vast (daarom deed het ook pijn!) maar na borstvoeding zal dat anders zijn, toch? Ik heb naderhand een echo gehad waar ze ook niet echt wijs uit konden, maar de ontsteking ging gewoon weg.

Klinkt eigenlijk wel erg vaag nu ik het zo terug lees. Maar ik was allang blij dat er geen verder onderzoek vereist was.

mammografie is altijd pijnlijk,als ze je borsten pletten tot 3 cm is nooit fijn hoor,hoe oud je ook bent...........

De tranen stonden in mijn ogen van de pijn...en ik ben 44
quote:daffyduck schreef op 03 oktober 2010 @ 12:01:

[...]

mammografie is altijd pijnlijk,als ze je borsten pletten tot 3 cm is nooit fijn hoor,hoe oud je ook bent...........

nee hoor, bij mij niet. Het voelt hooguit een beetje ongemakkelijk!

Laat je niet opjutten door dit soort verhalen. Iedereen beleeft het anders. Maar vrouwen die ik ken vonden het allemaal meevallen!

Veel sterkte!
Misschien ligt het ook aan je cupmaat?
ik heb een C cup, dus niet echt klein.
quote:daffyduck schreef op 03 oktober 2010 @ 12:01:

[...]

Dan heb jij gewoon hele jonge stevige borsten.

Het was bij mij vooral dat ik het niet had verwacht denk ik. Het is wel te doen, maar het deed meer pijn dan ik had ingeschat.
o ik heb ook af en toe knobbels in mn borsten en soms doen ze pijn.

Het is ook echt begonnen na het stoppen met de pil.

Ik ben ook in het ziekenhuis geweest want had een hele grote knobbel.

Bij mij is het mastopathie en dat kan lijken op ontstoken melkklieren.

Misschien moet je even wat daarover lezen en komt het je bekend voor,succes!
hee sophy, wat naar joh, zit je niet op te wachten. Ik heb een paar keer ook een knobbel in mijn borst gehad. Alle keren via huisarts doorverwezen, en standaard is inderdaad eerst een foto (ook al ben je jong, althans, dat is mijn ervaring) is die foto verdacht, dan krijg je een echo. Bij zwangerschap of bv krijg je meteen een echo want kunnen ze niks met een foto. Wat dat betreft is het dus alleen maar goed dat je meteen voor echo bent gegaan. Ik heb 1 keer na een echo een punctie gehad en daarna is de knobbel verwijderd, was een goedaardig gezwel. De laatste keer was de echo voldoende en kon de radioloog op basis daarvan zeggen dat het niks bijzonders was. Het feit dat het jou niet lekker zit, en met jouw geschiedenis, lijkt mij eigenlijk voldoende reden om ook voor een punctie te gaan. Ik zou dit nog eens aankaarten. Dan heb je zekerheid (en hopelijk geruststelling). Op zich moet een echo genoeg duidelijkheid geven, maar dan moet je wel gerustgesteld worden door de radioloog natuurlijk. Ik zou hier niet te lang mee blijven rondlopen zelf, ga nog een keer naar de huisarts en bespreek je twijfels en angsten en vraag of een verwijzing naar de patholoog (volgens mij doet deze de puncties, althans bij mij destijds wel) mogelijk is. Klote joh, rot tieten met hun hobbels en bobbels, kon je er maar even inkijken.
Tnx voor jullie reacties. Ga ik mijn 10rittenkaart bij de huisarts maar even verzilveren

het geeft idd veel onrust. En dat kan idd niet de bedoeling zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven