welke edelstenen zijn dit?
maandag 4 oktober 2010 om 16:16
hallo forumdames!(en enkele heer)
gisteren ben ik naar een beurs geweest en heb ik 2 sieraden gekocht, dit is me als parelmoeropaal verkocht. Nu wou ik dit opzoeken waar deze stenen voor waren, maar ik kan er niets over vinden, er lijkt er geen eentje op!
ik heb ze gekocht omdat ik ze mooi vond, maar waar de stenen voor dienen vind ik ook van belang.
de ene is apart grijs en de andere apart donkerblauw zwartachtig, eigenlijk meer zwart met een blauw gloed.
ben benieuwd of er mensen zijn met een beetje kennis hier van!
gisteren ben ik naar een beurs geweest en heb ik 2 sieraden gekocht, dit is me als parelmoeropaal verkocht. Nu wou ik dit opzoeken waar deze stenen voor waren, maar ik kan er niets over vinden, er lijkt er geen eentje op!
ik heb ze gekocht omdat ik ze mooi vond, maar waar de stenen voor dienen vind ik ook van belang.
de ene is apart grijs en de andere apart donkerblauw zwartachtig, eigenlijk meer zwart met een blauw gloed.
ben benieuwd of er mensen zijn met een beetje kennis hier van!
maandag 4 oktober 2010 om 16:22
maandag 4 oktober 2010 om 16:36
maandag 4 oktober 2010 om 16:39
maandag 4 oktober 2010 om 17:10
Ik herken het wel en het is idd synthetisch vervaardigd. het is glas met een effect erin. Je ziet het op dit moment veel als balletjes die je in een ring kan klemmen, of in het soort hangertjes als wat jij ook hebt gekocht.
Het ziet er leuk uit, maar het is geen edelsteen.
Het ziet er leuk uit, maar het is geen edelsteen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 4 oktober 2010 om 17:28
Ik heb op cateye gegoogled...ben beet genomen......
maar dan schaadt hij ook niet... laat ik het maar positief bekijken;)
kun je ook edelstenen bij elkaar dragen? ik heb de rode jaspis en wil er eigenlijk wel een andere bij gaan dragen.. rode jaspis is op aanraden geweest, omdat ik veel in het negatieve zat en zodat ik weer met beide benen op de grond gezet werd..
(deze probeer ik soms weg te leggen, maar pak hem weer als het weer minder goed met me gaat)
nu zoek ik iets voor geduld hebben, en liefde geven en weer rust in mijn gedachten. ik zie alleen door de bomen het bos niet meer....
maar dan schaadt hij ook niet... laat ik het maar positief bekijken;)
kun je ook edelstenen bij elkaar dragen? ik heb de rode jaspis en wil er eigenlijk wel een andere bij gaan dragen.. rode jaspis is op aanraden geweest, omdat ik veel in het negatieve zat en zodat ik weer met beide benen op de grond gezet werd..
(deze probeer ik soms weg te leggen, maar pak hem weer als het weer minder goed met me gaat)
nu zoek ik iets voor geduld hebben, en liefde geven en weer rust in mijn gedachten. ik zie alleen door de bomen het bos niet meer....