Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel geld heb ik nodig?

28-09-2010 10:38 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, even om een soort begroting voor mijzelf te maken en daarbij kan ik jullie hulp vast wel gebruiken.

Ik zou over anderhalf tot twee jaar op mijzelf willen gaan wonen. Ik probeer hiervoor zo veel mogelijk te sparen per maand, ongeveer 1000, maar nooit minder. Dat zou betekenen dat ik tegen die tijd aardig wat geld bij elkaar heb. Nu vraag ik mij af wat het ongeveer kost om je huisje in te richten wanneer je op jezelf gaat. Ik wil nieuwe spullen kopen en niets tweedehands. Ik heb nu toch de kans te sparen dus dan heb ik daar ook het geld voor. Niet dat ik geen genoegen neem met oude dingen, ik wil het gewoon allemaal van mezelf.

Kunnen jullie een indicatie geven? Waar moet ik aan denken als ik op mezelf ga wonen op het gebied van inrichting/verf/vloer e.d. ?

Ik heb nu nog geen huisje natuurlijk, maar ik zou graag in een flat of goedkoop huurhuis willen wonen met 2 slaapkamers. dus niet al te groot.

Waar haalden jullie je meubels vandaan? (behalve bij de kringloop, ouders e.d.)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu na te denken hoeveel geld ik heb uitgegeven voor spullen, maar dat is lang niet zoveel geweest.

Toen we samenwoon plannen hadden (woonden allebei thuis) ben ik een lijst gaan maken met alle spullen die we nodig hadden.

Van wcrolhouder tot koelkast.

Elke keer als ik in de stad was kocht ik dingen die ik afstreepte.

Heb geen dure smaak, handdoeken komen bij de Action vandaan. Borden van Xenos, dat soort dingen.

Toen we gingen samenwonen hadden we bijna alles maar het heeft echt geen duizenden euro's gekost.

Na 4 maanden zijn we weer verhuisd en dat huis moest helemaal opgeknapt worden.

We zitten nu nog op de bankjes die m'n man op zijn slaapkamer had staan vroeger maar ik vind het prima.

We beginnen net dus alles super nieuw en strak design hoeft voor mij niet.

Alles is in onze stijl maar dat hoeft echt geen kapitalen te kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven