mensen ervaring met anti depressiva?

maandag 4 oktober 2010 om 22:05
Je kunt het vergelijken met een moeras waar je doorheen moet Bla.
Je kunt er doorheen waden maar dat kost veel moeite, energie en als het heel erg tegenzit duurt het lang voordat je eruit komt.
Een hulpmiddel kan het volgende zijn: 2 brede ski's waarmee je snel naar de overkant kunt komen.
Als jij aan de overkant bent ( als jij je eigen ik weer gevonden hebt) doe je ze weer af.
(die brede ski's kun je dus vergelijken met een AD)
Je kunt er doorheen waden maar dat kost veel moeite, energie en als het heel erg tegenzit duurt het lang voordat je eruit komt.
Een hulpmiddel kan het volgende zijn: 2 brede ski's waarmee je snel naar de overkant kunt komen.
Als jij aan de overkant bent ( als jij je eigen ik weer gevonden hebt) doe je ze weer af.
(die brede ski's kun je dus vergelijken met een AD)

maandag 4 oktober 2010 om 22:05
quote:hiltje schreef op 04 oktober 2010 @ 21:03:
[...]
Dat laatste is niet zomaar waar, hoor.
Voor lichte depressies kan dat opgaan, want daarbij werkt AD niet bijzonder veel beter dan andere dingen (zoals sporten, therapie etc).
Voor flinke depressies gaat het niet op. Daarbij helpt AD gewoon goed (in 70% van de gevallen) en ook aantoonbaar beter dan andere zaken.
Bij een flinke depressie is flink sporten nauwelijks mogelijk (licht bewegen soms nog wel en dat is goed) en een libido is dan ook totaal ondergeschikt aan de ellendige ziekte die je dan hebt.
Ik snap werkelijk waar niet dat mensen behandeling daar vanaf laten hangen.
Komt een vrouw bij de dokter.
Dokter, ik wil op zich best aan de chemo, maar.... daalt mijn libido daarvan?
Ja mevrouw, dat kan best tijdelijk zo zijn.
Nou dokter, dan zie ik er toch maar vanaf.
[...]
Dat laatste is niet zomaar waar, hoor.
Voor lichte depressies kan dat opgaan, want daarbij werkt AD niet bijzonder veel beter dan andere dingen (zoals sporten, therapie etc).
Voor flinke depressies gaat het niet op. Daarbij helpt AD gewoon goed (in 70% van de gevallen) en ook aantoonbaar beter dan andere zaken.
Bij een flinke depressie is flink sporten nauwelijks mogelijk (licht bewegen soms nog wel en dat is goed) en een libido is dan ook totaal ondergeschikt aan de ellendige ziekte die je dan hebt.
Ik snap werkelijk waar niet dat mensen behandeling daar vanaf laten hangen.
Komt een vrouw bij de dokter.
Dokter, ik wil op zich best aan de chemo, maar.... daalt mijn libido daarvan?
Ja mevrouw, dat kan best tijdelijk zo zijn.
Nou dokter, dan zie ik er toch maar vanaf.

maandag 4 oktober 2010 om 22:08
quote:wallace schreef op 04 oktober 2010 @ 21:56:
[...]
Nee hoor, hartstikke goed dat je je van tevoren inleest en ervaringen zoekt.
Ik denk dat sommigen hier zo diep zijn gegaan dat sex en gewicht het laatste was waar ze aan dachten. Ik ben daar één van.
Ik wilde alleen maar ietsje blijer zijn dan ik was, ik wilde niet meer denken mijn fiets te parkeren voor elke voorbijgaande auto.
Echt, sex en gewicht waren voor mij 'onbenulligheden'.
Ik hoop dat je eruit komt en de, voor jou en je gezin, juiste keuze maakt. Sterkte!
Dat was in mijn geval ook zo, overleven. Die 5 tot 10 kilo erbij en seks waren geen dingen waar ik me druk over maakte.
Maar voor jou ligt de situatie heel anders, dus begrijp ik dat je er over nadenkt. En ja ik kwam dus wel aan, maar nee mijn libido nam niet af. Rust in mijn hoofd en lijf werkte juist goed voor mijn libido toen ik eenmaal uitgerust was.
[...]
Nee hoor, hartstikke goed dat je je van tevoren inleest en ervaringen zoekt.
Ik denk dat sommigen hier zo diep zijn gegaan dat sex en gewicht het laatste was waar ze aan dachten. Ik ben daar één van.
Ik wilde alleen maar ietsje blijer zijn dan ik was, ik wilde niet meer denken mijn fiets te parkeren voor elke voorbijgaande auto.
Echt, sex en gewicht waren voor mij 'onbenulligheden'.
Ik hoop dat je eruit komt en de, voor jou en je gezin, juiste keuze maakt. Sterkte!
Dat was in mijn geval ook zo, overleven. Die 5 tot 10 kilo erbij en seks waren geen dingen waar ik me druk over maakte.
Maar voor jou ligt de situatie heel anders, dus begrijp ik dat je er over nadenkt. En ja ik kwam dus wel aan, maar nee mijn libido nam niet af. Rust in mijn hoofd en lijf werkte juist goed voor mijn libido toen ik eenmaal uitgerust was.
maandag 4 oktober 2010 om 22:08
maandag 4 oktober 2010 om 22:13

maandag 4 oktober 2010 om 22:15
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 22:13:
jullie zitten zeker dieper in de put dan mij
ben er nu wel uit
ik denk nog na over dingen waar jullie of de meesten nog nooit over gedacht hebben
bedoel dit niet verkeerd hoor naar de mensen die dit nodig hebben
maar merk wel dat ik erg afwijk als ik de meeste reacties leesMaar toch niet van mijn reacties?
ben er nu wel uit
ik denk nog na over dingen waar jullie of de meesten nog nooit over gedacht hebben
maar merk wel dat ik erg afwijk als ik de meeste reacties leesMaar toch niet van mijn reacties?

maandag 4 oktober 2010 om 22:17
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 22:13:
ben er nu wel uit
maar merk wel dat ik erg afwijk als ik de meeste reacties lees
Maak van zitten misschien zaten, is nogal een verschil.
En in de put zitten, ja als je het zo noemt, dan weet je idd niet wat een depressie is en dan zou ik idd geen medicatie gaan slikken.
Dat depressieve mensen nooit over libido of gewicht na hebben gedacht, is natuurlijk onzin, maar dat weet je zelf best wel.
ben er nu wel uit
maar merk wel dat ik erg afwijk als ik de meeste reacties lees
Maak van zitten misschien zaten, is nogal een verschil.
En in de put zitten, ja als je het zo noemt, dan weet je idd niet wat een depressie is en dan zou ik idd geen medicatie gaan slikken.
Dat depressieve mensen nooit over libido of gewicht na hebben gedacht, is natuurlijk onzin, maar dat weet je zelf best wel.
maandag 4 oktober 2010 om 22:19
ik bedoel dat de meeste hier er zo'n drama van maken dat ik me die dingen afvraag
ik snap best dat mensen heel down kunnen zijn om wat dan ook
of last van de schildklier hebben
die mensen zijn er gewoon
maar als ik de meeste dingen lees daar word ik down van voel me raar omdat ik me daar druk over maak
maar als ik de meeste dingen lees daar word ik down van voel me raar omdat ik me daar druk over maak

maandag 4 oktober 2010 om 22:23
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 22:19:
ik bedoel dat de meeste hier er zo'n drama van maken dat ik me die dingen afvraag
Gut kind...
Ik vind dat jij een nare manier van uitdrukken hebt.
Ik ben het verder met Iris eens: wees blij dat je hier nog over nadenkt.
Gut kind...
Ik vind dat jij een nare manier van uitdrukken hebt.
Ik ben het verder met Iris eens: wees blij dat je hier nog over nadenkt.

maandag 4 oktober 2010 om 22:25
quote:blablalizz schreef op 04 oktober 2010 @ 22:22:
bosaap mee eens
maar hoop dat je me snapt
denk ook niet dat ik mezelf hier down genoeg voor voel
maar de dokter komt er mee aan
en zit thuis en kom aan het twijvelen of ik met ad er wel goed aan doeBlabla, ik ben geen arts, dus ik kan er eigenlijk helemaal niets over zeggen. Maar misschien moet je hem es vragen of het een idee is om nog even niets te slikken en met hem een vinger aan de pols-contact te houden. Houd het goed in de gaten en laat het niet erger worden.
bosaap mee eens
maar hoop dat je me snapt
denk ook niet dat ik mezelf hier down genoeg voor voel
maar de dokter komt er mee aan
en zit thuis en kom aan het twijvelen of ik met ad er wel goed aan doeBlabla, ik ben geen arts, dus ik kan er eigenlijk helemaal niets over zeggen. Maar misschien moet je hem es vragen of het een idee is om nog even niets te slikken en met hem een vinger aan de pols-contact te houden. Houd het goed in de gaten en laat het niet erger worden.