Gezondheid alle pijlers

Gezocht: oplader

05-10-2010 13:31 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn lader kwijt, niet die van mijn telefoon, niet die van mijn laptop, ook niet die van mijn tandeborstel. Zelfs niet die van de boormachine.

De lader van mijzelf.

Al maanden modder ik aan, ik kom nergens aan toe, doe helemaal niets. Ik laat vriendschappen verwateren, moet nog een vriendin bellen die al 2 maanden geleden bevallen is.

Ik jank om het minste geringste, en van mijn werk lijk ik ook wel een al grotere puinbak te maken.

Een wandeling door het bos, een middagje met Grey's Anatomie op de bank, lekker een uur in bad, 2 dagen in bed blijven liggen. Niets lijkt mijn batterij op te laden.

Eigenlijk moet ik al weer in de auto naar mijn werk zitten. Ik stel het alweer uit tot het laatste moment. Pffff.

Wie heeft DE tip om mijn batterij weer op te laden, wie herkent dit of kan me vertellen waar het vandaan komt?
Je bloed 'ns uitgebreid laten testen. Wellicht kom je een of ander te kort. B12 ofzo.
Klinkt als een burnout. Zou eens bij de huisarts langsgaan en dan wel gaan he. hihi.
Bloed laten nakijken ja, kan zomaar iets uitkomen. Ik had het ook, Pfeiffer was de boosdoener bij mij. Niet leuk, maar dan weet je het wel.
Ik herken het Kusunum. Voel met zo'n uitgeblazen kaars..

Maar bij mij is de oorzaak veel zorgen,verdriet. dus veel dingen gebeurd in de laatste twee jaar..

Ook ik weet niet meer hoe ik mijn batterij op moet laden.

Ik merk net als jij dat ik niet meer zo sociaal ben.

Probeer wel leuke dingen te doen maar haal daar niet de vreugde en energie meer uit als voorheen.

Voel me niet depressief,want ik kan nog wel om dingen lachen..

maar daarna val ik weer in hetzelfde gat..

Voor jou
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Vervelend zeg! Maar ik zou inderdaad naar de huisarts gaan voor een bloedonderzoek. En zou het een burn-out of depressie kunnen zijn?

Vermoeidheidsklachten zijn wel heel lastig. Vaak kunnen ze niet echt een oorzaak vinden, je lijkt niet echt ziek, maar bent toch niet echt tot iets in staat.

Sterkte!
Ik heb het ook, ben al bij de nuon geweest om een paar kilo energie maar daar lachten ze me uit.

Eet elke dag een half ontbijt aan pillen, waaronder vitamine B12, en rust veel maar niks helpt.

Lees dus even mee voor de gouden tip.
Oh TO heel herkenbaar! Ik stel ook alles uit en heb nergens zin in. Ook leuke dingen kosten me veel moeite. Het liefste doe ik helemaal niks.

Vervelend he? Ik lees aandachtig mee want ben ook wel nieuwsgierig. M´n bloed heb ik niet lang geleden al eens laten checken en daar kwam niks uit.
Doe je wel leuke dingen waar je energie van krijgt? Doe je te weinig dingen waar je ECHT blij van wordt? Waar je echt een warm van binnen van krijgt en waar je echt blij en enthousiast van wordt?

Er klinkt nogal een lange lijst van dingen door die je MOET doen. Misschien dat je daardoor een beetje geblokkeerd raakt. Kijk eens kritisch naar de dingen die je moet van jezelf en skip er daar eens een paar. Verder, kijk eens naar dingen waar je echt energie van krijgt en doe die wat vaker.
Huur een 10000luxlamp bij je plaatselijke kruisvereniging. Na een kuurtje van veertien dagen weet je of er wat depressieverigs onder je niet op gang komen sluimert en kun je er als het goed is iets beter tegenaan. That is: als je klachten zijn begonnen toen het zo zomberde in augustus, september.
Inderdaad, huisarts en bloedprikken. Kan ook een schildklierprobleem zijn, vraag expliciet om daar op te laten testen!
Ha,ha!! die advertentie gezien rechtsboven??

Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik herken je probleem kusunum.

Heb hier zelf ook een hele tijd mee rondgelopen, maar geloof dat ik nu weer een beetje aan het opkrabbelen ben.

Ik was vooral ontzettend moe, en dan niet gewoon moe, maar acht op, had nergens zin in, zelfs de leuke dingen waren te veel moeite voor me.

Ik heb daar een tijdje voor bij de MGGZ gelopen, maar daar kwam eigenlijk niks uit.

Heb daar alleen slaappillen voorgeschreven gekregen, want hoe moe ik ook was, slapen ging gewoon niet.

Nu na ongeveer 9 maanden begint alles weer beter te worden, ik weet niet waar het te maken mee heeft, maar het gaat weer de goede kant op.

Ene moment gaat het natuurlijk beter als het andere moment, maar het begin is er.

Mijn tip is, ga lekker een keer per week onder de zonnenbank, dit gaf mij elke keer een klein opkikkertje

Ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt!
Elke dag een flinke kop/glas brandnetelthee doet vermoeidheid afnemen en geeft je weer nieuwe energie.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Wat speelt er allemaal, kusunum, wat je energie opvreet?

Soms kunnen het hele stomme dingen zijn.

Zelf van jezelf vinden dat je je beter moet voelen kan al funest zijn.

Soms zit het het in het woordje moeten.

Misschien eens een weetje proberen niets te moeten?

(op naar je werk gaan na dan, anders wordt de baas zo vervelend)

Probeer dingen eens om te buigen.

bv:

Niet-> Je moet niet naar de supermarkt.

Wel-> Je wil lekkere dingen halen voor het eten vanavond.

Zou er zoiets achter kunnen zitten? Dit truckje heeft bij mij heel veel stress weggehaald.

En zit je veel binnen en in de auto? Dan zou je ook wel eens wat vit D tekort kunnen komen.
ik was ook steeds zo moe, gaf de schuld aan zijn gaan samenwonen e.d.

toch maar bloed getest, te langzame schildklier. nu met medicijnen al een stuk beter!

nu hoeft het natuurlijk niets erg te zijn, maar het kan zoveel zijn dat het dan wel prettig is om te weten dat het een oorzaak heeft.

Veel succes, en doe lekker rustig aan.
Probeer idd eerst lichamelijke oorzaken uit te sluiten.

Ik heb het ook een tijd gehad, en ik heb gewoon gezegd, ok ik ben heel veel moe en ik heb nergens zin in. Prima, doen we niets. Maar ik heb ook bedacht van welke dingen ik nog minder energie kreeg (tv kijken bijvoorbeeld) en dat ben ik een stuk minder gaan doen. Dan maar door een tijdschrift bladeren, dat voelt minder energieslurpend.
Wow, dat doet me goed, lezen dat er veel meer mensen zijn die last hebben van een lege accu gevoel.

De brandnetel tip ga ik gelijk mee beginnen, ik heb nog wel een pakje of 2 staan in de kast.

Ik denk niet dat het door het vele binnen zitten komt, ik loop minstens 2x per week een flinke ronde van 2 uur met een vriendin.

Heerlijk even ons hoofd leeg lopen/kletsen. Helaas duurt de rush maar even.

Het niet moeten is moeilijk denk ik. Ik ben nogal van het plannen en ja ik geef toe dat ik de lat altijd net even hoger leg dan waar ik bij zou kunnen

Naar de huisarts gaan zal ik zeker doen, van de week

Nu het gezegd wordt denk ik ook wel dat dat een goede zet zal zijn. Schildklier problemen zitten in de familie.

Ik hoop natuurlijk nogsteeds op die ene gouden tip (pilletje,drankje,of gewoon ergens een schakelaar die ik om moet halen)
voor iedereen die ook leeg is, en mijn gevoel herkent.
En ga nu eens slapen! Een goed dag en nacht ritme (waarbij je elke dag rond dezelfde tijd gaat slapen en rond dezelfde tijd op staat kan ook goed helpen)
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 06 oktober 2010 @ 00:24:

En ga nu eens slapen! Een goed dag en nacht ritme (waarbij je elke dag rond dezelfde tijd gaat slapen en rond dezelfde tijd op staat kan ook goed helpen)

Haha, ik kom net uit mijn werk

Drink nog even een koppie thee en kijk GTST.

Vaste prik na het werken.

Meteen mijn bed in gaan is (weet ik uit ervaring) niet goed. Dan lig ik nog zeker 3 uur te draaien.

Tussen 01.00 en 02.00 is mijn bedtijd. En ik probeer ik om 10.00 op te staan. Je kunt dus best van een ritme spreken.
owh ja, dat ritme kan natuurlijk ook.

ik verwacht nog steeds dat iedereen om 6 uur op staat om om half 9 op het werk te kunnen zijn. Dan is half 1 wel een beetje laat.

Ik zou je graag een gouden tip geven, maar die ken ik niet. Wel goed dat je naar de huisarts gaat.
quote:kusunum schreef op 06 oktober 2010 @ 00:15:

Naar de huisarts gaan zal ik zeker doen, van de week

Nu het gezegd wordt denk ik ook wel dat dat een goede zet zal zijn. Schildklier problemen zitten in de familie.

Dan moet je daar zeker alert op zijn! Daar zit een grote erfelijke factor in. Ik heb te lang rondgelopen met een langzame schildklier, ik weet hoe vreselijk moe en depressief je er van kan worden. En dan blijkt het zó makkelijk op te lossen zijn met pillen slikken... Echt doen hoor, snel laten testen!
Ik heb vriend gevraagd of die als hij voor morgen een afspraak maakt voor zichzelf er ook een voor mij wil maken.

Zo kan ik het niet voor me uitschuiven.

Ook heb ik vriend gevraagd om die vriendin voor me te bellen. Uit te leggen dat ik er even doorheen zit.

Volgende week gaan we samen heen.

Hij is zo lief voor me!
Heel goed, zorg goed voor jezelf, hou je grenzen in de gaten. Sterkte! Ik weet hoe het voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven