Gezondheid alle pijlers

Baarmoederverwijdering

03-10-2010 20:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

ik krijg over vier weken een baarmoederverwijdering.

wie heeft hier ervaring mee?

kijk er heel erg tegen op,ben pas 35 maar ze kunnen verder niks meer doen.

dus het wordt een spannende tijd voor mij,maar ook voor mijn 2 kindjes die ik een week moet missen

lieve groetjes ,sylvia
Ik denk dat je een van de Angels moet vragen je topic titel te veranderen. Er staat nu iets heel vreemds
okeee ik zie het lollll
Sterkte by the way.

Volgens mij staat er een soortgelijk onderwerp in deze pijler.

Misschien dat je daar ervaringen kan lezen?
heftig hoor..

sterkte!
Ik heb het 2 jaar terug laten doen op 42 jarige leeftijd. Het ligt eraan hoe ze het gaan doen, vaginaal of via de buik. Als het vaginaal wordt (is bij mij gedaan) valt het erg mee. Ik zag er best een beetje tegenop maar het is mij erg meegevallen. Ik ben woensdag geopereerd en zou dinsdag weer naar huis. Maar zaterdags was ik zo fit dat ik liever naar huis ging en de gyn was het daar mee eens. Ik heb weinig pijn gehad en voelde me eigenlijk heel snel weer fit, maar had wel last van de narcose. En ik heb me heel streng aan het niet tillen beleid gehouden. Ik ben er zeer blij mee.

Ik wens je veel sterkte, want het is niet niks maar daarna ga je opknappend heen. Ik was bijna iedere 14 dagen 7 dagen stevig ongesteld en dat mis ik niks.
Waren al die roddels over mij maar waar.
Hoi Sylvia,

Er is inderdaad al een heel duidelijk topic over dit onderwerp. Ik zal es kijken of ik de link kan plaatsen:

Baarmoederverwijdering

Ik zit in hetzelfde schuitje en heb aan dat topic veel gehad!
hoi roestje bedankt voor je reactie de operatie wordt gedaan via de buik
quote:roestje schreef op 03 oktober 2010 @ 21:49:

Ik heb het 2 jaar terug laten doen op 42 jarige leeftijd. Het ligt eraan hoe ze het gaan doen, vaginaal of via de buik. Als het vaginaal wordt (is bij mij gedaan) valt het erg mee. Ik zag er best een beetje tegenop maar het is mij erg meegevallen. Ik ben woensdag geopereerd en zou dinsdag weer naar huis. Maar zaterdags was ik zo fit dat ik liever naar huis ging en de gyn was het daar mee eens. Ik heb weinig pijn gehad en voelde me eigenlijk heel snel weer fit, maar had wel last van de narcose. En ik heb me heel streng aan het niet tillen beleid gehouden. Ik ben er zeer blij mee.

Ik wens je veel sterkte, want het is niet niks maar daarna ga je opknappend heen. Ik was bijna iedere 14 dagen 7 dagen stevig ongesteld en dat mis ik niks.

bedankt voor je reactie

ben vandaag in het zh geweest ze gaan de operatie via de buik doen.ik kijk er wel van op dat ik binnen 4 a 5 dagen naar huis moet vroeger was dat wel anders,maar ik vindt het wel fijn dan herstel je het snelste zeggen ze.

ik vind het wel spannend,maar we knokken ons er wel doorheen

groetjes,sylvia
Hoi Syliva35, ik ben begin juli ook geopereerd via buiksnee. Vrijdagochtend werd ik als eerste geopereerd en de maandagochtend mocht ik alweer naar huis. Het is ook het lekkerste om thuis te herstellen. Lekker je in eigen ritme en niet verpleegsters die 's nachts en vroeg in de ochtend aan je bed komen om allerlei controles te doen. Zorg wel dat je voldoende hulp hebt in de eerste week, want je kunt en mag helemaal niets. Heel veel sterkte en succes !
quote:lentezon68 schreef op 05 oktober 2010 @ 19:29:

Hoi Syliva35, ik ben begin juli ook geopereerd via buiksnee. Vrijdagochtend werd ik als eerste geopereerd en de maandagochtend mocht ik alweer naar huis. Het is ook het lekkerste om thuis te herstellen. Lekker je in eigen ritme en niet verpleegsters die 's nachts en vroeg in de ochtend aan je bed komen om allerlei controles te doen. Zorg wel dat je voldoende hulp hebt in de eerste week, want je kunt en mag helemaal niets. Heel veel sterkte en succes !

bedankt voor je reactie

ik heb inderdaad hulp aangevraagd voor in de huishouding en voor de kinderen.

het is inderdaad wel lekker om thuis te herstellen.

is het bij jou mee gevallen?

groetjes sylvia
Het is allemaal heel ingrijpend geweest en het is maar goed dat veel mensen in mijn omgeving mij erop wezen dat het een zware ingreep zou worden. Ik wil je echt op het hart drukken om de eerste zes weken heel rustig aan te doen. Ik ben na een week of acht weer volledig gaan werken (kantoorbaan). Ik heb het er nu emotioneel heel moeilijk mee dat de baarmoeder verwijderd is. Het gaat bij mij gepaard met een onvervulde kinderwens waarvan de emoties om de zoveel tijd weer naar boven komen drijven.
quote:lentezon68 schreef op 07 oktober 2010 @ 20:35:

Het is allemaal heel ingrijpend geweest en het is maar goed dat veel mensen in mijn omgeving mij erop wezen dat het een zware ingreep zou worden. Ik wil je echt op het hart drukken om de eerste zes weken heel rustig aan te doen. Ik ben na een week of acht weer volledig gaan werken (kantoorbaan). Ik heb het er nu emotioneel heel moeilijk mee dat de baarmoeder verwijderd is. Het gaat bij mij gepaard met een onvervulde kinderwens waarvan de emoties om de zoveel tijd weer naar boven komen drijven.

hoi meid het lijkt mij ook heel erg moeilijk om hem kwijt te raken ,toch het gevoel van er hebben 2 kindjes in gezeten dat stukje is weg straks.

heb je er hulp bij gekregen nu het emotioneel moeilijk is?

heel vervelend voor je lijkt me in jou situatie echt erg .

heb je zelf geen kinderen?

als je wil kletsen ik heb een luisterend oor voor je

misschien vind je het leuk om samen op hyves te zitten?

nou meid doe rustig aan en we spreken ons wel weer

groetjes sylvia
Sylvia35, ik heb van de week de psycholoog bezocht en we hebben er over gesproken. Volgende week ga ik nog een keer en dan heb ik weer genoeg basis om vooruit te kunnen (ik heb haar al eens eerder bezocht en zie dit als "even de boel weer op de rails zetten"). Wij hebben helaas nooit kinderen gekregen. Ik vind je aanbod heel erg lief, maar ik merk dat ik mij in deze moeilijke tijden helemaal terugtrek in mijn schulp en contact hierover leggen heel erg moeilijk vindt.
quote:lentezon68 schreef op 10 oktober 2010 @ 17:25:

Sylvia35, ik heb van de week de psycholoog bezocht en we hebben er over gesproken. Volgende week ga ik nog een keer en dan heb ik weer genoeg basis om vooruit te kunnen (ik heb haar al eens eerder bezocht en zie dit als "even de boel weer op de rails zetten"). Wij hebben helaas nooit kinderen gekregen. Ik vind je aanbod heel erg lief, maar ik merk dat ik mij in deze moeilijke tijden helemaal terugtrek in mijn schulp en contact hierover leggen heel erg moeilijk vindt.

hoi

ik begrijp je helemaal,

maar misschien vindt je het wel leuk om over andere dingen te kletsen

heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel beter mag gaan voelen

groetjes sylvia
Hoi Sylvia,

Ik ben ook 35 en bij mij is hij er drie weken geleden uit gegaan. Ik bleef ook vloeien ondanks de mirena. Mag ik vragen waarom ze er bij jou een grote buikok van maken?

Groetjes

Annemie
quote:annemie800 schreef op 12 oktober 2010 @ 18:48:

Hoi Sylvia,

Ik ben ook 35 en bij mij is hij er drie weken geleden uit gegaan. Ik bleef ook vloeien ondanks de mirena. Mag ik vragen waarom ze er bij jou een grote buikok van maken?

Groetjes

Annemie

hoi

ze maken er een buikoperatie van omdat ik niet normaal ben bevallen maar met 2 keizersnede's het zou dan allemaal te eng zijn.

hoe is het met jou gegaan is het je mee gevallen?

ik heb me wel laten vertellen dat ik binnen 4 a 5 dagen naar huis ga,vindt dat wel erg snel,vroeger lag je er een week in.

maar goed dat beslist de verzekering,ik laat het wel op me af komen,komt vast wel goed,ik houd jullie wel op de hoogte

groetjes sylvia
Hoi hoi,

Willen ze het ook niet proberen om het met de lapro te doen? Zou ik zeker vragen hoor, heeft toch wel aardig wat voordelen. Bij mij is drie jaar geleden mijn eierstok er uit gegaan, met een grote buiksnee, dus ze waren idd heel bang dat er verklevingen zouden zijn en dat het niet zou lukken met de lapro. Maar ja soms kan het wel eens meezitten, en is het uiteindelijk wel gelukt.

Het verschil tussen drie jaar geleden (toen dus grote buikwond, en nu lapro) is wel enorm hoor. Afijn als je al twee keer een keizersnee gehad hebt, dan ken je de klappen van de zweep. De wond is dan precies hetzelfde. Nu is het bij mij vier weken geleden, en ik doe eigenlijk alles weer, ik loop iedere dag ongeveer 5 km, en gisteren weer voor het eerst op de fiets gezeten. Het enige wat ik nog wel merk is dat ik sneller moe ben. Ook zware dingen tillen waag ik me nog even niet aan.

De wondjes aan de buitenkant waren na tien dagen helemaal genezen, aan de binnenkant zit natuurlijk wel een grote wond, en ik verlies iedere dag nog wel helder bloed, ik weet eigenlijk niet of dat normaal is, maar moest het nog maar even aankijken.

Bij een lapro ga je in principe de volgende dag al naar huis, de eerste drie dagen wel handig om echt de hele dag hulp te hebben, maar daarna kan je lichte dingen eigenlijk weer wel zelf. Drie jaar geleden was ik na de grote buikok ook na drie dagen al thuis, dat is toen wel behoorlijk tegen gevallen hoor, en dan heb je ook minimaal wel 10 dagen hele dagen hulp nodig.

Laten ze trouwens je baarmoedermond staan?

Als je nog vragen hebt dan hoor ik ze wel. Succes verder

groetjes annemie
quote:annemie800 schreef op 13 oktober 2010 @ 21:37:

Hoi hoi,

Willen ze het ook niet proberen om het met de lapro te doen? Zou ik zeker vragen hoor, heeft toch wel aardig wat voordelen. Bij mij is drie jaar geleden mijn eierstok er uit gegaan, met een grote buiksnee, dus ze waren idd heel bang dat er verklevingen zouden zijn en dat het niet zou lukken met de lapro. Maar ja soms kan het wel eens meezitten, en is het uiteindelijk wel gelukt.

Het verschil tussen drie jaar geleden (toen dus grote buikwond, en nu lapro) is wel enorm hoor. Afijn als je al twee keer een keizersnee gehad hebt, dan ken je de klappen van de zweep. De wond is dan precies hetzelfde. Nu is het bij mij vier weken geleden, en ik doe eigenlijk alles weer, ik loop iedere dag ongeveer 5 km, en gisteren weer voor het eerst op de fiets gezeten. Het enige wat ik nog wel merk is dat ik sneller moe ben. Ook zware dingen tillen waag ik me nog even niet aan.

De wondjes aan de buitenkant waren na tien dagen helemaal genezen, aan de binnenkant zit natuurlijk wel een grote wond, en ik verlies iedere dag nog wel helder bloed, ik weet eigenlijk niet of dat normaal is, maar moest het nog maar even aankijken.

Bij een lapro ga je in principe de volgende dag al naar huis, de eerste drie dagen wel handig om echt de hele dag hulp te hebben, maar daarna kan je lichte dingen eigenlijk weer wel zelf. Drie jaar geleden was ik na de grote buikok ook na drie dagen al thuis, dat is toen wel behoorlijk tegen gevallen hoor, en dan heb je ook minimaal wel 10 dagen hele dagen hulp nodig.

Laten ze trouwens je baarmoedermond staan?

Als je nog vragen hebt dan hoor ik ze wel. Succes verder

groetjes annemie

hoi

ze kijken of de baarmoedermond ook eruit kan,maar als het de dicht bij de blaas ligt laten ze hem zitten,maar maken ze wel een inkeping zodat ze zeker weten dat het slijmvlies weg is

met een loproscoop heb ik ook al voorgesteld,maar dat gaat bij mij niet zeiden ze,was wel beter voor het herstel denk ik zelf.

ik moet een dag voor de operatie b;oedprikken voor als het nodig is een bloedtransvusie.

en ze wilden een rugeprik zetten en een lijn achterlaten voor de morfine pomp,maar dat doen ze nu niet ik krijg toch een infuus dus sluiten ze de pomp daar op aan.

heb je ook een blaascatheter gehad?

misschien is het in ieder ziekenhuis weer anders.

de eerste 2 dagen is mijn man thuis,ik zou het wel fijn vinden als het wat langer kon,heb toch 2 kindjes

gezinszorg krijg je ook niet meer vergoed zag ik,alleen 30 uur huishoudelijkehulp.

hoop wel dat het zo 4 november is is toch wel spannend allemaal

groetjes sylvia
Hoi Sylvia,

Ik heb inderdaad ook een morfinepomp gehad, dat is wel heel fijn hoor. Je hebt zelfd het heft in handen. Bloedprikken is idd een standaardprocedure, en ook de blaascath hoort er bij. Gaat er in principe allemaal de volgende dag af en uit. Fijn dat je man in ieder geval de eerste twee dagen thuis is. Heeft hij die dagen al vast gezet, of is hij daar flexibel in. Je weet natuurlijk nooit precies welke dag dat je precies naar huis mag. Wat bedoel je dat je nog 30 uur huishoudelijke hulp vergoed krijgt? En anders is er misschien nog iemand anders in je omgeving die wat op kan vangen?

Jammer dat je zo lang moet wachten, duurt de tijd idd erg lang. Bij mij zat er twee en een halve week tussen, beslissing en doen, dus dat ging supersnel.
quote:annemie800 schreef op 14 oktober 2010 @ 20:56:

Hoi Sylvia,

Ik heb inderdaad ook een morfinepomp gehad, dat is wel heel fijn hoor. Je hebt zelfd het heft in handen. Bloedprikken is idd een standaardprocedure, en ook de blaascath hoort er bij. Gaat er in principe allemaal de volgende dag af en uit. Fijn dat je man in ieder geval de eerste twee dagen thuis is. Heeft hij die dagen al vast gezet, of is hij daar flexibel in. Je weet natuurlijk nooit precies welke dag dat je precies naar huis mag. Wat bedoel je dat je nog 30 uur huishoudelijke hulp vergoed krijgt? En anders is er misschien nog iemand anders in je omgeving die wat op kan vangen?

Jammer dat je zo lang moet wachten, duurt de tijd idd erg lang. Bij mij zat er twee en een halve week tussen, beslissing en doen, dus dat ging supersnel.

de verzekering vergoed 30 uurtjes voor hulp in de huishouding

en ja mijn schoonmoeder komt tussen door ff kijken hoe het gaat

mijn moeder kan dat helaas niet .

en vrienden werken allemaal,dus we zien het wel

mijn man kan 10 dagen zorgverlof krijgen die wil hij verdelen over een aantal weken als dat gaat lukken.

het is inderdaad vervelend dat ik zo lang moet wachten

er was niet eerder plek alle ok's waren vol gepland voor de ochtende

dus ze voeren die operatie toch veel uit(goh die mannen hebben het toch makkelijk grapte ik naar mijn man)

met de zelfde operatie's
quote:sylvia35 schreef op 14 oktober 2010 @ 21:51:

[...]

maar ik houd je op de hoogte hoe het is gegaan

de verzekering vergoed 30 uurtjes voor hulp in de huishouding

en ja mijn schoonmoeder komt tussen door ff kijken hoe het gaat

mijn moeder kan dat helaas niet .

en vrienden werken allemaal,dus we zien het wel

mijn man kan 10 dagen zorgverlof krijgen die wil hij verdelen over een aantal weken als dat gaat lukken.

het is inderdaad vervelend dat ik zo lang moet wachten

er was niet eerder plek alle ok's waren vol gepland voor de ochtende

dus ze voeren die operatie toch veel uit(goh die mannen hebben het toch makkelijk grapte ik naar mijn man)

met de zelfde operatie's
Wat goed, dat de verzekering dat vergoed, mag ik vragen welke verzekering jij hebt? Heb er nog nooit over nagedacht dat het gedekt zou kunnen zijn.

Ik denk dat je man beter echt in het begin wat meer thuis kan zijn, dan heb je het hard nodig. Het is echt tevergelijken met een keizersnee, hoe lang heb je toen nodig gehad om weer op de been te komen?

Operatie word inderdaad heel veel gedaan, alleen niet zo heel vaak op onze leeftijd. Doen ze het bij jou in het ziekenhuis alleen 's ochtends? Groot voordeel trouwens van een grote buikok is wel de korte narcose, dus dat scheelt weer.
quote:annemie800 schreef op 14 oktober 2010 @ 23:03:

Wat goed, dat de verzekering dat vergoed, mag ik vragen welke verzekering jij hebt? Heb er nog nooit over nagedacht dat het gedekt zou kunnen zijn.

Ik denk dat je man beter echt in het begin wat meer thuis kan zijn, dan heb je het hard nodig. Het is echt tevergelijken met een keizersnee, hoe lang heb je toen nodig gehad om weer op de been te komen?

Operatie word inderdaad heel veel gedaan, alleen niet zo heel vaak op onze leeftijd. Doen ze het bij jou in het ziekenhuis alleen 's ochtends? Groot voordeel trouwens van een grote buikok is wel de korte narcose, dus dat scheelt weer.

vgz ben er naar toe geweest,staat allemaal in een boekje

je moet wel kijken in wat voor pakket het zit en de werkgever is soms ook aangesloten boi een verzekering dat kan ook voordelen hebben.de eerste keer met de keizesnee was ik binnen 3 weken weer op de been,maar bij de 2de heeft het langer geduurd omdat ze de ruggeprik verkeerd hadden gezet,dus had veel last van hoofdpijn en me niet lekker voelen,dat zal ongeveer 4 weken hebben geduurd,maar voordat ik echt weer vol energie zat was ik toch een half jaartje verder.

ze plannen alleen in de ochtend bij deze ok is op zich wel fijn,ook omdat je nuchter moet blijven
de werkgever moet de huishoudelijke hulp aanvragen via: vgz.werk.en.inkomen@vgziza.nl

groetjes ,sylvia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven