speenvraag

05-10-2010 16:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
omdat mijn zoontje spuugd heb ik op advies van het CB johannesbroodpotmeel (nutriton) door de voeding gedaan. op zich werkt dit heel goed voor het spugen! Alleen omdat de vloeistof dikker is wordt speen 3 te klein (avent). Hij moet hard zuigen en wordt daardoor erg moe en drinkt minder, ook doet hij er langer over. Nu heb ik de 3-standenspeen geprobeerd maar nr 1 is veel te groot, nu heeft hij binnen 5 minuten de fles leeg en dan zit het hem niet lekker. Ik heb al een klein gaatje in speen 3 erbij geprikt maar dit helpt ook niet. Iemand tips?
Misschien een ander type fles? Difrax heeft ook een papspeen bv. (Tip; de Difraxflessen en spenen zijn er ook gewoon van huismerken, veel goedkoper als je gewoon even wilt proberen)

Soms moet je het ook even de tijd geven. Als je baby gewend is om op een bepaalde manier te zuigen aan een speen, zal hij dat bij een volgende speen net zo doen. Soms hebben ze even de tijd nodig om te wennen aan een speen, en door te krijgen dat ze niet zo hard hoeven te zuigen.
Ik heb met een schaar het topje van de speen een beetje ronder gemaakt. Werkt perfect. Dit is trouwens ook Avent.
Sorry, OP niet goed gelezen. Dan zou ik het ook niet weten, misschien idd een ander soort fles?
Mijn ervaring is dat de melk met nutriton nog dikker wordt tijdens het drinken. Mijn zoontje drinkt melk met nutriton uit Difrax-flessen met een 1-2-3-speen. We beginnen dan op stand 1 en halverwege de fles gaan we over op 3, dat werkt hier perfect.
ik sluit me bij het onderstaande aan. Ik zou de fles iets warmer maken en hem even laten staan zodat het dikker word of de andere speen gebruiken en iets minder johannesbroodpitmeel erbij doen. Je moet eens een beetje in een kopje doen om te zien hoe dik het uiteindelijk word. Iets minder zal het zelfde resultaat geven.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven