Rusteloze benen en armen
dinsdag 5 oktober 2010 om 19:45
Hey, ik heb met periodes wel eens last gehad van rusteloze benen, maar nu is het wel al lange tijd bezig en heb ook ondertussen last van rusteloze armen. Heel de tijd zit ik rond te draaien met mijn voeten en benen. Voel getrek, gekriebel, getintel en een drukkend gevoel in mijn kuiten, voeten, armen, handen. In het ergste geval doen ook mijn knieen en polsen gewoon pijn!
Ik ben onlangs bevallen en mijn hormomen zijn vrolijk tekeer aan het gaan, misschien dat het daardoor komt?
Zijn er wondermiddeltjes die helpen? Had iets gehoord van magnesiumtabletten?
Ik ben onlangs bevallen en mijn hormomen zijn vrolijk tekeer aan het gaan, misschien dat het daardoor komt?
Zijn er wondermiddeltjes die helpen? Had iets gehoord van magnesiumtabletten?
dinsdag 5 oktober 2010 om 19:56
dinsdag 5 oktober 2010 om 20:03
dinsdag 5 oktober 2010 om 20:05
@Juultje: Wat deed je daar dan aan tijdens je zwangerschap? Want ik ben nu ook zwanger en ik heb het dus ook weer. Word er soms helemaal gek van, 's avonds in bed. En ik mag natuurlijk geen ibuprofen nu. Dus dan sta ik maar weer op om mijn voeten onder de koude kraan te houden. Ook niet ideaal.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

dinsdag 5 oktober 2010 om 20:23
@Chryssa, soms een paracetamol nemen. Verder ergens anders gaan slapen zodat ik man niet wakker hield en gaan lezen, forummen om zo afleiding te hebben van mijn benen. Als ik niet zwanger ben helpt het vaak om op mijn buik te slapen, ik heb in mijn zwangerschap hele constructies met kussen gebouwd om te proberen op mijn buik te slapen. Zonder veel succes trouwens.
Kou helpt ook, hoe warmer het was, hoe meer last ik ervan had, dus zomer 2009 vond ik niet zo leuk.
Het rotte is dat er erg weinig aan te doen is. Vanaf 4 maanden zwangerschap heb ik gemiddeld 4-5 uur per nacht geslapen. Vanaf 30 weken heb ik me 50% ziek gemeld en ik ben met 33 weken met verlof gegaan. Ik was uitgeput door slaapgebrek, dat ik overdag niet in kon halen omdat er ook nog een peuter rondliep.
Misschien dat magnesium bij jou wel helpt, zoals bij liubi?
Succes ermee!
Kou helpt ook, hoe warmer het was, hoe meer last ik ervan had, dus zomer 2009 vond ik niet zo leuk.
Het rotte is dat er erg weinig aan te doen is. Vanaf 4 maanden zwangerschap heb ik gemiddeld 4-5 uur per nacht geslapen. Vanaf 30 weken heb ik me 50% ziek gemeld en ik ben met 33 weken met verlof gegaan. Ik was uitgeput door slaapgebrek, dat ik overdag niet in kon halen omdat er ook nog een peuter rondliep.
Misschien dat magnesium bij jou wel helpt, zoals bij liubi?
Succes ermee!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 5 oktober 2010 om 20:29
Wat is dat verschrikkelijk irritant!
Ik heb het ook gehad tijdens de zwangerschap. (en jeuk, jeuk en nog eens jeuk maar dat is een ander verhaal) Met name de laatste 3, 4 weken. Ik kon niet meer normaal op de bank zitten zonder helemaal gek te worden van mijn benen. Van mijn armen had ik geen last. Wat ik deed om er vanaf te komen: probeer er vooral NIET aan te denken! (maar dat is super lastig) heen en weer lopen door de woonkamer, afleiding zoeken. ronddraaien met de enkels om, een soort van, spanning weg te halen.
Gek genoeg was het direct na de bevalling weg in die mate. Nu nog af en toe, terwijl ik voor de zwangerschap dit nooit had.
Ik heb het ook gehad tijdens de zwangerschap. (en jeuk, jeuk en nog eens jeuk maar dat is een ander verhaal) Met name de laatste 3, 4 weken. Ik kon niet meer normaal op de bank zitten zonder helemaal gek te worden van mijn benen. Van mijn armen had ik geen last. Wat ik deed om er vanaf te komen: probeer er vooral NIET aan te denken! (maar dat is super lastig) heen en weer lopen door de woonkamer, afleiding zoeken. ronddraaien met de enkels om, een soort van, spanning weg te halen.
Gek genoeg was het direct na de bevalling weg in die mate. Nu nog af en toe, terwijl ik voor de zwangerschap dit nooit had.
dinsdag 5 oktober 2010 om 20:29
dinsdag 5 oktober 2010 om 20:54
Ik had enorm last van rusteloze benen toen ik zwanger was. Vooral als ik in de auto zat of in bed lag. Gek werd ik er van.
Wat bij mij hielp was om de beurt koud en warm water over mijn benen te gooien. (soort van wisselbaden). Alleen helpt het helaas maar voor korte tijd.
Hopelijk dat het snel over is bij je.
Wat bij mij hielp was om de beurt koud en warm water over mijn benen te gooien. (soort van wisselbaden). Alleen helpt het helaas maar voor korte tijd.
Hopelijk dat het snel over is bij je.
woensdag 5 januari 2011 om 03:04