Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Kijkt iedereen trouwens even op de hyves? Het lijkt erop dat we een datum hebben...
Gefeliciteerd Winnie en Sabb!

Ik ga zo even de stad in met mijn moeder,kan zijn dat ik daar wat eet en anders als ik thuiskom wat noodlesoep ofzo.
Lol @ de ezelinnensoep.

Nogmaals gefeliciteerd Winnie en Sabbb!

Vanavond nog een portie soep van gister, daarna gebakken krieltjes, pangafilet en Hollandse roerbakgroenten.
Het wordt geen gepimpte pizaa, maar biefstuk met heel veel champignons gebakken (en misschien een uitje) en chmpignonsaus erbij en witbrood. Heerlijk het brood lekker in de pan dopen, mmmmmmmmmmmmm.
Age, het klinkt inderdaad vervelend, zo'n moedervlek weg laten halen!!

Vanavond wordt het hier kip korma, met couscous en sperziebonen. Zonder potjes, zakjes of boemboes ik ben benieuwd! Toe een stukje witte chocoladebrownie.
Sabbb en Winnie: beiden van harte gefeliciteerd.

Age, sterkte met je verwondingen.

Wil jij nog even op Afspreken of op Hotmail reageren op de datum?

Hier is het sportavond dus ik eet een bak yoghurt met muesli.
Ik heb weer een receptje van Kay uitgeprobeerd:

http://www.kayotic.nl/blog/pappardelle-con-pollo

Het is gewoon een bolognesesaus maar dan met kip (van de poten) ipv gehakt. Staat nu op en wordt heerlijk. Ik heb er trouwens wel rode wijn doorgedaan en een scheut melk. Want dat hoort in een bolognese.

Omdat ik natuurlijk toch bezig was met bleekselderij, ui en wortel gelijk maar even doorgezet en de 8 tartaartjes die ik nog had liggen verwerkt in een pan echte originele bolognese.

Normaal doe ik gezond en mager en komt er geen ontbijtspek in de saus, maar vandaag heb ik gek gedaan en het wel erbij gedaan.

Er staan nu twee enorme Le Creuset pannen op het vuur. Ik heb mezelf een glas rode wijn ingeschonken en voel me net Sophia Loren (I wish) terwijl ik loom in de pannen roer.

Er hoort eigenlijk ook een huis vol kinderen bij, maar die heb ik niet, dus zal alles lekker in de vriezer belanden.
Haha Hiltje, herkenbaar. Ik was van de week hutspot aan het maken, stoofvlees aan het maken, speklappen aan het maken en kwarktaart aan het maken en dat allemaal tegelijk. Voelde me echt een goede vrouw/moeder/huisvrouw, haha.

Trouwens, dag 9 vandaag dat ik niet rook **trots** .
quote:Cherise1981 schreef op 05 oktober 2010 @ 18:17:

Trouwens, dag 9 vandaag dat ik niet rook **trots** .

Wat goed. Dat kan ik me ook nog herinneren. De eerste twee/drie weken dat ik niet rookte.

Inmiddels ben ik 5 maanden gestopt en is het zoveel makkelijker. Ik rook gewoon niet meer. Klaar!

Zet hem op!
Geinspireerd door kuzu hier ook ezelinnen soep
Hiltje! Of je nou op Sophia Loren lijkt of niet, ik zie het tafereel helemaal voor me! Geniet van je pappardelle straks.
Bedankt voor de hightea reacties. Had er een discussie over met vriend, dus ben blij met jullie reacties

Vandaag eet ik -wederom- alleen, en dient gemak -wederom- de mens Marriss: tortilla gevuld met roerbakmengsel van prei, tonijn, uitje, teentje knoflook, paar champs en wat geitenkaas. Smaakte enorm goed.

Oh, en -wederom- stoofpeertjes met vanillevla na!
Winnie en Sabb van harte gefeliciteerd!!

Age, moedervlek weg laten halen is helemaal niet leuk. Succes en hopelijk geneest het snel weer.

Nu weer on topic: heb mijn ouderwetse risottoprak gegeten vandaag. Aangezien ik aardig wat over heb, morgen weer.
Ik heb echt gister net een afspraak gemaakt om 3 moedervlekken te laten verwijderen....
quote:Cherise1981 schreef op 05 oktober 2010 @ 12:05:

Kijkt iedereen trouwens even op de hyves? Het lijkt erop dat we een datum hebben...

Heb ik iets gemist? Of heb ik een hyves-ban gekregen van jullie

Hiltje; ik heb hier wel twee druktemakers te leen?! Ze eten alleen nog geen bolognese-saus maar dat is slechts een detail!

Age; ik hoop dat je snel weer opknapt!

Cherise; knap dat je het volhoudt! Ik vond het met de tijd steeds makkelijker worden dus er is hoop!

Ezelinnesoep van Cleopatra Kuzu is hier ook opgeslagen; klinkt lekker!

Hier vanavond bediend door manlief: de AH Jalopeno burger, gebakken aardappeltjes en een salade met sla, augurk, tomaat, komkommer, pijnboompitjes en peynir. Eenvoudig doch smaakvol!

Nu ga ik snel weer op de bank hangen; vermoeiend joh dat werken na zoveel maanden!
Oh Marriss, ik heb best veel moedervlekken laten weghalen en het valt reuze mee hoor. Ligt er ook aan of ze worden weggebrand (=eitje) of weggesneden (= hechtingen, dus vervelender), maar nog prima te doen hoor! Geen stress.
@ Marriss Mijn moeder zegt altijd: "ach, da's maar effe." En hoewel ik haar dan wat aan kan doen met dat eeuwige gebagatelliseer, heeft ze wel gelijk.. Maar ja, leuk is anders. Wanneer moet je? Succes in ieder geval.
Suuz, je bent al een paar dagen toegevoegd. Je hebt een hele schattige profielfoto!
Sabbb en Winnie: Gefeliciteerd!

Vanavond voor een vriend een groene curry met kip, paprika en bloemkool gemaakt.

Toe vanille-ijs overgoten met espresso en fijngehakte Maltesers. Yum!
quote:Kuzu schreef op 04 oktober 2010 @ 22:52:

Sri Ezogelin soep gaat als volgt:

.

Lekker!Sorry, ik lees hier altijd ezelinnenzoogsoep
@suuz: als je even op de hyves bij de krabbels kijkt, word je al een stuk wijzer denk ik .

De kip korma hier was heerlijk. Vriendlief had m helemaal zelf gemaakt en het was een groot succes. Ook de brownie was erg lekker, altijd leuk om een tevreden gezicht tegenover je te zien. Hiltje, ik moest lachen om je omschrijving als een soort van Sophia Loren, maar ik vind het zeer herkenbaar. Word er erg blij van als ik andere mensen een plezier kan doen met mijn culinaire creaties, als ik ze zie genieten.
Ik voel me ook soms een echte superhuisvrouw als ik hachee ofzo aan het maken ben. Ik heb ook vaak tijdens het koken een schort voor dus dan heb je dat huisvrouwgevoel al snel te pakken...

Ik las net over stoofpeertjes, die heb ik afgelopen weekend ook gegeten. Lekker!! Herfst is wat eten betreft eigenlijk een erg lekker seizoen, vind ik. Pompoen, kastanjes, spruitjes, mandarijnen, stoofpeertjes...:)

Vanavond in huize Twijfelmeid: garnalen-maïskoekjes met daarbij een spinazie/tomatensalade.
Vanavond maak ik een grote pan stevige soep. De wortelsoep, denk ik, maar ik voeg ook knolselderij toe. Die zijn er weer in fatsoenlijk formaat.
Klinkt lekker lampje,wat doe je er verder nog in?

Ik maak denk ik pasta met spekjes en kaas en prei erdoor(kan ik mooi een ovenschoteltje van maken voor ik vanmiddag moet gaan werken).

Gisteren in de stad een saucijzenbroodje gegeten,was labg geleden en ik had er zin in maar wat viel het tegen...

Daarna thuis een noodlesoep van yum yum en een broodje met kip en kaas uit de oven.
quote:dolfje schreef op 06 oktober 2010 @ 10:05:

Klinkt lekker lampje,wat doe je er verder nog in?Het is de wortelsoep van Twijfelmeid, maar dan met knolselderij erbij. Wordt het nog lobbiger. Deze dus: Wortel-koriandersoep met linzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven