Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Hi Winnie, ja, alleen nog een beetje snotten.

Nou, ik had de XBox naar zolder verbannen. Maar deze moet in de woonkamer staan want er zit een BluRay in die we dan kunnen gebruiken. Ik heb verloren...

Maar ja, zoals hij (terecht) zei: ik ga kleding en schoenen kopen als ik depri ben en hij een PS3. Hij had nl weer een paar afwijzingen binnen, helaas. Dus het is hem vergeven en ik lig wel lekker in bed.

Suuz, ach, beetje bijsturen en dan is het helemaal goed.
Enne Winnie, ik ben die big 30 allang gepasseerd en je voelt er nix van, hoor
@sabbb: wat een heerlijke taarten maak jij. Leuk, ik vind het altijd super als ik op een verjaardag zelfgebakken taart krijg. Ik maak ook altijd zelf taart als ik jarig ben of een andere goede gelegenheid kan vinden. Zo heb ik gisteren een witte chocolade-brownie gebakken, morgen krijg ik een aanschuiver dus die krijgt dat voorgeschoteld. Verder nog een stuk mee voor collega's, wat stukjes de vriezer in, dat komt wel op!

@suuz: briljante combinatie... zou er ook niks over gezegd hebben hoor!

@winnie en koreveen: hier geen PS3, maar wel een lief die graag computerspellen speelt. Maar die er gelukkig ook alle begrip voor heeft dat ik iets anders ga doen / de deur uit ga / ga slapen / wat dan ook.

@Age: sterkte met je verbrande hand, dat kan gemeen pijn doen!!
Hier ook een man met PS3.

Maar, we hebben uiteindelijk een soort compromis.

Hij zeurt niet over de laptop die aan mij vergroeid zit en ik zeur niet over zijn gamegedrag.

Al houden we ons er niet altijd aan..

Vanavond ezogelin soep gegeten, man kreeg rijst en ik frietjes met erbij salade en lamsvlees, gebakken met ui en champignons.

Ik had een lamsbout gehaald, het vet eraf gesneden en dat met ui en knoflook aangebakken, afgeblust met water, een uurtje laten sudderen en daarna gebruikt voor de soep.

Was lekker

Alvast van harte gefeliciteerd Sabbb en Winnie!!
Ja dan ontkom je er niet aan he... Als je ook BluRay kan afspelen. Zoals Cruijff zou zeggen: ieder nadeel heb z'n voordeel...;-)

Haha ik weet dat ik er niks van voel als ik volgend jaar 30 word, maar denk dat het gewoon psychologisch is. Op de een of andere manier lijkt me dat een bepaalde omslag ofzo... Wil heel graag kinderen en heb altijd gezegd dat ik ze voor mijn dertigste wilde, maar ja dat wordt krapjes. Zeker gezien het feit dat er nog geen mister winnie is.

Wel fijn als je een begripvolle Lief hebt... weet nog van een vroeger vriendinnetje... ze woonde samen met d'r toenmalige vriend. Als ze zij dat ze wilde gaan stappen met vriendinnen wilde hij liever dat ze thuisbleef. Dan bleef ze vervolgens thuis om hem gezelschap te houden, was meneer de hele avond vacuum-gezogen aan zijn computer...

Klinkt lekker Kuzu...

En alvast bedankt voor de felicitaties.

Sabbb hoe oud/jong word jij eigenlijk?
Winnie, ja, jammer dat Verse Buurman geen potentieel dating materiaal is.....

Ben ook wel benieuwd hoe jong Sabbb wordt.....

Witt chocoladebrownie *kwijllllllllll*

Fijn dat ik niet de enige ben met game nerd op de bank. Ach ja, ik ga dan ook wat anders doen en nu heb ik weer een excuus om te gaan shoppen. Vrijdag naar Maastricht!!!
Hmmm tsja ach.... Ik zou misschien een date hebben met een andere vent, maar geloof dat dat er toch niet van gaat komen.

Hahaha ik hoor t al... Shop till you drop. Daar is Maastricht inderdaad ideaal voor! Wil ook nog weer een keer terug. En misschien dit jaar eens naar Valkenburg voor de kerstmarkt daar. Weet alleen niet of het echt de moeite waard is.
Hee Age, doe je een beetje voorzichtig? Ik vind branden altijd het ellendigste dat er is, ik snij me nog liever! Geeft niet als je langzaam typt, ik lees gewoon wat rustiger.

Kuzu, je hebt het vast al wel eens verteld, maar wat is ezogelin soep?

Sabbb en Winnie, wees maar gerust nog heel vaak jarig, mij haal je toch niet in!! Jullie moesten eens weten, ik werd zo van dit forum naar die andere Sanoma-dochter geschopt X-D! Maar ik vind het hier zo leuk!

O ja, vanavond waren het kebab-spiezen (van AH, niet veel aan) en sla met tomaat, komkommer en knoflook en nog een overgebleven zieltogende peer die op moest, dus maar weer met gorgonzola in de oven. Was niet om over naar huis te beitelen, die combi. Morgen alweer met een vriendin uit eten, maar op ruim anderhalf uur afstand met de auto. Eten is erg leuk en gezellig, maar ik heb minder zin om dat eind heen en terug te rijden. Nou ja, die twee keer per jaar.... moet kunnen.
Uhhh SRI, hoe jong ben je dan?

Je bedoelt toch niet de Libelle he?
Winnie, ik vil je als je het verder vertelt: ik ben 53... Vandaar de andere sanomadochter.
Pffff maar dat is toch nog jong?! Ik vind dat je helemaal nog niet oud bent!

Ik zal verder niks zeggen...;-)

Zo, ik dacht net leuk de Co-Assistent te kijken... lekkere creepy-aflevering weer zeg....
Winnie, dat is het lolligste dat iemand de laatste tijd tegen me gezegd heeft (op vorige week na, toen mijn echtgenoot n.a.v. een bon voor (veel) te hard rijden mopperde: je bent toch gvd geen kwajongen meer...) Nee pap (aggossie lieverd!).
@sri: wij verklappen niks .

@winnie: ik ben toevallig vorig jaar naar de kerstmarkt in Valkenburg geweest. Ik vond het geen aanrader. Ben eerder wel eens in Duitsland geweest en die vond ik veel leuker, veel meer "Kerst-artikelen" en in Valkenburg vond ik het veel algemene artikelen zoals Afrikaanse beeldjes enzo. Ik heb geeneens kaarsen kunnen kopen, iets waar ik juist naar op zoek was (ben nogal van de kaarsjes en wierook enzo). Dus.

Ik ben trouwens heel benieuwd wat ik morgen te eten krijg, we krijgen een aanschuiver en vriendlief gaat iets lekkers bedenken en dat dan ook maken. Ik heb morgen een cursusdag en kan daarna mooi aanschuiven .
Sri Ezogelin soep gaat als volgt:

Gesnipperde ui aanfruiten met wat tomatenpuree.

Daarbij rode linzen en rijst. Alles omscheppen, wat olie en boter erbij.

Dan de pan vullen met water of bouillon.

Koken tot de linzen en rijst uit elkaar vallen, even met de staafmixer erdoor.

Nog wat zout toevoegen en eventueel citroensap.

Lekker!
Kuzu, hij staat bij de favorieten! Klinkt als goed invriesmateriaal met veel combimogelijkheden.

Dank je teig, much appreciated! Fijne aanschuif morgen.

Helaas kan mijn wederhelft nog geen ei bakken, maar hij is ontzettend goed in poetsen, dweilen, zemen en wassen en dat is ook wat waard (sorry, andijvie).
Als klap op de vuurpijl heb ik ook hechtingen in mijn rug: vandaag een moedervlek weg laten halen

Ik win dus qua zieligheid hier in huis, en Lief is heel lief voor me!

Over Ps3 gesproken: hier staan 2 PS. We hebben net een afl. van Wild China zitten kijken op Blueray. Lief gamed eigenlijk nooit omdat hij in de gameindustrie werkt en er dus al de hele dag mee bezig is
Is erg lekker hoor Sri.

Ik weet niet of je een Turkse winkel in je buurt hebt, zoja, grote aanrader is om daar 'salca' te kopen.

Is tomaten of paprikapuree.

Zit in potten.

M'n schoonmoeder maakt het zelf en ik gebruik die altijd voor m'n soepen, maar van de Turkse winkel is ook wel goed.

Net iets anders dan de gewone blikjes tomatenpuree.
Kuzu, grinn, ik had je toelichting op je soep nog niet gelezen, dus dacht 'ik gooi 'm even in de google'. Maar.... in plaats van ezogelin, typte ik egozelin. Kreeg de melding: bedoelt u soep met ezel

Age, sinds een jaar of 8 gebruik ik nog maar 1 ding voor brandwonden: rescue zalf (of creme). Binnen 10 tot 15 minuten is 'de brand eruit' en het geneest snel.

Shit winnie, de CA vergeten! Er is zoveel op maandag en ik zat CSI NY te kijken (en daarna ATWT).

Bijna middernacht, dus Winnie en Sabb : allebei van harte en en

OT: rest voor morgen geplande hutspot (rest van gister) naar vandaag verschoven en al wel wokgroente gehaald voor morgen: groente dus (duh) en garnalen en woksaus (even zien waar ik morgen zin in heb) en eiermie.
Winnie, Sabbb:

Prettige verjaardag vandaag!!!
Winnie en sabbb, van harte!!!

Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag, Winnie en sabbb!

Je high tea klinkt heerlijk, Marriss! Ik denk dat je iedereen ruim kunt voorzien van lekkers!

Hoe is het met je hand en rug, Age? Is ook wat, Lief ziek en jij hand verbrand en hechtingen in je rug... Hoop op beterschap voor beiden!

Lekker, je ezogelinsoep, Kuzu. Heb het recept opgeslagen.

Vandaag vul ik courgettes met rundertartaar en een hoop groente.
Winnie en Sabb, gefeliciteerd!!

Age, beterschap...lijkt me best pijnlijk, zo'n moedervlek weglaten halen. En jezelf branden is ook niet zo lekker...

Gelukkig heeft mijn vriend geen PS/Xbox en dat soort dingen. Hij heeft een Nintendo DS gekocht, een jaar geleden ofzo, maar die ligt nu stof te happen in de kast. Dat gaat wel goed dus

Die ezelinnen ezogelinsoep klinkt ook lekker!

Na de vernietigende reactie van Age op mijn stamppotkoolraap-plannen is het een ander bakje uit de vriezer geworden. Er bleek gazpacho in te zitten. Lekker!

Vanavond simpele pasta met roomsaus, met ham en courgette. Tis nl weer sportavond.
Roerbakgroente, wokgarnaaltjes, n.t.b. (wok)saus, eiermie.

Heb er nu eigenlijk al zin in, maar ja 9u is wat vroeg
quote:twijfelmeid schreef op 05 oktober 2010 @ 08:54:

Na de vernietigende reactie van Age op mijn stamppotkoolraap-plannen is het een ander bakje uit de vriezer geworden.

En tja... het was een kleine moedervlek die voor de zekerheid is weggehaald. Eerst verdoving en daarna eruit snijden + hechtingen. Plekje is nu wel een beetje gevoelig, ik mag 24 uur niet douchen en over 10 dagen gaan de hechtingen eruit.

En de 'brand' is nu gelukkig ook uit mijn vinger, ben wel gaan slapen met een ijspack om m'n hand

GEFELICITEERD WINNIE EN SABBB! Ik wens jullie een mooie dag toe

OT: vanavond uit eten met 2 vriendinnen, waarvan ik de ene een jaar niet heb gezien omdat ze in het buitenland woonde. Zin in!
Winnie en Sabb, gefeliciteerd!!!!

Ik eet alleen, en ga denk een pizza pimpen met wat er nog in de koelkast ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven