Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Wie gaat overigens een nieuw topic openen?? We zitten bijna aan de 3000.

Lijkt me leuk als er een leuke OP komt
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Nou geef ik niet zo belachelijk veel uit volgens mij maar het kan echt een stuk beter. Ook probeer ik met mijn kleine inkomentje toch nog wat te sparen(gelukkig momenteel lage maandlasten) en een paar euro's hier en daar maakt toch al snel 50 euro.

Maar nu eerst slapen, en dat is gratis!
Wbt. De vlees discussie: lees het boek 'eating animals' eens(vrekkenfeitje: daar is ook een kleinere versie van die een tientje kost) gaat welliswaar over de VS maar is volgens mij best door te trekken naar europa.
quote:watervrouw2 schreef op 04 oktober 2010 @ 23:30:

Morgen gaan bij Kruidvat weer de treinkaartjes in de verkoop.

Goedkoop treinen in weekenden tot half december geloof ik. Op=opJe hebt twee versies, eentje tot 5 december en eentje vanaf 11 december (als ik het me goed herinner) tot begin februari.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Over vlees eten: ik vind vlees lekker, maar met mate. Een klein stukje vind ik meer dan genoeg. Helaas is mijn man een echte carnivoor die naast zijn eigen portie vaak ook de restjes van mij en de kinderen opeet (als wij alledrie weer eens aan de helft genoeg hebben). Dus vaker vegetarisch eten gaat heel lastig worden. Hij gooit bijvoorbeeld makkelijk een kilo gehakt door de pasta, terwijl ik een halve kilo al best veel vindt.

Maar goed, qua vrekken koop ik meestal drie stukjes vlees ipv 4, omdat wij er verder toch niet veel van eten.

Nog een koopje gehad deze week: een Playstation spel dat ik graag wilde hebben en dat nieuw 59 euro kost, tweedehands bij Bol gekocht voor 35 euro en omdat ik nog 30 euro aan waardebonnen had, was ik met 6,95 (verzendkosten) klaar. Daar wor je blij van
Net 2 treinkaartjes gescoord(voor de 2e periode) leuk om een keer een dagje weg te gaan. Een retourtje Amsterdam is toch snel ¤30 pp met korting.
Die tweede periode valt in de kerstvakantie, misschien een idee om dan eens naar Nemo te gaan in Amsterdam.

Als je zo'n Kruidvatkaartje hebt, kun je voor je kind dan nog steeds zo'n Railrunner van 2 of 3 euro kopen ?
Vandaag weer een grote tas met te kleine kleding naar de inbrengwinkel gebracht, helaas stond er nog niet veel op mijn kaart. Twee euro, precies voldoende voor een ingebracht maxi-loco-boekje.
ik ben nieuw op dit forum, heb mijzelf net pas aangemeld.

Wel zit ik dit vrekkenstuk al sinds zondag te lezen en wat een leuke stukken worden er geschreven.

Mede daardoor heb ik mijzelf geregistreerd op deze Viva site.

Ik zit nu pas op blz 54 dus ik heb nog even te gaan voordat ik helemaal op de hoogte ben wat hier geschreven wordt.

Zelf probeer ik erg te letten op mijn aankopen, dat ik sinds 1,5 maand gestopt bent met roken scheelt mij dus veel geld. ( rookte 5 euro per dag weg, erg he?)

Ik hoop dat het niet erg is dat ik mee kom lezen en als ik wat nuttigs te melden heb: mee kom schrijven
Vanzelfsprekend is iedereen hier welkom !
Wat lief van je mop vandaag bij de blokker een springvorm én staafmixer gekocht voor 16 euro. Vond ik toch niet slecht.
Vandaag een EKO-kipfiletje gekocht, 21 euro/kg.

Er zat een kipsmaak aan, kénnen jullie dat ?

Helaas de verkeerde saus eroverheen gepleurd, jammer van dat lekkere vlees. Volgende keer gaat hij/zij dus gewoon "au naturel" in geurloze kokosolie gebakken worden.

Vrekkentip: koop nooit Honig Kip Tandoori.
En ook geen bertolli pastasaus!
Ik baalde ervan dat ik op zaterdag, na mezelf door de massa heen wurmend, bij de DDD voor ruim 300 euro voor manlief een jas en overhemden had gekocht en dan op de bon helemaal onderaan lees dat er op zondag nog eens 20% extra afgaat.....
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Sf, kon je het niet terugbrengen? Dat soort dingen zijn heel irritant idd.
Okay, vandaag wordt moeilijk: Vorige week stond er zo'n fotograaf in de albert heijn en zoonlief wilde per se op de foto. 1 foto krijg je gratis (nou ja, 2,50 'ontwikkelkosten'), maar de rest van de serie kost goud geld.

Vandaag kan ik de 'gratis' foto ophalen, en natuurlijk staat hij ook hartstikke leuk op de rest van de foto's. (maar kan op het moment geen 20 euro missen...)
De minst leuke foto (hoewel je dat nooit zult zeggen) is meestal gratis, en de rest kost inderdaad goudgeld.

Heb je niet nog zo'n bonnetje van de fotosjop in de V&D ? Daar heb ik ook altijd de gratis foto gehaald, en laat de rest maa zitten.

De schoolfoto's vallen me dan weer mee. Vijf euro voor een vel met 16 pasfoto's.
Bij Scapino (schoenwinkels) kun je van 5 t/m 17 oktober je oude schoenen, sneakers, pantoffels of slippers inleveren en dan krijg je 10 euro korting bij besteding van 40 euro.

Ook doneert Scapino voor ieder ingeleverd paar schoenen 20 cent aan Kika.
Vergissing, de foto's kan ik morgen halen (misschien neem ik mijn moeder dan mee, die is gek genoeg om ze te kopen )

Schoolfoto's kosten hier 11 euro. dan krijg je pasfoto's, twee grote foto's (kleur en zwart-wit), twee tussenmaatjes en een klassefoto.

Die koop ik altijd wel.

De pasfoto's scan ik daarna trouwens in, om die in een van de honderdduizend vriendenboekjes te plakken die langskomen.
Hier thuis nu een extra motivatie om te vrekken want mijn vriend is ontslagen. Natuurlijk krijgt hij wel ww, maar dat is toch iets minder dan een normaal salaris. Wat zuiniger aan doen kan dus zeker geen kwaad. Ik verwacht overigens wel dat hij gauw weer werk heeft, maar je weet het niet.

Gisteren bij Lidl geweest, daar kwam ik altijd al regelmatig voor schoonmaakspullen en wc papier enzo, nu maar eens wat verder gekeken dan mijn neus lang is en ik zag dat het voor veel producten echt flink scheelt (soms wel de helft) ten opzichte van de normale supermarkt. Ik zal nooit alles bij Lidl kopen (bijvoorbeeld koffie willen we echt het lieft van DE) maar ik ga er de komende tijd zeker wat vaker heen. Maar jullie wisten vast al lang dat Lidl heel goedkoop kan zijn.
Ik moet bekennen dat ik dus niet weet wat iets in de supermarkt kost.. ik koop wat ik nodig heb / lekker vind (maar dan vaak in de aanbieding = als er een bordje bij staat ) en dus ook niet of de Lidl veel goedkoper is dan de andere winkels waar ik normaal wel kom (Deka of Vomar).
quote:Starshine schreef op 05 oktober 2010 @ 12:24:

Over vlees eten: ik vind vlees lekker, maar met mate. Een klein stukje vind ik meer dan genoeg. Helaas is mijn man een echte carnivoor die naast zijn eigen portie vaak ook de restjes van mij en de kinderen opeet (als wij alledrie weer eens aan de helft genoeg hebben). Dus vaker vegetarisch eten gaat heel lastig worden.

Dat heb ik ook.

Wel kopen we biologisch vlees. Tenminste: zoveel mogelijk, ik bestel pakketten die bij ik bij de lokale reformshop op kan halen. Maar soms is dat op en dan haal ik wel gewoon wat bij de supermarkt.

Zelf eet ik ongeveer 3-4 avonden vegetarisch en bak ik alleen voor mijn vriend een biefstukje of maak ik alleen spekjes en worst bij een stampotje voor hem oid. Maar lasagna eet ik weer wel met vlees enzovoort.
Wij wisselen ook af met vlees en vegetarisch. Ik kan heel goed zonder vlees en zou met gemak vegetarier kunnen zijn, maar mijn vriend wil echt af en toe wel vlees (maar hoeft niet perse elke dag). Wij eten ook ongeveer 3-4x per week vegetarisch. Soms eet ik vaker vegetarisch door voor mezelf een vegetarische burger o.i.d. in de pan te leggen en voor hem vlees. Vlees vind ik makkelijk te missen of te vervangen in bijvoorbeeld pasta, nasi of bami. Ik vind trouwens vegetarische vleesvervangers niet perse goedkoper dan vlees, vaak zelfs iets duurder.
quote:sweetfirefly schreef op 06 oktober 2010 @ 00:13:

Ik baalde ervan dat ik op zaterdag, na mezelf door de massa heen wurmend, bij de DDD voor ruim 300 euro voor manlief een jas en overhemden had gekocht en dan op de bon helemaal onderaan lees dat er op zondag nog eens 20% extra afgaat.....Bij ons was op zondag bijna alles al op, dus je hoeft niet te balen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven