kind uit 2e relatie

07-10-2010 11:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje; ik ben eerder getrouwd geweest en heb 2 kinderen waarvoor ik maandelijk alimentatie betaal. Nu dreigt mn nieuwe relatie ook stuk te lopen waarin ik 1 kind heb. Op welke wijze wordt de alimentatie berekend voor de kinderen? Wordt het voor alle 3 de kinderen gelijkgesteld? Dus dan zou mn 1e partner genoegen moeten nemen met een lagere bijdrage voor de kinderen?
Tis heel erg maar toen ik dit las moest ik alleen maar denken aan;

-Een agenda kopen voor de vast complexe omgangsregeling

-En een afspraak maken met een dokter om je-weet-wel buiten werking te stellen.

Verder geen info over je alimentatie

Succes
Ja hoor, jouw draagkracht wordt verdeeld over al je kinderen
quote:esje76 schreef op 07 oktober 2010 @ 12:28:

Tis heel erg maar toen ik dit las moest ik alleen maar denken aan;

-Een agenda open voor de vast complexe omgangsregeling

-En een afspraak maken met een dokter om je-weet-wel buiten werking te stellen.

Verder geen info over je alimentatie

Succes
quote:hopeso schreef op 07 oktober 2010 @ 11:56:

Ik heb een vraagje; ik ben eerder getrouwd geweest en heb 2 kinderen waarvoor ik maandelijk alimentatie betaal. Nu dreigt mn nieuwe relatie ook stuk te lopen waarin ik 1 kind heb. Op welke wijze wordt de alimentatie berekend voor de kinderen? Wordt het voor alle 3 de kinderen gelijkgesteld? Dus dan zou mn 1e partner genoegen moeten nemen met een lagere bijdrage voor de kinderen?

Die allimentatie lijkt me wel je minst zorg. Waarom heb je je leven én dat van je kinderen zo ingewikkeld gemaakt?
Waarom is een eerste kapot gelopen relatie heel normaal en een tweede heel erg.

Hoeveel vrouwen eindigen niet met 2 of meer kinderen van 2 (of meer) vaders?

Allimentatie vraag weet ik geen antwoord op, vond wel dit topic

sweety1980 in "Alimentatie voor kind uit 2e huwelijk"
Goed gedaan joh! Top!

Gelukkig geen idee hoe dat zit, nog nooit bij d ehand gehad maar wat dacht je van dat te vragen bij een juridisch loket?
De alimentatie voor de 1e 2 wordt niet lager omdat je nu ook voor een 3e moet betalen. De 1e 2 mogen financieel niet lijden onder het feit dat er na hen nog een kind is geboren. Het is dus niet zo dat als je nu E 300 betaalt voor 2 kinderen, dat je dan straks E 300 gaat betalen voor 3 kinderen. Als je een derde kind niet kan betalen had je hem/haar niet moeten maken.
quote:BadAss schreef op 07 oktober 2010 @ 13:05:

Goed gedaan joh! Top!

Gelukkig geen idee hoe dat zit, nog nooit bij d ehand gehad maar wat dacht je van dat te vragen bij een juridisch loket?Is dit nodig? it takes two to tango..wie zegt dat TO niet 2x vreemdgangers heeft getroffen?
Vind ook dat er snel aannames worden gedaan naar TO toe.Misschien heeft hij zoals Frankz ook geen "schuld"aan. Is het niet zijn keuze geweest. Volgens mij is het wel zo dat het verdeeld gaat worden over 3 kinderen maar denk niet dat ze nr 1 en 2 zomaar omlaag gaan gooien. Anders even belletje met instantie die dit regelt mss?

in ieder geval sterkte met de situatie en hoop dat het niet nodig is (omdat je schreef "dreigt" stuk te lopen)
Puck
Echt niet normaal hoe sommige mensen hier reageren!

We weten totaal niet waarom zijn 2 relaties stuk zijn gelopen. Misschien heeft zijn eerste vrouw hem wel bedrogen en is zijn 2de vrouw lesbisch geworden. Is het dan nodig om zo te reageren?

Doe eens normaal zeg! Als je niet wil dat mensen zo snel over jou oordelen, doe dat dan ook bij een ander niet.
quote:ossiepossie schreef op 07 oktober 2010 @ 13:19:

De alimentatie voor de 1e 2 wordt niet lager omdat je nu ook voor een 3e moet betalen. De 1e 2 mogen financieel niet lijden onder het feit dat er na hen nog een kind is geboren. Het is dus niet zo dat als je nu E 300 betaalt voor 2 kinderen, dat je dan straks E 300 gaat betalen voor 3 kinderen. Als je een derde kind niet kan betalen had je hem/haar niet moeten maken.

Dit is jouw mening; maar is niet de waarheid.

Allimentatie word berekend naar draagkracht. Wanneer je gaat scheiden en (van een man uitgaande) een eigen huis hebt word er een x bedrag vast gesteld aan de hand van wat er overblijft na eigen levensonderhoud. Als je gaat samen leven word dat bedrag hoger (nog maar een halve huur te betalen o.a.) wanneer er in deze relatie kinderen geboren worden gaat het bedrag weer omlaag, en wanneer er dan weer gescheide word word opnieuw bekeken wat er over blijft na vaste lasten en word dit bedrag gedeeld door twee.
Eens met zakdoekjeopviva: als je draagkracht verandert, omdat je dus voor een derde kind alimentatie gaat betalen, kan de alimentatie voor de eerste twee naar beneden worden aangepast.

Sterkte.
Inderdaad. Het hangt geheel af van jouw, maar ook van je 1e en 2e vrouw haar draagkracht.

Kan zijn dat het nee beneden wordt gesteld, maar als bijvoorbeeld zij weer is gaan samenwonen of trouwen, kan haar draagkracht groter zijn geworden en dan wordt het bedrag ook naar beneden bijgesteld.

Sterkte TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven