Wat eten we vandaag?
donderdag 7 oktober 2010 om 13:33
quote:sri schreef op 06 oktober 2010 @ 22:18:
[...]
Nou ja zeg, vind je dat nou niet een beetje erg drastisch? Moeten we haar morgen weer helemaal ontdooien! En ik heb al zoveel afspraken!
Haha! En mij invriezen is helemaal niet goed voor mijn gesteldheid. Ben verkouden, bah!
OT: vanavond maak ik Risotto Cappesante, al een hele poos zin in!
Verdorie, het wordt al drukker op mijn werk. Ik merk dat ik minder tijd heb voor het forum overdag
[...]
Nou ja zeg, vind je dat nou niet een beetje erg drastisch? Moeten we haar morgen weer helemaal ontdooien! En ik heb al zoveel afspraken!
Haha! En mij invriezen is helemaal niet goed voor mijn gesteldheid. Ben verkouden, bah!
OT: vanavond maak ik Risotto Cappesante, al een hele poos zin in!
Verdorie, het wordt al drukker op mijn werk. Ik merk dat ik minder tijd heb voor het forum overdag
donderdag 7 oktober 2010 om 15:05
Ik ben as we speak een uiensoepje in elkaar aan het flansen. Geinspireerd op Jamie Oliver.
Gewone en rode ui en sjalotten en prei en lenteui en knof en verse tijm een uurtje laten zweten in de olijfolie en roomboter. Dan witte wijn en vleesbouillon erbij en een kwartiertje zachtjes koken. Dan op smaak met woestersaus (schrijf je anders) en uiteraard geraspte kaas in de soep laten smelten.
Ga nu een kopje proeven!
Gewone en rode ui en sjalotten en prei en lenteui en knof en verse tijm een uurtje laten zweten in de olijfolie en roomboter. Dan witte wijn en vleesbouillon erbij en een kwartiertje zachtjes koken. Dan op smaak met woestersaus (schrijf je anders) en uiteraard geraspte kaas in de soep laten smelten.
Ga nu een kopje proeven!
donderdag 7 oktober 2010 om 16:51
Bij gebrek aan uiensoep vanavond maar weer eens nasi goreng, met een spiegelei, een paar sateetjes met ketjap-rawitsaus, kroepoek. Als ik erg geïnspireerd ben, maak ik er nog wat seroendeng bij.
De spaghettisaus uit een pakje gisteren was zo niet lekker dat ik de rest niet eens heb ingevroren. Volgende keer maak ik hem weer zelf, en dan niet met gehakt (gek, ik vind het gehakt van AH ook al niet lekker meer, zo muf) maar met catalaanse braadworst die ik uit z'n pyjamaatje trek. Wordt minder rul dan gehakt, maar dat vind ik juist wel lekker.
De spaghettisaus uit een pakje gisteren was zo niet lekker dat ik de rest niet eens heb ingevroren. Volgende keer maak ik hem weer zelf, en dan niet met gehakt (gek, ik vind het gehakt van AH ook al niet lekker meer, zo muf) maar met catalaanse braadworst die ik uit z'n pyjamaatje trek. Wordt minder rul dan gehakt, maar dat vind ik juist wel lekker.
donderdag 7 oktober 2010 om 17:14
Oeh uiensoep! Dat kan mijn vriend lekker maken! Ga ik vragen of hij dat weer eens wil doen.
Vriend staat as we speak te koken; chili con carne met rijst. Ik hou niet van chili met rijst, wil daar altijd aardappels bij, maar helaas heeft vriend vaak een hele andere smaak.
Morgen maak ik denk ik risotto...
Vriend staat as we speak te koken; chili con carne met rijst. Ik hou niet van chili met rijst, wil daar altijd aardappels bij, maar helaas heeft vriend vaak een hele andere smaak.
Morgen maak ik denk ik risotto...
donderdag 7 oktober 2010 om 19:01
donderdag 7 oktober 2010 om 19:08
Ja hoor, heb ik weer. Denk ik vanmiddag praktisch: laat ik de rijst vast koken, kan kan-ie lekker afkoelen... geen rijst. K*T! En niks in de buurt om het even te halen, want man heeft auto mee.
Nu mik ik maar een pizza in de oven en ga morgen rijst halen. Maar het goede nieuws (voor mij dan
: dan wordt het morgen chinees en maak ik daar teig's pork in sweet soy sauce bij! Daar kan ik me nu al op verheugen. Hoef er alleen maar aan te denken om pork te halen..
Nu mik ik maar een pizza in de oven en ga morgen rijst halen. Maar het goede nieuws (voor mij dan
donderdag 7 oktober 2010 om 19:35
donderdag 7 oktober 2010 om 19:48
Age, bij mij idem dito. Als ik 's avonds weer dit topic lees, zijn er tig blz bijgekomen.
Sabbb, wat ben jij nog jong * oma denkt smachtend terug aan haar jonge jaren *
Teig, je wordt weer flink verwend!
Hiltje, het klinkt weer heerlijk!
Ik heb gehalveerde struikjes witlof op het snijkantje aangebakken in de pan en daarna gestoofd met wat sinasappelsap. Hertebiefstuk en gebakken aardappels erbij.
Sabbb, wat ben jij nog jong * oma denkt smachtend terug aan haar jonge jaren *
Teig, je wordt weer flink verwend!
Hiltje, het klinkt weer heerlijk!
Ik heb gehalveerde struikjes witlof op het snijkantje aangebakken in de pan en daarna gestoofd met wat sinasappelsap. Hertebiefstuk en gebakken aardappels erbij.
donderdag 7 oktober 2010 om 20:03
Sabbb:
Ik gebruik inderdaad gedroogde linzen, uit die plastic zakken bij de Turk.
Nog een voor de schrik.
Vandaag bij mijn ouders gegeten.
Brocolli, tartaar en gebakken aardappels.
En chipolata pudding.
Wel grappig, toen ik thuis woonde at ik vaker toetjes en nooit soep vooraf, nu is het totaal andersom.
Ik kook bijna altijd soep vooraf en vrijwel noooit toetjes. Of later op de avond yoghurt of ijs.
Ik gebruik inderdaad gedroogde linzen, uit die plastic zakken bij de Turk.
Nog een voor de schrik.
Vandaag bij mijn ouders gegeten.
Brocolli, tartaar en gebakken aardappels.
En chipolata pudding.
Wel grappig, toen ik thuis woonde at ik vaker toetjes en nooit soep vooraf, nu is het totaal andersom.
Ik kook bijna altijd soep vooraf en vrijwel noooit toetjes. Of later op de avond yoghurt of ijs.
donderdag 7 oktober 2010 om 21:37
Koreveen, wat heb jij lekker gegeten vanavond!! Jeetje, ik krijg meteen ontzettend zin in witlof. Wat mijn vriend helemaal niet lust, maar ik ga t binnenkort maar eens maken als hij er niet is (net zoals hij vierkazensaus maakt als ik er niet ben).
@sri: het is niet mijn sweet soy pork hoor, het is van de website van Kay (kayotic geloof ik) en was een tip van Hiltje . Ik heb het alleen maar opgevolgd en weer doorgegeven hier dat het lekker was!
@sri: het is niet mijn sweet soy pork hoor, het is van de website van Kay (kayotic geloof ik) en was een tip van Hiltje . Ik heb het alleen maar opgevolgd en weer doorgegeven hier dat het lekker was!
donderdag 7 oktober 2010 om 22:01
vrijdag 8 oktober 2010 om 10:31
En, wat voor flitsende combi heb je gisteravond gegeten, Suuz?
Lekker, Teig! Straks moet vriend verplicht mee naar jullie foodmeet wegens het maken van té lekkere dingen...
Veel plezier in Maastricht, Koreveen! Maastricht is zó leuk!
Ik stop vanavond een groot stuk zalm in het mandje van de stoompan en onderin tegelijkertijd broccoli. Heerlijk, blijft de zalm sappig en mals.
Lekker, Teig! Straks moet vriend verplicht mee naar jullie foodmeet wegens het maken van té lekkere dingen...
Veel plezier in Maastricht, Koreveen! Maastricht is zó leuk!
Ik stop vanavond een groot stuk zalm in het mandje van de stoompan en onderin tegelijkertijd broccoli. Heerlijk, blijft de zalm sappig en mals.