rot ervaring met marktplaats!

08-10-2010 06:02 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Graag zou ik wat advies willen op het volgende:

een paar dagen geleden heb ik laarzen besteld via marktplaats. Er stond bij de advertentie dat ze gedragen waren, maar er nog heel goed uitzagen. Er stonden wat foto's bij, en op de foto's zagen de laarzen er inderdaad nog heel goed uit! Aangezien deze laarzen in de winkel erg duur zijn, en ik niet erg ZOveel te besteden heb, heb ik de laarzen gekocht voor toch nog best wat geld. (60,00)

Ik vol verwachting wachten. Gisteren kreeg ik ze binnen.

Met 2 hele grote gaten aan de voorkant! Precies bij de neus voor, de foto's waren precies zo genomen dat dit niet te zien was.

(waren foto's van bovenaf, achterkant en zool etc, maar net dat dit niet te zien was blijkbaar)

Ik heb contact opgenomen met de adverteerder, en gevraagd of ik ze terug kan sturen dat zij het geld terugstort, maar die zegt deze enorme beschadiging gemaild te hebben en zegt: veel plezier ermee, en verkoop ze anders via marktplaats.

Kan iemand mij tips geven over wat ik verder nog hiermee kan doen?

En a.u.b niet teveel reacties over hoe stom ik ben geweest, dat weet ik zelf nu ook.
Met alle respect terug hoor, dat is mijn keuze. Deze schoenen zijn in de winkel over de 300 euro. Een vriendin van mij heeft deze schoenen ook en al 2 jaar wil ik ze zo graag, dan is het mijn beslissing dat ik het op deze manier wilde doen. Als er staat dat ze maar een paar keer zijn gedragen, waarom niet.

Dat kunnen jullie dom vinden of niet, maakt me niet uit ik wil graag adviezen wat te doen nu. Ik zal vanmiddag als ik nog geen reactie heb, inderdaad daarmee dreigen!

Ik snap het ook niet wat is nou de moeite voor haar om het bedrag via internetbankieren terug te storten en ik stuur de schoenen terug. Aan de andere advertenties van haar te zien heeft ze geen geldgebrek

(allemaal kinderkleding gedragen maar allemaal burberry replay DKNY etc) niet dat dat fout is, maar ik bedoel alleen maar, ja ik weet t zelf ook niet:) En bedankt weer voor de racties:)

Oja, ik heb het advertentienummer nog, en de mails maar ze heeft de advertentie verwijderd.. Helaas. Ze heeft nog wel andere advertenties staan. Ik heb haar mailadres, rekeningnummer en voor en achternaam.
Janine,welke maat laarzen heb je??

Ik heb hier nog een nieuw paar staan, NOOIT op gelopen, en geen gaten,die mag je zo van me hebben.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Janine, het is voor haar ook geen moeite om het geld terug te storten. Ze wil het niet doen omdat zij gewoon een ordinaire geldwolf is die bereid is voor 60 euro iemand op te lichten.
gemene wraakactie: mail de bieders op haar andere advertenties je verhaal. Dan verkoopt ze mooi niks meer.
Staat er bij het overmaken naar haar rekening geen adresgegevens? Dat is namelijk wel heel vaak zo.

Mocht het niet zo zijn, dan is vast de woonplaats bekend en met achternaam heb je het adres zo te pakken.

Ik zou ze persoonlijk terugbrengen, eens kijken of ze dan nog zo hoog van de toren blaast!
quote:Starshine schreef op 08 oktober 2010 @ 09:29:

gemene wraakactie: mail de bieders op haar andere advertenties je verhaal. Dan verkoopt ze mooi niks meer.

Leuk bedacht maar dat kan helemaal niet. Vroeger kon dit wel trouwens.

Wat je wel kunt doen is op alle ads bieden met de naam "kijk uit; oplichter".
Kan dat niet meer? Oh, jammer.
quote:janine87 schreef op 08 oktober 2010 @ 09:20:

Met alle respect terug hoor, dat is mijn keuze. Deze schoenen zijn in de winkel over de 300 euro. Een vriendin van mij heeft deze schoenen ook en al 2 jaar wil ik ze zo graag, dan is het mijn beslissing dat ik het op deze manier wilde doen. Als er staat dat ze maar een paar keer zijn gedragen, waarom niet.

Dat kunnen jullie dom vinden of niet, maakt me niet uit ik wil graag adviezen wat te doen nu. Ik zal vanmiddag als ik nog geen reactie heb, inderdaad daarmee dreigen!

Nou nou, ik heb nergens gezegd dat ik je dom vind. En het inderdaad ieders vrije keuze om via MP iets te kopen. Maar er zit ontzettend veel kaf onder het koren en als je dan voor zo'n bedrag wat koopt, zou ik het gaan ophalen. Maar goed, dat is achteraf makkelijk gezegd natuurlijk.

Ik snap het ook niet wat is nou de moeite voor haar om het bedrag via internetbankieren terug te storten en ik stuur de schoenen terug. Aan de andere advertenties van haar te zien heeft ze geen geldgebrek

(allemaal kinderkleding gedragen maar allemaal burberry replay DKNY etc) niet dat dat fout is, maar ik bedoel alleen maar, ja ik weet t zelf ook niet:) En bedankt weer voor de racties:)

Oja, ik heb het advertentienummer nog, en de mails maar ze heeft de advertentie verwijderd.. Helaas. Ze heeft nog wel andere advertenties staan. Ik heb haar mailadres, rekeningnummer en voor en achternaam.
quote:diaantje1971 schreef op 08 oktober 2010 @ 09:24:

Janine,welke maat laarzen heb je??

Ik heb hier nog een nieuw paar staan, NOOIT op gelopen, en geen gaten,die mag je zo van me hebben.Wat lief van je. Je bent echt een schatje
Inderdaad, via de betaling kan je meestal wel een woonplaats achterhalen en als je haar achternaam heb kun je ook haar adresgegevens achterhalen. Ik zou wel zo zijn om dat te doen en dan maar dreigen met gemene wraakacties. Ik denk nl. niet dat ze voor ¤60,- zit te wachten op ellende.
Wat een valse actie zeg! Ik had het laatst met een jurkje, gelukkig niet duur. Maar ik vind het wel rete-irritant.

Ik zou het er niet bij laten zitten Janine.

Misschien heb je het al vermeld hier, maar heeft ze nu nog steeds advertenties staan?
Of TO nou zelf goed in de slappe was zat, of elk dubbeltje moet omkeren, het is een naaistreek.

Ik denk dat het beste wat je kan doen is ten eerste accepteren dat je die 60 euro waarschijnlijk gewoon kwijt bent. Op het rechtvaardigheidsgevoel of de schaamte van de betreffende persoon hoef je kennelijk niet te rekeken. Daarna zou ik dus dreigen met die 'marktplaatsopgelicht' sites en als je er niks van hoort het ook echt doen. Niet loos dreigen maar gewoon doen.
Maar goed, geen verdere illegale wraakacties doen natuurlijk, dan wordt het wel heel erg stalkerig of obsessief. Hou je hoofd dus koel, take your losses. Als het mee zit geeft ze je je geld terug.
Dank je wel wat lief!!! hihi

Ja ze heeft nog advertenties staan. Ik ben waarschijnlijk veel te aardig. Ik hoop echt dat ze ingaat op mijn reeele aanbod, en anders ga ik wat jullie zeggen, inderdaad dreigen.

(dan hopen dat ze me niet aan klaagt voor bedreiging:) )

Ik wil niet accepteren dat ik het geld kwijt ben. Jullie reacties geven me wel een heel goed gevoel dank je wel daarvoor!
Mocht je de laarzen willen,neem dan via de angels maar contact met mij op.

En verder ,laat het er niet bij zitten hoor.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Het enige wat je kan doen is een klacht indienen bij MP met desnoods de mailtjes als "bewijs".

Wat ik altijd doe is het volgende (als de verkoper ver weg woont en het product kan opgestuurd worden): Ik koop iets via MP en ik maak de helft van het geld over. Als ik het binnen heb en het product is goed, dan maak ik de andere helft over. Wilt de verko(o)p(er)(ster) niet meewerken....dan helaas voor hem/haar... ga ik verder zoeken.
Het is geen kwestie van 'ingaan op het aanbod'. Deze mevrouw was zich er bewust van dat er gaten in de schoenen zaten en er dan nog 60 euro voor durven te vragen?? Ik zou niet eens een advertentie meer zetten. 60 euro is nog een hoop geld.

Dat ze alleen maar beschadigd zijn vind ik nogal misleidend.

Je bent inderdaad veel te aardig.

Met al die tips en trucs zou het inderdaad niet al te moeilijk moeten zijn om haar adres te achterhalen. Desnoods ga je er heen om ze terug te brengen. Maar als ze vanmiddag nog steeds weigert het geld terug te storten dan heb jij al haar gegevens en kun je die mooi gebruiken om haar aan te geven op div. oplichtings-websites.

Bieden op haar andere ads met 'pas op: oplichter' vind ik wel een slim plan. Tuurlijk moet het niet gaan lijken op stalken, maar het is ook niet zo dat zij niet wist dat er gaten in die schoenen zaten. Zo'n beschadiging maakt zo'n schoen toch praktisch niks meer waard? Als ik het zo lees kun je ze niet laten repareren bij de schoenmaker en is 60 euro veels te veel.

Succes!
quote:janine87 schreef op 08 oktober 2010 @ 09:56:

Dank je wel wat lief!!! hihi

Ja ze heeft nog advertenties staan. Ik ben waarschijnlijk veel te aardig. Ik hoop echt dat ze ingaat op mijn reeele aanbod, en anders ga ik wat jullie zeggen, inderdaad dreigen.

(dan hopen dat ze me niet aan klaagt voor bedreiging:) )

Ik wil niet accepteren dat ik het geld kwijt ben. Jullie reacties geven me wel een heel goed gevoel dank je wel daarvoor!

No offense, maar ik denk dat er een verschil tussen 'niet op je kop laten zitten' en ergens onrealistisch aan blijven hangen. wat nou als je dreigt met haar naam op zo'n site zetten en ze wil je nog steeds niet je geld teruggeven? Wat dan?

Die kans is gewoon reeeel, vandaar mijn advies om eerst gewoon te accepteren dat je geld foetsie is, en je je begeerde laarzen niet voor 60 euro hebt gekregen. Ik snap dat het frustrerend is wanneer je geldzorgen hebt, maar nog frustrerender is het om er in te blijven hangen.

Wat natuurlijk niet beteken dat je je niet op de kop hoeft te laten zitten! Maar goed, dat heeft ook zijn grenzen. Iemands adres nagaan en dan dreigenementen uiten zoals een poster boven mij suggereerd vind ik toch ook wel obsessief hoor.
Natuurlijk is 60 euro teveel. Maar ik zou mijn vrije tijd het liefste besteden aan leuke dingen, niet iemand op MP blijven volgen en elke keer maar weer 'pas op oplichter' reacties blijven plaatsen. de eerste dag wel, maar toch, ik zou daar niet eens teveel tijd en emotie in willen steken.
Ik zou het echt niet zomaar accepteren hoor. Het gaat het niet op 5 euro!!

Gelukkig heb je haar gegevens.
Hoi,

Ik heb een mailtje terug met het volgende:

Mijn oprechte excuses blabla was niet expres ik dacht dat ik het gezegd had. Ik wil ze best terugnemen maar pas aan het eind van de maand, nu geen geld(ze zal die 6o euro welgelijk hebben uitgegeven) maar verkoop ze zelf anders via marktplaats.

Wat zal ik hier nou op antwoorden? Ik wil geen maand wachten hoor!!
Ik zou hard zijn en zeggen dat het haar probleem is en niet de jouwe. Anders kun je fluiten naar je centen.

Geloof je dat ze dacht dat ze het had gezegd? Zoiets verkoop je bij voorbaat niet, laat staan dat je denkt dat mensen 60 euro betalen voor ondraagbare laarzen.

En wat als ze aan het einde van de maand ook geen geld heeft? Daar kun je op rekenen, dat ze dan met een smoes aankomt.

Dus: haar probleem, had ze ze maar niet moeten verkopen en zij moet het oplossen.

Maar dat is mijn mening.
Ook een lekker makkelijk antwoord wat ze geeft.
Ik zou ook geen maand wachten en ik zou ze al helemaal niet verkopen via Marktplaats.
Wooww wat een bitch! Hoe durft ze! Ik snap dat soort mensen echt niet! Is er geen mogelijkheid om je geld terug te laten storten bij de bank ofzo?

Ik zou niet akkoord gaan met aan het einde van de maand, want dan verzint ze wel weer een nieuwe smoes (heb er helaas ervaring mee). Je wil NU je geld terug!!! En niet eerst die schoenen opsturen want dan gaat ze ze gewoon nog een keer verkopen, die mensen heb je echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven