Mode & Beauty alle pijlers

Beenlengteverschil en hakken

09-10-2010 11:09 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een jonge vrouw van 23 jaar. Ik heb een beenlengteverschil van 5 cm en draag daarom schoenen/ laarzen met een hakverhoging en verhoogde zool. Ik ben gek op hoge hakken. Ik heb pumps die er ongeveer hetzelfde uitzien, maar waarvan de hakhoogte 5 cm verschilt. Dit voldoet wel met lopen, maar echt comfortabel is het niet. Nu zegt mijn vriend dat ik gewoon mijn linker pump moet laten verhogen. Zijn er meiden/ vrouwen die ook een beenlengteverschil hebben en ervaring hebben met (pumps) hakken die verhoogd zijn? Laat het me horen!!!

Groetjes Marit
Bij mij is het verschil in lengte niet zo extreem als bij jou, maar ik ga 2x per jaar naar een podopostruaal therapeut. Die maakt hele dunnen zooltjes met hobbels er op. Zo gaat mijn voet in een betere stand staan. Het zooltje van mijn kortere been in wel dikker als die van mijn langere been, maar niet zo dik als het lengte verschil.

Die zooltjes kan ik gewoon in mijn pumps (laarzen, schoonen, booties) doen. En dat loopt heerlijk.

Ooit bij een podoloog geweest, die zolen waren een ramp (en ook daadwerkelijk zo dik als het lengteverschil) ik kon er echt niet op lopen.

Misschien een idee om eens uit te vinden wat een podopostruaal therapeut voor je kan beteken?
quote:kusunum schreef op 09 oktober 2010 @ 12:12:

Bij mij is het verschil in lengte niet zo extreem als bij jou, maar ik ga 2x per jaar naar een podopostruaal therapeut. Die maakt hele dunnen zooltjes met hobbels er op. Zo gaat mijn voet in een betere stand staan. Het zooltje van mijn kortere been in wel dikker als die van mijn langere been, maar niet zo dik als het lengte verschil.

Die zooltjes kan ik gewoon in mijn pumps (laarzen, schoonen, booties) doen. En dat loopt heerlijk.

Ooit bij een podoloog geweest, die zolen waren een ramp (en ook daadwerkelijk zo dik als het lengteverschil) ik kon er echt niet op lopen.

Misschien een idee om eens uit te vinden wat een podopostruaal therapeut voor je kan beteken?

ik had nog nooit van een podopostruaal therapeut gehoord

Ik heb een poos geleden met zooltjes gelopen om mijn bekken recht te zetten. Dat was een soort stugge kurk/leer constructie die ik alleen in onscharmante veterschoenen kon dragen.

Ik hou deze tip in mijn achterhoofd omdat ik de indruk heb dat de boel weer schever is komen te staan
Een zooltje van 5 cm dik gaat wat moeilijk in mijn schoenen. Dan moet je echt van doe orthopedische schoenen hebben en die haat ik. Ik koop altijd "gewone"schoenen. Die breng ik dan naar de schoenmaker. Hij verhoogt dan mijn linker schoen en ben ik weer gelukkig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven