Luxe probleem: "Wat wil je hebben?"

07-10-2010 12:15 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort krijg ik mijn bul en daar hoort natuurlijk een feestje bij. Gelukkig heb ik nog niet veel afmeldingen gehad, maar wel al vaak de vraag: "Wat wil je hebben?". En nu weet ik niks daar op te antwoorden!

Ik weet dat het een ontzettend luxeprobleem is maar ik zit er wel mee. Vooral omdat ik weet dat bijvoorbeeld mijn ouders en schoonouders me graag iets speciaals (lees duur) cadeau willen geven. En ik het dan ook leuk vind om iets te vragen. Ook wil ik graag voorkomen dat ik weer met een hoop mandjes, kaarsen, kaarsenhouders etc wordt opgescheept.

Ik weet dat het misschien wat hebberig klinkt maar hoop dat jullie daar door heen willen lezen en me willen helpen met het vinden van gepaste cadeaus om te vragen.

Alvast bedankt!
Bij het behalen van mijn diploma kreeg ik een vakantie van mijn ouders, maar dat is denk ik een beetje extreem.

Mijn vriend heeft om een slipcursus gevraagd, omdat hij vanaf dat moment ook veel moest gaan rijden in verband met zijn baan.
quote:Frankz schreef op 07 oktober 2010 @ 13:04:

een donatie aan een goed doel?Dat dacht ik dus ook meteen...misschien een goed doel op je vakgebied? Weet niet wat je gestudeerd hebt.
Nope
Ideetjes:

- leren tas voor werk of prive

- sieraad (ring, armband, ketting, oorbellen)

- horloge

- kunstwerk

- mooie accesoires voor in huis (bijv vaas)

- mooie lamp voor in huis

- weekendje weg

- dure kleding/schoenen die je anders nooit zou kopen, bijv leren jasje of dure laarzen

- mooie agenda / organizer

- servies/bestekcasette

- huishoudelijke apparaten (TV, DVD-speler, home-cinema set)

- rituals verwenpakket

Dat gaat eigenlijk best goed, terwijl ik normaal ook nooooit weet wat ik moet vragen voor kerst of verjaardag...

T.z.t. maar even dit topic bekijken!
quote:elninjoo schreef op 07 oktober 2010 @ 13:25:

[...]

dan kun je beter geld vragen voor jezelf, komt altijd wel 'n keer van pas als je de staatsloterij nog niet gewonnen hebtIk leef nu en doe liever nu iets voor anderen dan dat ik het oppot voor mezelf en misschien ooit gebruik. Ik deel mijn plezier en geluk graag met anderen, dichtbij me en verder van me af. Ik vind het egoistisch om alles op te potten voor 'ooit'.
Voor mijn afstuderen kreeg ik vooral héél veel boekenbonnen. Vond ik geweldig: elke week een boek gekocht, en toen ik een baan vond na mijn afstuderen (iets meer dan 2 maanden later) de resterende bonnen in één keer stukgeslagen bij Selexyz. Hmmm.

Van mijn schoonouders kreeg ik op een later moment een scrapbook met foto's van mijn afstuderen en afstudeerfeestje en dingetjes van de universiteit, dat vond ik ook erg leuk.

Verder worden hierboven ook veel leuke dingen genoemd! Een mooie werktas, een sieraad of kunstwerk is ook heel leuk en blijvend.

Gefeliciteerd met het behalen van je bul!
Ik heb een horloge gehad maar dan moeten ze wel een beetje je smaak kennen. Hierdoor denk ik er wel elke dag aan en dat vind ik altijd wel een mooi gebaar. Iets voor in huis is daarom ook zo leuk (dat zie je ook elke dag) dus vind dat idee van iets van kunst een goeie. Misschien dat het dan wel handig is om de winkel te noemen waar ze het kunnen kopen zodat je wel een beetje invloed hebt op de stijl van het cadeau.
Of een leuk servies beginnen dat je nog niet hebt, dan kan iedereen een onderdeel ervan kopen. De een komt met 2 borden, de ander kopjes en schotels.

Wat ik zelf ook nog een keer gevraagd heb, kerstballen!!

Wel gezegd dat ik alles een bepaalde kleur wilde. Was echt heel erg leuk, en ieder jaar denk ik weer van wie ik ze heb gehad.
quote:Neel80 schreef op 07 oktober 2010 @ 16:40:

Ik heb een horloge gehad maar dan moeten ze wel een beetje je smaak kennen. Hierdoor denk ik er wel elke dag aan en dat vind ik altijd wel een mooi gebaar. Iets voor in huis is daarom ook zo leuk (dat zie je ook elke dag) dus vind dat idee van iets van kunst een goeie. Misschien dat het dan wel handig is om de winkel te noemen waar ze het kunnen kopen zodat je wel een beetje invloed hebt op de stijl van het cadeau.Gewoon samen uitzoeken met de gever, probleem opgelost.
Het horloge zou ik zeker vragen en dat laat je je moeder een plaatje ervan zien in een boekje of ga je samen naar de juwelier. Is misschien ook wel leuk als moeder/dochter-ding.

Tja, voor de rest vind ik het wel heel persoonlijk.

Ik heb destijds van mijn ouders een laptop gekregen en vooral veel geld van andere feestgangers. Maar ik had oo kmooie sieraden van Ti Sento gezien en die heb ik toen aangewezen aan mijn vriend en die heeft me toe iets daarvan gekocht.
een geurtje die je nog wilt hebben

sieraden

een ikea bon

nieuwe agenda

van bepaald merk servies iets

cd

blu ray
Volgens mij heb je nu een lijstje voor de komende 10 jaar
Heel erg bedankt allemaal! Ik heb genoeg ideeen opgedaan . En inderdaad zoveel dat ik de komende 10 jaar genoeg weet te vragen .
Herkenbaar! Volgende week krijg ik mijn bul en ik weet ook echt niet wat ik moet vragen. Had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat je ook cadeautjes krijgt bij zoiets...
...
anoniem_104445 wijzigde dit bericht op 09-10-2010 16:59
Reden: te extreem
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven