Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Ben benieuwd wat je ervan vindt. *einde vispot promo*
Ik vind zoete witte wijn vaak zo'n chemisch nasmaakje hebben. Zou het ook kunnen met dezelfde hoeveelheid vermouth? Of een mengsel van droge witte wijn en vermouth (half om half)? Of zou dat ranzig worden? Het lijkt mij verder een errug lekker recept!!
Je zou het kunnen proberen, sri. Maar vermouth heeft ook een droge en zoete variant, toch? Zou je dan wel gaan voor de zoete of ook de droge? What about halfzoete witte wijn, zoals ik gebruik?
Vraagje: heeft iemand van jullie wel 'ns foe yong hai gemaakt of laten jullie dat lekker over aan de plaatselijke Chinees?

Mijn favoriete Chinees zit tegenover het station op de hoek (dat zitten ze op een of andere manier altijd lijkt het wel) van de Stationsstraat in Maastricht. Alleen is dat nu wat ver weg, dus ik dacht, waarom maak ik het niet eens zelf. Misschien wat ambitieus, misschien ook niet...
Mijn moeder heeft t wel eens zelf gemaakt. Gewoon eieren klutsen, groente en hamreepjes in een pan, ei erbij gieten en gewoon bakken zoals een omelet. Geloof dat ze er een zakje foe yong hai van Conimex bij had. Prima te eten, maar zoals bij de chinees krijg je het zelf vaak niet.
Misschien is dit wat:

Recept
quote:Iwannalive schreef op 10 oktober 2010 @ 17:59:

Bourgondische groentetaart. Eet bij mijn vriend heeft ie zelf gemaakt. Lekker aanschuiven mmmm.

Groentetaart was niet te vreten :(

Hahha ik ga snel uitloggen voordat hij dit ziet
quote:Iwannalive schreef op 10 oktober 2010 @ 20:38:

[...]

Hahahahahaa Iwannalive....

Sorry dit klinkt echt te grappig! Vooral als je zegt: snel uitloggen voordat hij dit ziet.....

Iwannalive: .. wel opgegeten?

Hier vandaag een kipstoofpotje met witte wijn. Heb er ovenaardappeltjes bij gegeten en een wortelsalade. Was goed gelukt, dus ben een beetje trots op mijn eerste stoofpot.
Recept Luneth?

[...]

Jalapenoburger met zelfgemaakte guacemole, gebakken aardappeltjes en een tomaten/paprika salade.
Oh wat erg... ik zie allemaal dingen voorbij komen dat ik denk: oh ja dat moet ik ook weer eens maken.... Neem nou die guacemole van Hiltje weer....

Pfff ben 4 kg afgevallen, maar als ik niet oppas vreet ik alles er zo weer aan... en dubbel ook....

[...]

enkele reis snackbar?

Dank voor de couscous tips, het was prima gelukt!
Nou heb wel gezegd dat dit niet een succesnummer was, was ie het wel mee eens. Ghehe. Echt vies joh.
quote:winniethepooh schreef op 10 oktober 2010 @ 21:09:

Recept Luneth?

Het is gewoon een basisstoofpotje, vond ik wel makkelijk om mee te beginnen. Hij is van Jamie Oliver (uit boek Kookrevolutie).

Stoofpot van kip en witte wijn

Nodig voor 4 tot 6 personen:

- 2 stengels bleekselderij

- 2 middelgrote uien

- 2 wortels

- olijfolie

- 1 volle eetlepel bloem

- 1 blik tomatenstukjes van 400 gr.

- zeezout en zwarte peper uit de molen

- 500 gr. in blokjes gesneden, ontvelde en ontbeende kippendijen (ik heb gewoon kipfilet gebruikt)

- 5 dl witte wijn

- 3 takjes verse tijm

Bereiding

- Uiteinden van de bleekselderij snijden en in grove stukken hakken. Ui pellen en die ook in stukjes. Wortels schillen, in de lengte doormidden en dan in grove stukken hakken.

- Braadpan op matig vuur zetten. Twee scheuten olijfolie, alle groenten en de tijm in de pan en dan 10 min. bakken.

- Kip en bloem erbij. Wijn in de pan gieten en de tomatenstukjes erbij. Alles goed doorroeren en een theelepel zeezout in de pan doen + een beetje peper.

- Alles aan de kook brengen, deksel op de pan leggen en daarna 1,5 uur laten stoven. Het laatste halfuur moet je het deksel van de pan halen.

Klaar!

Heel simpel, maar erg lekker
quote:suuz83 schreef op 10 oktober 2010 @ 16:34: We zullen Age en GB maar niet vragen hoe vaak ze gemiddeld uit eten gaan Maar ja als goed betaalbare en lekker restaurantjes in overvloed om de hoek zitten zou ik ook niet zo sterk in mijn schoenen staan geloof ik!

[...]

Ben je een weekendje niet online, moet je tig pagina's bijlezen...

Bedankt voor alle felicitaties voor mijn/ons jubileum!

Heerlijk gegeten zaterdag, in een klein (tien tafels!) restaurant zonder website, zonder menukaart. Elke maand is er een ander 3 gangenmenu, en dat krijg je dan aan je tafeltje te horen. Vriend en ik hadden beide coquilles vooraf, met spinazie en een ravioli gevuld met kreeft met een romige saus.

Ik had als hoofdgerecht procureur en nog een ander deel van het varken waarvan de naam me even ontschoten is met pompoenpuree en rode bietjes. Vriend had heerlijk malse entrecote met gegrilde witlof en een zware donkere jus.

Toe had ik een kaasplankje en vriend gepocheerde peer met chocolademousse en advocaatroomijs.

Het was heeeerlijk! En heel fijn, zo'n klein, knus restaurant. Er werd geen muziek gedraaid, vond ik ook erg fijn.

Het leuke is ook dat het restaurant veel vaste klanten heeft en dus ook zonder website oid gewoon helemaal vol zit. (ik had het trouwens gewoon via Iens gevonden).

Ik ga een stuk minder vaak uit eten dat Age en GB dus zo af en toe uit eten is voor mij echt een verwennerij

Mariss, hoe ging je 4 mijl?

Lampje: foe yong hai heb ik ook eens gemaakt met het zakje van conimex. Vond het echt niet lekker! Doe mij maar de foe yong hai van de chinees...

Iwannalive:

Oh en nog even on topic: vanavond spaghetti met paddenstoelenroomsaus.
Dat foe yong hai-filmpje had ik ook gezien, Winnie. Ik heb zelf ook even verder zitten zoeken naar recepten, maar ik denk dat het 'm niet gaat worden. Ik ga het fijn aan de Chinees overlaten.

Lekker gelopen gisteren, Marriss?

Ik schiet elke keer weer in de lach, als ik die post van je lees, Iwannalive! Bourgondische groentetaart... het klonk zo leuk en vast met enorm veel liefde gemaakt ook...

Ik weet nog niet wat we vanavond eten. Wordt vervolgd...
Lampje, dit recept is heel lekker voor de fu yong hai saus.

Ingredienten

klein blikje tomatenpuree

1 theelepel ketjap

knoflook

1 theelepel djahé

suiker

0.5 l van een bouilon blokje

tomatenketchup (naar smaak)

Bereiding

Tomatenpuree in een pan doen met de kruiden en de ketchup, ketjap, bouillonblok, op smaak brengen met wat suiker. Dit aan de kook brengen en daarna even zachtjes laten pruttelen.

Eventueel wat water toevoegen mocht de saus wat te dik worden.

Zelf voeg ik altijd nog water toe en doe ik alles op gevoel. Ik doe bijvoorbeeld ook nog wat chilisaus erdoor en maar een half bouilon blokje.

Iwannalive: hahaha

Vanavond eten we curry met kip, tomaat en yoghurt. Van het weekend maar eens goulash maken.
Vanavond eten we spaghetti met gehaktballetjes.

Zoals Lady en de Vagebond

Helaas neem ik mijn eten mee naar mijn werk en mijn vriend eet het thuis, dus zo romantisch als hierboven wordt het niet...
Ik heb nog geen idee wat ik vandaag ga eten. Ik dacht aan Chicken tonight tandoori (schaam, schaam ) met extra veel groente. Achjah... als student mag dat wel af en toe.
boerenkool met rookworst!

mmmm, nu al zin in
Gebakken aardappels en pepersteak en komkommersla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven