November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Oh Q, wat mooi geschreven. Wat een belevenis he? Heeft Qtie een leuke dag gehad en wat heeft ze allemaal gekregen?

Novem; ik nam altijd kokend water in een kleine thermoskan mee en een flesje gewoon water. Even mengen tot de juiste temperatuur en klaar.

De laatste nachten gaat het hier wel weer aardig, maar dat kan zo weer omslaan, dus ik juich nog niet.

Scuba; lijkt me ook eng hoor, je weet maar nooit met zo'n oud dementerend dametje. Huisarts klinkt heel plausibel. Maarja, wat je tegenwoordig nog van een huisarts kan verwachten...

Ik vind Suzy ook zo enorm wijs. Kletst de hele dag de oren van mijn hoofd met de meest wijze zinnetjes. Die klep zit geen seconde dicht. wel gezellig hoor! Ik ben echt benieuwd hoor zondag naar al die wijze dametjes en heertjes.
quote:Suzaa schreef op 05 oktober 2010 @ 20:21:

Ik vind Suzy ook zo enorm wijs. Kletst de hele dag de oren van mijn hoofd met de meest wijze zinnetjes. Die klep zit geen seconde dicht. wel gezellig hoor! Ik ben echt benieuwd hoor zondag naar al die wijze dametjes en heertjes.Even vooruitlopend hierop, mijn dochter gedraagd zich tijdens meetings vaak als een eenkennige draak. Haha..dus alle leuke en positieve verhalen die ik schrijf komen dan niet echt naar voren ...haha..of ik moet de hele boel bij elkaar verzonnen hebben Dat het gewoon altijd een draak is
Lala, dat is heel herkenbaar hoor, zoals je weet

Neeltje ontpopt zich op het moment als een echte schooljuffrouw. Vanmorgen toen ik ze naar het kdv bracht, begon ze meteen alle kindjes op een rijtje te zetten en van speelgoed te voorzien. Ze waren allemaal nogal verbouwereerd en lieten het zich aandoen. Ik ben benieuwd hoe lang dat duurt

Ik heb in ieder geval maar besloten dat Neeltje van ons een echt fietsje met zijwieltjes krijgt. Ze schijnen daar veel beter op te fietsen dan op driewielers. De smarttrike was echt de grootste miskoop van al het speelgoed dat we hebben. Verder nog ideeën? ik heb namens de oma-sint nog 50 euro te besteden. En aangezien ze geloof ik al ca 10 Dora kadootjes krijgt, wil ik ook nog iets anders

Scuba, wel zelf aan de bel blijven trekken hoor. Een slechte naam heb je snel maar raak je niet meer zomaar kwijt.
Even snel en kort (tussen peuterballet, lunch en dierentuin in ): hier was het hoofdkado een "grote" fiets met zijwieltjes. Kan qua merk Loekie aanraden (volgens mij heb ik daar zelf ook nog op gereden). Ze fietste daar meteen goed op weg, geslaagd kado dus.

Verder van ons twee (goedkope Zeeman ) barbiepoppen gekregen, een dokterstasje van Fisherprice en van die Noppers (blokjes met pinnetjes waar je mee kunt bouwen). Oh en een wuivende Chinese kat, die kwam ze in een etalage tegen en daar was ze helemaal lyrisch over.

Van de andere visite heeft ze een spaarpot gekregen (en die van ons gevonden, zodat ze die van haar kan vullen ), een Hello Kitty pyjama, het spel van Rupsje Nooitgenoeg, memory, Hello Kitty duplo, een cd van VOF de kunst... nou ja, dat soort dingen dus.

Ze heeft getrakteerd op een kadozakje van de Hema met een badspeeltje en een ballon. Lekker makkelijk dus. Voor bij de thee had ik wat stukjes van alle eigen baksels meegegeven (boterkoek, cake, brownies, dat soort dingen). Viel erg in de smaak.

Nu snel aan tafel voor de lunch, later meer!
Nou het buurvrouw verhaal gaat nog even. Ik heb ondertussen meet de onderbuurvrouw gesproken en daar had ze ook al geklaagd die wist echter wel de naam van de HA en die nacht was echt erg. Ze stond maar op de muur te bonken dat we op moesten houden. Ik heb de dag erna dus meteen de HA gebeld. Ik kreeg de ass en die zei dat het goed was dat ik gebeld had en dat de HA langs zou gaan. Vandaag zag ik echter de politie bij haar thuis komen. Heb zelf ook maar even de politie gebeld daarna maar ze konden niks zeggen over het geval. Toen belde er een andere mevrouw die ik al eens gesproken had toen bij het ongeluk en die zei dat ze het verhaal ook al gehoord had. Ze heeft al 3 weken last van ons om 11 uur savonds hoort ze het liedje moriaantje zo zwart als roet en wij zetten die muziek aan omdat we haar uit haar huis willen hebben. Ja, ja. En toen de politie er was hadden we net de muziek uit gezet. Maar toen die mevrouw er was niet en die zijn boven in de slaapkamer gaan luisteren. Nou die mevrouw hoorde natuurlijk niks maar zij zong heel zachtjes het liedje elke keer. Ik heb het verhaal uitgelegd en zei zei ook dat ze het maar vreemd vond en dat ze de HA die zelf persoonlijk kent gaat bellen dat die met een psych echt langs moet gaan. Nou ik hoop maar dat hij dat doet, want tot nu toe had de ass alleen maar even gebeld zei ze. Pfff wat een gedoe allemaal. Gelukkig worden we geloof ik wel geloofd, maar wat ik nu verder nog kan doen weet ik eerlijk gezegd ook niet.
Lala, ik geloof niet dat ik toen mijn bevallingsverhaal gepost heb, eerlijk gezegd. De eerste dagen na de bevalling was ik te verbijsterd om me te beseffen dat ze er al was en daarna had ik andere dingen aan mijn hoofd, zeg maar.

't Is wel een emo-weekje geworden hier. Nieuws van Antonie Kamerling hakte er ook in. Niet eens omdat ik zo geschokt raak van het overlijden van BN'ers, maar vooral omdat dat soort gevoelens bij mezelf nog maar zo recent verleden tijd zijn... (Op dit soort momenten ben ik dan wel weer echt zó blij dat ik van mijn levensdagen niet meer hóef. Die hele zwangerschap zou ik nog rustig tien keer over doen, als ik maar zeker weet dat ik de emoties die daarná kwamen nooooit meer hoef te voelen...)

Maar goed, vrolijker onderwerpen maar. O, moet erg lachen om je schooljuffrouw spelende Neeltje. Ben benieuwd hoe zich dat hier gaat ontwikkelen, want ik zie mijn dochter er zomaar voor aan om zo'n zelfde actie te vertonen.

Zijn jullie kinderen trouwens ook zo druk met spoken en monsters en reuzen? Pffff... hier moeten er 's avonds wel tien keer spoken van de kamer gejaagd worden en gister was het thema van de dag "piraten". Die zouden bijten. Daar maakte ze me voor wakker, toen ik (heel pedagogisch onverantwoord ) nog even lag te slapen terwijl zij in ons bed televisie keek. "Mama, mama, word eens wakker? Bíjten pilaten?" Huh?! Wát zeg je?! "Pi-láten! Bijten die?" (Oei oei oei, had ik al eens opgemerkt dat een splaakgeblek in combinatie met mijn beperking niet zo handig is? En dan hebben we het nog niet gehad over de leus, de peen en de lullf, waar je volgens mijn ongeduldige dochter stante pede uit moet begrijpen dat ze een reus, een speen en een slurf bedoelt. )

Nou ja, hier is het een groot thema dus. Inclusief de wasmand met ongevouwen was die vanmorgen in het schemerdonker aangezien werd voor hond. (Het is de wasmand, lieverd, met kleren erin. "Maar het is óók een hond, papa")

Van de verjaardag is Qtie trouwens twee dagen van slag geweest. Zondag hadden we hier een klein feestje (alleen ouders/broers/zussen + aanhang) en maandag was ze daar totaal gesloopt van. Toen nog feestje op de creche natuurlijk, dus die was maandagavond helemaal op. Dinsdag hebben we haar maar thuis gehouden, die kon niets anders meer dan hangen en bij mij op schoot zitten. Dat was me het feestje wel dus.

We hadden haar zondag haar kado's al gegeven en achteraf gezien was dat maar goed ook, want ze was zo zenuwachtig als de ziekte. We mochten niet zingen, ze wilde niet uitpakken, niets. Als een klein klemaapje zat ze rond mij geklemd, ze vond het allemaal erg "pannend". Arm moppie, 't is ook niet niks natuurlijk, drie worden. (Wordt nog leuk bij jullie, Binti, als Bintje eerst ááááááááál die andere verjaardagen voorbij heeft zien komen!)

Maar eenmaal los en gewend (en vérwend), vond ze het wel leuk allemaal. 's Middags nog even met de visite naar buiten geweest om te laten zien hoe goed ze kan fietsen ( Die stapte op en fietste weg! ), dus dat was helemaal leuk.

Novem, flesvoeding voor onderweg ging hier ook met een klein thermoskannetje (Hema!) kokend water en een klein spaflesje met koud bronwater. En poeder afgemeten in zo'n handig torentje (of hier: in een ander soort bakje dat in de blije doos zat... altijd handig, gratis meuk ). Meestal is er onderweg wel warm water uit de kraan te krijgen (dat mag je tegenwoordig ook gewoon gebruiken), maar vond het wel fijner om het gewoon zelf mee te hebben. En de mengverhouding, da's één keer uitvogelen en dan weet je het.

Scuba, wat een verhaal zeg, met die buurvrouw. Hopelijk kan ze goed geholpen worden, maar intussen lijkt het me voor jullie maar wat vervelend dat jullie zo over de tong gaan.
even snel Q ik zie hier die angsten voorbij komen.. Mijn Raf ziet sinds een week of wat ineens overal tijgers en komt mij heel vriendelijk 's morgens om vier uur verzoeken om de tijgers weg te jagen.. Denk dat het een beetje de leeftijd is, ik kan me zulke dingen ook herinneren van Madelief.
De fantasie slaat toe. Hier nog niet echt angsten daarvoor maar ik merk wel dat ze er erg mee bezig is. Ik vind het wel grappig (alleen dat snachts niet) en Puk praat ineens zoveel meer. Begint eindelijk met liedjes mee te zingen (deed ze nog niet) en er komen ineens hele verhalen. Ze struikelt echt over haar woorden nu. Ik vind het nog steeds zoooo schattig en kan er echt van genieten. (nu nog )

Ben trouwens benieuwd of de buurvrouw vanavond ook muziek hoort want we zijn er niet hahaha ga ik vragen, heb ik haar meteen tuk. (ah best erg om zo te denken)

Hier verder weer een drama nacht. Gistermiddag Muk weer op moeten halen van het KDV omdat ze koorts had. De nacht begon hier om 2300 met krijsen en ze bleef brullen. Bij mij in bed, weer terug gelegd (na een uurtje ofzo terwijl ik dan niet slaap) enz enz enz enz enz En toen Puk ook nog 2x wakker. Ik was echt gesloopt. Oh nee, ik bén echt gesloopt. Wordt echt nogal moedeloos van, wil het niet meer alleen doen (want ze waren beide om 0600 weer wakker) vriend moet maar snel thuiskomen.

Oh ja leuker nieuws, vandaag was ik bij schoonouders en daar staat haar kado voor haar verjaardag, een fiets. Tot nu toe kon ze nog niet bij de trappers maar nu wel. Ze moest even oefenen met het doortrappen en niet ineens op de rem staan (achteruittrap rem) maar na een uurtje fietstte ze zo weg. En leuk dat ze het vind. We moesten elke keer een stuk meelopen. En deze mama maar zeggen: Nou schat zal mama dan maar net zon fiets kopen voor je verjaardag? Ja, ja, jaaaaaaaaa. Mooi dat is dan ook geregeld

Had meteen dat liedje: kleine meid op je kinderfiets van Herman van Veen in mijn hoofd, helemaal tranen in mijn ogen. Ze wordt ook al zooo groot (en lief en schattig en mooi)
Scuba, wat een naar verhaal van je buurvrouw, kan bijna niet anders dan dat ze zichzelf aan het kwijtraken is.

Q, nog gefeliciteerd met je grote meis. Drie jaar is ongelooflijk. Seppe wil eigenlijk liever vier jaar worden, omdat je dan naar school mag. Maar hij gaat straks naar een andere groep op de creche met grotere kinderen, dat is al een beetje een voorbereiding op school. En we gaan hem op peutergym doen. Dat mag vanaf drie. Echt iets voor hem.

Wij zijn er zondag niet bij trouwens. We hebben een bruiloftsfeest van mijn oud-collega en VL moet er fotograafje spelen.
Scuba, ik hoop echt dat je buurvrouw goede opvang gaat krijgen zeg.

Nou, hier hoor ik zulke goede verhalen over de fiets dat ons meisje er denk ik over een maandje op haar verjaardag al 1 krijgt. Misschien kan dan de dubbele wandelwagen de deur uit, dat zou wel heel fijn zijn.

Leuk he, Scuba, dat zingen en zo? Nelis is ook zo'n babbelaar, echt gezellig! Wel k*t dat de nachten nog steeds niet gaan zeg. Inderdaad, tijd om de schade weer te delen.

Angsten: nadat we de bijtkrokodillen hebben omgezet in lieve krokodillen, zijn het nu de dinosaurussen waar ze voor op de vlucht is. Gek genoeg spreken de halloween dingen als spoken, spinnen etc veel minder tot de verbeelding en zijn die alleen maar leuk. Nelis vindt op het moment Mickey Mouse het meest enge dat er bestaat

En ik heb nog een erg leuk ding gekocht voor Neeltje namens de sint: een kruiwagen! Want als ze op een echt fietsje gaat fietsen heeft ze de bak niet meer die achterop de driewieler zit. Dus dan maar een ander vervoermiddel
Het was weer gezellig (en weer veel te kort!) Lijnes, Suzaa en Novem, heel leuk om jullie en jullie kinderen eens in het echt te zien! Qtie is zoals jullie gezien hebben niet verder gekomen dan klemaapje. We zijn nu bij de volgende bestemming (en ik kan er uit, want het meisje is wakker ) Later meer!
Zeker leuk om iedereen (weer) eens te zien.. Mijn kleine ventje heeft de hele weg terug naar huis liggen maffen en heeft het nu steeds over die mooie roze auto van Bintje

En Scuab ehb je nog kunnen achterhalen waar Puk en Muk nu precies waren hahahahaha

Ik hoop dat iedereen veilig thuis is gekomen en Binti nogmaals bedankt voor je gastvrijheid!
Was inderdaad weer top vandaag! Natuurlijk bedachten zoals gewoonlijk dat een groepsfoto van de kids wel leuk zou zijn, toen de helft al vertrokken was. Maar toch nog wat foto's, zie ak!

Novem, we hebben de berg kleertjes van Q bekeken en kwamen ook nog op veel kleine schattige meisjes kleding terecht..misschien iets voor jou? Q heeft die krat weer mee terug (of eigenlijk verder naar de volgende bestemming) genomen.

Alissa vond het super! Ze heeft het nog over al die kindjes en dat die zomaar 'haar' pop af durfden te pakken :-D
Binti bedankt voor je gastvrijheid! Echt super dat we bij jou thuis mochten afspreken. Denk dat we elkaar nu meer hebben kunnen spreken dan bij een speelparadijs! Hebben jullie nog genoten van het mooie weer?

Bintje, namens Binkie bedankt voor het spelen! Super hoe iedereen met jouw speelgoed mocht spelen!!

Binkie riep in de auto; wat was het leuk hé mama! (En nu verteld hij aan papa dat hij met de baby in de auto heeft gereden).

Jammer dat we (te) vroeg moesten. Kleertjes waren leuk geweest. Zal ik dan maar weer snel een datumprikker er tegenaan gooien voor een volgende meeting?

Nadat we wegwaren nog bij vrienden langs geweest, waar manlief en nova al waren. Voor het eerst in tijden een wijntje gedronken. Was erg lekker, maar voel hem wel, haha.

Vrienden wonen aan het water en met dit weer is dat echt geweldig. Was dus echt een super dag.
quote:novem schreef op 10 oktober 2010 @ 19:24:

Jammer dat we (te) vroeg moesten. Kleertjes waren leuk geweest. Zal ik dan maar weer snel een datumprikker er tegenaan gooien voor een volgende meeting?

.Ik ben helemaal voor, ergens jan/febr en wat mij betreft weer een etentje zonder kinderen, maar ik weet dat daar de meningen over verschillen.
Wij vonden het ook supergezellig! We hebben ook echt allemaal, stuk voor stuk, leuke kindjes! Tessje was niet helemaal fit. Haha, vooral met Bintje kon ze lekker kattenkwaad uithalen. En ik ben blij dat ik met Stannetje heb kunnen showen. Vriend was vooral blij dat we pas laat thuiswaren met zijn kater .

Scuba, naar verhaal van je buurvrouw. Voor haar moet hete echt angstig zijn.

Leuk, die wegfietsende kindjes! Tessje heeft op het moment nog heel veel plezier van haar loopfiets. Ze gaat echt hard, en dan met haar voetjes op het plankje. Met het sturen en het evenwicht zit het dus ook wel goed. Dankzij haar loopfietsje heeft Tessje ook al sinds maart niet meer in een kinderwagen of buggy gezeten, als we wat verder weg gaan dan gaat ze op haar fiets. Ik denk dat we volgend jaar dus pas voor een echt fietsje gaan.

Op Tessjes kamer moet tegenwoordig ook ineens een klein lampje aan, dus het zalf de leeftijd wel zijn.

Volgende meet met of zonder kinderen maakt mij niet zoveel uit. Ik vind met kinderen leuk omdat ik het leuk vind om jullie kinderen te zien. Zonder kinderen is echter ook leuk omdat we dan aan echte gesprekken toekomen.
Nou ik ben ook eindelijk thuis. Wat een drama op de a27 ik heb er uiteindelijk 1,5 !!! uur over gedaan. Man, man, man wat een file. En nu is Muk alweer een half uur aan het krijsen. Wordt er echt gek van en weet van gekkigheid niet wat ik moet doen. Pfff ga er maar weer heen.
Wij vonden het ook supergezellig, we hebben allebei genoten! Binti; superbedankt voor de gastvrijheid. Lala; de minicroissantjes waren een hit, volgens mij heeft Suzy de halve schaal leeggegeten .

Oei Scuba; sterkte maar weer. Suzoon heeft de laatste dagen ook opeens lekkere driftbuien. Is opeens niets meer goed, krijsen, wild om zich heen slaan, geen fles willen enzo. Net ook vlak voordat hij naar bed ging. Wat ik doe is babyfoon uit, tv aan (om het gekrijs te overstemmen ) en hem maar even lekker uit laten tieren in bed (als ik ernaar ga luisteren word ik er ook gek van en dat bevordert ook niet mijn geduldigheid, wat Suzoon haarfijn aanvoelt volgens mij!). Gelukkig werd hij na een kwartiertje rustiger, dus even uit bed gehaald, getroost en geknuffeld en ging hij na wat gemopper alsnog slapen. 't Is wat he, met die mopperkontjes van ons . Hopelijk is het nog nasleep van de 15 maandensprong, dan weet ik dat het weer overgaat....

Gelukkig was hij overdag de vrolijkheid zelve, dus vriend had een lekker "mannen onder mekaar" dagje gehad. Suzoon is druk bezig met los staan en stapjes loslopen, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ben benieuwd wat deze nacht ons weer gaat brengen, het is altijd weer een verrassing en in elk geval nooit saai, haha.
Scuba wat balen zeg! Hoe is het vannacht gegaan? Hier was het trouwens niet anders. Man heeft de hele dag met een krijsende Elfje gezeten en vannacht was het ook feest. Ik weet het ook even niet meer. Vandaag met zetpil naar het kdv gebracht. We zitten al sinds dinsdag met een huilend en jammerend en ziek Elfje thuis, misschien dat verandering van omgeving haar gedrag ook verandert. Hoe had Muk zich bij opa en oma gedragen? En zitten er geen kiezen te vervelen?

Suzaa; haha...de minicroisantjes een hit...nou ja, makkelijk als je kind daar blij van word, want stelt weinig voor om ze te maken .
Arme Elfje, hopelijk knapt ze snel weer op. Zo zielig als ze maar huilen en je geen idee hebt wat er aan de hand is. Hopelijk heb je weer snel betere nachten.

Ik mocht niet klagen vannacht, Suzoon heb ik wel even gehoord, maar sliep zelf weer verder. Daarna om 4:00 een papfles erin gegoten en toen ik wegging vanochtend lagen Suzoon en Suzy nog lekker te slapen. Afgelopen nachten was Suzy ook een paar keer wakker, maar die sliep nu weer lekker door (zoals ik ook eigenlijk van haar gewend ben, gelukkig heb ik in elk geval 1 goede slaper). En ik merk ook wel dat als ze overdag goed gehumeurd zijn, ik de nachten ook beter trek.

Tess; wat is Stannetje trouwens een enorm lief, knap, tevreden en zoet kereltje. Hij heeft volgens mij geen kik gegeven de hele middag. Heerlijk hoor. Ik vond onze kids sowieso stuk voor stuk ontzettend lief en leuk. Dat is dan wel weer fijn dat ze zichzelf al best goed kunnen vermaken en je niet meer constant achter ze aan hoeft te rennen. Wat dat betreft vind ik het wel net zo leuk om met kinderen af te spreken, maar verder eens met Tess, zonder kinderen is nóg relaxter!

Hoe ging het vannacht Scuba? Kun je vandaag weer een beetje bijtanken?
quote:Suzaa schreef op 11 oktober 2010 @ 09:41:

Dat is dan wel weer fijn dat ze zichzelf al best goed kunnen vermaken en je niet meer constant achter ze aan hoeft te rennen.

*diepe zucht*

Ja, voor sómmige kinderen geldt dat ja en dat is dan voor de moeders in kwestie héél fijn.

Hahaha, nee hoor, heerlijk inderdaad. Jammer van het klemaapje van mij. Ze was 's ochtends nog heel stoer aan het vertellen dat ze met de andere kinderen ging spelen, maar wij hebben daar inmiddels geen enkele illusie meer over. Misschien als wel elke week af zouden spreken, dan komt ze wat makkelijker los. Of als ik wél de hele middag had kunnen blijven.

Nou ja, 't is al stukken minder erg dan het was, dus we houden vrolijk de moed erin.

Vorig jaar hadden we trouwens ook in januari afgesproken zonder kinderen. Ik vind het niet erg om daar een jaarlijkse gewoonte van te maken. In de winter kun je toch wat minder makkelijk met zo'n groep kids naar buiten, dus waarom niet dan gewoon onszelf even aan bod laten komen. Kunnen we dit voorjaar weer leuk met de kinderen naar buiten. (Die speeltuin in het bos, waar jij de verjaardag van Muk hebt gevierd vind ik dan wel een heel goede locatie, Scuba!)

Binti, nogmaals dank voor de gastvrijheid en allen: bedankt voor het lekkere eten! En Novem, jammer dat je al weg was inderdaad, want ik begreep dat er nog heel veel leuks voor jou tussen zat. Kan wel even kijken of ik nog een keer bij jou in de buurt moet zijn. Dan kan ik het wel meenemen!

Wat is Stannetje inderdaad een schatje zeg! Zo zoet. Vond het sowieso wel heel leuk om alle kinderen (weer) te zien, ook al ben ik dan voornamelijk met mijn eigen dochter in de weer geweest. Wat worden ze groot hè! En die Bintje, zo lief dat iedereen maar met haar speelgoed mocht spelen! Heb ontzettend gelachen om Raf op "zijn" roze loopauto. Jij weet wat je te doen staat, Lijnes! En Suzaa was het geloof ik een beetje zat toen wij vertrokken. Die had de deur van mijn auto al open gedaan, want ze wilde wel mee. Leuke kinderen hebben we gebaard hoor! (Maar hé, wat wil je met zulke moeders. )

's Middags snel door gegaan naar mijn ouders. Daar heeft Qtie nog een stukje door het park gefietst terwijl wij aan het wandelen waren. Daarna uit eten geweest in een restaurant, ging helemaal prima. Het slapen daarna ging iets minder prima helaas, want ze had na het eten nog honger... (?! Die dacht dat we thuis ook nog gingen eten, dus die had nog een plekje in haar maag vrijgehouden! ) Eenmaal thuis werd ze natuurlijk weer wakker van het over tillen en wilde ze per se vasthouden aan de vaste avondroutine (sesamstraat kijken, verhaaltjes voorlezen, etc. ... ). Die sliep erg laat dus. We hebben haar vandaag maar even een uurtje later naar de crèche gebracht.
Och en beterschap voor Elfje natuurlijk! Zo zielig, van die zieke kleintjes.
Beterschap voor Elfje!

Wat heerlijk dat het zo leuk is geweest! Jammer dat ik er niet was, ook omdat ik dan samen met Q en de 2 klemaapjes had kunnen zitten Wat superherkenbaar.
Jammer dat jij er niet was O.

In Jan afspreken zonder kids. Ceck helemaal goed. Maar dat kan natuurlijk ook ergens eind Nov toch?

Mijn nacht was goed. De avond niet. Toen we eenmaal thuis waren (na dat drama met file op de a27 en ik er twee uur over had gedaan) heeft Muk weer 45 min gekrijst. Ik werd echt lichtelijk gek. Weer alles geprobeerd. Niks hielp, dan maar half uur achter elkaar laten krijsen. En ja hoor, om 2130 viel ze eindelijk in slaap. Ze heeft wel doorgeslapen tot 0300, toen even wakker en krijsen, ik er niet heen en toen sliepen zowel Puk als Muk tot 0715!!!!!!!!!!!! Nieuw record.
Puk en Muk leren het nog wel eens! Hopelijk nu ze weer lekker thuis zijn in het normale ritme, dat de avonden ook beter gaan. Ik duim voor een goede avond én nacht vandaag. Ook voor mezelf natuurlijk .

Q; nou, je hoefde in elk geval niet achter Qtie aan te rennen . En volgens mij vermaakte ze zich prima bij jou op schoot, haha. Maar op straat met de krijtjes viel ook wel in de smaak volgens mij. Voortaan gewoon langer blijven .

O; jammer dat je er niet was hoor. Hopelijk ben je er de volgende keer weer helemaal fit en fruitig bij. En Ibbel en Vana; volgende keer ook weer van de partij he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven